Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang´s valg,

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Pries Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluekenneth

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Geografisk: Ejby (fyn)
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluekenneth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang´s valg,
    Sendt: 18 Mar 2012 kl. 23:49
Hejsa.

Jeg står og skal have købt mig en ny fluestang, Til Put and take fiskeri. Den må koste omkring de 1000 kr(: har i nogen forslag, Så ser jeg gerne på dem.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 00:14

Jeg ville nok vælge enten Winston, Sage, Scott, Scierra, Loop, Burkheimer, Hardy, Greys, A.Jensen, Redington, Vision, G.Loomis, Echo, Thomas & Thomas, Daiwa, Abu, Fenwick, Sodiac, Shimano, Kinetic, Excalibur, Ron Thompson, Berkeley, Edge, 3BEE, Lawson, Orvis...eller måske i virkeligheden en helt anden.

Dertil må du regne med at 98 % af stængerne er klart bedre end gennemsnittet, enkelte endda endnu bedre, afhængig af hvem der kaster med dem.

Undskyld men spørgsmålet er blevet stillet 32.168 gange og regn bare med at der kommer nogenlunde ligeså mange forskellige svar...som der kommer svar.

Og skulle der være en som jeg har glemt...så køber du alligevel nok i stedet den. Wink


Mvh

Jim.



Redigeret af scott - 19 Mar 2012 kl. 00:56
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 01:19
Det er ikke kun bønderne, der spreder gylle Clap Dejligt med positive indlæg fra de erfarne, så kan de nye lære det!!!!
Mvh JB
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 01:21
Citat: scott

Jeg ville nok vælge enten Winston, Sage, Scott, Scierra, Loop, Burkheimer, Hardy, Greys, A.Jensen, Redington, Vision, G.Loomis, Echo, Thomas & Thomas, Daiwa, Abu, Fenwick, Sodiac, Shimano, Kinetic, Excalibur, Ron Thompson, Berkeley, Edge, 3BEE, Lawson, Orvis...eller måske i virkeligheden en helt anden.

Dertil må du regne med at 98 % af stængerne er klart bedre end gennemsnittet, enkelte endda endnu bedre, afhængig af hvem der kaster med dem.

Undskyld men spørgsmålet er blevet stillet 32.168 gange og regn bare med at der kommer nogenlunde ligeså mange forskellige svar...som der kommer svar.

Og skulle der være en som jeg har glemt...så køber du alligevel nok i stedet den. Wink

Mvh

Jim.

 
Jim - du er bare for meget! Det er en 17-årig knægt, der spørger! Hvis du ikke ønsker at svare, så lad dog være!!!Dead
Mvh JB
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 07:03
Enig i at spørgsmålet er stillet flere gange - også af undertegnede... Også enig i at der sikkert kommer flere muligheder. Dog vil jeg gerne dele mine erfaringer; da jeg spurgte, var der en vi konsensus om at en TFO BVK stang giver fuld valuta for pengene og er fantastisk i dens prisklasse. Jeg har også været en del på nettet og læse om den - meget gode anmeldelser.
Så jeg endte med at købe sådan en. Den er lidt dyrere end de 1000, men til gengæld skulle der være stang "for livet".
Jeg synes det er fint at stille spørgsmål som dette. Det er vel i bund og grund en af årsagerne til at vi har dette forum?
Niels
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 07:54
Jeg kan tilslutte mig Niels' forslag. Måske kan den findes brugt. En god idé ville være at prøve nogen stænger, så du kan finde ud af, om du bedst kan lide stive eller blødere stænger. Hvis du kender nogen, der fluefisker, så opsøg dem. Men BVK'en Niels foreslår er rigtig god.
Mvh JB
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 08:07
Hej,

En rigtig fin (ny) stang til under 1000,- er efter min mening en Scierra HM+

Har den selv i klasse 7 - letkastende og langtkastende, tilgivende ved fejl i timing, fin finish m.v. så umiddelbart et godt bud. Et ekstra plus - jeg knækkede topsektionen under fiskeri - sendte den ind og fik ca 10-14 dage efter en ny retur - no questions asked....super-fed service.

Så kig evt på den....eller BVK - klassepind, men til en lidt anden pris.

Held og lykke med at finde den rigtig stang.

Mads
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 09:18
Citat: fluekenneth

Hejsa.

Jeg står og skal have købt mig en ny fluestang, Til Put and take fiskeri. Den må koste omkring de 1000 kr(: har i nogen forslag, Så ser jeg gerne på dem.
Masser af gode forslag, men in respekt for din økonomi, herunder at du vel godt vil have en ny stang, så kig engang på denne
 
 
TFO TiCr
 
som en af rødderne har som eje. Han siger god for den Wink
 
God vind med dit køb og lur mig ... TFO ... der får du møj for pengene.
 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 17:09
Citat: fluekenneth

Hejsa.

Jeg står og skal have købt mig en ny fluestang, Til Put and take fiskeri. Den må koste omkring de 1000 kr(: har i nogen forslag, Så ser jeg gerne på dem.


Hej Kenneth.


Nu var det slet ikke min mening at være ondskabsfuld, så undskyld hvis jeg kom til at drille dig lidt...prøver at råde lidt bod på det.

Du efterlyser et godt bud på en fluestang til ”putten”, og til dette ville jeg vælge en stang i klasse 5-6, evt en 7èr som du også kan bruge hvis det blæser.

Prøv at se linket her http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat52-Restmarked/side1052-Fluest%C3%A6nger.html


Her kan jeg på det varmeste anbefale en Greys GRXi til lige under en tusse, dette er virkeligt glimrende og dejlige stænger med kasteegenskaber som vil glæde såvel den øvede...som begynderen.

Og en uhyre vigtig ting er at du ALDRIG må spare på linen, da denne faktisk er det vigtigste komponent i hele flueudstyret.

En god WF (weight forward)-line koster omkring en 500,- kroneseddel, men også disse kan du sagtens finde på tilbud.

Her vil jeg også råde dig til at købe linen i en klasse over stangen, da kasteklumpen, dvs de yderste 9-10 m som spænder stangen under kastet, ofte er for let hvis feks stangen er en #6 og linen ligeså.

Og specielt hvis du er helt ny i fluefiskeriet er det vigtigt at din line ikke er for let.


Men spørg bare løs hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med...jeg lover ikke at drille.  Smile


Mvh

Jim.




Redigeret af scott - 19 Mar 2012 kl. 17:10
Til top
Brett Bendtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BBB

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Geografisk: Hedensted
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 19:34
Jeg har både BVK og TiCr samt i klasse 6 til salg, hvis du vil køre en halv time for at prøve dem.
 
Brett...
 
Til top
Kenneth Pries Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluekenneth

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Geografisk: Ejby (fyn)
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluekenneth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2012 kl. 23:33
Tak for Svarene :) Vil kigge på dem.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down