Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluo. Fly Foam.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluo. Fly Foam.
    Sendt: 21 Maj 2012 kl. 11:08
Jeg har ved et tilfælde for nogle år siden fået fingre i noget fluo. lysegrøn / orange Mosgummi, som jeg bruger til mine Tjernobyl varianter.
 
Nu er beholdning skrumpet ind, men jeg kan ikke finde Mosgummi eller ægte Fly Foam i 2mm. i fluor farver.
 
Er der nogen, der har en ide' om, hvor skum i stærke fluoriserende farver kan erhverves, helst i 2mm. tykkelser!
 
Jeg mener, at det fluor. skum, jeg havde, blev fundet i en rodekasse i Panduro, men Deres hjemmeside, har heller ikke de stærke farver.
 
På forhånd tak.
 
Mvh
P.K.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2012 kl. 12:24
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2012 kl. 13:00
Hej Torben.
 
Ja, glimmer mos, har jeg brugt, så længe det har kunnet købes, så det kender jeg, men farverne er ikke, så kraftige, som ønsket.
 
Glimmer Mos, er brugt til biller, dog er jeg ikke helt tilfreds med de typer med glimmer, de "fælder" for meget, men jeg forstår på fabrikanten, at man arbejder med næste generation, så glimmeret bliver tøjret bedre.
 
Iøvrigt har jeg valgt, at tæmme det løse glimmer, ved at lakere mine Ants med Blitsa Gulv lak, så løber glimmeret ingen stederWink
 
CC. hobby handler jeg fast med, og bruger på 12 år, Mosgummi til mine tørfluer - nymfer og alverdens andre fluer.
 
Prøv evt. at kigge forbi det link her og søg under mosgummi, så er der lidt inspiration til, hvordan jeg bruger Fly Foam / Mosgummi:
 
 
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 21 Maj 2012 kl. 13:07
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2012 kl. 13:58
jeg har sendt dig en pm per tror jeg kan hjælpe dig
 
mvh
Ole
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2012 kl. 17:04
Ved ikke om det er flouricerende farver, men det ser ud som om, der er knald på.
 
 
 
Mvh JB
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2012 kl. 17:32
Hej Per,
 
beklager, at jeg misforstod dit spørgsmål. Havde forstået det sådan, at du søgte mosgummi, 2 mm, i lys grøn, orange, gul mv.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2012 kl. 18:22
Hej JB
 
Jeg tror ikke de er flourescerende, selvom de ser ret farvestrålende ud.
 
Jeg har også været på udkig efter det Per efterlyser, men uden resultat, så hvis der er nogen der har tips, så er der i hvert fald flere der interesseret i emnet.
 
For tænk hvis man kunne lave er Chernobyl Ant i ægte "fire tiger"! Om ikke andet kunne det være en fed hugindikator...
 
 
 
 


Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2012 kl. 20:16
Hej Henrik.
 
Det var egentlig, sådan noget jeg havde i tankerne, men den grønne i fluo., ville sikkert være sagen til en græshoppe.
 
Det jeg vil opnå med de fluoriserende skrappe farver, er at i min verden, så er fluen nem at se, i dårligt lys, og wadefisker man i små åer efter havørred, ja så er det sagen at kunne følge fluen. Jeg har hidtil brugt fluo. antrongarn, og synes, at der skal rigtig meget på, for det kan ses ordentligt, så jeg håber, at kunne bruge skum i stedet.
 
Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres