Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskemakker Laksetur Gaula

 Besvar Besvar
Forfatter
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kurt h

Tilmeldt:: 19 Mar 2012
Geografisk: lystrup
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kurt h Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskemakker Laksetur Gaula
    Sendt: 01 Apr 2012 kl. 11:38

Jeg skal til Gaula i uge 23 eller 24. Det er tredje år i træk og det har givet laks hver gang. Jeg bor bor i Lystrup ved Århus.Konen og børnene har sagt okay, men jeg mangler en makker med kørekort

mvh Kurt
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 12:10
hej kurt
 
hvor vil du fisker der oppe
 
 
mvh henrik
Mvh Henrik Larsen
Til top
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kurt h

Tilmeldt:: 19 Mar 2012
Geografisk: lystrup
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kurt h Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 19:45
Hej Henrik
 
Jeg plejer at fiske på Borten Losen Valdet. Hvis du ikke kender det er det et af de bedst fangende vald i Gaula. Jeg plejer at slæbe et villatelt med og bor 15 m fra elvkanten på en primitiv campingplads.
 
mvh,
Kurt
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 20:37
hej kurt
 
kender godt borten losen og den fisker godt men der er også rigtig mange fiskere om stykket.
men mig og en makker kører der op i uge 24 og der kan godt blive plads til dig og en makker hvis det er
så deler vi jo bare omkostningerne
 
 
mvh henrik
Mvh Henrik Larsen
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 07:11
Hej ! Borten Losen i starten af Juni er super spændende, omend noget "fyldt" op. I forhold til at bo, så kan jeg anbefale noget alternativt, nemlig at bo super godt og billigt, på en historisk gård med rigtig fine forhold, og perfekt placering i forhold til fiskeri fra Hovin og udefter !
Gården ligger i Kvål, skriv nogle ord hvis du (eller andre) vil vide noget mere.
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 08:40
hej.
jeg vil lige høre om det vald i snakker om er det muligt at leje dagkort der til eller skal man booke noget i forvejen.
 
og hvo ligger det i forhold til lundamo.
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 09:08
Hej Henrik !
Borten Losen er et dagkort stykke, så ja !
Det er af samme grund lidt crowded i juni.
Se evt. mere her: http://www.bortenlosen.no/
Der er mange riftig fine campingspladser i dette område, men som sagt vil man bo på en gård, så giv lyd fra dig !
K og B deroppe !
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 09:10
jeg har lige kigget den hjemmeside, men de nævner ikke nogen priser på deres dagkort, men ligger det på noget nær det samme som alle de andre vald
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 10:27
Tja så misforstod jeg dit indlæg, jeg læste det som om du var i tvivl om der kunne købes dagkort, hvilket du vel egentlig også skrev ?
Priserne på døgnkort er ca. 350 nok. Måske nu nærmere de 400 kr. 
Og der er sædvanligvis ikke begrænsninger af antal dagkort, og der kan købes flere steder.
Og, ja om du syntes at stykket ligger hvor alle andre dagkort stykker ligger, må være op til dig, der er ikke for megen dagkort vand i den ende af Gaula i Juni, men det er bare min mening !

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 12:04
Hvis man ikke lige kender BortenLosen, så har jeg lige indtegnet det stykke, hvor jeg plejer at bruge al min fisketid, når jeg fiske der  - jeg bruger altid 60-80 grams slaskerig og orm, hvilket har givet 2-5 laks pr. dag, men jeg har da også set fisk blive fanget på blink og flue på strækningen - man skal koncentrere sig om at affiske strømkanten ca. midt i elven:

Redigeret af Steen Kehler - 06 Apr 2012 kl. 12:21
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 13:39
Hej Steen !
Ja, det er etbsuper stykke, også til flue / sluk, dog syntes jeg oftest at der fiskes med orm fra modsat side, på skærverne under birketræerne ?
Og ofte i bunden af dette stræk ?
Jeg har ofret ret mange timer med flue, uden fangst, dog set en fluefisker fange en 7 kg !!
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 16:30
Citat: jimjensen

Tja så misforstod jeg dit indlæg, jeg læste det som om du var i tvivl om der kunne købes dagkort, hvilket du vel egentlig også skrev ?
Priserne på døgnkort er ca. 350 nok. Måske nu nærmere de 400 kr. 
Og der er sædvanligvis ikke begrænsninger af antal dagkort, og der kan købes flere steder.
Og, ja om du syntes at stykket ligger hvor alle andre dagkort stykker ligger, må være op til dig, der er ikke for megen dagkort vand i den ende af Gaula i Juni, men det er bare min mening !

 
Prisen for dagkort er / var 400 de sidste 3-4 år - fra i år er den sat op til 500.
 
 


Redigeret af fiskefreak - 06 Apr 2012 kl. 19:28
Venligst
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 16:32
Citat: Steen Kehler

Hvis man ikke lige kender BortenLosen, så har jeg lige indtegnet det stykke, hvor jeg plejer at bruge al min fisketid, når jeg fiske der  - jeg bruger altid 60-80 grams slaskerig og orm, hvilket har givet 2-5 laks pr. dag, men jeg har da også set fisk blive fanget på blink og flue på strækningen - man skal koncentrere sig om at affiske strømkanten ca. midt i elven:
 
 
Steen - det sgu da en statistik der vil noget med 2-5 laks pr dag i juli måned.
 
Ikke for noget, men du har kun registreret 4 grilse i 2006 ???
 
Enten så har du været der de år bogen blev stjålet eller så glemmer du at registrere dine fangster Wink


Redigeret af fiskefreak - 06 Apr 2012 kl. 16:38
Venligst
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2012 kl. 00:02
Citat: fiskefreak

Citat: Steen Kehler

Hvis man ikke lige kender BortenLosen, så har jeg lige indtegnet det stykke, hvor jeg plejer at bruge al min fisketid, når jeg fiske der  - jeg bruger altid 60-80 grams slaskerig og orm, hvilket har givet 2-5 laks pr. dag, men jeg har da også set fisk blive fanget på blink og flue på strækningen - man skal koncentrere sig om at affiske strømkanten ca. midt i elven:
 
 
Steen - det sgu da en statistik der vil noget med 2-5 laks pr dag i juli måned.
 
Ikke for noget, men du har kun registreret 4 grilse i 2006 ???
 
Enten så har du været der de år bogen blev stjålet eller så glemmer du at registrere dine fangster Wink
Det er kun hjemtagne laks, som er blevet registreret i bogen fra de 2 dage i 2006, det gav 8 laks på land alle fanget på orm og Gulp nightCrawler med 4 genudsatte og de 4 andre gav jeg væk bl.a til en læge fra fyn med en datter der hed Marie.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres