Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri i Tianjin / TEDA Kina

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri i Tianjin / TEDA Kina
    Sendt: 14 Maj 2012 kl. 18:19
Hej
 
Er der nogen der har bare de mindste erfaringer med fiskeri omkring Tianjin/industri området TEDA i Kina - eller måske bare har hørt noget, læst noget osv??
På forhånd tak :-)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2012 kl. 19:08
Jeg ved ikke, om der findes steder man kan fiske der, men jeg har stået og kigget ned i vandet, der flyder forbi Tanggu by (tæt på TEDA). Det skulle undre mig meget, om der er liv i det. Jeg var derude 8 gange i 2008, og jeg så i hvert fald ingen steder jeg kunne have lyst til at fiske. Men jeg indrømmer gerne, at jeg ikke selv forsøgte at lede efter fiskesteder de gange jeg besøgte området. Men jeg så ikke andet end et kæmpe deltaområde, hvor hver eneste kvadratmeter var dyrket op, hvis der ikke lige var bygget motorveje, byer og industriområder.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2012 kl. 20:04
Hej Nicolai
Glem det Tianjin Economical Develoment Area ligger langt fra havet, og selv om jeg har været med til at bygge rensningsanlæget er floden død.
Havnen ligger et stykke væk (cirka 45 minnutter i bil).
Undskyld nysgerigheden men hvad skal du der?, vidste du at områdets status oprettedes af de navnkyndige jydebrødre, der lavede den første fabrik i Kina der var baseret på eksport.



Michael Nielsen
Til top
Morten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBN Avatar

Tilmeldt:: 21 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2012 kl. 20:07
Enig med Lars, det man lige kommer forbi er bestemt ikke atraktivt fiskevand. På vej fra Teda til Beijing holdt vi ind på en rasteplads ved siden af noget der lignede et regnvandsbasin - det viste sig at være et kinesisk p&t hvor 20-30 mand sad med polestænger og fangede nogle meget små fisk. Vandet var plumret og den 8 sporede motorvej tordnede forbi i baggrunden, det talte ikke lige til mit fiskehjerte. 
Men Kina rummer jo uendelig meget smuk natur, man skal bare langt nok væk fra byerne, men det nåede jeg ikke meget af på de 14 dage jeg var der.. 
Du kan hyre en taxa i en hel dag for ca. 300 kr og måske kan det hjælpsomme personale på hotellet hjælpe dig med at finde noget outback-vand...

Morten
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2012 kl. 20:29
Tak for svarene - sofar. Jeg har godt hørt om de mange små damme der findes i området og jeg havde egentligt sat min lid til sådan en.
Morten - Hvor små er små og hvad var det de fangede?
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Morten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBN Avatar

Tilmeldt:: 21 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2012 kl. 08:09

Dammen jeg så var max 100 m i diameter og fiskene de fangede de 10 min jeg stod og kiggede var max 15 cm - jeg var i selskab med 3 andre der gerne ville videre så jeg nåede ikke at kigge nærmere på hverken fisk eller metoder, men de sad med polestænger alle sammen... Jeg håber du kan finde et bedre sted for ellers vil jeg anbefale nogle af de mange andre spændende ting Kina kan byde på...

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum