Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det var ligegodt satans! UV-jagt!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det var ligegodt satans! UV-jagt!
    Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:06

Hej,
jeg tog min datter med på fisketur på Nyborg Mole søndag eftermiddag. En UV jæger med skarpladt harpun, går i vandet 10 meter fra os mens han vælter rundt på de glatte sten, fægtende rundt med harpunen sigtende i alle retninger.

Det var så ikke det værste; herefter snorkler han lige ud foran de første 15 lystfiskere og ødelægger deres fiskeri og kommer hen til undertegnede og min 6 årige datter. Her vikler han sig ind i min datters fiskeline og da jeg brokker mig bliver jeg blot kaldt for "klaphat", hvorefter han svømmede videre hen til næste børnefamilie og ødelagde deres fiskeri.

Se klippet: http://youtu.be/1D3El0mutoE

Hva faen skal vi gøre ved den slags ????  Angry
_________________
Venligst
Morten
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:09
Det er på ingen måde i orden!! Der skal være plads til os alle, og så må man, lige meget om man er uv-jæger eller lystfisker, vise hensyn til dem der allerede var på pladsen..

Ærgerligt med sådan en oplevelse!
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:12
Hej Morten
Kedelig oplevelse. Tror du har været rigtig uheldig. De fleste UV-jægere er skam til at tale med og ønsker ikke at genere nogen. Men sådan en kal skal jo i land på et tidspunkt. Og så ville jeg da tage en snak med ham stille og roligt og forklare ham hvad han gør forkert. Problemet har været oppe før i dette forum og der var der respekt fra begge sider. Men der er jo altid nogen der falder udenfor. Men træls det kan jeg godt forstå du syntes.
Mvh Lars
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:13
Sikke en idiot,en stor trekrog på en lille pirk og et kæmpe ryk med stangen så skal han nok holde sig fra lystfiskere.
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:19
@LarsThomsen - han var helt uden for pædagogisk rækkevidde - lysten var heller ikke til dialog efter han havde fanget min datters line, ødelagt fiskeriet og kaldt MIG for Klaphat!!!!
_________________
Venligst
Morten
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:19

Ligesom at lystfiskere skal holde en given afstand til faste redskaber, så burde der også være en regel om at lystfiskere skulle holde en given afstand til UnderVandsjægere (og omvendt...)

Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:21
Molen var fyldt med fiskere der side om side fint kan finde ud af det med hinanden - herefter kom UV-jægeren og bogstaveligt sked på alt og alle - bare fordi han kunne !!!
_________________
Venligst
Morten
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:23

En skam han ikke kan genkendes.Må håbe han selv ser dette og kan kende sig selv og skamme sig.

Magen ´til dårlig stil .Det er på grund af sådan en sonm ham at der bliver set skævt til dykker konbtra lystfisker
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:27

hold nu kæft en IDIOT! det er bare ikke i orden !! havde satme gjort det samme som kevin^s forslag! så kan han sku lære det, hvis ikke han kan lære det på andre måder må det jo blive den hårde

Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:30
Uanset om man må det eller ej, så et 60gr forfang på og ud med skidtet og kan man klaske det ned i ryggen på ham, så vil det jo være fint.
 
Alternativt en hurtig indspinning, så krogene går i ham.
 
Ingen respekt til sådan en person herfra, sådan en idiot skal bare væk fra vandet..
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:35
Jeg er bare rystet over at han slet ikke selv kan se problemet.....
Han ødelægger omdømmet for andre UV-jægere der godt kan vise hensyn...
De fleste på molen tog hjem efter han havde været der og mange var i Sort Sort humør!!!
_________________
Venligst
Morten
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:36
Hej Morten,

Du fik ikke nummeret på hans bil eller lignende?

/Fischer
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:37
Jeg ville kontakte den lokale dykkerklub og fortælle dem om episoden. Måske ved de hvem han er, og kan give ham en skideballe. Dette er mod alle uskrevne regler for dykkere.
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:40
Han ville ikke oplyse sit navn da jeg spurgte om det - Fik ikke bilen - men han var mellem 45-55 og kørte er sort Peugeot 207/307
_________________
Venligst
Morten
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:41
Hej igen Morten
Ja så er det sgu ikke nemt. Syntes det er skide træls at nogen skal ødelægge det for andre. Men jeg håber at du og din datter får en god fisketur en anden dag uden den skal ødelægges af uvidende personer.
Knæk og bræk
Mvh Lars
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:44
Sker det igen, så ring til politiet og fortæl dem hvad der foregår. Måske de trods alt kan se et problem, når der er så mange andre fiskere og børnefamilier tilstede, som bliver utrygge ved sådan et fjols med en harpun, at de vil komme ud og tage en snak med manden.
 
Alternativt...60gr bly eller et forfang med et par gode kroge, der kan hage sig fat i ham.  Det ville jeg ikek selv have nogen skrupler mod, og er sikker på at alle de øvrige langs molen ville stå bag en, hvis det skete.
 
Det er lidt ligesom de både der sejler meget tæt ved kajkanten her i Aalborg og kapper linerne på stribe, når der fiskes sild mm. Holder de sig ikke på afstand, så kan de også forvente at modtage en regn af lodder og kroge, og så skal de nok fatte beskeden og trække længere væk.
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:49
Undskyld jeg spørger Jan, men lige mht Aalborg havn, er den inrettet til lystfiskere eller bådtrafik? Sejler selv rigtigt meget, og grundet strøm osv, er det altså ikke muligt at ligge stille uden for havnehullet uden at miste kontrollen over båden.
Og dette er ikke ment som et surt opstød.
Mvh Lars
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:05
Citat: Larstthomsen

Undskyld jeg spørger Jan, men lige mht Aalborg havn, er den inrettet til lystfiskere eller bådtrafik? Sejler selv rigtigt meget, og grundet strøm osv, er det altså ikke muligt at ligge stille uden for havnehullet uden at miste kontrollen over båden.
Og dette er ikke ment som et surt opstød.
Mvh Lars
Alle havne er vel som udgangspunkt indrette til både, og der skal være plads til alle. Som det er ved Limfjordsbroen hvor fiskerne står og fisker sild - specielt ved Nørresundbysiden, så er der masser af plads til både lystfiskere på land og til bådene ude i fjorden. Alligevel er der enkelte både der mener de skal sejle 20-30 meter fra kajen og på langs af molen istedetfor at sejle længere ud og sejle langsgående ude mellem 2-3 bropille som langt de fleste både godt kan finde ud af.
Det er skam ikke de både, hvor man kan se de driver og pludselig er for tæt på, for oftest så flytter de sig længere ud, når de selv kan se at de kommer for tæt på kajen, men der er altså nogle klaphatte, der mener de skal sejle så tæt ved kajen, at de fanger 20-40-50 liner selvom folk gør tegn til dem og så er det ren provokation og så må man forvente en reaktion.
 
De fleste kan heldigvis godt finde ud af det, og det samme gælder for UV fiskerne, men der desværre enkelte idioter imellem, og så må man jo lære dem at tage hensyn på den hårde måde, hvis de ikke kan tales til fornuft..
 
 
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:15
Ja sådan er det jo med alt. Vi har jo desværre også lystfiskere som ikke er helt fine i kanten. Men det er som bekendt svært at gøre alle tilfreds:-) Jeg fisker, sejler og dykker. Og i alle de ting, møder jeg personer der er på tværs af lige den hobby jeg dyrker på det tidspunkt. Mange gør det af uvidenhed og uanset kan det virke skide irriterende. Og ja jeg bliver skam også selv sparket op i det røde felt til tider :-) Men tænker, det gør sgu nok endda.
Vi vil jo i bund og grund gerne der skal være plads til os alle.
Mvh Lars
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:16
Citat: Kevin rostrup

Sikke en idiot,en stor trekrog på en lille pirk og et kæmpe ryk med stangen så skal han nok holde sig fra lystfiskere.
 Ja noget af et fjols, men nok dumt at sætte en krog i røven på en der kommer med en harpunWink
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:26
Jeg var smuttet i efter klaphatten Wink, så skulle han CensoredCensoredCensoredCensored blive hviklet ind i noget fiskeline..

Redigeret af Pfr - 15 Apr 2012 kl. 20:26
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:35
ja der er godt nok nogle der er sig selv nærmest - men det er nok en art vi må lære at leve med om det er en UV-fisker, en kystfisker eller en molefisker, de popper op overalt... 
Til top
Kurt Nøttrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nøttrup

Tilmeldt:: 25 Feb 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nøttrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:35
han skal da være glad for det ikke var mig og mit barn han gjorde det på for så var der nok sket noget grimt.Aldrig har jeg da set mage til klaphat

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:37
desværre er det sådanne episoder der gør at mange lystfiskere er trætte af uv jægerne..

vi skal alle være her, og med dialog kan man også fint være både uv jægere og lystfiskere på en plads..

desværre har sådan en oplevelse med at sætte sig i en, og næste gang man møder en uv jæger kan man nemt være lidt fordomsfuld og modstander af deres hobby..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
kim andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim A.

Tilmeldt:: 25 Feb 2011
Geografisk: herlufmagle
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:40
jeg var sq nok hoppet i til ham og set ham være UV i et stykke tid... når han ønsker at være en torsk skal han da lære at trække vejret under vandet!
 
 
mvh
Kim A.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:53
Hvis det var min drengs line han havde viklet sig ind i - tror jeg nok jeg ville have lært min dreng at sådan er der nogle der er - ville have undgået noget grimt...
Til top
Morten Stenfeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stenfeldt

Tilmeldt:: 23 Jun 2009
Geografisk: Faaborg
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stenfeldt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:58
Øv for et fjols. Bliver sku træt af sådan en adfærd. Fisker selv både over og under vand. Vedkommendens opførsel er under al kritik. Jeg tager den lige op på UV forums og ser om nogle kender vedkommende. Såfremt han er med i forening kunne det godt få konsekvenser for ham..
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:00
Hmm.. umiddelbart mens man læser tråden, begynder man at udtænke grimme straffe for sådan en klovn, men lad os nu ikke glemme, at alt hvad der indebærer vold vil ramme tilbage på udøver.

Loven har en paragraf der hedder uorden på gaden. der burde også være en lov der hed uorden til vands. Så var det bare at ringe 114 og vente på, at klovnen blev smidt i danmarks akvarium, hvor han kunne afsone blandt sultne piratfisk (joke). Ups der røg jeg vist selv i vandet he he - men bortset fra det sidste, burde den være god nok Big smile
Mvh. - Kim -




Redigeret af kikophil - 15 Apr 2012 kl. 21:01
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:03
Tjaee han var da klar til at blive STENET!! :D
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:15
sikke seje i alle sammen er ... hold da op ... dvs jeg må stjæle hvis der har været indbrud hos mig ... eller hvordan er det lige - jeg må slå fordi jeg føler mig uretfærdig behandlet ??? ... hold nu op - smide kroge i en mand fordi han har en IQ 3 er sgu da sølle ... hvor lavt vil i synke helt ærligt !  
 
nej - han er uden tvivl en klaphat - situationsfornemmelse = 0 , og laver noget totalt dumt, jeg havde nok i den grad hidset mig op ! uden tvivl, jeg havde nok også med overvejende stor sandsynlighed råbt af ham ... og løst lige nøjagtigt INTET desværre.
 
Det samme sker, med den idiot der kører med 145 i timen med trailer og overhaler mig på motorvejen ... sikker en idiot - ham kører jeg EFTER og hidser mig op, og kører sindsygt ind foran ham og bremser vanvittigt hårdt op ... fordi
SÅ KAN HAN LÆRE DET !!! ...
 
sh*t happens - du mødte en af de mennesker der ikke er værd at spilde 5 sekunder på - lad ham brænde i helvede selv ... men lad vær at hoppe med ham!
 
Skide synd for alle de mennesker der hygger sig på molen, for dig og ikke mindst for din datter som sikkert har haft en sur far med hjem ...
tænk hvad der var sket hvis du havde rystet på hovedt og med ro i stemmen sagt til datteren - "se der, tøsepige, der ser du en tumpe med IQ 3, som ikke respektere noget som helst og ingen værdier har - heldigvis er både du og jeg bedre end det ..."  
 
5 øre herfra :)
 
Knæk og bræk - om ikke andet så en anden dag
 
(PS: jeg HADER kajak roere !!!... i hvert fald når jeg ikke selv sidder i en, og fluelinen ikke er med :D)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:21
Citat: eisenia

Citat: Kevin rostrup

Sikke en idiot,en stor trekrog på en lille pirk og et kæmpe ryk med stangen så skal han nok holde sig fra lystfiskere.
 Ja noget af et fjols, men nok dumt at sætte en krog i røven på en der kommer med en harpunWink
 
ja,det havde jeg ikke tænkt over LOL
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:24

Star indlæg :-)

Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:29
Hej Henrik,
Min datter havde ikke en sur far med hjem, jeg ville ikke ødelægge hyggen. Det sørgede uv-tåben for. Min datter var bare målløs over at nogen kan finde på sådan noget og der måtte et par metaforer til før hun forstod hvad der var foregået. Jeg besluttede dog ret hurtigt at filme "episoden" og lægge den ud til offentligheden. Jeg talte med 10 andre fiskere på molen der bare rystede på hovedet - slemt skuffede og vrede...
Nu må vi se om nogen medier vil tage det op - for jeg blev virkeligt forarget... Særligt når nogen opfører sig så respektløst over for børn!
_________________
Venligst
Morten
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:33
Og så kan UV-jægere ikke forstå at de er i "bad standing" blandt lystfiskere..Ouch
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:40
Har du smidt et link afsted til http://www.naknemo.dk/viewpage.php?page_id=12 det er en hjemmeside for de der uv-jægere.
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 21:57
Er selv UV jæger og almindelig lystfisker. 
Manden er ikke repræsentativ for UV jægere generelt. Der skal være plads til alle, men der er fandeme ikke plads til ham på den mole, når der er så mange andre der står og fisker. Så finder man et andet sted at tage hen. 
Håber ikke han ændrer folks opfattelse af UV jægere generelt. Vi er jo lystfiskerens bedste allierede (Vi ved hvor fiskene står Wink)
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 22:01
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 22:06
Jeg har selv smidt et svar på nak nemo - de er i fuld gang med at se om de kan finde "synderen"

Det er også meget godt men der mangler slet og ret lovgivning.
_________________
Venligst
Morten
Til top
mads juliussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mads juliussen

Tilmeldt:: 26 Feb 2006
Geografisk: Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads juliussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 22:51
Hej Morten
Jeg har også skrevet lidt om det på youtube. Men hvis i ser ham igen så tag et billede af ham uden dragt. Så bliver han nok hurtigt kontaktet af nogen fra uv jagten og får besked på at den opførsel ikke er iorden. Kan fortælle at tråden er på forsiden af tre forummer jeg kender til, plus en eller flere facebook grupper om uv jagt. Det er super fint at du valgte at filme det så man virkelig kan se at det er uv jægeren der er helt forkert på den. Så vi kan få fat i såden nogle og fortælle hvordan man opfører sig når nu de ikke har lært det som barn. Der er jo heldigvis masser af vand i dk og plads til alle der kan vise lidt omtanke uanset om man er ude med harpun eller stang.Håber der bliver fundet frem til ham.
 
Vil også lige rose din rolige opførsel Morten. Man havde jo selv nok haft lyst til at gøre det ene eller andet ved såden en tosse. men så synker man jo til hans niveau og det ville være dumt især når du har din datter med.
Håber i får en bedre tur næste gang, tvivler på at i ser mere til den KLAPHAT
Knæk og bræk
Mvh.
Mads
 
Er selv uv jæger og lystfisker
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 23:01
Citat: mads juliussen



Hej Morten
Jeg har også skrevet lidt om det på youtube. Men hvis i ser ham igen så tag et billede af ham uden dragt. Så bliver han nok hurtigt kontaktet af nogen fra uv jagten og får besked på at den opførsel ikke er iorden. Kan fortælle at tråden er på forsiden af tre forummer jeg kender til, plus en eller flere facebook grupper om uv jagt. Det er super fint at du valgte at filme det så man virkelig kan se at det er uv jægeren der er helt forkert på den. Så vi kan få fat i såden nogle og fortælle hvordan man opfører sig når nu de ikke har lært det som barn. Der er jo heldigvis masser af vand i dk og plads til alle der kan vise lidt omtanke uanset om man er ude med harpun eller stang.Håber der bliver fundet frem til ham.
 
Vil også lige rose din rolige opførsel Morten. Man havde jo selv nok haft lyst til at gøre det ene eller andet ved såden en tosse. men så synker man jo til hans niveau og det ville være dumt især når du har din datter med.
Håber i får en bedre tur næste gang, tvivler på at i ser mere til den KLAPHAT
Knæk og bræk
Mvh.
Mads
 
Er selv uv jæger og lystfisker


Fint svar - formålet var faktisk at få den "gode del" af uv-jægerne op på mærkerne
_________________
Venligst
Morten
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 02:07
Er du da gal en idiot. Angry

Jeg er imponeret over hvor roligt du tar det.. Jeg selv havde ikke kunne holde mig i det gode skind.. Slet ikke efter han havde kaldt mig en "klaphat"
Men jeg er glad for at de generelle UV jægere, undskylder den opførsel, på hans vegne. Det viser da bare at det kun er de få som er så ligeglade med andre end sig selv.
 Fedt initiativ at du har filmet det! Smile
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 06:32
Ja undskyld, men sådan et skadderhoved af rang skulle have smidt et blink i nakken og så et ordentligt modhug, og så ellers en omgang tæsk. Nå sidstnævnte det må man jo ikke, men håber der er nogen der kan finde idioten. Hvad med at skrive til div. lystfiskermagasiner bla. fisk og fri, fiskeavisen og den lokale avis så han kan blive udstillet, jeg er sikker på de vil skrive om det.
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 09:11
Han er sgu da en torsk af dimensioner, håber virkelig det får konsekvenser for ham. Den eneste gang jeg er stødt på en UV´er var det meget positivt, han kiggede jævnligt op for og se hvor tæt på han var kommet, gik i land ca 20 meter før han nåede hen til mig og snakkede om revet i en 20 minutters tid, både om flade, multer og Havørred. Så der er nogen af UV´erne der godt kan finde ud af det. Efter den oplevelse må jeg da indrømme at jeg godt kunne finde på og trække i en dragt en dag, bevæbnet med dykkermaske, så jeg kunne lære meget mere om "mine" kystpladser..
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:20
Hej
 
der kommer nok et indslag på TV2 Fyn i denne uge om emnet.


Redigeret af mvk - 16 Apr 2012 kl. 11:47
_________________
Venligst
Morten
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:29
der er i hvert fald ingen grund til at være specielt efter UV-fiskere.... som jæger og lystfisker må man også ryste på hovedet over kollegaers opførsel rundt omkring...
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:36
Der kommer naturligvis en positiv vinkel på UV-fiskere der godt kan opåføre sig ordentligt
_________________
Venligst
Morten
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 14:28
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 15:50
TV2 fyn regner med at lave et indslag i aften på det alligevel.
_________________
Venligst
Morten
Til top
René Lodsgaard Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
RLS Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2004
Geografisk: Horsens Fjord & Omegn Og Bygholm sø.
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RLS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 16:48
Sørgeligt at et fjols som ham skal ødelægge dagen for så mange mennesker :( Er selv ivrig lystfisker og UV-jæger, og kan kun tage stor afstand fra tumpens opførsel :(

Må nok også indrømme at jeg ikke havde været helt så rolig som dig i situationen, og nok netop fordi vi som uv-jægere er noget "Jaget" i forvejen pga andre tumper der ødelægger det for os som rent faktisk kan finde ud af og vise hensyn og følger de gældende regler for fiskeri i DK.

Men er næsten sikker på at vedkommende på den ene eller anden måde kommer til at se og eller hører om dette, og sker det igen kan jeg kun som andre opfodre til 114 hvis han kommer med upassende udmeldinger og opfører sig truende.

Igen er jeg på de retskaffende uv-jægeres vejne ked af din oplevelse med den nar!
Men håber i det indslag i tv2 du snakker om, at der kommer ind vinkel fra nogen uv jægere der er i forening og kan forklare hvor stor afstand man tager til sådanne udvidende personligheder indenfor denne sport.

De bedste hilsner
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 16:51
2:22 inde i klippet har han en ladt harpun fri at vandet flagrende i retning af mennesker. Dette har han sikkert også det meste af tiden under vand. Politiet ville anholde mig straks hvis jeg tog mit jagtvåben med på et offenligt sted og skødesløst pegede på tilfældige mennesker.
 
Der er SÅ mange ting galt i det klip. Håber den gode dokumentation kan give grobund for, at UV jægere får deres egen "jagtlov" i dansk lovgivning, som er passende for den aktivitet de har gang i.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum