Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Gopro

 Besvar Besvar
Forfatter
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt Gopro
    Sendt: 13 Apr 2012 kl. 18:00
Så fik jeg et Gopro Hero2, så er spørgsmålet , hvilken kort skal der bruges, skal være på 32 gb men så er der skrive hastigheden, er 30 mb i sek nok, det ville være det billigste, hvad bruger i der har Gopro, og hvor er det billigst
Erik
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 18:03
Dette kort er fint http://www.actionvideo.dk/index.php/sd-kort/kingston-32c10.html 
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 18:37
http://www.pixmania.com/dk/dk/10029987/art/sandisk/sdhc-hukommelseskort-uhs.html

Gopro forslår dette her, og jeg har købt det! det virker, og der er jo til 8 timers optagelse

go fornøjelse
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 18:39
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 19:02
Rasmus- Jeg har begge kort. Jeg kan ikke se forskel på mine optagelser.
Scandisk har dog ry for at holde længere, på den anden side har jeg aldrig brandt mine ram af i min computer som er Kingston. 

Det der er vigtigst når du vælger kort, er at det er et klass 10 eller bedre. Du må ikke gå under det ! 


Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 21:31
Tror heller ikke der er forskel, har bare købt det Gopro anviser, da dette jo må være okay!
hvad mener du med at brande ram af i den puter som er Kingston? den fatter jeg ikke lige! Embarrassed
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 23:52
I mine spejlreflekser bruger jeg kun scandisk kort, da jeg hørte at Kingston var noget sveske.
Men alle mine pcér har kingston ram i, og de ram er aldrig stået af.
Derfor havde jeg intet problem i at købe kingston til mit go pro.
Og efter at have testet med begge kort, så er jeg fint tilfreds med at jeg købte de billige kort. o0( købte så 2 i stedet for et ) Man skal jo nødigt gå ned på plads på en fisketur ;-)
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 06:16
Køb et batteri istedet, det får du mere brug forThumbs Up
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 08:26
en fed detajle som også fåes i kort med trådløsoverførsel som jeg selv bruger er :
 
Eye-Fi kort
 
 
på dette her kamera
 
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 09:32
Ahh ok så er jeg med!
Og nej du har så evig ret aldrig gå ned på plads/udstyr
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 10:32
Citat: JTHL

Køb et batteri istedet, det får du mere brug forThumbs Up


Ja et ekstra batteri får man også brug for.
Men hvis han i første omgang ikke har kortet, til at gemme sine optagelser...

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 11:55
Jeg ligger inde med et nyt 32GB 45/mbs kort (fik købt for mange)

Er du interesseret, så kan du sende mig en PM

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 12:04
Hov - sku` måske lige skrive, at det er et SanDisk Extreme Pro SDHC UHS-I Card
Mvh.


Redigeret af kikophil - 14 Apr 2012 kl. 12:05
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 12:26
Øhhh - og hov igen. Jeg faldt lige over det her kort. Jeg vidste ikke, at der nu er kommet en 95MB/s udgave - og så til den pris.

http://kortlink.dk/auq9

DET sparker numse!!!

Jeg kan ikke sælge mit meget billigere end den pris, da jeg selv gav omkring 875kr.-

Mvh. - Kim -


Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 13:33
Det vel lige meget hvilken mb/s hastighed. Bare dener en klasse 10
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 13:50
Hej Michael - Ja jeg skal ikke gøre mig klog på SD kortene, men når MB/s er lig med højere pris og (om muligt) endnu bedre omtale, har det for mig en direkte betydning til, at kortet f.eks. er bedre til video optalelser. Især når dette også er specifikt nævnt .

Mvh. - Kim -
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 18:47
Hej
Tak for alle svar, har bestilt 

SANDISK EXTREME SDHC SD HC 32GB 32G 32 G UHS-I CLASS 10 45MB LIFE TIME WARRANTY

Pris 255- på eBay,levering inden en uge

Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 18:50
Til Michael Storgaard
Skrivehastighed er vigtig da det er den til den skal bruge til at lager data på kortet, efter hvad jeg har kunne finde ud af må den ikke være under 30 mb til gopro
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 21:08
Citat: eriktheill

Til Michael Storgaard
Skrivehastighed er vigtig da det er den til den skal bruge til at lager data på kortet, efter hvad jeg har kunne finde ud af må den ikke være under 30 mb til gopro


Det er rigtigt nok, men der er ingen grund til at betale dyrt for hastighed, der ligger ud over, hvad kameraet kan udnytte. Bortset selvfølgelig fra, at det er hurtigere at overføre filerne til en computer. Forudsat kortlæseren er hurtig nok.

Johan
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 22:59
Citat: eriktheill

Hej
Tak for alle svar, har bestilt 

SANDISK EXTREME SDHC SD HC 32GB 32G 32 G UHS-I CLASS 10 45MB LIFE TIME WARRANTY

Pris 255- på eBay,levering inden en uge



Hej Erik

Kører med det samme til vore kameraer ( vi bruger dem til både downhill cykling, skiløb, motorcross, fiskeri, mv. ) .. og de virker super.. :-) så ingen ko på isen der

vh
TRHM
FISH ON, www.lakseture.dk
Alaska, Mexico, Bahamas
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 08:04
Har lånt et kort, men har nogle af jer her inde prøvede at bruge det, direkte på pc'en, det ville være lidt nemmer at prøve sig frem når man kan se de forskellige indstillinger med det sammer, istedet for at lave en optagelse, hen og overføre den og så se den.
Hvilken programmer bruge i til at rediger jeres film ?
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 09:52
Jeg går ud fra at det er go pro 2 du har købt ?
Du kan tilkøbe et produkt der gør at du kan streame, det du optager med det samme.
På den måde kan du sende "live" så du med det samme, kan se på din mobil eller pc hvad du optager.
Alternativt kan du købe den der skærm, til at sætte bag på go pro´en.

Jeg har ikke købt nogen af delene, da jeg afprøvede det uden for med alle indstillingerne. Og så ind og se hvordan det blev. Så nu ved jeg hvilke indstillinger jeg skal bruge når jeg optager.

Jeg kan anbefale dig at sætte den til one butten mode !! Det er meget nemmere når du fisker.
Hvis du ikke ved hvordan du gør det, så søg efter det på youtube.

Jeg bruger selv Imovie og jeg skal til at lave mine video´er i dette program fremover Adobe Premiere Pro CS5
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres