Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

polakker og store gedder.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: polakker og store gedder.
    Sendt: 19 Mar 2012 kl. 23:41
Dette mit første, eneste og dermed sidste indlæg i tråde af denne type skal bestå i at erklære: Hold kæft hvor man da til tider kan være flov over at være dansker.Disapprove
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 23:52
Hej NRE
 
Hvad hedder den vej dine venner bor på, efter min bedste overbevisning ligger de fleste private bådebroer også på private grunde, så taler vi ikke kun om ulovligt fiskeri. 
 
Niels jeg vil meget gerne vide navnet på vejen.
 
 
Ole T
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 00:06
Citat: Peter Mathiasen

Dette mit første, eneste og dermed sidste indlæg i tråde af denne type skal bestå i at erklære: Hold kæft hvor man da til tider kan være flov over at være dansker.Disapprove

Hvad er du flov over, det er f.eks. fuldt accepteret, når vi som lystfiskere kritiserer fritidsfiskernes rov- og tyvfiskeri, men når vi griber i egen barm og kritiserer andre lystfiskere, som ikke opfører sig hensigtmæssigt ved fiskevandet, så bliver det pludselig et tabu, blot fordi disse lystfiskere kommer fra nogle østeuropæiske lande, hvor man ikke har udviklet nogle normer, som svarer til det som vi har her i landet.

Note: Jeg er i fuld gang med at læse mig igennem en stribe bøger, som er skrevet af Ludvig Svendsen i 40'erne, og allerede dengang var man klar over, at et for intensivt lystfiskeri hurtigt kunne reducere bestanden af gedder i en sø. I dag er det sådan, at langt de fleste lystfiskere udviser mådehold, så de også har noget at fiske efter i fremtiden, og en sådan kultur skal nogle gæstearbejdere da ikke ha' lov til at ødelægge.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 00:22
Citat: Peter Mathiasen

Dette mit første, eneste og dermed sidste indlæg i tråde af denne type skal bestå i at erklære: Hold kæft hvor man da til tider kan være flov over at være dansker.Disapprove


Underligt indlæg, når du ikke skriver hvad det er du er flov over, så den må du gerne lige uddybe??
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 00:24
Citat: tranholm

Hvad hedder den vej dine venner bor på, efter min bedste overbevisning ligger de fleste private bådebroer også på private grunde, så taler vi ikke kun om ulovligt fiskeri. 
 
Niels jeg vil meget gerne vide navnet på vejen. 

For enden af Plantagevej ligger der nogle veje som hedder Tjørnevej og Buresø, og på det stræk er der en sti langs med søen. Den starter henne ved Metalskolens trappe, og forsætter helt om til Mørdrupgård.


http://maps.google.com/maps?q=Slangerup,+Danmark&hl=da&ll=55.826968,12.20389&spn=0.005665,0.010182&sll=37.0625,-95.677068&sspn=64.113178,83.408203&oq=slangerup&hnear=Slangerup,+Danmark&t=m&z=17


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 01:22
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: tranholm

Hvad hedder den vej dine venner bor på, efter min bedste overbevisning ligger de fleste private bådebroer også på private grunde, så taler vi ikke kun om ulovligt fiskeri. 
 
Niels jeg vil meget gerne vide navnet på vejen. 

For enden af Plantagevej ligger der nogle veje som hedder Tjørnevej og Buresø, og på det stræk er der en sti langs med søen. Den starter henne ved Metalskolens trappe, og forsætter helt om til Mørdrupgård.


http://maps.google.com/maps?q=Slangerup,+Danmark&hl=da&ll=55.826968,12.20389&spn=0.005665,0.010182&sll=37.0625,-95.677068&sspn=64.113178,83.408203&oq=slangerup&hnear=Slangerup,+Danmark&t=m&z=17


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

 
NRE
 
Jeg kender godt de veje og stier, men nu vil jeg til bunds i dette, hvilken vej bor dine venner på og hvor er den bro de ejer.
Det undrer mig at der er nogle der finder derned, jeg kender stien der ligger i hjørnet hvor grunden til Metalskolen stopper, det er ikke i et område der normalt kommer mange personer, jeg handler økologisk på Tjørnevej i trækassen Smile
 
Ole T
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 08:30
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Peter Mathiasen

Dette mit første, eneste og dermed sidste indlæg i tråde af denne type skal bestå i at erklære: Hold kæft hvor man da til tider kan være flov over at være dansker.Disapprove

Hvad er du flov over, det er f.eks. fuldt accepteret, når vi som lystfiskere kritiserer fritidsfiskernes rov- og tyvfiskeri, men når vi griber i egen barm og kritiserer andre lystfiskere, som ikke opfører sig hensigtmæssigt ved fiskevandet, så bliver det pludselig et tabu, blot fordi disse lystfiskere kommer fra nogle østeuropæiske lande, hvor man ikke har udviklet nogle normer, som svarer til det som vi har her i landet.

Note: Jeg er i fuld gang med at læse mig igennem en stribe bøger, som er skrevet af Ludvig Svendsen i 40'erne, og allerede dengang var man klar over, at et for intensivt lystfiskeri hurtigt kunne reducere bestanden af gedder i en sø. I dag er det sådan, at langt de fleste lystfiskere udviser mådehold, så de også har noget at fiske efter i fremtiden, og en sådan kultur skal nogle gæstearbejdere da ikke ha' lov til at ødelægge.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
En gang skal jo være den første - jeg er faktisk helt enig med NRE her. Og det tror jeg såmænd ikke Peter Mathiasen er uenig i - jeg tror mere det er tonen der går ham på og der er der måske plads til forbedring Ermm
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 09:06
Citat: tranholm

Jeg kender godt de veje og stier, men nu vil jeg til bunds i dette, hvilken vej bor dine venner på og hvor er den bro de ejer.
Det undrer mig at der er nogle der finder derned, jeg kender stien der ligger i hjørnet hvor grunden til Metalskolen stopper, det er ikke i et område der normalt kommer mange personer, jeg handler økologisk på Tjørnevej i trækassen Smile 

Mine bekendte bor på Tjønevej 1, på dette billede kan du se et kig ned gennem deres have, og du kan lige nøjagtig se et hjørne af bådebroen.


Der er ganske meget trafik på stien langs søen, du kan selv prøve at gå en tur i weekenden, for så vil du blive overrasket over, hvor mange mennesker du møder. Der går en sti ned til søen fra Skovvej, og den kan man så følge helt om til Mørdrup.

Og du handler næppe økologisk på Tjørnevej, det er snare på Jørlunde Overdrev, hvor h.h.v. Bellingehus frugtplantage og Buresødal ligger.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 09:36
Hej NRE
 
Jeg kender godt haven, som en del af virksomheden har vi også distributionen i Slangerup,Buresøen med mere, jeg vil tage en snak med dine nære venner, ikke for at lege politi, men når vores folk kommer der 7 dage om ugen, vil jeg på det rene med om det er nogle af vores folk der bryder loven.
 
Du har ret med æbleplantagen, man skal jo prøve Wink
 
Ole T 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 10:23
Citat: tranholm

 Jeg kender godt haven, som en del af virksomheden har vi også distributionen i Slangerup,Buresøen med mere, jeg vil tage en snak med dine nære venner, ikke for at lege politi, men når vores folk kommer der 7 dage om ugen, vil jeg på det rene med om det er nogle af vores folk der bryder loven. 

Mine bekendte interesserer sig ikke for lystfiskeri, så de går ikke så højt op i reglerne, og de har ikke noget i mod, at folk lystfisker og bader fra deres bro. Så vi skal ikke lege politi på ders vejene.

Men jeg er medlem af Fiskeringen, som sammen med LF og SU har fiskeretten i søen, og derfor ved jeg, at det ikke er tilladt at bredfiske fra de offentligt tilgængelige stykker. Der er jo også flere skilte langs søen, hvor der både med tekst og et piktogram oplyses, at lystfiskeri er forbudt.

Og jeg har faktisk snakket med nogle af dem der fisker dernede, og der er ingen tvivl om, at det er folk fra Polen og/eller Litauen, men der arbejder også folk fra Østeuropa på Buresødal, så det kan også være dem der fisker det pågældende sted.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:07
Det kunne godt lyde som om nogle overskrider deres beføjelser. Det bliver interessant at se, hvad i 2 gavtyve finder frem til. - måske et nyt makkerpar udi fisketyvenes indtil nu "fredsommelige sorte" fiskefortjenestes sø med mere områders strafferetsliges anbefalinger til det lokale politi?
Mvh. - Kim -
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 09:42
Nu tager jeg ud og nakker nogen store gedder jeg er jo polak !




Kæft nogen er racistiske !

KLAMT !
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 10:47
Hej Maciej.
 
Hvad med at fange nogle zild....husk at tage zmøger med.
Og kik så snart ud på broen.
 
Mvh
Jim.
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 11:41
Hej Jim :)


Har rimelig travlt i øjeblikket vi polakker har travlt med at tømme de danske søer :)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 11:48
Jamen Maciej....det nytter jo ikke når du sætter dem ud igen.
De skal gokkes, og så ud i skralderen. Dead
 
Jim.
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 11:58
Citat: maciej

Nu tager jeg ud og nakker nogen store gedder jeg er jo polak !




Kæft nogen er racistiske !

KLAMT !

Så er der igen én det trækker racisme kortet Angry
Det er sku KLAMT


Redigeret af Mortenxxx - 23 Mar 2012 kl. 11:59
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 12:20
Nååååår jo det jo rigtig Jim så kigger jeg ud på broen imorgen :) i min nye golf hihi
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 15:21
Citat: maciej

Hej Jim :)


Har rimelig travlt i øjeblikket vi polakker har travlt med at tømme de danske søer :)
 
Det er muligt du er pOlak, og genudsætter fiskene.
Men mange af dine landsmænd er flittige udøvere gokke kulturen - det kan du jo ikke lastes for.
 
Så knæk og bræk...
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 15:52
Ja Maciej - det lader som om, at du opfører dig pænt ved de danske vande. Jeg kan også godt forstå, at du bliver oprørt over, at blive sammenlignet med de andre østeuropæiske fiskere, der ikke har forstået pæn opførsel ved vandene.

Jeg tror nu desværre ikke, at din tidligere forklaring om, at det er sprogproblemer der er skylden holder!.

Når fiskere kommer fra lande, hvor der er strengere forhold omkring fisk og fangstmetoder/størrelser/mængder/fredninger end i danmark, bør de da som en selvfølge først undersøge forholdene i deres nye "fiske" land?

Det vil nok være en god ting, hvis de tilrejsende straks ved ankomsten får udleveret en brochure med div. nævnte forhold i rette sprog. Så er der jo ikke så mange undskyldninger tilbage Wink
Mvh. - Kim -
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 17:18
Og tænk hvis DSF fik lavet noget standard materiale som man kunne få tilsendt i de områder hvor det er galt, enten til uddeling eller til ophæng.
 
 
Ole T
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 17:23
Åhhhhh... Ole var det din kommentar til nogle pOlakkere kan fiske på dk manér ????
Hvad med om du lod din skæpsis motivere dig til at lave et stykke aktivt arbejde og arbejde dig ind i dsf og gøre indsatsen du ønsker ClapOuchSmileTongue
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 17:33
se på mig..
jeg hedder cHefen og mit brugernavn er jHh
jeg skriver ordet p0lak med stort O fordi jeg er "speciel"
og jeg kan finde ud af at indsætte hele fire !forskellige smileys! på en gang!
 
mej dyti mej bræne lys kun 1 ende på biled
 
http://img507.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img507/8582/1320766148q1p.smil
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 18:06

Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 18:12
Citat: jhh

Åhhhhh... Ole var det din kommentar til nogle pOlakkere kan fiske på dk manér ????
Hvad med om du lod din skæpsis motivere dig til at lave et stykke aktivt arbejde og arbejde dig ind i dsf og gøre indsatsen du ønsker ClapOuchSmileTongue
 
Mister Chef
 
Nej men det var en af mange. Hvad ved du om mit aktive arbejde og hvad jeg har lavet af aktivt foreningsarbejde og hvor mange år jeg har været i DSF, samt hvor mange klubber jeg har været med til at melde ind i DSF.
 
Iøvrigt mener jeg du bør udvise respekt over for alle de østeuropæer der opfører sig ordentlig efter danske normer og regler, frem for din barnlige måde at stave til polakker på. Men det er måske et udtryk for samme barnlighed du udviser med din profil.
 
Ole T 
 
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 18:23
Citat: jhh

Åhhhhh... Ole var det din kommentar til nogle pOlakkere kan fiske på dk manér ????
Hvad med om du lod din skæpsis motivere dig til at lave et stykke aktivt arbejde og arbejde dig ind i dsf og gøre indsatsen du ønsker ClapOuchSmileTongue


Altså bare lige til din orientering, så kan jeg da fortælle dig at Ole er en driftig mand som helt sikkert har udrettet mere end både du og jeg, og nu nyder sit velfortjente otium.

Man kan vel godt have en mening og bidrage med mange konstruktive ideer uden nødvendigvis at være direkte involveret.

De siger at Christian d. 4 byggede både Rundetårn og Nyboder, men der er med garanti aldrig nogen som har set ham med en skovl i hånden.

Og hvis det er fordi at du ikke kan komme dig over at han bad dig om at tage smøgen ud af kæften, så prøv i stedet at skriv noget som lyder bare en smule smart.  Wink


Mvh

Jim.


Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 18:28
God aften :)

Hvis i en dag står og prøver at tale med en flok polakker og det ikk lykkedes så gi mig et kald så skal jeg nok forklare dem det på polsk, har efterhånden fået stoppet en masse madfiskeri efter karper i
Mit karpevand ved hjælp af fornuftig og stille og rolig dialog



Mvh maciej
53616496

K&b ligger lige nu i min bedchair og kigger ud over søen og mine stænger :)
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 22:55
Citat: kikophil

 Det vil nok være en god ting, hvis de tilrejsende straks ved ankomsten får udleveret en brochure med div. nævnte forhold i rette sprog. Så er der jo ikke så mange undskyldninger tilbage Wink 

Du mener altså, at enhver udlændig som besøger Danmark, skal ha' udleveret et 5-binds værk, med en komplet oversigt over alle danske love, samt en indføring i danske normer, på den pågældendes eget sprog.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 23:08
Citat: maciej

Kæft nogen er racistiske !

KLAMT !

Der kom så racisme-kortet, hvorfor må vi ikke kritisere de gæster som besøger Danmark, når de ikke opfører sig, som det forventes af alle andre i dette land.

Når jeg rejser en tur til udlandet, så er den vigtigste del af mine forberedelser, at jeg meget nøje sætter mig ind i de love og regler som gælder i det pågældende land, og jeg bruger også rigtig meget tid på, at sætte mig ind i det det givne lands kulturelle normer, så jeg så vidt muligt kan opføre mig på en måde, så jeg ikke generer eller støder de mennesker der bor i det land, som jeg er gæst i.

Med venlig hilsen
Niels Riis ebbesen
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 08:37
Hej Niels hvor står reglen om at store gedder ikke må hjemtages?
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 08:54
Citat: Niels Riis Ebbesen


Når jeg rejser en tur til udlandet, så er den vigtigste del af mine forberedelser, at jeg meget nøje sætter mig ind i de love og regler som gælder i det pågældende land, og jeg bruger også rigtig meget tid på, at sætte mig ind i det det givne lands kulturelle normer, så jeg så vidt muligt kan opføre mig på en måde, så jeg ikke generer eller støder de mennesker der bor i det land, som jeg er gæst i.

Med venlig hilsen
Niels Riis ebbesen


Prøv at rejse en tur til Afghanistan, Pakistan eller Colombia.

Du kan sætte dig nok så meget ind i reglerne - alligevel vil du ende med at sidde i en bjerghule som gidsel og i værste fald få hovedet skåret af blot fordi du kommer fra et vestligt land.

Samme indstilling har vi tilsyneladende her i landet over for f.eks. mennesker, der kommer fra Polen for at arbejde her i landet.

Du kan kalde det hvad du vil NRE - jeg kalder det klamt.


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 09:11
Citat: maciej

Hej Niels hvor står reglen om at store gedder ikke må hjemtages?

Et lands kulturelle normer er som regel aldrig nedskrevet som lov-paragraffer, men det forhindrer jo ikke, at man kan sætte sig ind i dem.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 24 Mar 2012 kl. 09:23
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 09:22
Citat: Jan Persson

Prøv at rejse en tur til Afghanistan, Pakistan eller Colombia. 

Nu er du godt nok så langt ude i hampen med dine argumenter, at jeg har dig mistænkt for, at du også har røget af den.

Polen er ikke en bananrepublik og eller et uland med diktatur, hvor 90% af befolkningen er analfabeter. Polen er derimod et vesteuropæisk land, der er medlem af EU, og dets befolkning ønsker helt sikkert, at blive opfattet som ligeværdige med os danskere. Så vi kan sagtens tillade os at ha' forventninger om, at polakkerne kan opføre sig civiliseret, og respektere danske normer, når de er gæster i vores land.

Og jeg kunne aldrig drømme om at rejse til Afghanistan, Pakistan eller Colombia.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 09:30
Du forholder dig ikke til pointen - nemlig at du kan sætte dig nok så meget ind i regler og normer for så alligevel at blive stemplet som "p0lak" af en flok kulturelle analfabeter med DF tunnelsyn.

Ud fra ovenstående må jeg have en formodning om, at du selv er en af dem med udsagn som dette

Citat: NRE

Så vi kan sagtens tillade os at ha' forventninger om, at polakkerne kan opføre sig civiliseret, og respektere danske normer, når de er gæster i vores land.







Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 10:22
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Jan Persson

Prøv at rejse en tur til Afghanistan, Pakistan eller Colombia. 

Nu er du godt nok så langt ude i hampen med dine argumenter, at jeg har dig mistænkt for, at du også har røget af den.

Polen er ikke en bananrepublik og eller et uland med diktatur, hvor 90% af befolkningen er analfabeter. Polen er derimod et vesteuropæisk land, der er medlem af EU, og dets befolkning ønsker helt sikkert, at blive opfattet som ligeværdige med os danskere. Så vi kan sagtens tillade os at ha' forventninger om, at polakkerne kan opføre sig civiliseret, og respektere danske normer, når de er gæster i vores land.

Og jeg kunne aldrig drømme om at rejse til Afghanistan, Pakistan eller Colombia.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
NRE
 
Jeg er snart nået til et punkt hvor jeg tror du er totalt ubegavet, eller meget dum.
 
Hvorfor er der østeuropæer der kommer til danmark for at arbejde, i de fleste tilfælde kommer de fra meget fattige kår og har haft en meget dårlig skolegang, i nogle tilfælde næsten ingen skolegang.
 
For nogle år siden var der fuld gang i danmark, folk tjente mere på deres friværdi en de tjente ved at arbejde, eller tæt på.
Virksomhederne råbte på arbejdskraft, vikar bureauer opstod og hentede arbejdskraft, andre virksomheder ex. som vores rejste ned og holdt foredrag om det at arbejde i danmark og hvad vi kunne tilbyde dem af boliger og lign.
Det var en kæmpe opgave for mange virksomheder, nogle havde fagforeningerne med ind over og fik lavet materiale på de sprog der var relevante.
Det er rigtigt at de kommer fra lande der er medlem af EU, ellers havde de slet ikke kunne komme til danmark og arbejde, men de fleste kommer også fra områder med meget fattigdom og det der følger med fattigdom.
 
For at gøre en lang histiorie kort, var der desværre også en del virksomheder der fandt en måde at få billig arbejdskraft, så billig at vi taler om 30-40 kroner eller mindre i timen samt inkvatering under så ringe forhold som man ikke ville tro danskere kunne finde på at tilbyde folk.
Det har vi set masser af i medierne, det lige fra gartnerier til  håndsværksvirksomheder og mange andre.
 
Det er rigtigt at de spiser fisk som normalt ikke er på vores menu, måske fordi kan lide dem, for andre er det måske et spørgsmål om at overleve i et land de havde store forventninger til men blev røvrendt af.
Et land det ikke er gået så godt for de sidste par år, og derfor ikke har så meget arbejde at tilbyde mere. 
Hvorfor rejser de så ikke hjem igen, måske fordi har opgivet alt i håbet på en drøm i et land der normalt har så meget at byde på.
 
NRE, jeg tror ikke du har rejst meget, i danmark findes der også mange som intet aner noget om hvordan man opfører sig som turist eller gæst i andre lande.
Hvordan tror du danskerne opførte sig i den tid hvor mange drog til grønland for at arbejde på ex. thulebaserne.
 
Vi har intet tilgode i dårlig opførsel, det vises der meget af, så lad os hjælpe med oplysning og forståelse for de regler og normer vi håber på at andre vil forstå.
 
Ole T  
 
 
 
 
 
Til top
Morten Edvars Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Killerbug

Tilmeldt:: 10 Okt 2009
Geografisk: S
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Killerbug Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 11:04
Først vil jeg lige sige at Jeg holder meget af Polen som jeg har besøgt mange gange, min egen datter er halv Polsk og der er masser af lystfiskere i Polen som fisker bæredygtigt.  Mange af den er organiseret igennem Szczupak(Som betyder gedde) http://www.szczupak.org/

I Danmark er der tradition for at udnytte naturens ressourcer efter meget gammeldags principper, i den kontekst gør fiske turister bare hvad der er tilladt, og som loven foreskriver.  Mange steder fisker Tyske og Polske turister vandet i stykker, andre steder er det den ældre generation af danske lystfiskere. Disse er vokset op i en tid hvor fisk hovedsageligt var mad(ligesom mange mennesker i øst og mellem Europa i dag) .

 Så problemet, eller snarere løsningen på dette, er ikke at skylde skylden på visse grupper, men at erkende at staten og foreningerne ikke forvalter fiskeriet i takt med de nye udfordringer vi står overfor. Her tænker jeg på den voksende fiske turisme, noget som alle ønsker, dog uden at ville tage noget ansvar for de økologiske konsekvenser som den fører med sig.

Bæredygtigtfiskeri.dk har været med til at få indført en masse gode lokale tiltag, og dette er det eneste vi kan gøre lige nu.  Men på længere sigt er en modernisering af lovgivningen, efter Amerikansk model den eneste måde at redde fiskevande på i en globaliseret verden.

Bæredygtigtfiskeri har planer om at lave nogle pakkeløsninger til klubberne, hvor der er info materiale på både Polsk og Tysk, sådan at overgangen til en bæredygtigt fiskeri forvaltning bliver lettere for foreningerne.

Men, vi har ingen ressourcer i øjeblikket, da vi har kun meget få sponser midler at gøre godt med, som går til drift af hjemmesiden.  Vi har desværre ikke forbundets millioner(selv om vi gør deres arbejde)

Mvh

BÆREDYGTIGTFISKERI.DK

PS, med hensyn til C&R, så er C&R vedtaget ved lov i Danmark hvor loven blandt andet foreskriver at alle undermålere skal genudsættes så skånsomt som muligt.





Redigeret af Killerbug - 24 Mar 2012 kl. 12:59
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres