Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjul fundet efter 6 mdr i sø

 Besvar Besvar
Forfatter
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hjul fundet efter 6 mdr i sø
    Sendt: 03 Mar 2012 kl. 22:54

Mistede hjulet i sept. 2011 og så spottede min ven det i det. så har jeg brugt 30-45 min på at gøre det rent her til aften og se hvad jeg fik ud af det.

Men synes fandme det kvalitet at det ikke har taget mere skade efter 6 mdr., det var sort og grønt og fyldt med alger og mudder da jeg fik det op fra bunden.
 
Det køre ca. 70-80 % nu allerede.
 
kunne ikke drejse det rundt i starten, men efter rengøring og olie mv.
 
nu prøver jeg at afkalke det lidt med eddike syre i nat for at får fjernet lidt kalk mv.
 
Ellers andre der har gode forslag?
 
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 23:03
Eddike syre,   det lyder som hård omgang , kan huske
i gamle dage , da jeg fiskede meget med spin , var det altid
syrefri olie hjulene blev smurt med, nu vil du simpelthen
gi det et syrebad

Ja det var jo ikke rigtig svar på dit spørgsmål, bare lige en tanke

Vh Tommy
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 23:19
jamen jeg er blevet anbefalet en eddikesyre i mild grad. derfor???? det skulle der ikke ske det store ved siger de kloge :-)
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 23:32
Jeg ville skille det fuldstændigt ad og rense og smøre alle delene under samlingen.
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 23:45
Til lykke med det genfundne hjul!

Hvad er begrundelsen for at anvende en svag opløsning af eddikesyre?

Personligt tror jeg ikke, at det er en god ide'. Gør istedet som foreslået her. Skil hjulet af og afrens alle bevægelige dele. Herefter skal hjulet smøres med fedt og olie - alt afhængig af hvilke dele vi taler om. Hvis du endeligt skal anvende noget til at afrense med, ville jeg anvende WD40 eller noget lignende. Men husk at WD40 virker som en affedter og derfor opløser olie og fedtrester, så her skal ALT WD40 fjernes efter rengøring, hvorefter du behandler hjulet med olie/fedt som omtalt. 




Redigeret af DanWulff - 03 Mar 2012 kl. 23:46
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2012 kl. 00:03
http://www.dytti.dk/hjul/

Det er godt nok et twinpower, men hjulet er bygget op på samme måde, held og lykke Tongue


Redigeret af danny rasmussen - 04 Mar 2012 kl. 00:04
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 09:10
Som finmekanikker giver jeg dig fuldstændig ret, "er du da tosset"Thumbs Down aldrig syre men knofedt, et hjul kan adskilles i atomer husk det
Citat: DanWulff

Til lykke med det genfundne hjul!

Hvad er begrundelsen for at anvende en svag opløsning af eddikesyre?

Personligt tror jeg ikke, at det er en god ide'. Gør istedet som foreslået her. Skil hjulet af og afrens alle bevægelige dele. Herefter skal hjulet smøres med fedt og olie - alt afhængig af hvilke dele vi taler om. Hvis du endeligt skal anvende noget til at afrense med, ville jeg anvende WD40 eller noget lignende. Men husk at WD40 virker som en affedter og derfor opløser olie og fedtrester, så her skal ALT WD40 fjernes efter rengøring, hvorefter du behandler hjulet med olie/fedt som omtalt. 


Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 09:26
I atomer ligefrem, hvad størrelse hjul snakker vi lige om

Citat: tkj24


Som finmekanikker giver jeg dig fuldstændig ret, "er du da tosset"Thumbs Down aldrig syre men knofedt, et hjul kan adskilles i atomer husk det
Citat: DanWulff


Til lykke med det genfundne hjul!
Hvad er begrundelsen for at anvende en svag opløsning af eddikesyre?
Personligt tror jeg ikke, at det er en god ide'. Gør istedet som foreslået her. Skil hjulet af og afrens alle bevægelige dele. Herefter skal hjulet smøres med fedt og olie - alt afhængig af hvilke dele vi taler om. Hvis du endeligt skal anvende noget til at afrense med, ville<span style="-webkit-tap-highlight-color: rgba26, 26, 26, 0.296875; -webkit-com-fill-color: rgba175, 192, 227, 0.230469; -webkit-com--color: rgba77, 128, 180, 0.230469;"> jeg anvende WD40 eller noget lignende. Men husk at WD40 virker som en affedter og derfor opløser olie og fedtrester, så her skal ALT WD40 fjernes efter rengøring, hvorefter du behandler hjulet med olie/fedt som omtalt. </span>


Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 09:27
Hug sååå stor
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 10:30
Afkalkning?  Skil hjulet helt ad, rengør dele og så er det overfladen på delene, der bestemmer, hvad der skal ske. Jeg kan ikke forestille mig, at det er afkalkning, der er behov for. Rens delene i petroleum (lampeolie) - det er noget billigere end WD-40. Petroleum efterlader en tynd hinde, der kan fjernes med benzin, men det er sandsynlig nok at skylle delene i varmt vand. Når hjulet skal samles igen, smøres med fedt ved de langsomt bevægende dele, og hurtigbevægende dele smøres med lidt olie. "Symaskineolie" - altså en syrefri tyndtflydende olie.
Good Luck med projektet og tillykke med dit "genfundne hjul".
Jeg er vokset op i Århus, og som knægt fiskede vi ofte i benzinhavnen. En dag var jeg så uheldig at tabe min fiskestang i vandet, og trods ihærdig fisken efter stangen, fik vi ikke fat i den igen.
Et halvt år senere fiskede vi på samme plads, og pludselig kom en mand i frømandsdragt svømmende i overfladen langs med kajen. Jeg fik kontakt med frømanden, og han dykkede ned, hvor jeg havde mistet stangen. 2 minutter senere kom han op med stang og hjul. Glæden var stor hos den 12 årige knægt, der pludselig havde fordoblet antallet af stænger med den genvundne stang. I lommen havde jeg de 2 femmere, jeg altid blev udstyret med, så jeg kunne komme hjem i en taxi, hvis der skete noget, og den ene femmer fik frømanden som tak for hjælpen. Han kvitterede ved at svømme en tur langs ydermolen, og da han kom tilbage, afleverede han en bærepose fund halvt fyldt med endegrej. Det hang åbentbart langs molekanten som udstillingen i en velassoriteret grejhandel......
Det blev nok den bedste dag, vi knægte oplevede i benzinhavnen, og sjovt nok har jeg stadig stangen her 40 år senere og bruger den jævnligt på søen.
 
Jens R 
 
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 10:37
Vild historie og skøn det er de små ting der er med til at livet bare er dejligt også som lyst fisker Wink
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jan123

Tilmeldt:: 12 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 14:01
Hej bruger altid Petroleum også til gear på min cykel og skylder af i varmt vand lader tingene tøre, smøres så med kobberfedt og smøremiddel
mvh
Til top
Peter Hviid Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ns_ Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ns_ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2012 kl. 23:56
tillykke med dit genfundne hjul håber du får det op at køre 100% igen :)

lad da endelig høre fra dig så vi kan følge historien :) 
Mvh
Peter!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum