Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fangster i Skjernåen ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fangster i Skjernåen ?
    Sendt: 25 Apr 2012 kl. 11:54
jeg tænker bare, , er det kun mig som syntes at det er mærkeligt så mærkbart at indberetninger er faldet i skjernåen, , , det kan da ikke passe at der kun er fanget 2 laks siden søndag, , ?
 
ved godt at kvoten på dem over 75 cm er stoppet, , men der må da være glade lystfiskere ved åen alligevel, ,
 
fisk som genusættes skal jo trods alt stadigvæk noteres i fangstrapporten .
 
 
vh Thomas
Til top
Max Bonte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pømske

Tilmeldt:: 07 Maj 2004
Geografisk: VestJylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pømske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 12:29
 Den uge jeg fisket på Skjern å (sidste uge)  var det ikke en fluefisker der fanget nogle fiske  ved Borris  og der var hvis 20 fluefisker så er det ikke nyt for mig du kommer med den  bemærkning
vh. Max
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 15:40
Hej Max
 
jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om hvilket grej osv, ,
det undre mig bare at indrapporteringen er faldet så dramatisk EFTER i søndags.
 
det er jo tords alt gået fra 25-30 fisk i snit om dagen til 0 . .Shocked
 
 
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 15:44
Hej thomas..
 
Søndag var sidste dag inden kvoten lukkede i den nedre del af systemet hvor også det største fiskepress har været... Få fiskere=få landede fisk...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 16:07
Ja og sjovt nok så er vi her inde på noget, når vi taler om fiskemængderne i åen, mange er jo af den overbevisning at der er MANGE flere fisk en man ved diverse undersøgelser påviser, men selvom der nok ikke er nogen tvivl om at der er gået en del op, så hænger fisketryk og fangster uløseligt sammen.
 
Jeg håber nu blot at fangsterne virkelig ER udeblevet, og ikke blevet til støvlelaks, for dem tror jeg personlig der fanges en del af.


Redigeret af Keld P. - 25 Apr 2012 kl. 16:08
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 17:09
har selv været afsted de sidste par dage, hvor jeg har fisket har der været rigtig mange mennesker og 0 fisk
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 17:15
Jeps igår på kolbøl, smuttede en lystfisker hurtigt op i sin bil med en blank laks over 75 cm, man fik ikke kontakt med ham. Det var han for hurtigt til. Det er en skam 

Redigeret af Afiskeri - 26 Apr 2012 kl. 13:12
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 18:40
Hmm mere bemærkelsværdig så mange laks blive fanget så hurtig. Fristes til at tro opgangen er langt større end opgivet og kvoten kunne ha' været større til gavn for flere besøgende.
Om der skulle være enkelte "uheld" er det ærgeligt og beklageligt, men endnu mere beklageligt at laksefisken er fredet i Ringkøbing Fjorden mens der erhvervsfiskes, mon ikke der er langt større tab på den konto - heltgarn kunne kaldes ørredgarn og bundgarn m uheldige vandrende laks.(i mine øjne)uheldige fangster af gydemodne sild & smoltvandring osv er måske problemos!, hvad kan bedst betale sig økonomisk -sild pr ton under en tusse (og de får ikke gydet!) sammenlignet med prisen på stangfanget laksefisk lovligt i åen. 
 

     
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 18:45
Der er mange støvle laks vær sikker på det
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 18:59


Redigeret af team grayling - 25 Apr 2012 kl. 19:00
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 22:55
jo jo  Marc og keld, , jeg er helt med på at det naturligvis også har noget at sige, , men lad os sige at antalet af fiskere er halveret, ,så skulle der i teorien komme den halve mængde fisk op, Wink altså ca 10-15 fisk om dagen( ved godt at fiskeriet aftager natuligvis), , ,men jeg ser her til aften at der er kommet lidt på listen igen, , det er jo super
 
men der bliver også nævnt noget med "støvlelaks", , ,det er nok det som jeg er lidt ude i, , , jeg syntes jo bare at det var påfaldende så lidt registreret fisk fra søndag til idag
.
 
any way, , jeg håber selvfølgelig at folk fra nær og fjern respektere kvotestoppet.
 
knæk og bræk derude
 
Thomas 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 23:27
Efter kvoten på storlaksen er delvis stoppet - http://www.skjernaasam.dk/  er der stadig en kvote på" 75 cm eller under"- Wink

     
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 23:31
den er jeg helt med på Heine, , Wink
 
men fisk i den størrelse kommer først liiiidt senere jo, og hvis de kommer i samme antal som deres storebrødre og søstre, , så blive den kvote jo hurtigt brugt , Smile
 
 
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 07:35
Tvivler på den med støvle laks, før jeg selv har set det
Så indtil vider lader jeg tvivlen komme mine med fisker tilgode

Nu vil jeg til åen vi ses der ude

Vh Tommy
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 08:09
Heine: Hvis man montere sådan en Didson, ved sluse..så ved man hvor mange, nøjagtig hvor store - hvornår etc....Laks der går op i Skjern...Og tilmed hvor mange smolt der passere ud igen -

http://www.didson.com/

Det skulle vel ikke være så svært at finde midler til sådan teknologi

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 08:14
Citat: T.H. Fly

den er jeg helt med på Heine, , Wink
 
men fisk i den størrelse kommer først liiiidt senere jo, og hvis de kommer i samme antal som deres storebrødre og søstre, , så blive den kvote jo hurtigt brugt , Smile
 
 
Tildels rigtig!! ,
(læs april nr Fisk&Fri)

     
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 08:28
Citat: fishmadman

Heine: Hvis man montere sådan en Didson, ved sluse..så ved man hvor mange, nøjagtig hvor store - hvornår etc....Laks der går op i Skjern...Og tilmed hvor mange smolt der passere ud igen -

http://www.didson.com/

Det skulle vel ikke være så svært at finde midler til sådan teknologi

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann
 
Du vise mand Clap
du har sku ret Jesper - men prøv du lige at bringe det på banen de rigtige steder !!!
Ser ud til uni laver undersøgelser på Fjorden omkring emne , men hvad hjælper det hvis de ikke ser fiskeren "med fingerene i kagedåsen", mon ikke de med god grund kunne have brugt dit forslag.
Kan kun opfordre til at indsende forslag til de steder hvor man arbejder med det til dagligt -samt DSF biolog - andet brugbart .
Dit forslag burde være en naturlig del af det hele, for bedre overblig.
Mon ikke det samtidig kunne spare en del mandetimer for biologer der tæller fisk op og ned i åen - med måske knapt så stor nøjagtighedWink
Prøv at vidresende forslaget - ikke kun DTU!! - de kunne jo få mindre at laveLOL
SUPER FORSLAG Jesprer.

     
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 09:05
Med det kendskab jeg har til slusen ved Hvide sande, tror jeg desværre at sådan en Didson fidus vil komme til kort, for det første er der jo adskillige porte, en til tider enorm gennemstrømning, og en hel del andre arter end Laks som passerer, det helt rigtige sted burde være i de to hovedudløb fra åen, hvoraf det nordlige løb er forbavsende smalt.


Redigeret af Keld P. - 26 Apr 2012 kl. 09:06
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 11:10
Der er mange der i protest ikke indrapporterer på skjernåsammenslutningen pt
dette skyldtes fej i optælling af hjemtagende laks.
de første 2-3 dage blev alle genudsatte laks registreret som hjemtagende
herudover har man valgt at oplyse kvotedeling og zoner så folk er i tvivl om hvad de må fange og hvor
dette har medført en massiv vrede og boykot af sitet indtil webmaster/sås
får styr på den aktuelle hjemtaget mængde af laks såvel som siden
og oplyser så alle kan forstå det....

Jeg har ikke selv fisket derovre i år endnu da jeg altid venter til fiskepresset har lagt sig

men som nogen nævner så vær ikke i tvivl om at der bliver landet mange støvle laks i åen i disse dage
Til top
Jan Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Port Charlotte

Tilmeldt:: 10 Mar 2011
Geografisk: Skjern
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Port Charlotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 12:10
Jamen hvor er det en glimrende holdning, der åbenbart florerer bland fiskerne langs Skjern Å. Dog er det samtidig sørgeligt, samme personager ikke forstår hvad deres adfærd kan medføre. I sin yderste konsekvens kan den sandsynligvis stå på totalfredning igen næste år, til glæde for den population af laksefiskere, der gerne genudsætter en fanget fisk. Et resultat jeg personligt fint kan leve med, omend jeg har min absolut første laks tilgode endnu.

Fiskepresset vil også blive markant mindre.

"Keep up the good work"
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 12:25
Undskyld Brian, men det er da en utrolig viden du har omkring hvad der foregår omkring indberetninger mv, når du ikke engang har være på åstedet endnu.
 
Udover det, så nægter jeg at tro det du beskriver er udbredt med hensyn til rapporttering, det kan da kun være blandt de allerstørste tumper, for hvis man skal være helt ærlig, så er de fleste fiskere ved åen ganske fornuftige, og kan sagtens lægge to og to sammen.
 
Og selv om der sikkert hjemtages fisk af dem der ikke har moralen til at genudsætte, så er det jo en yderst risikabel gerning, der slås jo som man har erfaret ganske hårdt ned på slige overtrædelser.
 
Massiv vrede og boykot...........gud fader bevar mig vel.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 12:50
Citat: Keld P.

Undskyld Brian, men det er da en utrolig viden du har omkring hvad der foregår omkring indberetninger mv, når du ikke engang har være på åstedet endnu.
 
Udover det, så nægter jeg at tro det du beskriver er udbredt med hensyn til rapporttering, det kan da kun være blandt de allerstørste tumper, for hvis man skal være helt ærlig, så er de fleste fiskere ved åen ganske fornuftige, og kan sagtens lægge to og to sammen.
 
Og selv om der sikkert hjemtages fisk af dem der ikke har moralen til at genudsætte, så er det jo en yderst risikabel gerning, der slås jo som man har erfaret ganske hårdt ned på slige overtrædelser.
 
Massiv vrede og boykot...........gud fader bevar mig vel.


Jeg har et meget bredt netværk i lystfisker verdenen
og af samme årsag får jeg meget afvide,  Bem jeg ikke har udtalt at jeg selv bakker den boykot op.
Personligt fisker jeg for hyggen i skjern å og genudsætter alt hvad jeg fanger
de laks jeg skal have i fryseren fanger jeg i østersøen
og så er de altid i god kondition

min egen holdning er at lade folk fange de 400 laks kvoten er på
lad være med at blande sig i hvor
og når de er fanget så luk åen for alt fiskeri
så udelukker man samtidig støvlelaks og fnidder fnadder
så er det op til lystfiskerne selv hvor lang sæsonen skal være

Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 12:51
forresten, selvom jeg ikke har fisket i åen i år
vil jeg lige oplyse at jeg har været ved åen mange gange
jeg hygger mig til tider lige så meget ved at gå en tur langs åen
og snakke med de lokale
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 13:57
Citat: fætter ål

Citat: Keld P.

Undskyld Brian, men det er da en utrolig viden du har omkring hvad der foregår omkring indberetninger mv, når du ikke engang har være på åstedet endnu.
 
Udover det, så nægter jeg at tro det du beskriver er udbredt med hensyn til rapporttering, det kan da kun være blandt de allerstørste tumper, for hvis man skal være helt ærlig, så er de fleste fiskere ved åen ganske fornuftige, og kan sagtens lægge to og to sammen.
 
Og selv om der sikkert hjemtages fisk af dem der ikke har moralen til at genudsætte, så er det jo en yderst risikabel gerning, der slås jo som man har erfaret ganske hårdt ned på slige overtrædelser.
 
Massiv vrede og boykot...........gud fader bevar mig vel.


Jeg har et meget bredt netværk i lystfisker verdenen
og af samme årsag får jeg meget afvide,  Bem jeg ikke har udtalt at jeg selv bakker den boykot op.
Personligt fisker jeg for hyggen i skjern å og genudsætter alt hvad jeg fanger
de laks jeg skal have i fryseren fanger jeg i østersøen
og så er de altid i god kondition

min egen holdning er at lade folk fange de 400 laks kvoten er på
lad være med at blande sig i hvor
og når de er fanget så luk åen for alt fiskeri
så udelukker man samtidig støvlelaks og fnidder fnadder
så er det op til lystfiskerne selv hvor lang sæsonen skal være

Hmm Fætter Ål Smile
hvem ved,måske du havde en anderledes holdning til tingene hvis du var lokal og var aktiv i lokale foreningsliv.Fnidder & fnadder er let at slynge ud !! minder lidt om noget der kaldes egoismeWink
Anderledes! kan gode forslag indsendes til kommende generalforsamling i berørte foreninger - samtidig kan man vælge at møde op en gang om året, med de forslag i kommer med her!! så må vi se til den tid. Er man ikke medlem i en forening hvor man fisker, kan man jo overveje det for at støtte fiskeriet i de vestvendte åer, når man nu ikke har mulighed for at hjælpe til i" lakseforeningerne".

     
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres