Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sorön holdbarhed?

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sorön holdbarhed?
    Sendt: 03 Maj 2012 kl. 18:26
Hejsa

Nu er det et stykke tid siden Abu's Sorön-hjul kom på markedet. Umiddelbart god pris og hjulet virkede meget solidt og holdbart. De blev også lanceret som meget saltvandsresistente.

Men passede det? Søger lidt langtidserfaringer med Sorön-hjulene - holder de som lovet eller..??

mvh, Rasmus
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 20:17
Det kommer an på hvordan du behandler det. Jeg skyllede mit efter hver tur og tørrede det grundigt af. Det var så en dårlig idé, da det resulterede i et rulleleje der blev ødelagt på 1 år (20 ture vil jeg tro). Det blev så sendt til Abu der kvitterede med et nyt hjul. Så undgår at få det under vand og så ellers følge de generelle råd for hjul der bruges i saltvand, så tror jeg du vil blive ganske tilfreds med det.

Jeg kan under alle omstændigheder ikke finde nogle ulemper ved det, som ikke skyldtes mig selv til dels. God bremse og køre rigtig godt, så længe det får fedt osv.

Lige for at opsummere svaret på dit spørgsmål - Det er sikkert saltvandsresistent ude på, men ikke inden i.... og det er bestemt heller ikke vandtæt. Men den beskrivelse passer vel på de fleste hjul. Smile


Redigeret af StefC - 03 Maj 2012 kl. 20:20
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 20:27
Hej,
Har godt set hjulet og tænkt det samme Smile

Faldt dog over et SPRO hjul, som bare gør det godt, jeg har fisket med det i to sæsoner nu og det er ikke til at mærke, det kan dog godt ses en smule på hjulet. Jeg fisker også med Shimano hjul men der syntes jeg at rullelejet hurtigt skal smørens for at undgå en hæslig støj.
SPRO hjulet er ret billigt og endda endnu billigere syd for grænsen.


Jeg syntes i hvert fald det er et glimrende hjul, og et super alternativ til bl.a. ABU og Shimano...det er dog ikke sikkert det holder mange år endnu men jeg får sikkert også lyst til et nyt hjul inden for de næste par år alligevel Wink

Vh. Søren
I would rather be fishing :-)
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 23:07
Hej Rasmus
Jeg har godt et års erfaring med Sorön, og jeg kan kun sige godt om det.
 
Jeg har gjort modsat Steffen, efter hver fisketur bliver hjulet enten efterladt i bilen, eller lagt på hylden i mit legeværelse. Jeg har aldrig skyllet det.
Årlige fisketure er nok 75.
 
Da jeg var på første fisketur efter vinteren lød hjulet lidt "rusten", og det gik lidt træls. Da jeg kom hjem fik det en omgang rengøring med en tør klud og noget olie og fedt.
Nu kører det som nyt hjul igen.
 
Ejner
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres