Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simms vs Patagonia (waders)

 Besvar Besvar
Forfatter
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Simms vs Patagonia (waders)
    Sendt: 03 Maj 2012 kl. 20:41
Hej!

Der har lige været et indlæg med en tilsvarende og dog meget bred diskussion med andre mærker inkluderet. Jeg kunne godt tænke mig, at høre fra dem med guide G3 og G4 waders samt Rio Gallegos.

Jeg hører om alt for mange der bruger Simms, men ikke får den kvalitet de har betalt for - hvilket er ærgerligt-, men det kan da også være, at her er tale om en promille af alle kunderne. Er det billede som har tegnet sig for mig således repræsentativt for Simms? Jeg er naturligvis opmærksom på, at dem der er utilfredse råber højest, og at man ikke rigtig hører fra "tilfredserne", hvilket gør mig mere forvirret end overbevist. Jeg vil jo gerne købe de rigtige waders fra starten!

Der er historier om ældgamle Simms waders, der aldrig har være utætte og modsat er der helt nye waders, som er mere utilregnelige end en politiker.

Jeg har intet negativt hørt om Rio Gallegos, men de er vidst også forholdsvis nye på markedet.

(hørt er nok mest læst)

Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 21:09
Jeg har ikke prøvet Rio Gallegos endnu, men jeg har et par Patagonia Watermaster som jeg har brugt de sidste.... 5-6 år. Både på kysten og ved elven. Der har aldrig været nogle problemer med dem og de holder stadig tæt. Egentligt havde jeg et par Simms som jeg var glad for, men der dukkede pludselig en byttehandel op hvor jeg fik Watermasterne og planen var egentligt at sælge dem videre. Da jeg modtog dem skulle jeg dog lige prøve dem og fandt at de var lige mig. Siden da har mine Simms bare samlet støv. Jeg har ikke noget negativt at sige om Simms, men fandt bare Watermasterne perfekte til mig. Nu er der sket meget i mellemtiden, men de sidder sgu stadig godt så ser ingen grund til at skifte dem.
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 22:25
Først - jeg kender ikke Patagonia waders.
 
Jeg tror du skal finde utilfredsheden med Simms, i at det nok er den meste solgte waders her hjemme, så der vil selvfølgelig alt andet end lige være en større procentdel der klager, og nok mange gange fordi folk betaler en høj pris for et produkt de regner med holder til alt, åndbare wadres er pr definition skrøblige over for små huller (pin holes) der er for øvrigt i forrige nummer af sportsfiskeren en artikel om hvordan man burde behandle sine waders.
 
Når det så er sagt, vil jeg postulere at den stærkeste åndbare waders på markedet var / er, første generation af Simms Classic Guide modellen - den holder altså max.
 
Måske du skulle prøve at kigge i retning af Vision, Vision har set lyset, deres "dyre" waders er lavet i et kraftigt materiale og har deraf lang holdbarhed, måske lidt på bekostning af åndbarhed, men så længe du står i vand til livet har det ingen betydning.
 
Den perfekt kombination er at have et udvalg af støvler / waders / skridtstøvler - jeg variere mellem støvler / vandtætte bukser og waders alt efter om det er kyst eller å, sø.
 


Redigeret af fiskefreak - 03 Maj 2012 kl. 22:29
Venligst
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 23:41
Nu kiggede jeg lidt på Vision waders og de ser da også spændende ud. Især "ultrasonic welding" lyder rigtig lovende, men det har de åbenbart valgt ikke at bruge på deres guide (opas) model. Det havde ellers været fedt med 5 lags og 4 lags materiale uden stikninger :)
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 00:20
Min simms g4 køre på 3 år og jeg er glad og tilfreds
Til top
Tim Iversen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bulldog_ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bulldog_ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 00:46
Jeg tæver stadig mine g4 på 4-5 år uden problemer, dog med enkelte undtagelser hvor jeg har lynet trøjen i, og der sluppet vand ind, men det jo nok selvforskyldt.
kan kun sige god for dem, har dog ikke prøvet andre. Da jeg jo er godt tilfreds :o) 
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 06:12
Jeg har været den lykkelige ejer af et par Simms G3 waders i ca. 6 år og da den naturlige afgang skete efter 6 år tænkte jeg at jeg ville prøve at købe patagonia Rio Gallegos waders et køb jeg ikke har fortrut en dag......
 
Jeg har været super glad for mine Simms waders, ingen problemer, aldrig vasket dem og de fik nogle tæsk....
 
Men de Patagonia waders er helt suveræne...... pasformen er bare meget nedre end på Simms, wadersne har bare mange flere federe detaljer, bla. at man kan sænke den øverste del af sin waders og så wupti så har man et par bukse waders...... sokkerne er bare lækre, ekstra sok med ekstra varme, der er indlæg på knæene som giver ekstra komfort.... alt i alt har jeg ikke fortrut skiftet, tværtimod......
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 08:06
Hej Jacob
 
Hvor længe har du haft Patagonia waders'erne? Jeg har nemlig et par simms som snart skal skiftes, og det kan være man skal finde et alternativ, hvis de er gode. Har haft flere Simms modeller og G3eren er den bedste jeg har haft. De sad godt og havde en lang holdbarhed, men kunne godt være lidt varme midt på sommeren.
 
Jeg må indrømme at jeg ikke er så meget til for mange detaljer som på Patagoniaen som bælte, lommer, osv. fordi min erfaring siger mig at de ofte er lig med et svagt punkt, som kan blive utæt eller på anden måde gå i stykker. Men man kan vel leve med detaljerne hvis de holder LOL
 
Mvh. John
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 09:52
Jeg har også prøvet at hoppe i Rio'en, som også sidder en del bedre på mig pga. det atletiske snit. Jeg havde egentlig tænkt mig at vælge den, men blev i tvivl mht. kvalitet osv. Nu er der også flere her med Simms waders, som har holdt i rigtig mange år, så det trækker den anden vej... hmmm :)
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 10:42
Jeg har bla de nye Vision Kura. Som er ultra lette, og med super god pasform. De får min anbefaling. Og så koster de det halve af et par g4 :) Jeg kender flere som bruger Patagonia waders, og det er ifølge dem, de bedste waders på markedet.... Når jeg engang får slidt mine vision og simms op, så går jeg efter et par Gallegos..
Til top
niels w. nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nillermand

Tilmeldt:: 05 Dec 2003
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nillermand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 10:48
hej Gutter ................
 
Af hensyn til kvalitet, må jeg være blandt fortalerne for Patagonia ! mere gennemtænkte og seriøse produkter findes ikke, tror jeg ? når mine Watermaster II (Patagonia) skal skiftes engang, ved jeg at der kommer til at stå : Rio Gallegos ! på det næste par Smile for de er da for fede !!!!!!!!!!!!!!!!   iøvrigt kan jeg også kun sige positive ting omkring deres vadestøvler, har ofte rendt rundt i Patagonia's Riverwalker støvle med denne "sticky rubber" sål !! super fede og meget let støvle, som også står godt fast på sten m.m.............. "Patagonia forever" !! ha ha
iøvrigt af hensyn til holdbarhed : mine nuværende Watermaster er fra 2008 og jeg har brugt dem en hel del, både på kyst og ved elve i både Sverige og Norge og jeg har været "skvattet" mere end de fleste, vil jeg tro ! de er 100 % tætte stadig ! lynlåse og knapper er som nye osv.....sååååååå det duer og det tror jeg det bliver ved med Big smile  mvh Niels
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 11:07
Citat: fiskefreak

Først - jeg kender ikke Patagonia waders.
 
Jeg tror du skal finde utilfredsheden med Simms, i at det nok er den meste solgte waders her hjemme, så der vil selvfølgelig alt andet end lige være en større procentdel der klager, og nok mange gange fordi folk betaler en høj pris for et produkt de regner med holder til alt, åndbare wadres er pr definition skrøblige over for små huller (pin holes) der er for øvrigt i forrige nummer af sportsfiskeren en artikel om hvordan man burde behandle sine waders.
 
 
+1 her fra Tongue
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
niels w. nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nillermand

Tilmeldt:: 05 Dec 2003
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nillermand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 11:07
ha ha forresten : nu vi snakker om holdbarhed  ................. :
 
min første Patagonia SST. korte vadejakke fra 1992, har jeg endnu !! jeg skal ikke på stående fod kunne sige, hvor mange hundrede/tusinde af timer jeg har "boet" i den jakke, men eet er sikkert ! det er mange, for den har været "yderskal" på mig og holdt mig tør og varm "always" !
 
jeg købte en ny Patagonia Guidewater vadejakke, her på Forum for et par år siden, af en herre der havde fået købt et nr. for stort ! Det har jeg ikke fortrudt og kommer aldrig til det ! for den er perfekt, den jakke : liidt længere i snittet, når ned om lænden(når man ikke vadefisker) brystlommer er 200 % eenhånds-betjente og ekstremt rummelige ............... ja i det hele taget : fantastisk produkt og det ved jeg : den kommer jeg til at "bo i" de næste 25 år ? ha ha  jeg skulle sgu da vist ha' været "salesman" for Patagonia her i DK ?  ha ha ha
 
mvh Niels Werner
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 13:34
Jeg har (desværre) et par PAtagonia Rio Gallegos str. xl til salg.
Desværre fordi jeg skulle have haft en xl long, men en ven tog dem med fra usa, så de kan ikke sådan lige byttes :(
De er helt nye i plastic - aldrig pakket ud.
Rimeligt bud har interesse. Eller meget gerne bytte til en xl long og giver gerne noget oveni
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 05:28
Citat: nani

Hej Jacob
 
Hvor længe har du haft Patagonia waders'erne? Jeg har nemlig et par simms som snart skal skiftes, og det kan være man skal finde et alternativ, hvis de er gode. Har haft flere Simms modeller og G3eren er den bedste jeg har haft. De sad godt og havde en lang holdbarhed, men kunne godt være lidt varme midt på sommeren.
 
Jeg må indrømme at jeg ikke er så meget til for mange detaljer som på Patagoniaen som bælte, lommer, osv. fordi min erfaring siger mig at de ofte er lig med et svagt punkt, som kan blive utæt eller på anden måde gå i stykker. Men man kan vel leve med detaljerne hvis de holder LOL
 
Mvh. John
 
Hej John,
 
Jeg har kun haft dem i et 1/2 år men det er udentvivl de fedeste waders jeg nogensinde har haft på, og de mange detaljer er bare lavet så suverænt.... det skal du ikke være bange for, men derimod finder du ud af hvor meget smartere patagonia er...
 
Pasformen er også helt i top, de sidder som en drøm på :-)
 
Og lige en sidste ting, har købt et par riverwalker vadestøvler til, det er uden tvivl de bedste vadestøvler jeg har haft, og jeg har haft mange !!!! de er lette, de glatte sten på kysten er ingen problem, de støtter rigtig fedt på ens ankler og så er de hammer lette at få på og af..... det sidste er der mange støvler som kunne lære af...
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 06:07
nu folk skriver om patagonia snakker de atletisk snit og perfekt pasform..

hvis man nu ikke er helt bygget som folk er flest, hvordan er pasformen så i patagonia waders Confused

De laves som andre dyre waders i flere forskellige kombinationer, men hvordan passer de lave og lidt store mennesker med små fødder..


Redigeret af René H.N. - 05 Maj 2012 kl. 06:48
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 08:22
Når man som jeg er lidt rund midt på og en str 42-43 i sko.
Jeg har patagonia wadersene og synes de er rigtig fede.
Eneste ting jeg har er at strømperne er store så det er lidt træls hvergang
man skal i vade støvlerne.
Det er kun det gamle par siims guide waders som jeg har været ligeså glad for som mine patagonia og jeg har haft flere modeller af siims.
Patagonia skulle bare lige lære af siims med hensyn til strømpe str at man godt kan have flere str
 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 08:54
hej Frank

takker for dit gode svar..

jeg må indrømme jeg havde tænkt bare at købe et par billige kinetic til sommerens tur til norge, men omvendt så kan jeg også godt se at når alt andet grej er i orden så bør waders jo også være i orden..

Du skriver simms laver flere størrelser sko til hver model, er det ikke kun til large de gør det Confused
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 13:27
Jeg tæsker stadig mine G3'ere på livet løs. Og lige meget hvor meget jeg prøver med krat, pigtråd og kravle på knæene, så er de ikke til at slide op!!! Angry
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 13:40
jeg har et par simms Convertible dem er jeg meget godt tilfres med!, sidder super godt over det hele, og rart man bare kan slå dem op eller ned alt efter hvor langt du skal ud.!
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 17:02
Uha det kan godt være at det er fra large og op efter de laver med forskellige str.
Jeg har aldrig kigget på waders under str largeWink
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 17:19
Hej Frank

som jeg ser det er det kun Large og ikke andre der kan vælges mellem 9-11 eller 12-13..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 19:43
Så er siims bare bedre til at rene strømpe str ud ind de andreSmile
Kan fortælle hvis du prøver et par g-loomis waders og er som jeg rund og sund så regner de med at du bruger omkring str 50 i strømpe str.
Gør du dig selv den tjeneste og prøv patagonia wadersene de er rigtig fede.Bla den ting med at du lige kan lave dem om til bukse waders i løbet af nul komma nul samt merino uld i neopren sokkerne.Dejlig ting især når det er koldt
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 19:54
okay..

jeg fisker efterhånden kun ved åen, og det er så gummistøvler eller skridtstøvler der står for sliddet der..

waders skal kun bruges til en 4 dages tur til norge, så er også lidt forbeholden for at købe et par så dyre waders til denne tur.. Så overvejer og bare lappe mine neopren waders og lade dem stå for tur de 4 dage..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 20:59
er blevet lidt nysgerrig på de patagonia waders..
 
Prøvede et par simms freestone i onsdags, og var udemærket..
 
Men er der nogle som ved om nogle af de danske forhandlere har de andre modeller hjemme??
 
rio azul kunne godt se ud til at være fornuftig i pris, og vil gerne se og bedømme dem rigtigt..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henrik V. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksefisker8660

Tilmeldt:: 05 Nov 2011
Geografisk: Skanderborg
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksefisker8660 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 21:21
Jeg har nok om nogen, haft både gode og dårlige erfaringer med åndbare waders.
Jeg købte den første model som Scierra sendte på markedet og i guder hvor var de gode i forhold til vinyl og neopren - lige indtil jeg trådt ud på mere end ankeldybt vand i Mørrum...
Jeg har siden haft flere forskellige mærker og ingen af dem har holdt tæt særlig længe og ej heller været særlig overbevisende åndbare. Først da jeg købte mit første på Simms Guide Classic (for en mindre formue), fik jeg et par støvler, som holdt tætte både ved laksefiskeriet i Norge og ved kysten - det var skønt ikke at skulle bekymre sig om utætte waders i mange år :-)
De blev afløst af et par magen til, som min fiskekammerat Bjar´ne, købte med hjem fra USA til under 1000, DKR....
Det eneste jeg har at udsætte er med min muskuløse overkrop og relativt korte ben og mindre fødder, så er pasformen ikke gode, ligesom gravelguards og bælte ville være en god ting.
Jeg har siden købt et par Hardy EWS, som kan fåes i flere faconer, og disse har faktisk en bedre pasform end mine Simms. Jeg har også indtryk af at de holder tætte og er slidstærke, men det er en fornemmelse ikke en praktisk erfaring.
Da jeg for en del år siden var på famlieferie på Als, og fandt ud af at mine medbragte waders var utætte, købte jeg et par Kinetic på tilbud i Sønderborg. Dem anvender jeg stadig på kysten - de hænger i sommerhuset på Helgenæs, og er blevet brugt flittigt ved kysten der. De har været overraskende pålidelige og jeg er glade for deres pasform og tilbehør i form af gravelguards og bælte. Det eneste problem er at det er for tydeligt at se Kinetic mærket,,,
 
Henrik V. Pedersen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 22:04
G3 kører på 3 år, uden problemer. Brugt og misbrugt, bliver skyllet inden de bliver hængt hængt på plads. Scierra vil jeg slet ikke nævne Angry... bare konstatere at der aldrig kommer til at stå det mærke på de vaders jeg køber fremover.
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 22:13
er der nogen der ved hvor, der i jylland (gerne nord for vejle), skulle ligge en forhandler der ligger inde med Patagonia Rio Gallegos waders i div størrelser ? er ik meget for at bestille et par over nettet..... mht størrelse osv.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 22:28
Jeg mener Brasholt i Hjørring har dem. Lidt lang at kører måske. 
 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 05:27
Citat: tolund

Jeg mener Brasholt i Hjørring har dem. Lidt lang at kører måske. 
 
 
Det ligner rio azul de patagonia der er på billederne..
 
Kunne være man skulle op og se dem i forhold til simms freestone som jeg har kigget på.. Og i forhold til vision ikon jeg også ser på i øjeblikket..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 09:42
Jeg vil helt sikkert også se på Patagonia, når mine vaders, eller jakke skal skiftes engang.
Til top
Henrik Vraa Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
vraap

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér vraap Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 10:08
Hej
De har dem hos fisknu.dk i tarm der har jeg købt mineWink
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 11:00
jeg har været hos brasholt i dag og kigge på waders..

de har 3 modeller fra patagonia, de dyre rio gallegos virker som en solid og godt bygget waders.. dejlig tyk i benene og virker til en waders der kan klare sliddet..

mellem modellen watermaster så jeg ikke meget på, synes prisforskellen var for lille hvis det skulle være en patagonia..

de billigste rio azul virker meget tynde i stoffet, helt sikkert en fed waders som er nem at pakke ned og have med.. men bruger man sit grej meget og hårdt så tror jeg ikke på holdbarheden er så god som på de 600 kr dyrere gallegos modeller..

ved simms kan man for 2199 kr få et par freestone.. de virker ganske stive men i tyk materiale som ser ud til at kunne klare slid og slæb..

headwaters er stort set ens med freestone men med goretex.. virker som en fed waders også.. og må indrømme jeg godt kan lide at man kan se og mærke der er brugt tykke materialer på ben og udsatte steder..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 14:18
Hmm jeg har brugt rigtig mange og forskellige mærker -
et er total sikkert, aldrig har jeg haft bedre "uniform" -altid tørt uanset forhold - og man mærker knapt man har den på, for mig - den bedste investering i mange år -
Patagonia Thumbs Up

     
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres