Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UV lygter

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UV lygter
    Sendt: 24 Mar 2012 kl. 22:34
Jeg har købt sådan en mini uv lygte for et par år siden, og har brugt den under 10 gange, men den fungerer ikke optimalt... og jeg skulle nok have gemt kvitteringen fra gofi, men kaput er den i hvert fald. Jeg overvejer så om jeg skal have en anden en som måske også kan levere noget mere lys.

Kan I anbefale nogen? Gerne en som måske er billigere... den lille kostede 150kr og de større koster godt 400kr - men tænkte om man kunne finde dem andre steder til en billigere penge...?
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 22:45
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 22:47
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 22:52
Hvad er problemet med den?
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 23:27
med den lille uv lygte jeg har? Jeg tror næsten det er en løs forbindelse indeni... for den lyser svagt, og så engang imellem så lyser den normalt - altså en hel del kraftigere... Men det er næsten umuligt at hærde noget når den ikke lyser med den kraft den skal... og batterierne er jo næsten ubrugte, så tror ikke det er problemet... men kunne jo prøve at besøge gofi hvor den er købt så de evt kan se om det er batterierne...

Men hvis det er en løs forbindelse, så er der bare ikke de store muligheder for at skille den bette tingest ad...
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 09:21
Citat: Twisttmann

Jeg har købt sådan en mini uv lygte for et par år siden, og har brugt den under 10 gange, men den fungerer ikke optimalt... og jeg skulle nok have gemt kvitteringen fra gofi, men kaput er den i hvert fald. Jeg overvejer så om jeg skal have en anden en som måske også kan levere noget mere lys.

Kan I anbefale nogen? Gerne en som måske er billigere... den lille kostede 150kr og de større koster godt 400kr - men tænkte om man kunne finde dem andre steder til en billigere penge...?


Problemet med dårlig hærdning af UV lim kan skyldes et par forskellige faktorer.

UV pæren (lyset i lampen) skal ligge under 400 nm i bølgelængde. Ofte har de billige lamper en bølgelængde over 400 nm. Sådan en lampe er udmærket til frimærkesamleren men ikke til fluebinderen der bruger UV lim.

En anden faktorer er at UV lamperne bruger meget strøm, så et frisk batteri måske kun række optimalt i et par timer inden lyset bliver for svagt.

Bruger du alm. batterier er Duracell Plus Power et af de bedste men generelt er det billigere i længden at bruge genopladelige batterier af typen Ni-MH 2100 mAh (eller mere).

UV lim hærder (hærder overfladen) på et par sekunder men kan behøve længere belysningstid for at gennemhærde alt afhængelig af mængden af UV lim der er anvendt. Bedst er at opbygge et UV hoved af et par omgange end at lave det af en gang.

Knæk & Bræk
Finn Jensen
Bug-Bond International Pro-Tying Team
http://www.bug-bond.moonfruit.com/#/pro-team/4544540727

Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 09:56
Det er heller ikke alle UV lime som hærder 100%. 

Jeg bruger bug bond og det spiller bare, mens loons uv knot sense bare ikke hærder, selv ikke efter flere dage i sollys (uden for, da vinduer filtrerer 90% af UV lyset fra)
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 10:47
Citat: arntc

Det er heller ikke alle UV lime som hærder 100%. 

Jeg bruger bug bond og det spiller bare, mens loons uv knot sense bare ikke hærder, selv ikke efter flere dage i sollys (uden for, da vinduer filtrerer 90% af UV lyset fra)
 
Nu siger du at loons uv knot sense ikke hærder, er den stadigvæk blød? eller klister den stadigvæk som da du puttede den på og er stadigvæk flydene? eller?
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fragreped

Tilmeldt:: 28 Mar 2011
Geografisk: Odense M
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fragreped Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 11:15
Jeg købte for en lille måned side en uv lygte med 12 dioder her:

Prisen er omkring 30 kr. Og den virker!

Eneste ulempe er at det tog ca. 3 uger at få den.

Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:29
Frank - med sådan en prisforskel kan jeg vist godt vente et par uger på at få den... Det er jo den samme som herhjemme mindst koster 129...
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:49
Hej Michael
Jeg har en lampe magen til, som jeg bruger til hærdning her og nu, den efterlader dog en fedtet overflade derfor har jeg udover lygten, købt en lampe der bliver brugt til negle, her ligger jeg fluerne ind under i 2 timer, så er de gennemhærdet.
Michael Nielsen
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 16:33
Jeg har lige modtaget min hele vejen fra Kina... og ja har ventet en måneds tid, men gav så også kun 28 kr for den... og den virker bare super! Så skal jeg igang med at klistre hehe
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres