Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det kan man også fange

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristian Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kristnik Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kristnik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det kan man også fange
    Sendt: 12 Apr 2012 kl. 14:26
Dagens fiske tur skulle vise sig at give en noget usædvanlig ”fangst”Hug
Mens jeg stod og nød det fine solskind, samt totale vindstille vejr, og samtidig lagde fluelinen ud, til de fisk som jeg ikke så, kom der en svømmende labrador bagfra, det så jo ud som om jeg kastede noget i vandet som kunne hentes hjem, dig vil jeg gerne lege med tænkte hunde og fik viklet sig ind i flue linen, imens var dens ejer kommet ned på stranden, som jeg fik gjort opmærksom på situationens alvor. Hun kaldte selvfølgelig på sin hun, med det resultat at den lavede et gevaldigt udløbLOL.
Hunden blev befriet for krogen, som kun sad i pelsen, hun fik derefter sin hund i snor.
Jeg fik ikke andre "ting" på krogen på den tur, jeg prøver igen en anden dag.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 14:40
 
Labradorer har også en forkærlighed for banan bolilies monteret på hair rig, kan oplyse at det koster ca 1500 kr,- at få dyrlægen til at fjerne det fra halsen, excl bedøvelse.
 
Har prøvet det 2 gange, i Amsterdam blev jeg udråbt til helt da jeg løb en hund op med krog i mundvigen og tacklede den for at afkrogeden, de vidste ikke at det var min dejlige carbon steel krog der sad der!!!
 
> Så er der hund i nærheden, pas på jeres kroge.
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 14:47
@kristian, tak for at du tog det med ro og humor, andre havde måske startet en underskrifts indsamling for at få aflivet samtlige hunde i dk :-) mvh. tp
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 15:16
Hvad vejede den ?
Mvh
Preben
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 15:33
Jeg sætter som regl alle hunde ud igen , da langt
de fleste er farvede

Vh Tommy
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 15:59
Kristian - skulle du få kræet ordentlig kroget, landet og gokket - kan især mindre hunde med held tilberede på grillen. Det tilrådet dog - især med langhårede af slagsen - at pelse dyret pga lugten Dead
mvh
H.
ps: Husk også halsbåndet !Big smile


Redigeret af tackler - 12 Apr 2012 kl. 16:00
Til top
Kristian Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kristnik Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kristnik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 16:02
Preben
Hvis den havde haft skæl og ikke pels havde det været mit livs fiskLOL +15
Til top
Christian Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cjfarum Avatar

Tilmeldt:: 03 Okt 2010
Geografisk: Farum
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjfarum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 16:06
Jeg fangede engang min egen labrador. Den sad ALTID på venstre side når jeg kastede, men pludselig havde den sneget sig om på den forkerte side, jeg kastede og der lød et hyl da jeg krogede den i bugflæsket. Den stak i rend og jeg bagefter med flex på klingen i forsøget på at standse dyret. Heldigvis sad krogen yderligt...

Efterfølgende sad den altid 10 meter til venstre når jeg fiskede. Den gav iøvrigt andre glæder, labber æder jo alt organisk uanset om det er dødt, levende eller har passeret et tarmsystem først (sidstnævnte anså den for vældigt delikat). Den har præsteret at komme ud fra strandkål med lokumspapir kæften, at rulle sig i en død sæl, at æde 2 - 3 kilo blåmuslinger og bagefter brække sig i bilen, jo da, dejlig hund.

Min kone havde den med i toget hjem fra Jylland engang. Den havde ædt fårelort hos min svigermor og ved Buddinge havde det åbenbart gæret for meget i maven alligevel. Aldrig er et S-tog rømmet så hurtigt ifølge min kone.

Nu har jeg en schæfer. Den har intet æde-gen og sidder fint og lydigt ved min side når jeg fisker. Den er dog om muligt mere vandglad end labben og kommer gerne ud til mig når jeg fighter en ørred.

/Christian
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 18:14
Citat: tackler

Kristian - skulle du få kræet ordentlig kroget, landet og gokket - kan især mindre hunde med held tilberede på grillen. Det tilrådet dog - især med langhårede af slagsen - at pelse dyret pga lugten Dead
mvh
H.
ps: Husk også halsbåndet !Big smile

mmm hot dog Wacko
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 18:52
man kan vel altid binde fluer af det :D men godt der ikke skete mere
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 18:57
Hvilken klasse fluestang tog du den på ? LOL

Jim.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 19:00
Det er forresten derfor man siger at vandet er hundekoldt
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 20:24

Altså...man anskaffer sig en muskelhund, binder fluelinen fast til halsbåndet og smider en klump råt kød ud i vandet, lukker øjnene og hører knarren hyle som en skoldet gris mens man drømmer om en kæmpe havørred.

Og hvis man nu kun har en cockerspaniel må man evt gå ned i en klasse 3-4.

Det gælder jo om at bruge det rigtige grej i den givne situation.


Mvh

Jim.

Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 20:26
ClapClapClapClapClap
Mvh
Preben
Til top
Mads Hofgaard Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MadsHofgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsHofgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 21:16
Citat: cjfarum

J

Efterfølgende sad den altid 10 meter til venstre når jeg fiskede. Den gav iøvrigt andre glæder, labber æder jo alt organisk uanset om det er dødt, levende eller har passeret et tarmsystem først (sidstnævnte anså den for vældigt delikat). Den har præsteret at komme ud fra strandkål med lokumspapir kæften, at rulle sig i en død sæl, at æde 2 - 3 kilo blåmuslinger og bagefter brække sig i bilen, jo da, dejlig hund.

Min kone havde den med i toget hjem fra Jylland engang. Den havde ædt fårelort hos min svigermor og ved Buddinge havde det åbenbart gæret for meget i maven alligevel. Aldrig er et S-tog rømmet så hurtigt ifølge min kone.

/Christian

Tak for dagens grin! LOL
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 21:29
Citat: cjfarum

Jeg fangede engang min egen labrador. Den sad ALTID på venstre side når jeg kastede, men pludselig havde den sneget sig om på den forkerte side, jeg kastede og der lød et hyl da jeg krogede den i bugflæsket. Den stak i rend og jeg bagefter med flex på klingen i forsøget på at standse dyret. Heldigvis sad krogen yderligt...

Efterfølgende sad den altid 10 meter til venstre når jeg fiskede. Den gav iøvrigt andre glæder, labber æder jo alt organisk uanset om det er dødt, levende eller har passeret et tarmsystem først (sidstnævnte anså den for vældigt delikat). Den har præsteret at komme ud fra strandkål med lokumspapir kæften, at rulle sig i en død sæl, at æde 2 - 3 kilo blåmuslinger og bagefter brække sig i bilen, jo da, dejlig hund.

Min kone havde den med i toget hjem fra Jylland engang. Den havde ædt fårelort hos min svigermor og ved Buddinge havde det åbenbart gæret for meget i maven alligevel. Aldrig er et S-tog rømmet så hurtigt ifølge min kone.

Nu har jeg en schæfer. Den har intet æde-gen og sidder fint og lydigt ved min side når jeg fisker. Den er dog om muligt mere vandglad end labben og kommer gerne ud til mig når jeg fighter en ørred.

/Christian

Hold da kæft altså...det er sgu godt nok dagens griner. LOL
Ps. Og hvis du engang skulle finde på at skrive en bog, så vil jeg gerne købe den.

Mvh
Jim.




Redigeret af scott - 12 Apr 2012 kl. 21:31
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 21:34
Det minder mig om en gang (way back) hvor mit melklister (eller "special paste") blev opbevaret indpakket i staniol. En stor og sulten golden retiever dukkede pludselig op og åd den. Jeg sagde ikke noget til ejeren......
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 22:11
Citat: cjfarum

Jeg fangede engang min egen labrador. Den sad ALTID på venstre side når jeg kastede, men pludselig havde den sneget sig om på den forkerte side, jeg kastede og der lød et hyl da jeg krogede den i bugflæsket. Den stak i rend og jeg bagefter med flex på klingen i forsøget på at standse dyret. Heldigvis sad krogen yderligt...

Efterfølgende sad den altid 10 meter til venstre når jeg fiskede. Den gav iøvrigt andre glæder, labber æder jo alt organisk uanset om det er dødt, levende eller har passeret et tarmsystem først (sidstnævnte anså den for vældigt delikat). Den har præsteret at komme ud fra strandkål med lokumspapir kæften, at rulle sig i en død sæl, at æde 2 - 3 kilo blåmuslinger og bagefter brække sig i bilen, jo da, dejlig hund.

Min kone havde den med i toget hjem fra Jylland engang. Den havde ædt fårelort hos min svigermor og ved Buddinge havde det åbenbart gæret for meget i maven alligevel. Aldrig er et S-tog rømmet så hurtigt ifølge min kone.

Nu har jeg en schæfer. Den har intet æde-gen og sidder fint og lydigt ved min side når jeg fisker. Den er dog om muligt mere vandglad end labben og kommer gerne ud til mig når jeg fighter en ørred.

/Christian
Det er lang tiden, at jeg har haft problemer med vejrtrækningen. Men denne sag udløste en alvorlig respirationskrise! 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 22:47
På flue? jeg plejer at tage mine på spin.

Jeg havde engang en blandet gravhund. Den havde den lidet skønne uvane, at når vi ventede gæster i sommerhuset, fandt den sig en stor hunde"bad" og kørte den langt ned i øregangen.

På et tidspunkt "fangede jeg så "f-lugtfangen", tog ham med ud i badeværelset, og gik i gang med "hovedrengøringen". Samtidig stak en af gæsterne så hovedet ud og sagde - hvad gør du dog ved den stakkels hund.

5 minutter efter han var ren, smuttede han ud igen, og foretog en flyvende halv nielson ned i en anden stor hunde"bad" der havde gemt sig under nogle blade. Så blev han ellers bundet til tøjstativet ude i haven.
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 12 Apr 2012 kl. 22:50
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 23:12
TAK TAK og atter TAK  Christian Jørgensen
Min kone troede at jeg var blevet syg, bare fordi at jeg på det nærmeste lå hen over bordet, i latterkramper, i samfulde 20 minutter, alt i medens jeg forsøgte, imellem latterhikene, at læse din historie op.
LOL Clap LOL Clap LOL Clap LOL
 
Jeg har dog besluttet at min første hund IKKE skal være en lappe


Redigeret af Flyder - 12 Apr 2012 kl. 23:15
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 23:26
TAK for dagens grin. I er godt nok lune.
Iøvrigt kan man med lidt søgning i gammel litteratur ( Gedden GRUM ), godt tænke at der er potentiale i, at man rent faktisk gør en krog fast til hunden og så faktuelt kaster en pind i vandet. Når der åbenbart findes hunde der er disponeret for lystfiskeri, så kan de vel få også få lov at fange noget Smile
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 08:15
fedt med C&R 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres