Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stangbygning

 Besvar Besvar
Forfatter
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: stangbygning
    Sendt: 02 Apr 2012 kl. 14:27
har i mange år brugt Araldit når jeg bygger stænger. Nu er jeg så løbet tør og skal have noget mere.
Tænk.... så siger de i butikken at de ikke aner hvad araldit er.
har været i flere butikker og ingen aner hvad jeg snakker om.
Så findes Araldit ikke mere ? og kan nogen evt. anbefale et fornuftigt alternativ
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 14:49
Citat: store larsen

har i mange år brugt Araldit når jeg bygger stænger. Nu er jeg så løbet tør og skal have noget mere.
Tænk.... så siger de i butikken at de ikke aner hvad araldit er.
har været i flere butikker og ingen aner hvad jeg snakker om.
Så findes Araldit ikke mere ? og kan nogen evt. anbefale et fornuftigt alternativ
 
Hej Michael
 
jeg har ikke bygget stænger i mange år .... men men Araldit findes i en masse versioner og blandt andet hér:
 
 
jeg tror nu nok, at mere garvede bruger anden lim now a days, men lad dem komme frem på Forum de herrer ... i ved hvem  Wink
 
God påske
Jacomo
Down Under Roskilde Fjord 
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 14:59
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 17:18
Hvad skal du bruge Araldit til? Jeg bygger stænger men bruger Bostik 800 til at lime kork og alm. 5 minutters Epoxy til at lime topøjer, hjulholder og evt. løse håndtag fast på klingen. Du har ikke brug for andet.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 18:40
Citat: schreiber

Hvad skal du bruge Araldit til? Jeg bygger stænger men bruger Bostik 800 til at lime kork og alm. 5 minutters Epoxy til at lime topøjer, hjulholder og evt. løse håndtag fast på klingen. Du har ikke brug for andet.
 
Hej Thomas
 
Rød araldit rapid er 5 minuters epoxy Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 18:41
Citat: store larsen

har i mange år brugt Araldit når jeg bygger stænger. Nu er jeg så løbet tør og skal have noget mere.
Tænk.... så siger de i butikken at de ikke aner hvad araldit er.
har været i flere butikker og ingen aner hvad jeg snakker om.
Så findes Araldit ikke mere ? og kan nogen evt. anbefale et fornuftigt alternativ
 
Hej Michael
 
De fleste byggemarkeder har den ellers fungere de andre epoxy'er de sælger også fint.
 
Mvh
Lasse
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 20:04
Hvad er det for kyndige butikker du har været i, det er vist nogen man skal holde sig langt fra :-(
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 20:26
Harald Nyborg har det vist stadig..
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 21:49
af butikker kan jeg bla. nævne Bauhaus.
det besynderlige er nu, at man ingen steder aner hvad det er. måske skyldes det at jeg befinder mig i esbjergWink
Til top
Eigil Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eigre Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eigre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 22:50
Loctite Power Epoxy er et udmærket produkt og fås Bl. andet her
http://www.specialbutikken.dk/loctite-power-epoxy-universal.aspx
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2012 kl. 09:32
epoxy er det samme som araldit.
araldit er blot et handelsnavn


jesper rasmussen
Til top
Chris Vestergaard Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly Washer Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly Washer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2012 kl. 19:30
Stop stop stop.. Bare tag det helt roligt.. Jeg arbejder med 2-kpmponent lim hver dag (epoxy). Flere liter dagligt..! så længe i har god udluftning og gummihandsker skal det nok gå..! Ja, det kan være farligt. 
Hvis I bruger alm. rengørings gummihandsker så skift efter 10min. Og lav gemmemtræk i værkstedet.
Må hellere tilføje jeg har epoxy-kursus.  Hygge til jer
Smile
Livet er det reb vi hænger os selv med...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres