Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

gl tunhjul. hvem har lave det.??

 Besvar Besvar
Forfatter
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: gl tunhjul. hvem har lave det.??
    Sendt: 02 Apr 2012 kl. 22:33
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 22:42
Gå på bibloteket og lån Ludvig Svendsens bog "TUN", udgivet på J.FR. Clausens Forlag i 1949, i den fortæller han om produkter (stænger og hjul), som blev anvendt til tunfiskeriet.

Hvis den gavl som vi ikke kan se på dit billede er mørk eller sort, så er der flere billeder af hjulet i bogen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 22:46
hej niels. jeg har bogen. men kan ikke se den i bogen.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 23:15
Citat: paw sten

 
 
 
Hej Paw
 
Jeg ved at der under krigen blev lavet tun hjul på Helsingør skibsværft, har selv haft et.
Så det er måske en mulighed.
 
 
Ole T 
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 23:34
hej ole. jeg har det der er lavet i helsingør.  så de er det ikke. men tak.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 23:36
Citat: paw sten

hej niels. jeg har bogen. men kan ikke se den i bogen.

Nu er der jo ikke så mange billeder i bogen, men der nævnes da en del forskellige mærker hjul.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 23:49
Hej Paw , - Umiddelnbart ligner det meget de kendte fra "Dansk Splitcaneindustri i Kbhvn", - men Du skal måske snarere kigge mod Sverige og forespørge i samlerkredse der, thi der blev også produceret en del tunhjul hinsidan, - samt købte Du det af vores svenske medlem AL ved arrangemenet i Dansk Grejsamler KLub i KOrsør i marts i år, er det helt sikkert svensk produceret ...
bedste hilsner flemming petersen, korsør
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 23:59
hej flemming. jeg har det fra dansk splitcaneindustri på frederiksberg. ikke det. jeg købte det fra en  i jylland. men han viste ikke nået om det. jeg må prøve i sverige.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2012 kl. 10:11
PAW
Jeg tror mit oprindelige gæt på IGS ikke er helt ved siden af - men der findes nogle af disse i DGK - så det kan chekkes. Nævnte Claus har selv haft et Marko - og det befinder sig også hos et DGK medlem.
mvh
Heinz
ps: Bliver det for surt og svært, gir jeg 6 kolde (m/kravetøj forstås) for skrumlet Big smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres