Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det var ligegodt satans! UV-jagt!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det var ligegodt satans! UV-jagt!
    Sendt: 16 Apr 2012 kl. 16:56
Det er året kegle, han slår det tidligere dummeste jeg har set.  Omen jeg har på anden pladsen folk der ligger 30 meter fra land med næsten lige så mange stangfiskere.

Han fortjener så klart at ligge på "tuben", dog synes jeg set er synd at der ikke er en optagelse af ham når han kommer op og skal klæde om og kører væk.

Måske dog lidt "over kill" at bringe det til tv2, skal de måske så også snakke lidt om fiskeriet efter udlegede skrubber, som der bliver fanget mange af på den mole?

Dog ingen absolut ingen tvivl som at han fortjener at bliver ristet over sagte ild, gad vide hvad han har fisket efter, jeg kan ikke se hvorfor at skulle ligge der. Der er ikke noget at fange, måske lidt mindre torsk langt inde i molestenen, men han ligger jo ikke og dykker bare og plasker i overfladen, det ligner ikke en der kan finde ud af at fiske med harpun............ ergo det må være en taber-tåber-idiot-find selv på flere.....
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 17:26
Jeg mener selv at interviewet gik fint og er blevet konkret og sobert. Jeg fremhævede bl.a positive oplevelser med organiserede uv jægere.
Hvordan de så vælger at klippe det ser vi i aften.
_________________
Venligst
Morten
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 17:46
Hej
Jeg har lidt problemer med at se klippet det vil ikke starte og det står bare og loader og jeg kan ingenting gøre.... alle andre klip virker og jeg har prøvet mange gange er der nogle der kan hjælpe mig jeg vil rigtig gerne se det her klip??
 
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 17:52
det er fint at lægge ham ud på you tube. Det er jo trods alt et våben han har i hånden... Man må jo feks. også jage multer og andet med compound bue på havne og moler.... Det kræver en vis omtanke og måske skal man finde nogle steder hvor man kan være alene. Ellers ender det jo med forbud i forbudsdanmark.. ville jo være synd for alle os der godt kan opføre os... Har faktisk selv overvejet både buejagt og UV-jagt men da minimum 150 meter fra andre fiskere - badere mm... 
Til top
Lars Thorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
The Viking

Tilmeldt:: 13 Feb 2010
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 17:54
Citat: Kaspar Wendelin

Det er året kegle, han slår det tidligere dummeste jeg har set.  Omen jeg har på anden pladsen folk der ligger 30 meter fra land med næsten lige så mange stangfiskere.

Han fortjener så klart at ligge på "tuben", dog synes jeg set er synd at der ikke er en optagelse af ham når han kommer op og skal klæde om og kører væk.

Måske dog lidt "over kill" at bringe det til tv2, skal de måske så også snakke lidt om fiskeriet efter udlegede skrubber, som der bliver fanget mange af på den mole?

Dog ingen absolut ingen tvivl som at han fortjener at bliver ristet over sagte ild, gad vide hvad han har fisket efter, jeg kan ikke se hvorfor at skulle ligge der. Der er ikke noget at fange, måske lidt mindre torsk langt inde i molestenen, men han ligger jo ikke og dykker bare og plasker i overfladen, det ligner ikke en der kan finde ud af at fiske med harpun............ ergo det må være en taber-tåber-idiot-find selv på flere.....


Hej Kasper

Der er da himmel vid til forskel på at fange en udleget skrubbe i forhold til at vifte rundt med en ladt harpun i retning og få meter fra børn og voksne. Går spyddet af kan det i yderste konsekvens betyde et liv mindre.

Jeg tror, at det er vigtigt at forstå at Morten (trådstarter) ikke er ude efter UV-jagt generelt, men at få nogle helt klare retningslinier for den form for fiskeri/jagt. Det må da også være i UV-jægernes interesse, at en tåbe, som ham i videoen ikke ødelægger det for de mange der godt kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Jeg vil mene at der bør laves love eller paragraffer der klart omhandler UV-jagt og hvordan det skal bedrives. Her synes jeg langt fra at den nuværende lovgivning omkring fiskeri er præcis nok.

Vh.
Lars
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 18:00
Lige i øjet Lars
_________________
Venligst
Morten
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 21:00
Hej.

Fint indslag på TV2 Fyn. Dog er der en faktuel fejl i noget af det værten og du (morten) siger omkring lovgivning ved harpun køb.
Det forholder sig sådan at loven siger at man skal være fyldt 18 år for at måtte købe og anvende en harpun drevet af elastik.
Dog kan der af politiet gives tilladelse til personer mellem 16 og 18 år til at anvende hapuner drevet af elastik.

Mht til yderliger tiltage til lovmæssig regulering af UV jagt, så tvivler jeg på at det vil komme problemet til livs.
Ligemeget om man skal have våbentilladelse til en harpun eller ej, så kan man jo stadig lave sådan et stunt som tumpen her. Jeg bryder mig generalt heller ikke om alle de her love der skal forhindre folk i dit og dat, lad dog folk bruge deres sunde fornuft lidt, det kan de fleste da heldivis stadig finde ud af.

I øvrigt syntes jeg også at der er manger andre problemstillinger inden for fritids og lystfiskeri (herunder også uv jagt) der trænger mere til regulering af lovgining end lige det her område.






Redigeret af CS78 - 16 Apr 2012 kl. 21:05
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 21:22
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 22:36
Citat: The Viking


Jeg vil mene at der bør laves love eller paragraffer der klart omhandler UV-jagt og hvordan det skal bedrives. Her synes jeg langt fra at den nuværende lovgivning omkring fiskeri er præcis nok.

Vh.
Lars
Jeps!, en lov der f.eks. påbød UV-jægere at holde en afstand på f.eks. minimum 100 meter til andre "vandbrugere".
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 22:50
Citat: Steen Kehler

Citat: The Viking


Jeg vil mene at der bør laves love eller paragraffer der klart omhandler UV-jagt og hvordan det skal bedrives. Her synes jeg langt fra at den nuværende lovgivning omkring fiskeri er præcis nok.

Vh.
Lars
Jeps!, en lov der f.eks. påbød UV-jægere at holde en afstand på f.eks. minimum 100 meter til andre "vandbrugere".
 
Og omvendt, først til mølle princippet.
 
Mvh
Lasse
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MBP

Tilmeldt:: 11 Sep 2011
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 22:56
Det har jeg også prøvet det der, også på molen. 2 UV jægere, som svømmede mellem linerne. Der ska selvfølgelig være plads til alle. Men der er bar nogle regler om, at kommer man nummer 2, så stiller man sig bar ik tæt på en anden fisker. Det er en uskreven regel. Jeg ville ALDRIG ku finde på og begynde og kaste i nærhenden af ham, hvis jeg lige var ankommet til vandet. At manden så yderligere fægter rundt med en harpun, ovenvande, det er jo skræmmende og se. Det er jo minimalt hvad der ska gå galt, førend der kan være menneskeliv på samvittigheden.
 
Jeg syntes mest af alt han ligner en amatør. Der hverken forstår og begå sig inden for UV jagt, eller andre mennesker. I det hele taget har han ingen sund fornuft - hvilket er ret farligt med et sådan våben på sig.
 
 
Til top
Kasper Carlsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teamcarlsen Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teamcarlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 22:59
Det ved jeg da godt hvad man kan gøre ved!
- Der er to valg muligheder.
1. Få fat i en god stærk pirke stang og så en kæmpe pirke og se så om du kan få fat i ham.
2. Kaldet egen medicin. = Få fat i en harpun og skyd ham så i "røven" :D!

- Jeg kan dog sige ingen af dem er prøvet før :)!


Mvh. K.C

www.teamcarlsen.blogspot.com
Til top
René Lodsgaard Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
RLS Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2004
Geografisk: Horsens Fjord & Omegn Og Bygholm sø.
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RLS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 08:30
Kreativt kasper.. ;) det vil jeg huske næste gang en fisker for tæt på mig på kysten, put and take eller sø :)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 11:05
Nå nå drenge - så er der vist nogen der IGEN er ude på for dybt vand!. Prøv om i kan holde jer til virkelighedsnære straffe idèer tak Wink
Mvh. - Kim -
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 11:30
Jak tak!
_________________
Venligst
Morten
Til top
Ken Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kenzo86 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kenzo86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 19:21
Hmm... han var da heldig, at i ikke fiskede efter sild..!!
 
Ellers havde han sku nok fået viklet sig ind i et par forfang... hvilket han nok fortjente...!!  Wink
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum