Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTonen i indlæg, forbedring ønskeligt.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tonen i indlæg, forbedring ønskeligt.
    Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:08
Personligt synes jeg det eskalerer lige lovligt meget, og lige lovligt hurtigt. for tiden.
Der skal ikke mange indlæg til, før det kører af sporet
 
Er det fordi vi (nogle) trænger til at komme ud at fiske, eller er der en generel tendens til sur mave for tiden?
Jeg ved godt at vi har en kvindelig statsminister og en mørklødet præsident, men behøver det påvirke indlæg herinde?
 
Husk, når I står ved vandet sammen med kammerater. eller nogle I ikke kender. Pas på med, hvad I kommer til at snakke om, for I må bestemt ikke snakke om at I har noget grej til salg. Så bliver I fluks sparket ind til dba.dk, guloggratis, ebay og hvad der ellers er. Og så er den fisketur ødelagt...
 
Det er blevet meget vigtigt og kategorisk, hvor emner og samtaler skal holdes henne, og rammer man en kategori herinde som i nogles øjne er forkert, så falder der altså brænde ned....
 
Skal vi virkelig være så pokkers nøjsommme med, hvad vi snakker om?
Hvorfor skal vi sparkes ned når vi kommer med et informativt emne. Om det er grej vi har til salg, set at der er bøger til salg eller whatever...(jeg bruger lige to nutidige emner i mit indlæg, uden skelen til hvem som skriver disse)
 
Er I ligeså kategoriske derhjemme, på jobbet, i familiens skød?
 
En af de TV-reklamer som jeg virkelig holder af for tiden, er ikke så meget varen, men budskabet: "Så tal dog ordentligt."
 
Hvorfor er det blevet så svært at holde en sober tone herinde?
Hvorfor skal nogle bare være så konsekvent mavesure at det holder andre væk?
 
Jeg læser også indlæg, også de som ikke har min umiddelbare interesse, men måske har jeg alligevel et input, idet jeg har fisket (og lavet grej) i snart 30 år.
Og er det ikke mit område, klikker jeg videre.
 
Nogle er nye herinde, nogle er nye i et felt inden for vores interesse, og det er i sagens natur oprigtigt og venligt ment at man poster et indlæg, for at hjælpe andre, eller fortælle om noget man gerne vil dele.
Og hvad sker der ofte? Man bliver skudt ned inden der er gået 3 indlæg.
 
Hjælp dog hinanden istedet.
 
Og tal ordentligt.
 
Det var bare det jeg ville sige. Hej Smile
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:16
Godt indlæg  Clap
Mvh
Preben
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:18
Latterligt og selvfedt indlæg........................
Til top
Kenneth Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KL5

Tilmeldt:: 08 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 17
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:19
Thumbs Up
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:23
Citat: Jan Johansen



Jeg ved godt at vi har en kvindelig statsminister og en mørklødet præsident, men behøver det påvirke indlæg herinde?
 

Det var bare det jeg ville sige. Hej Smile


Hvorfor var det lige nødvendigt at få med? - syntes du det er god og ordentlig tone at antyde kvinder og farvede får folk til at blive aggressive?

Det er præcis den slags, der kan få et ellers godt indlæg til at løbe af sporet, så egentlig er du vel selv en del af problemet Confused
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:28
Og så helt alvorligt. Fuldstændig enig med budskabet i indlægget.........selv med det in mente, at jeg selv kan blive provokeret og glemme kammertonen. 
 
Fortsat god aften
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:33
Åh, Jan Persson, hvorfor var det nødvendigt at få med? det var det heller ikke.
Der var ikke noget, som var nødvendigt, og der var samtidig mange andre ting som kunne være taget med istedet. Disse undlod jeg.
 
Og når du, i en ellers god debat, slår ned på noget i indlægget ret uvæsentligt, så må det være fordi du ikke har forstået resten?
 
Jeg vil ikke gøre dig ringere end jeg selv, og heller ikke bedre, men når du skriver at jeg selv er en del af problemet, så vil jeg gerne bede dig om at finde indlæg, hvor jeg har givet negative udsagn eller på anden vis udvist en negativ adfærd i henhold til den givne tråds formål og indhold.
 
Og ind imellem skal ironien også læses mellem, eller i, de skrevne linier.
Formår du at gøre dette, også blandt kammeraterne, så er diskussionen tilbage på rette kurs Wink
 
 
 
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:54
Jamen, du må da kunne se, at det virker besynderligt at lave et indlæg om tonen på forum - og så helt bevidst lige klemme en linje ind, som du VED vil puste til ilden, hvad var din tanke da du skrev det?

Og når du, i en ellers god debat, slår ned på noget i indlægget ret uvæsentligt, så må det være fordi du ikke har forstået resten?


Se - igen Wink. I stedet for at skrive "ja, det var måske lidt dumt - men hvad mener du ellers om indholdet", så puster du igen ved at postulere at jeg ikke har forstået indholdet.

Jeg tror du selv meget godt har belyst hvorfor debatten så ofte ryger af sporet.

Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:57
Ja, det var måske lidt dumt at indføre den kvindlige statsminister og Obama i denne debat, men har du ellers noget at tilføje til tråden, Jan? Smile
 
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:58
Nej, jeg tror faktisk at vi allerede har fået opklaret dit spørgsmål ved din egen hjælp Thumbs Up
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:02
Kan ikke undlade at rose denn fin tråd
samtidig kan jeg kun takk jan persson for sine to indlæg
som retfærdiggør selve tråden

Jo der er helt klar en tendens til at 99 pct af all tråde herinde kører af sporet
og mange ender for det meste med mudder kast og useriøse indlæg
samt interne små krig imellem de enkelte bruger

Lad os holde tonen og prøve at holde os til trådene istedet for at ødelægge dem
med intet sigende kommentarer og dumme bemærkninger
som flytter fokus fra det valgte emne


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:13
Citat: fætter ål



Lad os holde tonen og prøve at holde os til trådene istedet for at ødelægge dem
med intet sigende kommentarer og dumme bemærkninger
som flytter fokus fra det valgte emne




Hvilket du så jo selv lige har modbevist ved at starte med at kaste med mudder mod undertegnede Tongue
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:16
Citat: Jan Johansen

 
Om det er grej vi har til salg....
 
Er I ligeså kategoriske derhjemme, på jobbet, i familiens skød?
 
 
Hvorfor er det blevet så svært at holde en sober tone herinde?
 
 
Det var bare det jeg ville sige. Hej Smile
Nu er der jo en afdeling, som hedder køb/salg og det er der for at forummet ikke skal drukne i annoncer - at du ikke kan se, at det er problematisk, at en "gammel" bruger på egoistisk-, asocial- og anarkistiskvis sjatpisser på regler, som er opstillet til fællesskabets bedste, det kan man sgu godt undre sig over.
- På langt de fleste arbejdspladser er det altså nødvendigt og oftest en del ar job-funktionen at have orden i sagerne... Jeg kunne lige forestille mig, dig med den indstilling, som du her giver udtryk for, arbejde i frugt/grønt i Føtex; alle varene smidt i een stor bunke - "altså!, hvorfor skal det være så kategorisk..." - Jeg tror sgu ikke, at du var ansat sålænge.
 
- At holde en sober tone, det indebærer vel i sig selv, at personer som Ask Landrup ikke sjatpisser på fællesskabet til at starte med.
 
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:27
Næh, Steen, det har du nok ret i :-)
 
men, hvis jeg var ansat frugt og grønt, og en kunde kom hen og spurgte efter støvsugere, mon du så tror at jeg ville skælde hæder og ære fuld? eller tror du, jeg ville vise rette vej i en pæn og sober tone, med håb om at selvsamme kunde ville købe 5 bananer på tilbud i næste uge?
 
Hvis man træder lidt forkert herinde, så kan det altså godt siges i en pæn og høflig tone at der bør indtages en anden plads, om det er grej/ting til salg eller spørgsmål om en given ting.
 
Ofte ses også svaret: "Søg dog på google"
 
Det skal nok hjælpe folk igang.
 
En junior spørger i klubben: "hvordan binder jeg denne knude?" Og de garvede siger straks "søg dog på google". Hvor længe er denne junior medlem, tror du?
 
Det bør da ikke være så svært at svare pænt, uanset hvor man er eller hvad man spørger om?
 
Hvis en bilist stopper dig og spørger: "undskyld, hvor finder jeg xxx-gade?", svarer du så: "slå dog op på krak"?
 
Men tak for dit fine indlæg :-)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:48
Mon ikke det et pga tonen at det altid er de samme kratluskere der sidder og debaterer mens det derimod synes småt med nye deltagere herinde )-:
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:53
Gud fader i skuret, denne tråd var da vist forbi inden den startede.............
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:53
Jan Johansen
Der er absolut intet i vejen for at arbejde i Føtex Frugt & Grønt...tværtimod, der er der nemlig stolte drenge og piger der holder jobbet højt og i hævd.
Men hr. Kehler kunne ikke engang få et job sådan et sted. For med den livsanskuelse og sit mavesure sind, ville han næppe holde 8 dage i sådan en butik, han ville blive frosset ud!
Hr. Steen Kehler og  Jan Persson er de mest provokerende "indlæggere" her på sitet, uanset hvad man gør eller ikke gør får man en spand lort i hovedet hver gang. De er så frelste at de kan gå på vandet!"!!!!
Men det er ganske utroligt at de får lov til det???
Er der mon nogen der har læst et possitivt svar fra manden fra østjylland og Hr. Steen Kehler....næppe. De bidrager i stor enevældig Betterwissen provokerende stil til at denne site løber af sporet....
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 29 Feb 2012 kl. 20:46
Til top
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:58
Hejsa.
Jeg har helt droppet at deltage i debatter, som omhandler andet end konkrete grej-spørgsmål.

Tonen er ofte jammerlig og så upassende, at dem som skriver virkelig må have haft en dårlig dag. - Desværre ser det ud til at nogen har en dårlig dag - hver dag....

Jeg kan kun opfordre til at der bliver indført en funktion, hvor man kan stemme "like/do not like" til de enkelte indlæg. - Så kunne det være at nogen kunne lære lidt om at deltage i et åbent forum.

// Rasmus
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:09
Hej Jan Johansen
Jeg giver dig ret. Der har været flere gange, hvor jeg er stoppet med at deltage i en tråd, hvor det er blevet til personlige angreb i stedet for en saglig debat.
Vi er nok ikke de eneste, der har den opfattelse. Hvorfor ødelægge det ellers gode humør.Wink
mvh Lasse Hagebro
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:15
Citat: Jan Johansen

Næh, Steen, det har du nok ret i :-)
 
men, hvis jeg var ansat frugt og grønt, og en kunde kom hen og spurgte efter støvsugere, mon du så tror at jeg ville skælde hæder og ære fuld? eller tror du, jeg ville vise rette vej i en pæn og sober tone, med håb om at selvsamme kunde ville købe 5 bananer på tilbud i næste uge?
 
Hvis man træder lidt forkert herinde, så kan det altså godt siges i en pæn og høflig tone at der bør indtages en anden plads, om det er grej/ting til salg eller spørgsmål om en given ting.
 
 
Nu er det jo ikke en støvsuger, som Ask Landrup spørger efter (desuden har han jo kommet jævnligt i butikken for at se på støvsugere gennem en del år og der er jo ikke blevet flyttet rundt på støvsugernes placering) - Næ du!, Ask Landrup kommer bragende med indkøbsvognen iført Jagtvej 69 mondering, direkte ind og tager en pose æbler ud af hænderne på go´gamle fru Olsen mens han giver hende fingeren.... Sig du bare noget i en pæn og sober tone til ham, men jeg tror næppe, at Ask ville have slettet sin bevidst fejlplacerede annonce, da egoistiske, asociale og anarkistiske individer bare ikke er lydhør overfor misforstået lalleglad pædagogik.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:16

Ganske som man kunne forvente er denne tråd et godt eksempel på nogle af tilværelsens mest forudsigelige trivialiteter.

Jan Johansen, som jeg i øvrigt nærer stor sympati for, forsøger at afdække, samt finde svar på hvorfor tonen er så dårlig herinde.

Og straks får han en spand lort i hovedet

Men selvfølgelig...det var vel heller ikke nødvendigt at inddrage to statsoverhoveder i denne sammenhæng, på samme måde som det selvfølgelig også er racistisk at tale nedsættende om alle Perkerne.  LOL


Mvh

Jim.


Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:28
Hej Jan og Jan og andre

dette album er bare toppen kender i det...det har kun ganske lidt med fiskeri at gøre - Men alligevel syntes jeg at - ja at i burde lære dette tegneserie at kende



Her kan man se mere http://comicwiki.dk/wiki/Lus_i_skindpelsen!

Mange hilsen Jesper
Til top
claus klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marinus

Tilmeldt:: 19 Okt 2010
Geografisk: esbjerg ø
Status: Offline
Beskeder: 51
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:30
@ Per Hansen !Læs lige hvad du selv skriver, tak. Du mener seriøst (?), at Steen og "Jydebassen" sviner alle tråde til......hvor er det positive i dit sidste indlæg ? Har lagt mærke til, at ofte når Steen ytrer sig i en debat, kommer komentaren ( uden du tidligere har deltaget i debatten ) "Oraklet fra Ballerup",fra dig. Yderst konstruktivt !!!! Blev glorien skinnende ? M.v.h. Claus
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:34
Hvem er ham den mørklødede pirat Question
 
Er den kvindelige statsminister Cleopatra Question
 
Spørgsmålene hober sig op !
 
K&B Carsten
 
(Som ALDRIG er blevet tiltalt pænt af en ansat i Fontex Wacko)
 
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:43

Kære Claus hvad kalder du dette her.

Så kunne det da kun være positivt, hvis i fra Svensk Congo, blev væk fra de Jydske vande !!!!! Claus
 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:49
Claus
Ja det gør jeg og helt sikkert mange andre sammen med mig, at du ikke kan se det er jo bare beklageligt.
Se en anden tråd hvor han/de skriver nedladende om alt og andre...det bringer mig ud i at konstatere at han/de hele tiden obstruere sitet.
Der er absolut ikke noget nedladen i at kalde ham "oraklet fra Ballerup" det gør de selv i den lokal biks!


Redigeret af Taonga - 29 Feb 2012 kl. 20:51
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:55
Citat: Taonga

Kære Claus hvad kalder du dette her.

Så kunne det da kun være positivt, hvis i fra Svensk Congo, blev væk fra de Jydske vande !!!!! Claus
 
 
Som jyde er jeg træt af at det er os mod folk fra sjælland,vi er vel for pokker danskere allesammen,der er lige mange gode og dumme mennesker på begge sider af bæltet,forøvrigt er jeg enig med trådstarter det burde være hobbyen og hyggen der bringer os herind.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:59
Claus jeg er jyde, og har absolut intet imod den danske befolkning uanset hvilken landsdel de kommer fra overhovedet eller for den sags skyld andre nationaliteter, men hvad er Svensk Congo?
 
Jeg har lavet mit indlæg fordi der et matchspoil på en anden tråd af bemeldte herre.....omkring KØB/SALG og det er helt rigtig at køb og salg ikke hører hjemme her i debatforum, men at tage sådan på vej som bemeldte herre gør hører ikke nogen steder hjemme, derfor mit skriv. Det er jo ren terror han bedriver hver gang!
Med venlig hilsen
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 29 Feb 2012 kl. 21:16
Til top
zdravko lozancic Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
joly

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: als
Status: Offline
Beskeder: 62
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:00
Vi kan se en tårn i andres øjne men vi kan ikke se en træstamme i vores ejet øje!!!

Mvh Lozancic
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:04
Citat: Taonga

Claus jeg er jyde, og har absolut intet imod den danske befolkning


Næ, jeg er dansker og har heller intet i mod jyder. LOL

/Jim.
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:04
Hvor har du evigt ret Jan ! Fantastisk indlæg, som mange herinde kunne lære noget af! Det er helt uhyggeligt hvor anspændt det her fora kan være til tider ! 
Det kunne være lækkert at få det tilbage som det var engang ! Dengang jeg kom hertil, var tonen sober og der var rent faktisk massere af hjælp at hente herinde :) !
Desværre tror jeg, at personer der rent faktisk havde noget fornuftigt på dagsordenen, for længst har søgt andre græsgange :(

Mvh Stefan
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:07
Tonen vil altid variere, uanset hvilke fora man befinder sig på.

De fleste interessegrupper repræsenteres af "høj som lav", og det giver nogle gange udslag i at ikke alle formår at beherske sig.

Værst er de personer der "partout" skal have det sidste ord, og SKAL have ret.
Det er simpelthen så dræbende for en god debat/tråd.
Bevares, jeg er da selv blevet voldsomt provokeret, på andre fora. Men har derefter holdt en pause fra tastaturet, hvorefter jeg er faldet til ro igen.

Jeg synes man skal opføre sig, som man vil gøre "in real life" hvor man ikke har en computerskærm at gemme sig bag ved.
Det er sgu for nemt at blive personlig og svine andre til, når man ikke skal konfronteres ansigt til ansigt.

Hvis bare man vil huske på dette, hver gang man skriver et indlæg, ender det som udgangspunkt (forhåbentlig) ikke i mudderkastning.  
Jacob
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:15
Hvor er det skønt at læse jeres kommentarer.
 
Man kan næsten fornemme at der mentalt trædes ud af emnet, ressonerer, og verbalt kommer igen for fuld kraft.
 
Personligt er jeg fløjtende ligeglad med politiske holdninger, arbejdsløshed, ministre, formænd, kassedamer, kolleger, venner/veninder.
I dette forum, som omhandler vores fælles interesse, bør det være i alles interesse at der hjælpes de som behøver. De, som ikke behøver denne hjælp, fred være med jer, og kig ind til næste indlæg.
 
Jeg må logge af nu, så jeg deltager ikke længere i denne tråd idag.
Hvorfor? Fordi jeg skal ud at fiske i morgen meget tidligt Heart
 
Godnat Hug
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:42

Jamen de lover også helt perfekt vejr.

Så knæk og bræk og alt godt til dig.


Mvh

Jim.



Redigeret af scott - 01 Mar 2012 kl. 08:14
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 00:14
Hej Jim
Ved du hvor han vil fiske, siden du kender vejenLOL
Michael Nielsen
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 00:20
Citat: stefanskovbo

Desværre tror jeg, at personer der rent faktisk havde noget fornuftigt på dagsordenen, for længst har søgt andre græsgange :(

Mvh Stefan
 
Tror desværre du har ret Stefan.. Det forklarer nok hvorfor tonen er blevet mere og mere negativ her inde.
 
Men Jan, fint indlæg. Der kan jeg følge dig 100% Thumbs Up 
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 00:52
Hej Jan

Det kan altså også blive så pænt, at det næsten ikke er til at trække vejret. Jeg har personligt ingen problemer med, at der ryger en finke af panden. Vi er mennesker af kød og blod, og ind imellem går bølgerne højt. Fint med mig, temperament er en del af livet, og nogle står lavere i tændingen end andre. Til gengæld har jeg det ikke ret godt med folk, der sætter sig til tastaturet uden i det mindste at gøre et forsøg på at sætte sig lidt ind i tingene. Det forplumrer debatten og vidner i mine øjne om mangel på respekt for andre. Det samme gælder folk, der forvansker modpartens synspunkt og tillægger dem holdninger, de ikke har. Præcis som den elendige debatkultur blandt politikere. Men temperament - ingen problemer!

Johan
Til top
Anders Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anselmofan1

Tilmeldt:: 23 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 9
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 09:34
Hørt Smile
 
Har netop bedt om, at få fjernet svar i et andet indlæg, fordi der kom spydige bemærkninger, der bundede i misundelse.
 
Er det virkelig så svært, at respektere et andet menneske
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 09:55
Hej Johan
 
Jeg er meget enig i dine synspunkter. Hvis det bliver som Jan efterlyser, risikerer vi at debatten bliver for tam eller steril.
Selvfølgelig vil der en gang imellem komme håbløse indlæg, som bunder i manglende argumenter og viden. Og så er der lige de perfide indlæg. De kunne godt undværes, men man må ikke se bort fra underholdningsværdien.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 10:15
Here we go again. For nytilkomne - velkommen i 1. C!!!!! Min datter på 4, ville ryste på hovedet af folk herinde, nævner i flæng Steen Kehler, Jan Perrson mf. Man kunne jo selvfølgelig bare læne sig tilbage eller finde en anden fiskeside at underholde sig med, men helt ærligt tonen er da helt skæv - incl. min egen lige nu, men kom nu de herrer!!! Der er isfrit på kysten og åerne åbner stille og roligt nu. Der er da ingen grund til altid ødelægge andres og jeres egne vågne timer med evigt bræk. Tag dog ud og fisk eller tag en tur et husk med røde lamper hvis det dårlige humør skyldes for lidt nærkontakt til konen! Bare spar os andre !
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 10:48
Citat: Blueline

Here we go again. For nytilkomne - velkommen i 1. C!!!!! Min datter på 4, ville ryste på hovedet af folk herinde, nævner i flæng Steen ... men helt ærligt tonen er da helt skæv...Tag dog ud og fisk ... 
Kan du ikke lige komme med nogle eksempler på, hvor det er, du mener, at min tone er helt skæv og hvor det ikke er henvendt til en person, som i første hånd har anvendt en skæv tone???
- I mine øjne så er det bare en gang selvhøjtideligt ævl, som du kommer med og du sætter da lige trumf på med den klassiske; "så tag dog ud og fisk".. - tror sgu mere på, at det er af sin far, som din datter ryster på hovedet af.


Redigeret af Steen Kehler - 01 Mar 2012 kl. 10:49
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:09

Hr. Steen Kehler

Du af alle, påberåber dig retten til at tilsvine folk, hvis du mener indlæg i div. tråde går din begrænset fatteevne for nær, upåagtet trådindhold ikke drejers sig om dig eller din person. - straks farer du i flint, tilsviner folk og skrive side om og side ned om dine rettigheder, kræver beviser i lange baner på, at du aldeles ikke gør sådan og uddeler narrehatte i forskellige farver.

Samme plade, samme rille samme fremgangsmåde… så forny dig dog?

/J

Nej tak til yderliger en narrehat fra dig - men" hop i havet" er et af dine citater, hvad med selv at tage turen?



Redigeret af Jørgen S - 01 Mar 2012 kl. 11:22
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:19
Citat: Jørgen S

Steen

Du af alle, påberåber dig retten til tilsviner folk, hvis du mener indlæg i div. tråde går din begrænset fatteevne for nær, upåagtet trådindhold ikke drejers sig om dig eller din person. - straks farer du i flint, tilsviner folk og skrive side om og side ned om dine rettigheder, kræver beviser i lange baner på, at du aldeles ikke gør sådan og uddeler narrehatte i forskellige farver.

Samme plade, samme rille samme fremgangsmåde… så forny dig dog?

/J

 

 

Jeg påberåber mig ikke noget som helst - jeg svarer alene folk i det toneleje, som de selv har lagt for dagen og jeg tilsviner ikke folk, som ikke selv har kastet den første skæve strofe.
Hvis du mener, at det ikke forholder sig sådan, så synes jeg da, at det er på sin plads, at du dokumentere dine udtalelser.
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:26

Har sgu egentligt lidt ondt af dig Steen! Det virker på mig så om du og enkelte andre gør en ære ud af altid at bidrage til at tråde kører skævt! Det er vel muligt alt være uenig med folk eller folket uden altid at byde ind med spydigheder og selvfede kommentarer - og det at beskylde alle andre for at være selvfede Steen - den er ved at være lidt slidt! Forsat god dag til alle herfra (  og nej Steen ikke for at være selvfed)

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:28
Citat: Steen Kehler

Hvis du mener, at det ikke forholder sig sådan, så synes jeg da, at det er på sin plads, at du dokumentere dine udtalelser.

 
LOL Strak er Hr. Steen Kehler på banen igen... rille 1, den eneste rille
Jeg vil ha´ beviser, jeg vil ha´beviser, jeg vil ha beviser.......LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Du er sku´en morsom fætterLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
 
/J
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:39
Citat: Blueline

Har sgu egentligt lidt ondt af dig Steen! Det virker på mig så om du og enkelte andre gør en ære ud af altid at bidrage til at tråde kører skævt! Det er vel muligt alt være uenig med folk eller folket uden altid at byde ind med spydigheder og selvfede kommentarer - og det at beskylde alle andre for at være selvfede Steen - den er ved at være lidt slidt! Forsat god dag til alle herfra (  og nej Steen ikke for at være selvfed)

Nu er det ikke mig, som sørger for at tråde kører skævt, det er derimod folk, som ikke evner at debattere et emne uden at gå efter manden - jeg kommer ikke med spydigheder til folk, som ikke selv først er kommet med spydigheder --> og vi kan jo bare tage dit eget første indlæg i denne tråd, hvor det jo er dig, som kommer med spydigheder om mig.
Så den der med selvfedhed, den holder jo ikke en meter - tænker du dig overhovedet om inden du skriver???
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:42
Citat: Jørgen S

Citat: Steen Kehler

Hvis du mener, at det ikke forholder sig sådan, så synes jeg da, at det er på sin plads, at du dokumentere dine udtalelser.

 
LOL Strak er Hr. Steen Kehler på banen igen... rille 1, den eneste rille
Jeg vil ha´ beviser, jeg vil ha´beviser, jeg vil ha beviser.......LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Du er sku´en morsom fætterLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
 
/J
Tja! jeg havde sådan set ikke forventet andet end, at du blot var en person, som er nødtil at opfinde løgne, når evnener til at debattere ikke slår til.

Redigeret af Steen Kehler - 01 Mar 2012 kl. 11:42
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:55
Citat: Steen Kehler

Tja! jeg havde sådan set ikke forventet andet end, at du blot var en person, som er nødtil at opfinde løgne, når evnener til at debattere ikke slår til.
Hr Steen Kehler
Naturligvis er det fri fantasie og løgn, at du adrig kræver beviserLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
og naturligvis løgn, du aldrig deler narrehatte du, eller beder folk om at hoppe i havetLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL og..... nej jeg gringer sku´ for meget af dig, til at forsætte med mine mange frit opfundende løgne
 
/J
 
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:58
Vi bør alle optræde som Steen og kun komme med spydigheder hvis vi selv er blevet overfuset. Hvis vi kan overholde dette som Steen gør,  så bliver der ganske fredeligt ikke sandt.
Til top
Henrik Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blueline

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 174
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 12:01

Steen! "ja ja"! Og så du ikke er i tvivl - sagt i samme tone leje som til konen når jeg trænger til lidt fred! Hvorefter jeg tænker for mig selv - vor herre bevares!      Men det var da befriende med en god smiler fra Jørgen - så enig, så enig!

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres