Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10 dage til Norge

 Besvar Besvar
Forfatter
William Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ullaaahhh

Tilmeldt:: 06 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ullaaahhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 10 dage til Norge
    Sendt: 18 Maj 2012 kl. 10:23
Hej,

Jeg står overfor at skulle 10 dage til Norge og jeg søger derfor lidt anbefalinger af steder osv. Min plan er, at sejle til Kristiansand og køre derfra op langs kysten. Det skal nævnes at det primært er kysten jeg vil fiske fra. Jeg vil tro, at min rækkevidde når ca. til Sognefjorden, men jeg er villig til at køre mere, hvis fiskeriet bliver tilsvarende bedre!

Jeg håber at få lidt gode guidelines fra Jer.

Mvh William
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2012 kl. 16:45
kender ikke så meget til kystfiskeriet andre steder end Oslofjorden hvor de har et udmærket havørredfiskeri, men var det ikke en ide at tage enkelt dag i f.eks Mandalselven når du lige kommer forbi?
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 06:15
Mener at havørred er fredet alle steder i Norge-dette er de ihvertfald i elvene men mener at dette måske også gælder kysten.
Der er jo andet at fiske efter men det er da kedeligt hvis HØ er fredet-bør du undersøge inden turen.
Mvh.
Mogens Hansen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 07:14
Her står der den er total fredet

http://lystfisker-liv.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=1332:sjrreten-totalfredes-norge&catid=59:kochs-klumme-laksefiskeri

men på denne side står der at man godt må lande dem og hjemtage dem
http://laksesenter.sone3.no/#home

nogle der kan forklare hvorfor dette er tilladt Confused


Redigeret af René H.N. - 20 Maj 2012 kl. 07:20
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Niels Dahl-Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niels_dahl

Tilmeldt:: 26 Jul 2004
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels_dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2012 kl. 07:46
Hej
Der er forskel på de norske fylker (amter)

Gaula ligger i Syd-Trøndelag

Surna for eksempel ligger i Møre-Romsdal hvor du må fange havørred


på sydkysten hedder de aust agder    vest agder og Rogaland

Niels
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres