Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

pleje af hjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Mike young Olling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moh Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: pleje af hjul
    Sendt: 24 Apr 2012 kl. 10:54

hvordan plejer i jers spinne hjul?

jeg har lagt mærke til at mit Abu sorön er begyndt og at "runge" ved indspinning
og jeg plejer "næsten"Sleepy alttid at skylle det effter brug ved kyst hvor jeg godt kan være lidt hård ved det "dunke hele hjullet i saltvand"Ouch.
 
så før jeg splitter det hele af og kigger på sage, er alle råd velkommen! Big smile
 
 


Redigeret af Moh - 24 Apr 2012 kl. 16:37
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 12:32
symaskine olie uden syre giver jeg dem der hvor jeg kan... hvis man forsigtigt kan åbne hjulhuset og så smøre med det... når jeg så lukker igen, giver jeg det noget superlube syntetisk fedt der hvor jeg vil mene der kan løbe vand ind for at lave en slags pakning og forhindre indtrængning af vand.
Til top
Mike young Olling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moh Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 16:35
tænkte på om jeg kunne bruge WD40, har brugt det på min cykkel for og fjerne snavs fra kæden hvor det havede ædt sig fast. men tørre det ikke alt fedt ud?

Redigeret af Moh - 24 Apr 2012 kl. 16:36
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 18:57
Jeg ville ikke bruge WD40 til andet end at løsne noget rust eller opløse gammelt fedt, aldrig til smørring da der er meget lidt hvis overhoved smørremiddel i WD40.
Syrefri olie og syrefrit fedt er eneste rigtige, det kan du købe hos din grej forhandler.
Men har du ikke den orginale instruksbog fra ABU, deri er en udførlig vejledning hvor der skal fedtes og olieres. 
Hvis du ikke har det; er der måske en anden venlig sjæl her på siden, der har en og som vil indskanne den og sende den til dig.
Hilsen Jørgen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 19:08
Olie med PTFE (teflon) fra HaraldSkrald er super til fiskehjul:
Til top
Steen Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steiners

Tilmeldt:: 26 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steiners Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 19:54
http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=cms&action=side&id=23 tjek den her ud den har jeg haft meget glæde af

KogB stein
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres