Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fisketur til "Vestergøtland" i Sverige

 Besvar Besvar
Forfatter
Chris Vestergaard Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly Washer Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly Washer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fisketur til "Vestergøtland" i Sverige
    Sendt: 28 Apr 2012 kl. 18:38
Hej til jer.. 
Konen og jeg skal en tur til dette område til sommer.. Vil selvfølgelig have fiskegrejet med.
Men er der noget kendt fiskeområde her..?? Eller er det bare at betale fiskekortet og lede efter noget vand.?

Har rejst lidt rundt i Sverige da jeg var meget yngre så ved et fiskekort deroppe dækker over op til flere åer og søerSmile

Håber der er lidt at finde. Tak
Livet er det reb vi hænger os selv med...
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 19:30
Citat: Fly Washer

Hej til jer.. 
Konen og jeg skal en tur til dette område til sommer.. Vil selvfølgelig have fiskegrejet med.
Men er der noget kendt fiskeområde her..?? Eller er det bare at betale fiskekortet og lede efter noget vand.?

Har rejst lidt rundt i Sverige da jeg var meget yngre så ved et fiskekort deroppe dækker over op til flere åer og søerSmile

Håber der er lidt at finde. Tak

Sverige har ikke fiskekort som vi kender det med vores statslige fiskekort.
På det punkt er det "bare" at fiske løs.

Du løser kun et kort og det er fiskekortet til det pågældende sted som godt kan indeholde flere fiskesteder. Disse områder hedder ofte "Fiskevårdområde". altså lidt som vores fiskeklubber.

Og generelt om fiskekort og fiskevande her:
http://www.svenskafiskevatten.se/

Det kort du måske tænker på er Sverigefiskekortet som giver adgang til Svea Skogs fiskeomårder:
http://www.sveaskog.se/sv/jakt-fiske-och-friluftsliv/fiske-och-fiskeforvaltning/sverigefiskekortet/

Knæk & Bræk.. eller skitfiske som de siger derovre :)
Finn Jensen
Til top
Chris Vestergaard Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly Washer Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly Washer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 06:41
Hej Finn. Mamge tak or links og info. Jeg er igang med at studere det hele.Thumbs Up
Hilsen Fly Washer.


Redigeret af Fly Washer - 29 Apr 2012 kl. 06:42
Livet er det reb vi hænger os selv med...
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 07:29
Hej ! 

VästerGötaland = 1/2 Jylland eller mere så der er noget at se til. Fra norske gränsen i nord til lidt nord for Varberg, vest /öst: fra Göteborg og ikke helt til Jönköping, men nästen.
Frit fiskeri ved kysten og Vänern, ellers fiskekort. For områder (FVO = Fiskevårdsområde),ofte flere fiskevande på samme fiskekort (hvis du er efter gedde og abborre) Örred og laks så er det for et stykke vand de fleste steder, er det noget som er bedre så = dyrt og mange gange få fiskekort. Hökensås lidt nord for Jönköping mellem Vänern og Vättern er Sveriges äldste P&T vand ( 1958 tror jeg det åbnede )og skal väre et meget smukt område med mange söer ( er ikke nået dertil endnu, Baltak i samme område er P&T i strömmende vand, åen Tidan, store og mange fisk, = kr. 300 / dag - det har jeg også tilgode. Lokale turistbyroer har information, söger du bare på Västergötaland så får du ikke så mange fiskevande. For området der jeg bor, Borås, findes der fine skrifter med god information, og et kommunekort som däkker mange vande mest söer. Örredfiskeri kräver specielle fiskekort.
Husk et rigtigt godt landkort ( gratiskort alá Sverige 1/1milj. og lign. glem det! du behöver detaljer, mindst 1/400.000 helst også GPS hvis du skal köre rundt herovre lidt ved siden af de store veje ( og der findes kun få af de store og så en masse små. De store veje er fine, de små også men midt i skogen er det ikke så let at vide hvor man er ( en reservedunk med brändstof anbefales !). Der er rigeligt med vild natur og små, små veje mellem de större samfund. Jeg blev meget overrasket over hvordan det så ud her undenfor byerne.

Knäk og Bräk  Steen


Redigeret af sovereign - 29 Apr 2012 kl. 14:14
Til top
Bo Teut Kloster Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fario_lover Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2011
Geografisk: Sverige
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fario_lover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 16:25
ellers er der også et firma deroppe som yder professionel guidning efter havørred. 
Knæk og bræk med rejsen misunder dig meget :)

Link:

 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down