Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Din natflue

 Besvar Besvar
Forfatter
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Din natflue
    Sendt: 05 Maj 2012 kl. 16:54

Mangler lidt inspiration til fluebindingen og håber I kan hjælpe (Jeg har kigget i nat-mønstrene her på siden)

Mine krav til fluen er:
- den må ikke hægte op om sig selv som eksempelvis de børsteorme med dobbelte krogsæt
- den skal være relativ let at binde
- den skal være rimelig let at kaste på en 6'er eller 7'er stang
 
De fluer jeg allerede har er sort cigar, sort fyggi, en rødbrun wolly bugger, sort muddler og så min egen børsteormskreation. Det er en flue på ca. 10-14 cm som egentligt blot er en blød hacklefjer bundet flatwing-matuka over en mørk dubbing krop på en 4'er krog. En lang, bred og let flue som ikke hægter, hvis man binder en løkke af stiv nylon nærmest som en hale under hacklefjeren.
 
Nogen der har et godt mønster som de vil ud med? På forhånd tak Smile
 
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 20:04
Hej John.

Jeg bruger en flue som jeg kalder nightskater. 
Du kan se fluen og en video om hvordan den bindes, på følgende link.

Det er en wollybugger med skum, gummiben og magic head. Fisker super fint, både på kysten og åen.

Mvh Daniel
Www.justonemorecast.dk

Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 20:50
Der bliver lige kreeret et par af dem :) Tak for indslaget. Tillader mig at komme med et enkelt tip. Jeg oplever ofte at marabou-halerne hægter op omkring krogen. Derfor binder jeg marabouhalen på et stykke 0,40-0,50 mm line, som jeg så binder på min flue som hale. På den måde bliver halen skubbet 1-2 mm om bag krogbøjningen og det medfører at den aldrig hægter. Men fin flue! Endnu en gang tak
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 21:03
Hej John

Jeg har god erfaring med zonkerfluer. Denne i særdeleshed:

http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=925

Mvh. 

Jan
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2012 kl. 21:18
Venligst
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres