Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blåt flashrør i medeum.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Blåt flashrør i medeum.
    Sendt: 12 Maj 2012 kl. 01:28

Jeg efterlyser blåt flashrør, som jeg i tidernes morgen har brugt til helt blå juletræer.

Der findes mange nyancer, men netop den blå, som er på billedet, kan jeg ikke finde mere.
 
Vis der nogen, der har en ide' om, hvor jeg kan erhverve denne farve i medeum, så vil jeg være taknemmelig for et praj.
 
Jeg har været rundt på nettet, men desværre ingen gevinstCry
 
Jeg ville være også interesseret i restlager på  1m. stykker, vis det evt. skulle være en mulighed, evt. afregning finder vi nok ud af.
 
På forhånd tak.
 
 

 
Mvh
P.K.
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 08:42
Hej,
Jeg kan desværre ikke hjælpe med en i blå, jeg har mange andre farver.

Bliver dog lidt nysgerrig om juletræet i blå er noget der duer?

Håber du finder hvad du søger,
Vh. Søren
I would rather be fishing :-)
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 09:07
Korsholm har noget i blå men ders side driller lidt ring evt. Til dem
k&b
christian t.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 09:46
Hej Søren.
 
Ja, om et mønster dur, er jo relativt, men jo, jeg laver Juletræer i alle farver, men lige netop blå, i den viste farve, har været et hit til fluefiskeri efter makrel - hornfisk -sej og ikke mindst bars.
 
Jeg brugte den til mit fiskeri på Vestenkysten, oppe omkring Hirtshals, men jeg har da også fået ørred og torsk, på den blå farve.
 
Desuden, er der jo en hel serie mønster i rørfluer til nattens fiskeri, hvori den viste blå farve, er fremragende.
 
Mvh
P.K.
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 10:12


Redigeret af ATH. - 12 Maj 2012 kl. 10:15
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 12:26
http://item.mobileweb.ebay.ca/viewitem?itemId=360451948046
Er det her den rigtige farve?
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 12:40
Hej Caspar.
Jeg kan ikke åbne linket, så jeg ved ikke om det er den rigtige farve.
 
Jeg mener iøvrigt at betegnelsen i daværende katalog var farven Ice Blue!
 
Mvh
P.K.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 12:48
Måske denne blå(lilla) kan bruges:
http://www.ardentflyfishing.com/A-8255-mylar-cord.aspx

Redigeret af Steen Kehler - 12 Maj 2012 kl. 12:48
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 17:40
Linket ovenover er til en mobiltelefon. Det kan også ses her: http://www.ebay.ca/itm/1-Yd-SMALL-BLUE-Mylar-Tubing-Piping-Fly-Tying-1-16-/360451948046
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:15
Den type Mylarrør, som er på Ebay, er af en meget ubehagelig type, at binde med, da den er utrolig hård i "legeringen", og skære bindetråden over.
 
Det er en type Mylar rør. som bliver brugt til dekoration og indpakning, og har i perioder være solgt, sammen med de bløde typer Mylar.
 
Jeg har ikke brugt den type i snart 10 år, da de fleste Mylar rør / flashrør i dag, er af en blød type.
 
Den hårde type, dukker også op i 10er forretninger, når talen er på gave bånd til julegaver.
 
Skal man binde med den type Mylarrør, er kevlar, eller Fireline en løsning, som bindetråd, men det giver nogle hoveder og afslutninger, som er mildt sagt er utrolig grimme.
 
Mvh
P.K.
 
 
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:47
Hvad med denne, også på Ebay:

Det ser ud til at være den bløde type :)


Redigeret af Søren. - 12 Maj 2012 kl. 19:47
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:57
Ja, det ligner noget, og kan sagtens  brugesWink
Mvh
P.K.
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2012 kl. 12:12
Du kunne evt tage noget i en anden sølv eller pearl og farve det med en blå tusch.
Det virker fint, og man kan selv bestemme farven.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2012 kl. 10:59
Alternativerne til at efterligne, den blå Ice Blue farve, har været prøvet med mange alternativer, og som det ganske rigtig gøres opmærksom på, så kan en tusch være en af løsningerne, men der er holdbarheden nok lidt tvilvsom.
 
Jeg har i nød, underbeviklet Juletræs typerne med den flossilke, som bruges til fulddressed laksefluer, men det er en dyr løsning.
 
Uldgarn, er vel så løsningen til underbevikling + de tynde type tape i lys blå, som kan købes i 10er forretningerne.
 
Brugen af uldgarn gør så, at når der er suges vand, så går fluen lidt dybere, er lidt tung at kaste, men ok, det er vel til at leve med, og fiskene knalder til, under alle omstændigheder.Wink
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 21 Maj 2012 kl. 11:01
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres