Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opbevaring af pirke

 Besvar Besvar
Forfatter
Regnar Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnar Petersen Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2012
Geografisk: Brande, Midtjyl
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnar Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opbevaring af pirke
    Sendt: 02 Mar 2012 kl. 07:19
Hej alle
 
Hvordan opbevarer du dine pirke uden at kroge og springringe filtrer sig sammen til en stor klump?
 
Tricks efterlyses Smile 
M.v.h.
Regnar
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 07:42

Jeg er ikke selv pirke-fisker, men jeg synes denne løsning ser interessant ud.

Måske du kan bruge idéen, men her er ihvertfald et bud :-)
 
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 07:45
Bruger en Plano Big Game Box. Der hænger pirkene i krogene.
 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 08:06
I stedet for så lad være med at montere dine kroge på pirke, kun på den du bruger og skifter man pirk skifter du bare krogen og springring over på den i stedet for. Nemt og billigt og så har du ikke gang i en masse kroge som ruster, medmindre du skyller/renser dem når du kommer hjem. Og du slipper for udgifter til ovenstående link.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 08:16
Pirkemappe til løse pirke og vandtæt opbevaring af kroge, springringe, gummimakker og svirvler.
1-3 monterede pirke ligger løst i den store Penn taske.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 08:35
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 10:14
Hej Regnar 
2 måder:
Den billige : køb en eller 2 murer spande og bor huller hele vejen rundt i toppen. Hæng pirke i huller. Bunden kan så passende have en kniv, forfang og/eller agn. Du kan så lave et depot hvis du skal bruge andet grej et andet sted. Det gælder jo om at indrette sig så der er mest fisketid for pengene.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 10:17
Jeg har aldrig forstået de der pirketasker. Hvem hulen medbringer 487 pirke men intet andet?. For det er jo typisk sådan de ser ud. Mængden af lommer og plads til andet grej er minimalt hvis det overhovedet er der.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 10:46
Nicolai
 
Plano 7915 er jo netop indrettet så man kan tage halvden af "ophængningssystemet" ud så man ikke behøver at slæbe hele "arsenalet" med hver gang, så får man sq. også for lange armeSmile. Når jeg har udtaget denne halvdel er der plads til knive gokkejern, 2 forfangsmapper + 2 planobokse til kroge, springringe og diverse "nips". Hjul opbevarer jeg i en god gammeldags rygsækstol sammen med madpakker, kaffe og ekstra tøj mm.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 11:02
Søren - Planoen er god nok :) Det er taskerne jeg er "ude" efter :)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 15:15
Hver sin måde og jeg kan læse, at ikke alle fisker på nordsøen, hvor der nemt mistes 5 - 15 pirke en enkelt tur :-)
Min rig er altid en pirk, derefter en meter monoline, 1mm, derefter en ophænger.
10 cm. fra ophængeren binder jeg en knude også kaldet et ottetalsknob.
Så har du en pirk, en ophænger og en løkke til at binde hovedlinen fast i, nemt og enkelt.
Derefter sætter du krogen på ophængeren fast til trekrogen på pirken, så er alle kroge samlet et´ sted.
Nu kommer vi til det smarte, du vikler alt snøre rundt om pirken og fæstner snøren med en elastik.
Wupti, så har du en pirk der er monteret, fylder meget lidt og kan hænge i de kasser med rør eller ligge i de planoboxe der er lavet til havfiskeri.
Husk så under hvert, af dine indlæg, at nævne du har ledige pladser på de to bedste både der sejler fra Hanstholm, stakkels dig.
På FB har vi en lukket klub der hedder havfisker.dk.
Bliv ven med mig på fb, så lukker jeg dig ind i havklubben, der er der rigtig meget gang i ture, de der vil med på en havtur og de der mangler folk på en båd.
Til top
Laurids Bruun Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kvindemin

Tilmeldt:: 06 Jul 2010
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kvindemin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 16:15
Jeg har anskaffet mig en spand der har været brugt til tennisbolde, god højde og solid. Til montering i spanden har jeg købt et par m Ø 35 mm og Ø 40 mm plastrør, disse er skåret af i ca 20 cm længde. Ca 4 cm fra den ene ende af rørene har jeg boret et 5 mm hul. Rør er så monterret på en plasticliste, så det faktisk ligner et patronbælte. Forinden skal listen afkortes så den akkurat kan bukkes rundt spanden. Afhængig af spandens str, så er der plads til ca 20 rør rundt, husk lidt afstand mellem rørene så du kan bukke listen sammen. Efter det monterer du hele molevitten ca 5 cm fra overkandt spand, med lidt strips, helst den kraftige strips til det hele. På den måde har du også lidt plads i midten af spanden til andet grej. Sådan en montering har jeg klaret mig med i 6-7 år efterhånden, samtidig kan jeg også bruge spanden til stol. Denne spand rækker også til 20 timers vragture, og den er ikke blevet tømt endnu, men det har været faretruende tæt på :0(.  Jeg vil gerne sende et par billeder vist du skulle ha lyst, du må også ringe på 30270330 mellem 16.00 - 18.00.
Hilsen
Laurids
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 18:06

Ja en pirkemappe er en rigtig god løsning, som dog kræver, at krogene afmonteres og opbevares for sig, man skal også huske at åbne og tørre mappen når man kommer hjem, lidt olie på pirkene holder også rust væk.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Regnar Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnar Petersen Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2012
Geografisk: Brande, Midtjyl
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnar Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 19:21
Hej Alle
 
Tak for jeres inspirerende og gode svar. Jeg vender tilbage med hvilken løsning jeg vælger.
 
Jeg har ledige pladser på Yellow Reef lørdag den 31. marts. Der fiskes efter torsk hvor skipper finder dem til os. Kontakt mig på 4052 2328 eller regnarbrande "#" gmail.com hvis du vil med.
M.v.h.
Regnar
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 19:38
D.A.M har den bedste løsning
 
Tasker til opbevaring af pirke hvor de hænger med kroge og lige til at bruge.
 
mvh Jørn www.lionfish.dk   se Grejkasser 

 Pilkerørstasker hånd med udluftning dræn i bunden.

  Ron Thompson laver nogle tasker til at rulle sammen..
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 20:33
Citat: Motown

I stedet for så lad være med at montere dine kroge på pirke, kun på den du bruger og skifter man pirk skifter du bare krogen og springring over på den i stedet for. Nemt og billigt og så har du ikke gang i en masse kroge som ruster, medmindre du skyller/renser dem når du kommer hjem. Og du slipper for udgifter til ovenstående link.
Det er da helt sikkert at jeg fremover vil montere krog på de pirke jeg bruger NÅR jeg bruger dem... jeg har så mange rustne kroge siddende som skal skiftes alligevel inden jeg tager ud igen engang måske... Er det ikk utroligt at man ikke selv har tænkt på det... logisk løsning og ikke mindst billig...
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 11:37
Den gang jeg var havfisker lavede jeg en kasse i støbe krydsfiner, som man også kunne sidde på, hvor jeg så monterede to håndtag og en bærerem på udvendigt, og invendigt blev den så opdelt i mindre rum til forskellige ting, og på siderne blev der monteret kabel metal clips til færdigmonterede pirke, som så hang klar til brug.Lav låget som en musvit kasse med en mindre plade indvendigt så det er nogenlunde vandtæt....
/Søder
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 13:27
Hej Regnar.
Jeg bruger D.A.M, den store model, som Jørn anbefaler, forøvrigt købt hos ham.
Tasken fungerer rigtig godt, og da jeg bruger Mustad kroge ( de lysegrå coatede) som er saltvandsbestandige, så har jeg ikke problemer med rust. Nu vi er ved kroge, så vil jeg  anbefale at bruge mindst str. 8/0 på Nordsøen.
 
Vh.  IJ
Til top
Regnar Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnar Petersen Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2012
Geografisk: Brande, Midtjyl
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnar Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 18:38
Tak for de seneste kommentarer også, Jeg bliver lidt klogere hele tiden.
Nu er der kun seks ledige pladser tilbage på turen til det gule rev den 31.03.12. Se mere under arrangementer.
 
M.v.h.
Regnar
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres