Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Weedbuster

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Weedbuster
    Sendt: 02 Mar 2012 kl. 21:28
Faldt lige over denne lille dims da jeg surfede rundt. Skal da helt klart prøves af en dag med meget skidt i vandet
 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 22:20
Citat: duck power

Faldt lige over denne lille dims da jeg surfede rundt. Skal da helt klart prøves af en dag med meget skidt i vandet
 

Hmm... 7 små stuper plastrør for 30 kroner, jeg tror jeg lever med, at skulle pille lidt tang af krogen...Confused

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2012 kl. 22:46
Hej…

Det er mig, der har udviklet og patenteret WeedBuster 'dimsen', der er kommet på markedet i marts i år. Jeg er ny her på tråden og vil lige sige til Niels Riss Ebbesen, at WeedBuster ikke bare er nogle stumper plastrør - det er en løsning på et problem man køber. Altså det problem, at man kører en time for at komme til et fiskevand, og så er det bare umuligt  at fiske, fordi der er masser af drivende tang i vandet, der sætter sig på krogen.
Det problem har man ikke, hvis der er monteret en WeedBuster på krogen.
HVis nogle er usikre på, hvordan det virker, så spørg endelig.
 
Hilsen Erik - WeedBuster.dk
:
Erik - WeedBuster.dk
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2012 kl. 23:06
Hej Erik

Den løsning som du påstår, at du har udviklet, den har eksisteret i mere end 15 år, for lige siden en gang i midten af 90'erne, der har jeg og mine lystfisker-kamerarter fisket med en helt identisk løsning, og nej vi har ikke opfundet den, vi har blot læst om den i et lystfiskerblad.

Og løsningen er sådan set god nok, man kan fiske mellem tang og åkander unden at det hænger i krogen, men træerne vokser ikke ind i himlen, for man mister også en del hug, da man ikke kroger så effektivt med denne løsning.

Vi bruger i øvrigt noget tynd silikone slange, som vi binder på krogen med fluebindingstråd, silikone slangen kostede kun nogle få kroner pr. meter, og med nogle meter har vi haft nok til mange års forbrug.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 02:58
som alt andet er det da fedt at nogle giver folk som ikke gider opfinde det selv eller bruge tid på det købe det for penge istedet, men ja ventil gummi kan bruges på samme måde. en del gamle abu gedde blink har også en form for tang beskytter på den er bare lavet af metal og støbt med i blinket.

mange tropiske fluer har en grøde beskytter som bare er en passende tykkelse flourcarbon ud mod krogen. 
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 09:13
Hej Niels,,,
 
Jeg var hvertfald ikke klar over at der fandtes en sådan dims, der kunne redde mine fisketure. Og det er der helt sikkert mange andre, der heller ikke var klar over. Jeg kom på ideen og har fået den patenteret, og det kan man kun, hvis der ikke er andre, der har et tilsvarende produkt.
 
Mit ønske har været at bidrage til, at mine medfiskere have en pakke WeedBuster i lommen, så man også kan fiske, hvis der viser sig at være grøde i vandet, når man ankommer til fiskepladsen.
Og jo - selvfølgelig vil jeg da også gerne have lidt forretning ud af det.
 
Hilsen Erik - WeedBuster dk
Erik - WeedBuster.dk
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 09:24
Hej Landrup,,,
 
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at man får flere hug, jo mindre tingeltangel, der er på blinket. Derfor sværger jeg selv til så små svirvler og hægter som muligt, og en enkeltkrog virker også mere neutral end en trekrog.
 
Til min store glæde synes andre også, at der er 'bid' i opfindelsen. Bl.a. har Stevnsfisker.dk en fin anmeldelse, du kan se her under overskriften 'Genial opfindelse'
 
Ole Rådhede, der står bag hjemmeisden, har rigtig mange år bag sig langs kysten, og han kendte tilsyneladende ikke til den tidligere konstruktion, som Niels beskriver.
 
Vedr. ventilgummi, så kan det da godt forhindre, at man får grøde på, men gummiet er for tykt, så fisken har svært ved at kroges. Jeg har i samarbejde med en tålmodig plastproducent udviklet den helt rigtige dimension og gummiblanding, der gør, at tangen ikke får fat, og fisken får plastrøret til at briste, når den hugger.
 
Erik - WeedBuster.dk
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 09:49
Hej Erik
Synes det er glimrende at der findes folk som dig der ønsker at produktudvikle og gøre livet lidt sjovere at være lystfisker - fortsæt endelig med det. Synes så omvendt også at det er trist med folk som NRE der hele tiden skal rakke ned på andre end sig selv! NRE du er velkommen til at binde en cykelslange rundt om din krog, hvis du synes det er lige så godt og du er også velkommen til IKKE at benytte dig af de ting der er "opfundet" for at gøre fiskeriet bedre, sjovere og mindre frustrerende. Gå i skoven og find en knogle, find noget flint og snit dig så en krog.... bræk en pind og brug den som stang, flet noget bark og brug det som line.... og bliv så for helvede i din jordhule NRE! Jeg bliver så træt af dit evindelige mundlort........
Mvh Claus 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 09:54
Hey...Man kan syntes om folk hvad man vil. Men man kan stadig godt bevare et pænt sprog både i tale og skrift.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 10:03
Du har ret Nicolai, jeg faldt I igen - havde ellers aftalt med mig selv, aldrig at reagere på NREs indlæg igen! Kunne være sjovt hvis NRE i en måned KUN ville give positive svar - så ville vi have ro fra ham i den periode. Beklager mit jammerlige sprog, men det udtrykker kun svagt hvad jeg mener om NREs indlæg - så prøvede faktisk at tøjle mig selvWink
Mvh Claus
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 10:49
Citat: Erik Leth

 Jeg var hvertfald ikke klar over at der fandtes en sådan dims, der kunne redde mine fisketure. Og det er der helt sikkert mange andre, der heller ikke var klar over. Jeg kom på ideen og har fået den patenteret, og det kan man kun, hvis der ikke er andre, der har et tilsvarende produkt. 

Der eksisterer desværre masser af eksempler på, at entreprenante personer får patent på ting, som de slet ikke selv har opfundet, og som sagt, så er din såkaldte idé på ingen måde nyskabende, metoden har minimum været kendt i 15 år. Og der er altså ingen grund til, at du og andre blive mopset og fornærmet over, at jeg gør opmærksom på den kendsgerning.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 10:57
Jeg synes da det er en ok smart ide... de er bare temmelig dyre!(7 stk = 40 kr.) Især når gummiet er designet til at briste og derved nødvendigheden i at skifte den ud og købe flere Tongue
Hvilke ulemper ligger der i at køre med en blødere gummi som bare slipper krogspidsen og derved kan genbruges?
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 11:00
Citat: cjbhare

Hej Erik
Synes det er glimrende at der findes folk som dig der ønsker at produktudvikle og gøre livet lidt sjovere at være lystfisker - fortsæt endelig med det. Synes så omvendt også at det er trist med folk som NRE der hele tiden skal rakke ned på andre end sig selv! NRE du er velkommen til at binde en cykelslange rundt om din krog, hvis du synes det er lige så godt og du er også velkommen til IKKE at benytte dig af de ting der er "opfundet" for at gøre fiskeriet bedre, sjovere og mindre frustrerende. Gå i skoven og find en knogle, find noget flint og snit dig så en krog.... bræk en pind og brug den som stang, flet noget bark og brug det som line.... og bliv så for helvede i din jordhule NRE! Jeg bliver så træt af dit evindelige mundlort........
Mvh Claus 

Hvad med om du lige skruer ned for dine udgydelser af perfiditeter, man kunne få den mistanke, at du har aktier i det omtalte produkt. Og hvad med om du og andre i stedet viste respekt over for den/de personer, som i sin tid fik ideen til grødesikring med en lille stump tynd silikoneslage, og ikke straks tænkte, at det her er en fed idé, som jeg kan patentere og tjene en masse pege på, men blot valgte at skrive en artikel om metoden i et lystfiskerblad, så alle lystfiskere kunne få glæde af den.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 11:07
Hej Michael,,,
 
Det centrale i min frembringelse er, at plastrøret går hele vejen forbi modhagen og bla. fastholdes af denne samt af krogbuens form. Dermed bliver plastrøret siddende i kastet og også når blinket rammer vandet. Hvis konstruktionen skulle bestå i at plastrøret kun lige gik ind over krogspidsen, ville det kræve, at plasten var så tyk, at fisken havde svært ved at kroges.
WeedBuster kroger fisken optimalt - når jeg har eksperimenteret med at kroge en fisk, der allerede ER landet og ligger hjemme på køkkenbordet, så kan jeg slet ikke mærke modstand, når jeg kroger fisken med en krog forsynet med WeedBuster 
Erik - WeedBuster.dk
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 11:08
Citat: landrup

som alt andet er det da fedt at nogle giver folk som ikke gider opfinde det selv eller bruge tid på det købe det for penge istedet, ...cut..

Så vidt jeg kan se, så har jeg ikke anfægtet, at der en nogen som synes at det er lettere at købe et færdigt produkt, hvor de giver hvad der svarer til 500 kroner for en meter tynd plastikslange.

Jeg har blot påpeget, at ideen ikke er ny, og at man bare kan købe noget tynd silikone slange til 10 kroner pr. meter, og lave en gør det selv løsning.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 11:12
Ja, Niels - Vise repekt kunne man vel altid, måske dem jeg skal vise respekt for, stjal ideen fra dem, der i sin tid udviklede grødesikring med en metalstump... Så dem du hylder, er måske personer ligesom Erik, bortset fra at de gav dig produktet gratis. hmmm, ja, lad os dræbe produktudviklingen, lige så snart der tjenes penge på det. Jeg går ind for at man betaler sig fra produktudviklingen, jeg bruger gerne penge på grej, udviklet af både store og små leverandører. Vi kunne jo også prøve den model der hedder - udvikler du, så kopierer jeg - det er der bestemt fremtid i.
 
Og nej jeg har ikke aktier i grødedimsen, benytter ikke grødesikring, kender ikke Erik og viser respekt for dem der fortjener det!
Mvh Claus
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 11:28
Citat: cjbhare

Ja, Niels - Vise repekt kunne man vel altid, måske dem jeg skal vise respekt for, stjal ideen fra dem, der i sin tid udviklede grødesikring med en metalstump... Så dem du hylder, er måske personer ligesom Erik, bortset fra at de gav dig produktet gratis. hmmm, ja, lad os dræbe produktudviklingen, lige så snart der tjenes penge på det. Jeg går ind for at man betaler sig fra produktudviklingen, jeg bruger gerne penge på grej, udviklet af både store og små leverandører. Vi kunne jo også prøve den model der hedder - udvikler du, så kopierer jeg - det er der bestemt fremtid i.
 
Og nej jeg har ikke aktier i grødedimsen, benytter ikke grødesikring, kender ikke Erik og viser respekt for dem der fortjener det!
Mvh Claus
ClapClap


Redigeret af finnjensen - 06 Jul 2012 kl. 11:29
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 11:29
Citat: cjbhare

Hej Erik
Synes det er glimrende at der findes folk som dig der ønsker at produktudvikle og gøre livet lidt sjovere at være lystfisker - fortsæt endelig med det. Synes så omvendt også at det er trist med folk som NRE der hele tiden skal rakke ned på andre end sig selv! NRE du er velkommen til at binde en cykelslange rundt om din krog, hvis du synes det er lige så godt og du er også velkommen til IKKE at benytte dig af de ting der er "opfundet" for at gøre fiskeriet bedre, sjovere og mindre frustrerende. Gå i skoven og find en knogle, find noget flint og snit dig så en krog.... bræk en pind og brug den som stang, flet noget bark og brug det som line.... og bliv så for helvede i din jordhule NRE! Jeg bliver så træt af dit evindelige mundlort........
Mvh Claus 

 
Thumbs UpThumbs Up
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:03
Citat: cjbhare

Ja, Niels - Vise repekt kunne man vel altid, måske dem jeg skal vise respekt for, stjal ideen fra dem, der i sin tid udviklede grødesikring med en metalstump... Så dem du hylder, er måske personer ligesom Erik, bortset fra at de gav dig produktet gratis. hmmm, ja, lad os dræbe produktudviklingen, lige så snart der tjenes penge på det. Jeg går ind for at man betaler sig fra produktudviklingen, jeg bruger gerne penge på grej, udviklet af både store og små leverandører. Vi kunne jo også prøve den model der hedder - udvikler du, så kopierer jeg - det er der bestemt fremtid i. 

Du har godt nok gang i basunerne, men jeg synes du skal gemme melodien til dem der for alvor leverer noget innovativt. Den pågældende metode er hverken raketteknologi eller nyskabende, og den mængde produktudvikling, som det repræsenterer er godt nok til at overse, og jeg fatter slet ikke, at den har kunnet blive patenteret.

Det kunne i øvrigt være morsomt at finde den gamle artikel frem, for den vil med et slag gøre patentet ugyldigt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:12
hvorfor er det du ikke blot kan lade produktet være, og så bare acceptere, at der er nogen der vælger at betale for en ting, som du selv kan lave .. der er jo heller ikke noget raketteknologi i dine hjemmesider eller billeder du tager, men du har stadig rettighederne til dem, og du tjener stadig penge på det .. men der er jo ikke nogen der kritisere dem .. indtil videre .. 
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:20

 

NRE
Nu er det vist på sin plads, at jeg kommer med en undskyldning - UNDSKYLD NRE! Jeg skal gemme melodien til dem der for alvor leverer noget innovativt!
 
 Undskyld, havde totalt glemt at du sidder som chef for vurderingsudvalget, over hvad der er nytænkende og godt og hvad der ikke er.... Ja, sådan kan menig mand få en over næsen, bare fordi man ikke ved hvem man er oppe imod! endnu engang - UNDSKYLD.
 
Og til dig Erik, du fortsætter bare, vi er nogle i det skjulte der er glade for folk som dig.
Mvh Claus
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:29
Citat: Ørde

hvorfor er det du ikke blot kan lade produktet være, og så bare acceptere, at der er nogen der vælger at betale for en ting, som du selv kan lave .. der er jo heller ikke noget raketteknologi i dine hjemmesider eller billeder du tager, men du har stadig rettighederne til dem, og du tjener stadig penge på det .. men der er jo ikke nogen der kritisere dem .. indtil videre .. 
 
Nej nej nej, NRE sælger ikke sine billeder, det ville være dybt kritisabelt og helt forkert.... der er jo blevet taget billeder i flere hundrede år, så ville han jo tjene KASSEN på andres opfindelse.... Puha, sikke noget at antage, og hvilken beskyldning mod en så nobel mand!Ouch
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:31
Citat: Erik Leth

 WeedBuster kroger fisken optimalt - når jeg har eksperimenteret med at kroge en fisk, der allerede ER landet og ligger hjemme på køkkenbordet, så kan jeg slet ikke mærke modstand, når jeg kroger fisken med en krog forsynet med WeedBuster 

Enhver lystfisker ved, at chanchen for krogning er dårligere med en enkeltkrog end den er med en trekrog, af den simple årsag, at enkeltkrogen nogen gange vender sådan, at den ikke får fat i noget, når vi giver tilslag, og alle de lystfiskere som har prøvet at fiske med grødesikret enkeltkrog, de har draget den erfaring, at de mister lidt flere hug, fordi krogen ikke får fat i fisken.

Nogen vil så hævde, at den forringede chance for krogning opvejes af, at med et grødesikret blink, der kan man fiske de steder mellem grøde og åkander, hvor der er større sandsynlighed for, at der står en fisk og skjuler sig.

Men her er vi jo netop ude i det der gør lystfiskeri så forunderligt, for der er nemlig kun meget lidt i den hobby, som er eksakt videnskab, og derfor gør vi alle lige netop det som vi selv tror mest på. Og det skal da være dig velundt, hvis du kan få overbevist nogle proselytter til din trosretning.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:36
Citat: cjbhare

 Nej nej nej, NRE sælger ikke sine billeder, det ville være dybt kritisabelt og helt forkert.... der er jo blevet taget billeder i flere hundrede år, så ville han jo tjene KASSEN på andres opfindelse.... Puha, sikke noget at antage, og hvilken beskyldning mod en så nobel mand!Ouch

Klap lige kæphesten, så vidt jeg ved, så har jeg ikke annonceret, reklameret eller på anden måde forherliget mine produkter her på Lystfiskerforum.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:39
Hej igen Niels...
 
Jeg gik over til enkeltkrog engang jeg to gange o træ inden for fem minutter mistede en ca. 2,5 kilos havørred på netkanten, fordi den ene krog i trekrogen havde fået fat i nettet.
Og jo, trekrog eller enkeltkrog er en diskussion værd, men jeg er ikke i tvivl om, at en enkeltkrog bedre kan trænge gennem fiskens mund end fx to af trekrogens kroge, når kraftens i hugget og tilslaget skal fordeles på to krogspidser i stedet for een.
 
Selvfølgelig kan man montere en enkeltkrog med WeedBuster og fiske målrettet mellem åkander etc., men den er primært udviklet for at undgå det enerverende ålegræs, man trækker hen overvvandoverfladen, når der er rigtig slem på kysten.
 
I øvrigt har jeg også hørt om trollingfiskere, der udskifter trekrogen med en enkeltkrog, så de kan montere en WeedBuster og dermed undgå at trække en grøde-befængt trekrog efter sig 'i timevis'.
 
 
 
Erik - WeedBuster.dk
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:43
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: cjbhare

 Nej nej nej, NRE sælger ikke sine billeder, det ville være dybt kritisabelt og helt forkert.... der er jo blevet taget billeder i flere hundrede år, så ville han jo tjene KASSEN på andres opfindelse.... Puha, sikke noget at antage, og hvilken beskyldning mod en så nobel mand!Ouch

Klap lige kæphesten, så vidt jeg ved, så har jeg ikke annonceret, reklameret eller på anden måde forherliget mine produkter her på Lystfiskerforum.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Nemlig Niels, og det er det der gør dig så meget bedre end andre! Kan kun give dig ret! - Ikke at jeg har set/hørt dig kritisere reklameværdien i denne tråd, blot kritiseret produktet! Men der tager jeg nok fejl, du ved jo bedre!
Og alle I andre, stop så den hetz mod den noble mand, han ønsker jo ikke andet end godt for sig selv!
 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:53
Citat: Ørde

hvorfor er det du ikke blot kan lade produktet være, og så bare acceptere, at der er nogen der vælger at betale for en ting, som du selv kan lave .. der er jo heller ikke noget raketteknologi i dine hjemmesider eller billeder du tager, men du har stadig rettighederne til dem, og du tjener stadig penge på det .. men der er jo ikke nogen der kritisere dem .. indtil videre .. 

Og jeg hidser mig da ikke op over, at der findes ind til flere hjemmesider med debatfora'er, hvor omdrejningspunktet netop er, at amatørerfotografer snakker sammen om, hvordan de selv kan lave lige så gode billeder som proff. fotografer.

Og jeg mener netop, at et debatfora som dette skal bruges til erfa-udveksling, hvor lystfiskere hjælper hinanden, og det indbefatter også, at vi giver vores fiduser til de bedste og billigste løsninger videre til hinanden. 

Og hvis folk vil sælge et produkt  her på Lystfiskerforum, så kan de henvende sig til Lars Aagaard og købe en annonce ude i højre side. Jeg kunne aldrig drømme om at kritisere et kommercielt produkt, med mindre jeg decideret var blevet snydt af forhandleren.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
flyfisher Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisher123

Tilmeldt:: 01 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 52
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisher123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 12:57
enkelt krog, kroger bedre end 3-kroge  ,    owner s-61  færdig slut   Thumbs Up     
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 13:01
flyfisher - enig, men pas på hvad du sætter igang ;o)
Erik - WeedBuster.dk
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 13:08
Ha ha, Erik, nu når du er her, så skal du have en skideballe.
Hvor vover du at fintænke et allerede udviklet produkt!
Og til dig der opfandt forbrændingsmotoren og dermed bilen som vi kender den i dag, hvor vover du at fintænke hestevognen!!!! den udvikling skal bremses nu! vi ender jo med at kunne sende store metaldåser hen over himlen en dag, og så skal de vel kaldes noget så tåbeligt som flyvemaskiner!
 
Nå, hvor er min trækølle, jeg vil ud og finde mig en kone!
 
God weekend til de fleste af jerWink
 
Mvh Claus
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 13:10
Og her kommer så et super fif (som Niels selvfølgelig allerede kender), og som gør, at man kan trække sit blink gennem fx opskyllet tang, uden at noget hænger fast.
 
Jeg har beskrevet den på min facebook side:
 
 
 
HIlsen Erik
Erik - WeedBuster.dk
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 13:10
Er det janteloven der spiller ind her :)
Til top
flyfisher Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisher123

Tilmeldt:: 01 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 52
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisher123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 13:33
Citat: Erik Leth

flyfisher - enig, men pas på hvad du sætter igang ;o)


ja det er jo lige erik Thumbs Up
fortsat god fredag
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 14:19
Citat: flyfisher123

enkelt krog, kroger bedre end 3-kroge 

Det kommer i meget høj grad an på, hvad du fisker efter...Ermm

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 19:02
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: flyfisher123

enkelt krog, kroger bedre end 3-kroge 

Det kommer i meget høj grad an på, hvad du fisker efter...Ermm

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Nu er det ikke fordi det skal handle om trekrog vs. enkeltkrog, men det er da noget fis du skriver Niels, og det var i øvrigt ikke hvad du skrev i dit tidligere indlæg om emnet. 

En krogning i saksen på en fisk er i min optik den optimale krogning, og sidder den først der med en enkelt krog, slipper den sjældent. Det er en svær krogning at lave med en trekrog som oftest sidder midt i munden på fisken hvor den er væsentlig blødere og derfor har større risiko for at briste sig løs. Til kystfiskeri findes der ikke noget bedre end S61 eller TMC kroge, efter min mening. Efter jeg er begyndt at fiske med disse krogtyper har jeg fået væsentligt flere fisk på land. Om man generelt kroger flere fisk for efterfølgende at tabe dem igen med en trekrog påmonteret vil jeg lade op til den enkelte fisker at kommentere på. 

Nu til busteren... Jeg var så heldig at løbe ind i Erik i det meget tidlige forår på Stevns, hvor jeg fik udleveret et par stykker som prøve. 
Jeg har efterfølgende fisket lidt med dem, når forholdene har sat min tålmodighed på prøve, og det virker umiddelbart til at fungere ganske fint - god idé Erik! 
Med venlig hilsen

Morten Lehmann
Til top
René Lodsgaard Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
RLS Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2004
Geografisk: Horsens Fjord & Omegn Og Bygholm sø.
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RLS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 19:31
Hahaha :) der er måske ÉN besvarelse der er relevant for spørgsmålet. Børnene i min børnehave havde fået timeout! :-) god weekend, og fis nu ud og fiske istedet for og kaste med mudder :) det fanget i ikke noget ved.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 20:07
Citat: Morten Lehmann

 En krogning i saksen på en fisk er i min optik den optimale krogning, og sidder den først der med en enkelt krog, slipper den sjældent. Det er en svær krogning at lave med en trekrog som oftest sidder midt i munden på fisken hvor den er væsentlig blødere og derfor har større risiko for at briste sig løs.

Du argumenterer ud fra den forudsætning, at alle fisker efter havørreder på kysten, men det er jo langt fra tilfældet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Christian steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chri74a9 Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chri74a9 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 20:16
Det var da en grim tone der var her inde. Folk skal da bare have lov at mene det de vil uden at der kommer en masse dumme kommentarer
Om man så synes tre-kroge er bedre en enkelt-kroge eller om man selv vil lave lidt af sit fiskegrej i stedet for at købe det er da helt op til en selv.
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 14:18
Godt sagt Christian Steffensen,,,
 
Til Niels Riis Ebbesen:
Jeg vil gerne sende dig en prøvepakke, så du kan prøve WeedBuster på egen krog en dag du kommer til kysten, og det er umuligt at fiske pga. drivende ålegræs.
 
Du kan sende din adresse til erik@weedbuster.dk.
 
mange hilsner Erik WeedBuster.dk
Erik - WeedBuster.dk
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 21:32
Hej Erik
Ideen er ikke ny, der er lavet mange lignende projekter.
Michael
Michael Nielsen
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 21:53
Hold da helt op med negativitet. Der er da ingen der tvinger folk til at prøve noget nyt, men jeg må sige at jeg er positivt overrasket over den, har brugt den flere gange,og har også fået fisk på dage med meget skidt i vandet hvor jeg ellers ville være kørt hjem. Selvfølgelig har der været lavet mange lignende løsninger, det er jo et problem kystfiskere har bøvlet med i mange år, så det ville være mærkeligt hvis der ikke var nogen der havde prøvet at løse det før. Jeg har selv tilvirket nogen kroge med grødebeskytter a la det vi kender fra geddefluer, men jeg synes denne virker  mere overbevisende. Men det er selvfølelig folks eget frie valg om man vil følge med udviklingen eller stadig gøre som man gjorde dengang det var før...
 
 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 22:05
Citat: duck power

Hold da helt op med negativitet. Der er da ingen der tvinger folk til at prøve noget nyt, ....

Vi føler os ikke tvunget til noget, vi påpeger bare, at weedbuster ikke er en ny idé, og man kan lave en hjemmelavet løsning for nogle få ører pr. grødesikret krog.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Erik Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Leth

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 23:02
Ideen i WeedBuster er bl.a., at man nemt og hurtigt kan montere den på krogen på 5 sekunder - uden brug af værktøj. Man snor bare metalstiften en enkelt gang omkring krogøjet med fingrene og trækker plastrøret over krogspidsen. Derfor kan man bruge alle sine favoritblink uden at skulle skifte krog.
Men selvfølgelig kan man da også selv lave sine egne hjemmelavede løsninger af fx ventilgummi, fluorocarbon, fjederstål, sekundlim og hvad ved jeg. Jeg eksperimenterede da også med mange forskellige komponenter, inden jeg havde den rigtige kombination af plasttype og tykkelse samt metalstift.
 
Een ting er sikker. Jeg har før i tiden tit oplevet fisk, der synligt fouragerede i overfladen mellem øer af drivende tang uden at kunne fiske efter dem. Det eneste jeg fangede var fiskenes opmærksomhed og en masse tang...
Erik - WeedBuster.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum