Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pirk med eller uden krog

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen Nybo Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steeen

Tilmeldt:: 29 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steeen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pirk med eller uden krog
    Sendt: 01 Mar 2012 kl. 08:28
Hejsa,
 
Ved nogen af jer om der findes et alternativ til springringe, så man hurtigere kan hægte krogen på og af pirken. Det skal selvfølgelig kunne klare stortorsken.
Jeg tænker både når man transporterer og hvis man hurtigt vil fiske uden krog.
 
mvh
Steen
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 08:33
Nej. Store springringe (20mm) og en springringstang.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 08:38
Hvis du vil bruge assist kroge i stedet for trekrog, så findes der alternativer
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 08:44
Med en fornuftigt springringtang tager det altså ikke mange sekunder!
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 08:56
Jeg vil helt sikkert også anbefale en springringtang, det tager få sekunder at montere med sådan en :)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 09:07
Du kan også bruge Gismoe-monteringen - det er iøvrigt den montering af krogen, som fungere bedst ved torskefiskeri, hvor krogen er monteret i en kraftig 12 mm springring og som så monteres i den kraftige 18-22 mm. springring på pirken - det er betydeligt lettere af få 12 mm. ringen m/krog af den store springring og det kan sagtens gøres selv i 10 minusgrader og med kolde fingre.
 
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 10:06
Yeps, Steen, havde ikke lige tænkt på assistkrogen.
Til top
Steen Nybo Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steeen

Tilmeldt:: 29 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steeen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 14:47

Til alle,

Det er første gang jeg skriver til forummet, og jeg er helt overvældet over den hjælp der vælter ind. Tusind tak til alle.
Jeg er en glad amatør, og jeg må vist heller se mig om efter en springringstang. (vidste faktisk ikke at de fandtes). Tipset med den mindre springring lyder også godt. Assistkroge er genialt.
Endnu engang tusind tak
 
mange hilsner
Steen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres