Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Røget min fisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Trysil1985 Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trysil1985 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Røget min fisk
    Sendt: 23 Apr 2012 kl. 11:43
Jeg Bor i Taastrup nær kbh. og ønsker mine laks røget gos et røgeri. Hvor er dette muligt. 

Har været inde og kigge på Køge fiskehandler som gør det, men han har ikke åbent mandag.

Røgeriet i viby sjælland gør ikke

Røgeriet Dragør ryger ikke til private

Vh. Lars
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 12:04
smid dit nr i en privat besked så ringer jeg til dig, min faste makker ryger laks så hører om han har tid 
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 12:06
Jeg vil anbefale Køge, bruger det selv og tingene fungerer.
 
Du skal dog huske/vide at dine fisk skal være tøet helt op når du indleverer dem til røgning (både kold og varm røgning) pga. bestemmelse fra Fødevareministeriet
 
mvh
michael
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 12:57
Citat: Trysil1985

Jeg Bor i Taastrup nær kbh. og ønsker mine laks røget gos et røgeri. Hvor er dette muligt. 

Har været inde og kigge på Køge fiskehandler som gør det, men han har ikke åbent mandag.

Røgeriet i viby sjælland gør ikke

Røgeriet Dragør ryger ikke til private

Vh. Lars
Mandag er normal lukkedag hos alle fiskehandlere, så du skal finde en privat røgmand eller vente - - Fiskemanden i Køge har koldrøgning af indleveret laks på onsdag.
Til top
Lars mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Trysil1985 Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trysil1985 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 14:46
---

Redigeret af Trysil1985 - 23 Apr 2012 kl. 14:47
Til top
Peter Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Olesen Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Olesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 15:00
Jeg har prøvet at få koldrøget havørred hos fiskemanden i Køge flere gange. Det samme har min makker. Vi har begge prøvet at få REGNBUEørred retur. Deres kommentar var, at det kunne ikke lade sig gøre at bytte om på fiskene. Det måtte være mig, der havde lavet en fejl - hmmm...

Jeg har nu ikke fundet så mange alternativer, så jeg ville nok gøre det igen. Også fordi de i øvrigt er dygtige til at røge!
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 15:02
Citat: Peter Olesen

Jeg har prøvet at få koldrøget havørred hos fiskemanden i Køge flere gange. Det samme har min makker. Vi har begge prøvet at få REGNBUEørred retur. Deres kommentar var, at det kunne ikke lade sig gøre at bytte om på fiskene. Det måtte være mig, der havde lavet en fejl - hmmm...

Jeg har nu ikke fundet så mange alternativer, så jeg ville nok gøre det igen. Også fordi de i øvrigt er dygtige til at røge!
 
 
Eiii hold nu - hvis man indlevere en laks skal man sgu da ikke ha en mudder put fisk tilbage LOLLOLLOLLOL
 
Venligst
Til top
Peter Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Olesen Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Olesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 15:12
Hej Claus
Du har fuldstændig ret!
Det, jeg frygtede mest, var at regnbuen skulle være fyldt med antibiotika eller andet, såfremt den var fra et udslip.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2012 kl. 15:41
Jeg går ud fra at vi snakker koldrøgning?? Ellers er det bare at røge dem selv hehe...




Redigeret af Twisttmann - 23 Apr 2012 kl. 15:42
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 19:22
Hejsa - jeg ved ikke om ham her stadigvæk bor her.

Krimsvej 9

tlf. 32590660

Om ikke - er du måske heldig, at han er flyttet i nærheden af dig!.

Mvh. - Kim -
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 11:24
Når man skal ryge sådan en laks - hvilken ende skal man så tænde den i?
 
Nå, det er vel på samme måde, som man ryger en ål......
 
Røgning af fisk er en god aktivitet for børn, og varmrygning betyder vel, at det skal foregå om sommeren. Problemet er så, at der indføres rygeforbud på udendørs arealer ved diverse institutioner fra 1. juli. Så må røgeovnene flyttes ud i midterrabatten......  Det er også meget nemmere: "Skal fisken være med diesel-smag eller skal det være 98 oktan ultrapower?"
 
Held og løkke med rygningen - så må jeg se at få styr på "y" og "ø", inden der er nogen, der får ondt i ryven......
 
/Jens R   
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres