Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

#8 kyststang

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: #8 kyststang
    Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:05
god formiddag
overvejer at købe en klasse 8 eller 9 kyststang
længden 9 fod

da den samtidig også skal kunne bruges til gedde vil jeg ikke ha den
alt for hurtig og heller ikke for stiv

prisen på omkring de 1500,-

har selv en stang i tankerne men , lad os lige se hvad der kommer
af forslag

vh Tommy
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:22
bvk
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:27
Hvad med en Greys? Har selv været yderst tilfreds med det mærke. Rigtig god finish, og de er meget behagelige i aktionen.

Kystflue og enorme geddefluer er et grimt kompromis. Ville nok gå efter en 7/8 - prøv evt Greys Grxi hos J&F - den rammer dit prisniveau. http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat254-Greys/side816-Greys-Grxi-Fly.html
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:30
Ved ikke om det er en ældre model de har til 999,- på tilbudssiden, men der er også mange andre bud: http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat255-Diverse/side1052-Fluest%C3%A6nger.html
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:31
Citat: Tommy:)

god formiddag
overvejer at købe en klasse 8 eller 9 kyststang
længden 9 fod

da den samtidig også skal kunne bruges til gedde vil jeg ikke ha den
alt for hurtig og heller ikke for stiv

dette må være lig med IP:190-210 og AA<70LOL
 
Citat: Tommy:)

prisen på omkring de 1500,-
Dette medfører nok en stang med en vægtfordeling på højere end 6g - 11g - 22g og 80g for en ny 4-delt stangLOL
 
 
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:39
Vil også sige tfo bvk. utrolig let og prisen passer:-)

Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:41
Jan
bvk har jeg selv overvejet , den har fået en del kritik på dårlig kork
osv.. men det vil jeg ikke, gå så meget op i på denne stang,
man kan nok ikke få alt til denne pris , og det vigtige er jo om den er rar at kaste lidt line med.

Rasmus
ja kystflue og gedde er ikke den bedste compo, men det er sådan det bliver:)
jeg har gode kyst stænger i klasse 6 og 7
så det skal være #8 eller 9

vh tommy




Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:44
Hvis du har kyststænger, er det så ikke en "ren" geddestang du er efter?!
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:49
Chan Nguyen

det sgu alt for nørdet til mig :)med alle de tal
så de siger mig desværre ikke så meget

vh Tommy









Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 11:55
Rasmus

jeg vil gerne ha en kraftig stang, som jeg også kan ha med på kysten
jeg synes bare ikke, at en meget hurtig kyst stang er nogen god gedde stang
vil heller gå på kysten med en lidt blød og langsom , end fiske gedder
med en hurtig stang

Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 12:14
...

Redigeret af Tommy:) - 31 Mar 2012 kl. 12:21
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 12:44
Hej
Har en Scott HP 9 fod klasse 9 hvis det er en du kan bruge så kom med et bud, har også en TFO Pro 9 fod klasse 8
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 13:03
Citat: Tommy:)

Chan Nguyen

det sgu alt for nørdet til mig :)med alle de tal
så de siger mig desværre ikke så meget

vh Tommy

 
det er også bare gasLOL
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 13:11
Nåh...du mener P * V = n * R * T

Mvh
Jim.LOL
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 14:57
Jim

Nu jeg helt med , lige den info jeg manglede
Eller
R=l ø=o v=rt

Vh Tommy
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 16:19

Hej Tommy.


Du vil altså gerne have en stang som tilgodeser både fiskeri med geddefluer samt til kysten.

Egentligt lyder det som et godt kompromis du leder efter, og det kan faktisk godt lade sig gøre.

Jeg har selv en del fluestænger som jeg bruger på kysten, også nogle af de dyre amerikaner-stænger som er flintrende hurtige.

En af dem som jeg virkeligt varmt kan anbefale som lige præcis opfylder de kriterier som du efterlyser er Greys GRXi. http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat254-Greys/side816-Greys-Grxi-Fly.html

Ofte er de ultra hurtige stænger temmelig stive og der forstår jeg godt hvad du mener omkring fiskeri efter gedder da du her ønsker mere føling med tingene.

Du må ikke lade dig ”narre” af den lave pris på Greys GRXi, disse stænger er intet mindre end fremragende, arbejder dejligt dybt ned i klingen med en rolig kadence men kan også generere en høj linehastighed hvis det er påkrævet.

Jeg har haft rigtig mange stænger gennem tiden, og til de ting du ønsker kan jeg vanskeligt forestille mig en stang som ville klare disse krav meget bedre end Greys GRXi.

Snyd ikke dig selv for at prøve denne inden du træffer dit valg.

Stængerne kan i øvrigt købes en del steder, så du behøver ikke her at føle dig geografisk begrænset.

Håber at dette var til lidt mere hjælp.

Ps.  Ser at lige JOF rent faktisk har dem på tilbud til 999,-.

Gå ind på siden "restmarked"...så kan du se dette.


Mvh

Jim.




Redigeret af scott - 31 Mar 2012 kl. 16:31
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 16:59
Jim
Det lyder som et godt bud som også er nævnt før
i denne tråd...
men vil prøve før køb og kommer ikke lige forbi jof,
Og ønsker ikke køre til den nærmeste grej butik for at prøve en
stang , for derefter at købe i billigste netbutik

er der evt. En butik her i det vestjyske der forhandler dem

Vh Tommy

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 17:02
Nej det forstår jeg jo godt.
Hvor bor du ?
Jim.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 17:11
Videbæk ved Herborg

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 17:18

http://www.stefs-lystfiskergrej.dk/Shop/liste.htm?catid=44


http://www.effektlageret.dk/product/greys-grxi-96-klasser-67-eller-78-1351/


Dette er de to forhandlere jeg kunne finde i Jylland. De ligger begge vel en times tid fra hvor du bor.

Men du må jo lige gå og tænke over det.


Mvh

Jim.








Redigeret af scott - 31 Mar 2012 kl. 17:19
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 18:21
Hej Tommy
 
Ved godt det er over dit budget, men umiddelbart ville jeg mene at den Winston BII-Mx der er til salg på brugtsiden, opfylder dine krav.
 
Kan både bruges til kysten med skydehoved (går fint med hoveder omkring 18 gram) og til fiskeri med store fluer og synkende liner.
 
En meget behagelig stang, let med et stort kraftpotentiale, og hurtig uden at være hysterisk.
 
Mvh.
 
Lars
 
PS. Kender ikke sælger, men han har en god smag i stænger WinkWink


Redigeret af Enken - 31 Mar 2012 kl. 18:23
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 18:34
Du har 25km til Danmarks fedeste grejforretning... Kør da til Korsholm og se hvad de har.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 19:06

Hej Lars.


Ja jeg så også godt den Winston BllMx 908-4 herinde og tænkte...”ups”..synd at man ikke lige står og mangler netop den.

Denne stang ligger helt klart i toppen af de hurtige stænger som kan købes i dag.

Den sidste serie som Winston kom på markedet med var Blllx vis hurtighed i aktionen netop ligger et sted mellem Bll-Mx og Bll-x.

Bll-x-serien fortsætter trods Blll-x`s fremkomst.

Til dem som virkeligt vil have en fuldblods saltvandsstang hvor tingene går rigtigt stærkt kan jeg på det varmeste anbefale den Bll-Mx som er udbudt til salg her på siden.

Winston stængerne er bare så smukke og gennemførte hele vejen igennem.

Men til Tommy`s behov ville det ikke være det rigtige valg da Bll-Mx ganske enkelt er både voldsom og hurtig...men på den absolut fede måde forstås !


Mvh

Jim.


Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 19:25
Jacob
Hvis jeg køre til korsholm, vil de anbefale et fra deres eget
Sortiment

Når jeg spørg her vil i anbefale den stang som i synes er bedst
egnet , derfor jeg ikke bare køre til skjern

Hvis den stang som i anbefaler kan købes ved korsholm
vil jeg prøve den der , skal alligevel der ned inden den
16/4

Lars
Den kigger jeg lige på , stangen vil altid blive et
Kompromi, så den vil altid være bedre til det ene
Frem for det andet
så jeg er rimlig åben

Vh Tommy
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 19:37
Når du spørger herinde, anbefaler folk det de selv går med og der kommer tre-fire købstilbud. Det er da omtrent det samme som at spørge i en butik ;)

Du er jo heller ikke forpligtet til at købe, hvis du ikke finder noget du kan lide.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 19:56
Jacob

Jeg har selv fisket flue i 20 år og har prøvet en del stænger , jeg anbefaler
ikke nødvendigtvis det jeg selv går med , da der ikke ville være plads i skabene
Hvis jeg ikke solgte ud en gang i mellem ...

Og spørg man herinde er det folk fra alle landsdele, og det er tit en fordel,
da din lokale grej butik sortiment tit ses i det lokale,
Man ser det tit også i små samfund med en bil forhandler
Og det vil jeg ikke lad mig begrænse af

Korsholm er bestemt en kanon butik , men det er seatrout i Herning også
22km syd eller 25 km øst , kartofler kartofler
Vh Tommy
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 20:05
Winston stangen hvad kan den samlingnes med
Angående budget på omkring 1500 så er 2500 jo også OMKRING

Vh Tommy
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 20:55
Hej Jim
 
Det viser bare hvor forskelligt man kan opfatte en stang.
 
Ja Winston stangen er hurtig, men ikke hysterisk hurtig. Hvis du holder den oppe mod andre mærkers saltvandsstænger (og nu får jeg sikkert hug), f.eks. Sage Xi3, G. Loomis CC glx, T&T Horizon, synes jeg klart at Winston'en udmærker sig ved at have en behagelig og mere kontrolleret kadance, og så har den stadigvæk det ekstra bundtræk som man en gang imellem har behov for når det blæser eller der skal fiskes med de "store dyr" og "slemme liner". Eller sagt på en anden måde, den er nemmere at "kaste langsomt med".
 
Første gang jeg prøvede den, synes jeg også den var hidsig/voldsom, men i den ovennævnte gruppe, er den (stadigvæk efter min mening) den mest behagelige fiskepind. Hvis jeg skulle fiske gedder med flue ville den helt sikkert være blandt de stænger, som ville komme i betragtning.
 
Har prøvet den op imod BIIIx'eren, som gud bevares er en skøn stang, men som i mine øjne helt klart mangler det ekstra punch som BII-Mx'eren har (når det er nødvendigt). En af mine amerikanske venner sagde det meget klart:
"It's got that extra Umphf when you need it"
 
Just my two cents
 
God påske
 
Lars
 


Redigeret af Enken - 31 Mar 2012 kl. 21:12
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 21:10
Hej Tommy
 
Den var værrere. Winston stænger er, ligesom katten, sgu deres egen.
 
Hvis jeg skal prøve at forklare det, må jeg nok ty den metode jeg bruger når jeg tester stænger. Jeg går ikke så meget op i alle mulige måletal for stænger, men i hvordan den føles når jeg kaster med den, med de fattige evner jeg har.
 
Jeg bruger altid samme line, nemlig S.A. XXD-line (den orange med den laaaaange klump). Jeg bruger også samme vægtklasse som stangen angiver. Fidusen for mig ligger i, at det er nemmere at vurdere stangens evner til at klare øget belastning med denne line, da du gradvist kan øge belastningen ved at holde mere og mere line i luften på grund af den meget lange klump på linen (omkring 20 meter).
 
Jeg oplever en gang imellem at stænger giver op, når man kommer ud over et vist punkt (en vis mængde line uden for topøjet), og det føles nærmest som man overbelaster stangen/den løber tør for kræfter, og det kan være svært at lave en ordentlig aflevering og skyde line. Det er sikkert ligeså meget et spørgsmål om mine begrænsede evner med en fluestang (se bare på Lasse K. der kaster #12 liner på en klasse 2 stang) som at stangen opgiver, men det har faktisk hjulpet mig flere gange når jeg har været i tvivl om et stangkøb.
 
Det med at løbe tør for kræfter har jeg aldrig oplevet med en Winston stang, der er det helt klart mine evner der sætter begrænsningen og ikke stangen.
 
Hvis jeg i dag stod og skulle købe en #8 stang til kystfiskeri, som også kunne bruges til f.eks. tropisk saltvand eller for den sags skyld geddefiskeri, ville BII-Mx'eren stå langt oppe på listen - helt sikkert. Og så er det i øvrigt en af markedets letteste saltvand 8'ere.
 
Se i øvrigt mit svar til Jim.
 
Mvh.
 
Lars


Redigeret af Enken - 31 Mar 2012 kl. 21:11
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 23:01

Hej Lars.


Se det er jo så spørgsmålet...altså om vi nu har så forskellige opfattelser af Winston Bll-Mx-908-4.

Begrebet ”hysterisk hurtig” får mig til at tænke på en hurtig og uregerlig klinge vis dæmpning ikke har den kontrol som feks Winston stængerne.

Tager du feks en TFO TI-CRx vil du opleve en hurtig stang som virkeligt kan generere en høj linehastighed, men med det kontante og hårde stop ses tydeligt disse ”bølger”på linebuen.

Prøv herefter det samme på feks Bll-Mx...og din linebue er som slået på en streg.

Dette bemærkede jeg særligt at TFO har fået rigtigt godt styr på med den nye BVK, den virker langt bedre dæmpet og kompetent end TI-CRx.

En af de virkeligt stærke sider med Winston stængerne er netop at man har anvendt boron i bunddelen, et materiale som har væsentligt bedre egenskaber end almindeligt kul, men som til gengæld også er langt dyrere.

Dette er, som vi plejer at sige....”Gashåndtaget”. Får du trukket rigtigt godt igennem med dobbeltrækket så bunden virkeligt begynder at arbejde, så er en S.A.-XXD-line med sin 20 m klump ren barnemad.

Selv Bllx i feks # 9 er en rolig, let og utrolig indsmigrende kæp som man ikke umiddelbart tilskriver de kræfter som den vitterligt har pga dens enorme bredde, du kaster 13-14 g såvel som 20 g. Og trækker du igennem med et 18-19 g skydehoved bliver det fromme lam til et stort vilddyr af saft og kraft.

I øvrigt har jeg endnu aldrig oplevet en stang som med største lethed så overbevisende håndterer forskellige vægte som netop Bllx 909-4.

Jeg har aldrig rigtigt beskæftiget med med stængerne fra G.Loomis, men feks Sage Xi3 som nævnes synes jeg til sammenligning virker kedelig, hård og kønsløs....der er simpelthen ikke ”musik” i den og jeg mener slet ikke at den kan leve op til det bedste makedet kan præstere i dag.

Her mener jeg stadigt at den legendarisk XP samt TCR er så klart de bedste fra den kant, men men...det er naturligvis en smagssag.

Thomas & Thomas Horizon....jamen det er bare en fluestang.

Winston Blllx har jeg endnu ikke fået prøvet, men angiveligt skulle ønsket fra firmaets side være at give Blllx lidt mere rygrad i mellemstykket, altså lidt strammere udgave af Bllx.

Til Tommy som efterlyser egenskaber som netop tilgodeser ”den mere rolige geddestang”, men som også skal gøre sig godt på kysten mener jeg derfor at Bllx 909-4 ville være et langt bedre valg end Bll-Mx.


Mvh

Jim.



Redigeret af scott - 31 Mar 2012 kl. 23:05
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 23:55
Hej Jim
 
For det første tror jeg du har ret. Vi opfatter nok ikke BII-Mx'eren så forskelligt når det kommer til stykket. Jeg tror vi muligvis taler forbi hinanden pga. forskellig terminologi/definitioner.
 
Jeg kan sagtens følge din betegnelse "kønsløs". Desværre en egenskab, som kendetegner en lang række stænger, som ellers ikke mangler noget på f.eks. prismærket.
 
BII-x 909 har jeg aldrig haft fornøjelsen af, desværre. Har hørt det samme fra andre, så jeg må se at få taget mig sammen og prøvet den. Til gengæld har jeg haft fornøjelsen af, at fiske med BII-x'eren i 10 fods klasse 8, og det er sgu en kongestang. Med 16-17 gram utrolig hurtig og en stang der kan gives nogle klø. Der hvor den virkelig kommer til sin ret, og hvor jeg elsker den, er med wf-line med lang klump a'la SA's steelhead liner. Det er utrolig hvor meget line den kan bære og hvor ubesværet den gør det. Og så gør den det næsten uanset vejret.
 
For nogle år siden havde jeg en med på svenskekysten i en rigtig gang blæsevejr. Da spinnefiskerne på turen gav op og kravlede i ly i bilerne, fortsatte jeg med at fiske. Monteret med et 20 grams intermediatehoved og en tung kutlingflue, havde jeg ingen problemer at lægge næsten fuld kabel ud og fiske videre - sk... sjovt og fedt at kunne mobbe de tidligere på dagen så kæphøje spinnefiskere, som var knap så kry da jeg vendte tilbage til bilerne. Jeg stopppede med at fiske, ikke fordi det var blevet umuligt at kaste, men fordi jeg pga. kombinationen linekurv/bølgegang var tæt på en svømmetur et par gange inden jeg fik nok. Jeg var jo på fisketur - ikke badeferieWink
 
Eneste minus er, at den pga. sin længde kan være lidt trættende for håndleddet. Kompenserer du med et lidt tungere hjul, kan man sagtens bruge den en hel dag uden problemer (og så er man også dejliog øm i armen næste dag Tongue).
 
Et sidespring - du skulle se om du kunne komme til at prøve en af de nye VXP'ere fra Sage. En serie, som ikke bare er billigere end deres high end stænger, men som er en utrolig fornuftig stang til prisen. Sidste sommer havde jeg fornøjelsen af at fiske en hel dag med VXP'eren i klasse 6 op imod en Loomis NRX (også #6). Bevares Loomis'en er da en dejlig stang, men jeg ville til enhver tid vælge VXP'eren. Det ville også give mig råd til en line mere (ikke fordi jeg mangler).
 
Faktisk har jeg Sage mistænkt for at skæve lidt til Winston, for VXP'eren havde mange af de egenskaber, som jeg sætter højt hos Winston, så prøv den. Tror ikke du bliver skuffet.
 
God påske
 
Lars
 
 
 
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 12:24
Sage vxp
Findes den i #8 eller 9 , kan ikke finde den ved korsholm

( er det kun mig , eller mangler i også den beskrivelse korsholm havde
På deres gamle hjemmeside, når i grej nørder )

Vh Tommy
Og rigtig mange tak for hjælpen :)
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 12:49
Citat: scott

Hej Lars.


Se det er jo så spørgsmålet...altså om vi nu har så forskellige opfattelser af Winston Bll-Mx-908-4.

Begrebet ”hysterisk hurtig” får mig til at tænke på en hurtig og uregerlig klinge vis dæmpning ikke har den kontrol som feks Winston stængerne.

Tager du feks en TFO TI-CRx vil du opleve en hurtig stang som virkeligt kan generere en høj linehastighed, men med det kontante og hårde stop ses tydeligt disse ”bølger”på linebuen.

Prøv herefter det samme på feks Bll-Mx...og din linebue er som slået på en streg.

Dette bemærkede jeg særligt at TFO har fået rigtigt godt styr på med den nye BVK, den virker langt bedre dæmpet og kompetent end TI-CRx.

En af de virkeligt stærke sider med Winston stængerne er netop at man har anvendt boron i bunddelen, et materiale som har væsentligt bedre egenskaber end almindeligt kul, men som til gengæld også er langt dyrere.

Dette er, som vi plejer at sige....”Gashåndtaget”. Får du trukket rigtigt godt igennem med dobbeltrækket så bunden virkeligt begynder at arbejde, så er en S.A.-XXD-line med sin 20 m klump ren barnemad.

Selv Bllx i feks # 9 er en rolig, let og utrolig indsmigrende kæp som man ikke umiddelbart tilskriver de kræfter som den vitterligt har pga dens enorme bredde, du kaster 13-14 g såvel som 20 g. Og trækker du igennem med et 18-19 g skydehoved bliver det fromme lam til et stort vilddyr af saft og kraft.

I øvrigt har jeg endnu aldrig oplevet en stang som med største lethed så overbevisende håndterer forskellige vægte som netop Bllx 909-4.

Jeg har aldrig rigtigt beskæftiget med med stængerne fra G.Loomis, men feks Sage Xi3 som nævnes synes jeg til sammenligning virker kedelig, hård og kønsløs....der er simpelthen ikke ”musik” i den og jeg mener slet ikke at den kan leve op til det bedste makedet kan præstere i dag.

Her mener jeg stadigt at den legendarisk XP samt TCR er så klart de bedste fra den kant, men men...det er naturligvis en smagssag.

Thomas & Thomas Horizon....jamen det er bare en fluestang.

Winston Blllx har jeg endnu ikke fået prøvet, men angiveligt skulle ønsket fra firmaets side være at give Blllx lidt mere rygrad i mellemstykket, altså lidt strammere udgave af Bllx.

Til Tommy som efterlyser egenskaber som netop tilgodeser ”den mere rolige geddestang”, men som også skal gøre sig godt på kysten mener jeg derfor at Bllx 909-4 ville være et langt bedre valg end Bll-Mx.


Mvh

Jim.

 
sikker så mange ord du kan Jim. Og oven i købet med fede bogstaverLOL
 
Tror nu alligevel dette her siger mere:  IP:190-210; AA<70; 6g - 11g - 22g og 80g for en ny 4-delt stangLOL
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 12:49
Lille indskydelse til din indledning her på tråden !
Echo Ion kan du efter min opfattelse og brug- sagtens gå til en #7 og ha overskud og rygrad til de store gedder.Big smile

     
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 14:26
Er ikke intresseret i noget under klasse 8

Jeg har en bla.
En g loomis cc glx 9 #6
En g loomis nativerun 11 #8
En loop multi pwr 9#7
En rst mpl 9 #7-8
En vision gtfour 9 #5
Osv....

Vh Tommy
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 14:33
Citat: chan

Citat: scott

Hej Lars.


Se det er jo så spørgsmålet...altså om vi nu har så forskellige opfattelser af Winston Bll-Mx-908-4.

Begrebet ”hysterisk hurtig” får mig til at tænke på en hurtig og uregerlig klinge vis dæmpning ikke har den kontrol som feks Winston stængerne.

Tager du feks en TFO TI-CRx vil du opleve en hurtig stang som virkeligt kan generere en høj linehastighed, men med det kontante og hårde stop ses tydeligt disse ”bølger”på linebuen.

Prøv herefter det samme på feks Bll-Mx...og din linebue er som slået på en streg.

Dette bemærkede jeg særligt at TFO har fået rigtigt godt styr på med den nye BVK, den virker langt bedre dæmpet og kompetent end TI-CRx.

En af de virkeligt stærke sider med Winston stængerne er netop at man har anvendt boron i bunddelen, et materiale som har væsentligt bedre egenskaber end almindeligt kul, men som til gengæld også er langt dyrere.

Dette er, som vi plejer at sige....”Gashåndtaget”. Får du trukket rigtigt godt igennem med dobbeltrækket så bunden virkeligt begynder at arbejde, så er en S.A.-XXD-line med sin 20 m klump ren barnemad.

Selv Bllx i feks # 9 er en rolig, let og utrolig indsmigrende kæp som man ikke umiddelbart tilskriver de kræfter som den vitterligt har pga dens enorme bredde, du kaster 13-14 g såvel som 20 g. Og trækker du igennem med et 18-19 g skydehoved bliver det fromme lam til et stort vilddyr af saft og kraft.

I øvrigt har jeg endnu aldrig oplevet en stang som med største lethed så overbevisende håndterer forskellige vægte som netop Bllx 909-4.

Jeg har aldrig rigtigt beskæftiget med med stængerne fra G.Loomis, men feks Sage Xi3 som nævnes synes jeg til sammenligning virker kedelig, hård og kønsløs....der er simpelthen ikke ”musik” i den og jeg mener slet ikke at den kan leve op til det bedste makedet kan præstere i dag.

Her mener jeg stadigt at den legendarisk XP samt TCR er så klart de bedste fra den kant, men men...det er naturligvis en smagssag.

Thomas & Thomas Horizon....jamen det er bare en fluestang.

Winston Blllx har jeg endnu ikke fået prøvet, men angiveligt skulle ønsket fra firmaets side være at give Blllx lidt mere rygrad i mellemstykket, altså lidt strammere udgave af Bllx.

Til Tommy som efterlyser egenskaber som netop tilgodeser ”den mere rolige geddestang”, men som også skal gøre sig godt på kysten mener jeg derfor at Bllx 909-4 ville være et langt bedre valg end Bll-Mx.


Mvh

Jim.

 
sikker så mange ord du kan Jim. Og oven i købet med fede bogstaverLOL
 
Tror nu alligevel dette her siger mere:  IP:190-210; AA<70; 6g - 11g - 22g og 80g for en ny 4-delt stangLOL

Nemlig Chan.


Jeg bruger også fede bogstaver.

Forskellen på det som du og jeg skriver er at dit indlæg er meget tyndt. LOL


Mvh

Jim.


Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 18:49
Citat: scott

Citat: chan

Citat: scott

 Jim.

 
sikker så mange ord du kan Jim. Og oven i købet med fede bogstaverLOL
 
Tror nu alligevel dette her siger mere:  IP:190-210; AA<70; 6g - 11g - 22g og 80g for en ny 4-delt stangLOL

Nemlig Chan.

Jeg bruger også fede bogstaver.

Forskellen på det som du og jeg skriver er at dit indlæg er meget tyndt. LOL

Mvh

Jim.


 
Muligvis er Chan's indlæg med tynd skrift, men det er kvalitet fremfor kvantitet uden indhold LOL
 
Mvh
Lasse
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 18:58
Ser man det ?
Altså dette kvalitative indhold forstår du selvfølgelig fuldt ud Wink
Og hvad er det jeg skriver som du mener er uden indhold og kvalitet ?

Mvh
Jim.


Redigeret af scott - 01 Apr 2012 kl. 19:16
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 19:34
Lasse
Jeg forstår ikke noget af det Chan skriver, så om det er
Kvalitet eller kvantitet skal jeg ikke kloge i

Men fedt med en hobby i en hobby

Det Jim og Lars skriver kan jeg meget bedre forholde mig
til

Vh Tommy
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 19:45
Hej Tommy.

Se nu forholder det sig jo sådan at når man er rigtig klog, altså sådan rigtigt meget...så er det vigtigt at fastholde sin egen overbevisning om klogskab ved at skrive noget som de færreste forstår...så er man nemlig meget klog, meget ! Lamp
Jeg trives til gengæld fint ved at være knapt så klog, det gør mig i stand til at snakke med folk...oh hvilket priviligium LOL

Mvh
JIm.

Mvh
Jim.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 20:29
I min verden har
Lystfiskeri intet med iq at gøre.
Keep it simpel.

At andre har en anden tilgang til det , er fint med mig
Vh Tommy
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 20:45

Nej fluefiskeri fordrer næppe den helt store IQ.

Imidlertid må dog nogle bruge al den intellektuelle kapacitet de overhovedet kan mobilisere, og i særligt udtalte tilfælde kan det udvikle sig så slemt at tilgangen til det bliver af så nørdet karakter at det næsten tangerer autisme.

Så er det alligevel bedre at være en lykkelig idiot.


Mvh

Jim.

Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 21:06
Hej Tommy
 
Ved ikke om Korsholm har den, men den findes (se evt. på sage's hjemmeside http://www.sageflyfish.com/rods/all-water/vxp )
 
Korsholm burde kunne skaffe den, når Rudi Heger har den på lager. Hvis ikke kan den købes der til €499.
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 21:32
Jim
Jeg er sgu en lykkelig idiot:)

Lars
Vxp det dufter jo lidt af XP :)
Hvis ikke korsholm kan få den hjem , kan sportshuset nok

et andet navn der dukkede op var Redington
Det minder mig om en stang jeg glemte at købe
Redington 906-4ss stor fejl , købte en Hardy zane
nok meste pga. Navnet , set i bagspejlet kan jeg ikke se
andre grunde

Vh Tommy
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 21:40
Hej Tommy.

Sjovt at du lige nævner den, altså Redington 906 ss, den har jeg også stående i skabet for snart femte år, og den vil jeg aldrig nogensinde skille mig af med.
I øvrigt har jeg skrevet en anmeldelse af den under "fluestænger" herinde.

Mvh
Jim.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 21:52
Det er simpelthen en lækker stang , har faktisk lige fundet
Den i Usa ...skal skal ikke
Vil helt sikker ha læst din anmeldelse af stangen

Havde jeg da bare købt den , på et tidspunkt da korsholm kun
Havde et eksemplar kostede den kun 2000,-

Vh Tommy
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 09:21
Hej Tommy
 
Jo det kan du have ret i.
 
Ifølge Sage har de prøvet at bygge de bedste dyder fra XP serien og VT serien ind i stængerne.
 
Jeg kan kun sige at i klasse 6 udgaven har de i hvert fald fået lavet en rigtig fornuftig stang til prisen.
 
God påske
 
Lars
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 10:40
Lars
Det lyder som en stang der også skal prøves :)

Jim
Har lige læst din anmeldelse..:)
Vi er helt på bølgelængde , med den redington

Vh Tommy
Til top
kim H Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim H

Tilmeldt:: 10 Jan 2006
Geografisk: Østerbro
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 10:51
Hej Tommy,
prøv at tjekke loomis ud med deres shorestalker serie.
Super stang.
Den er dog knapt 9`fod men tror den vil passe fint til dine store gedde fluer og klarer sig også til kysten.
Er dog tvivlsomt om nogle forhandlere i DK ligger inde med den.
Mvh
Kim
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 12:35
Citat: Tommy:)

Jim
Jeg er sgu en lykkelig idiot:)

Lars
Vxp det dufter jo lidt af XP :)
Hvis ikke korsholm kan få den hjem , kan sportshuset nok

et andet navn der dukkede op var Redington
Det minder mig om en stang jeg glemte at købe
Redington 906-4ss stor fejl , købte en Hardy zane
nok meste pga. Navnet , set i bagspejlet kan jeg ikke se
andre grunde

Vh Tommy


Hej Tommy.

Se nu undrer jeg mig en smule...du fortalte at du ikke havde interesse i nogen stang som var mindre end klasse 8, men snakker nu om Redington Super Sport 906-4 ?
Okay men kan du få den for 2000,-.....så gør det for guds skyld !
Jeg er som du nok kan se, så glad for min at det var den sidste af alle mine stænger jeg ville gå af med.
Den stang gør simpelthen bare lige præcis det jeg vil have at den skal gøre, jeg har fisket med den i godt vejr, og i rigtig blæsevejr, ingen af mine andre stænger kan noget som denne ikke kan.
Jeg skrev i min anmeldelse at jeg gik med 16 g skydehoved på den.
I dag bruger jeg 15 g som på min andre seksère, og så bliver den bare lynhurtig og helt skarp.

Mvh
Jim.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres