Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fredninger i Kalvebod

 Besvar Besvar
Forfatter
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fredninger i Kalvebod
    Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:27
Kære fiskevenner !
Undskyld min uvidenhed, hvilket skyldes min mangeårige Jydske opvækst.
Jeg bor (i perioder) tæt på Kalvebod, og i dag stærkt inspireret af en cykeltur over Sjællandsbroen, fik jeg øje på og lyst til at fiske i Kalvebod.
Er der nogle fredninger man skal være opmærksomme på, der er vel fredning ved udløb af Vigerslev Å ?
Andre fredninger ?
Hvis nogen vil ud med lidt fisketips, så vil jeg selvfølgelig gerne høre lidt ?
Er stensætningen på hele østsiden ud mod Amagerbroen at foretrække, eller er der andre hotspots ?
Evt. på begge sider af Hvidovre havn ?
 
Jeg har set folk fange hornfisk, så jeg satser selvfølgelig på fiskeri fra primo maj, men er der Havørred derinde også ?
 
Håber på lidt hjælp, det siges jo om de gode Sjællændere, at de ikke går så stille med sagerne som Jyderne, så jeg er jo lidt spændt på om jeg kan rumme alle de kommende indlæg ;-)
(undskyld fordommen)
 
Pft. Jim
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:07
Der har for et stykke tid siden været en artikel i et af fiskebladene (jeg husker ikke hvilket) og der skulle efter sigende være et godt havørredfiskeri fra midten af november og vinteren over. Om det er godt om sommeren véd jeg ikke, men tror det ikke!

Bo
Til top
michael hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
michael kastrup dk Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael kastrup dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:01
Hej Jim
Prøv at se i det nye fisk og fri, der er nogen gode hotspotsTongue.
Og se du bare at komme ud nu der er fiskWink
Mvh Michael
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:26
Citat: jimjensen

 
Jeg har set folk fange hornfisk, så jeg satser selvfølgelig på fiskeri fra primo maj, men er der Havørred derinde også ?
 
Håber på lidt hjælp, det siges jo om de gode Sjællændere, at de ikke går så stille med sagerne som Jyderne, så jeg er jo lidt spændt på om jeg kan rumme alle de kommende indlæg ;-)
(undskyld fordommen)
 
Pft. Jim
Der er i løbet af året chance for aborre, rimter, multer, hornfisk, sild, regnbuer og havørreder --> havørrederne er mundingsudsatte p&t fisk fra Harrestrup å og Store vejle å - der er ingen fredningsbælter i området.
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:48
Uhh, det er dejligt med kompetent hjælp, tak for de brugbare svar !
Undrer mig dog over at der ikke skulle være nogen fredning, men herligt hvis der er frit slag i hele Kalvebod, så er det jo bare med at komme ud og prøve !
Tak igen !
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:03
Citat: jimjensen

Uhh, det er dejligt med kompetent hjælp, tak for de brugbare svar !
Undrer mig dog over at der ikke skulle være nogen fredning, men herligt hvis der er frit slag i hele Kalvebod, så er det jo bare med at komme ud og prøve !
Tak igen !
Hvis du har været forbi og set kvaliteten af de afvandingskanaler, der er i området, så vil du forstå, hvorfor der ikke er fredningsbælter... Frit slag er der ikke, da der jo er en del strækninger, som man ikke kan komme ind på.
 
Den kendeste fiskeplads er sluseholmen
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 21:36

Hej Jim...godt navn !  Thumbs Up


Selve Sluseholmen som Steen helt fint linker er i perioder en rigtig god fiskeplads efter havørreder.

Jeg er kommet her dagligt gennem mange år, da vi er mange som hygger os primært med fluekast/træning, kaffe samt en god snak om alt muligt.

Som nævnt, så tages der i perioder havørreder dagligt og disse fisk har en bemærkelsesværdig høj gennemsnitsvægt, jeg overdriver ikke hvis jeg siger 3-4 kg.

Netop på selveste Sluseholmen har du langt flere muligheder mht vind, strøm mv da du kan fiske i alle mulige retninger og på begge sider af strømmen, som i øvrigt kan være temmelig kraftig somme tider.

Hvis du skulle komme i bil er det en god ide at parkere netop ved selve Slusehuset som du ser på filmen, da Europark som kontrollerer bilerne i området på den modsatte side er temmelig agressive med at udskrive parkeringsafgifter.


Grunden til at der ikke er fredningsbælte ved bla Harrestrup å er vel den samme som ved andre åer der heller ikke er kategoriseret som åer med opgang, bla Mølleåen nord for København hvor den tidligere fredning nu gennem nogle år har været ophævet.


Knæk & Bræk.

Jim.

Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 10:32
Herligt, igen tak og måske vi snart ses i området derude ;-)
Jeg vil ihvertfald give det en chance, jeg kan dybest set cykle derud !
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 11:19
Jeg har fanget en 3 kgs havørred under rimtefiskeri lige ud for "kanalens" udløb. Den kunne godt lide brød.
Så der der :)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 14:14
Citat: NicolaiH

Jeg har fanget en 3 kgs havørred under rimtefiskeri lige ud for "kanalens" udløb. Den kunne godt lide brød.
Så der der :)

Ja de satans skidtfisk slipper man ikke så nemt fra :) 
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 15:36
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 17:11
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 19:06

Tak igen, herligt med denne hjælp !

Lidt overraskende dog at abore ikke kan spises, jeg mente de levede frit i vandet lig HØ og horn ?
Nå, men forsøges skal det, tak igen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 19:32
Citat: jimjensen

Tak igen, herligt med denne hjælp !

Lidt overraskende dog at abore ikke kan spises, jeg mente de levede frit i vandet lig HØ og horn ?
Nå, men forsøges skal det, tak igen
Det skal ses i lyset af aborrenes levested og fødevalg, som i en stor del af året primært består af rejer og børsteorm fra havneområdet, altså bundlevende dyr som bl.a. lever af materiale, som potentielt har et relativt højt indhold af de giftstoffer, som omtales...
Hornfisk og havørreder opholder sig i området i en mindre tid af året samt har en anden primærføde (småsild + tobis) og derved får de mindre giftstof indenbords.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres