Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor er det trist at se

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvor er det trist at se
    Sendt: 22 Maj 2012 kl. 11:09
Fandt lige dette klip med havørred... Se her
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 12:16

De ved hvordan det skal gøresDead ( Slå al laks og ørred ihjel med hjelp fra naturen) så er det jo ikke deres skyld de dør.Og så spred det hele verden Ja de kan det der.Censored

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 12:20
Må jeg opfordre til at folk dropper lakseturen til Norge  (jeg går ud fra at ingen her spiser opdrætslaks, så en opfordring i den retning er unødvendig) - jeg tror den eneste måde de forstår det på er når der ikke længere ruller kroner i kassen!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 12:30
Øv for den da. Bare nu ikke det skidt eksploderer i de danske vande, så laks og ørred bliver til - der var en gang. Det er da deprimerende at trække en ellers flot fisk op med sår.

Mvh. - Kim -
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 12:33
Med den indstilling som bl.a. Lisbeth Berg Hansen har, så skulle det ikke undre mig, hvis der indenfor en overskuelig fremtid opstod en gruppe (LBH), som i desperation over tingenes tilstand går mere hårdhændet tilværks overfor pengemændene bag naturdræber-laksindustrien.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 12:35
Ja - og utroligt, at Lisbeth Berg-Hansen kan være minister på området, når hun har så store personlige økonomiske interesser i lakseopdræt!!!!!Dead
Lad være med at købe laks - stort set al laks i butikker er opdrætslaks fra Norge. Og at tage på laksefiskeri i Norge er efterhånden lidt til grin, men det får snart en ende helt af sig selv Cry
Mvh JB
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 14:34
Her er hele banden, med madammen i spidsen.
Ud over at være minister er hun samtidig storaktionær i et af de værste opdrætfirmaer!
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 17:28
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 17:39

Nu må der da snart rulle nogle hoveder..........Angry...........dette kan jo ikke bare blive ved og ved....det er jo en KATESTROFE...... S_ _ _ _  O_ _ _ _ _ _ _ _Censored

Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 17:44
Citat: Runge

Nu må der da snart rulle nogle hoveder..........Angry...........dette kan jo ikke bare blive ved og ved....det er jo en KATESTROFE...... S_ _ _ _  O_ _ _ _ _ _ _ _Censored



Jeg er bare lidt nysgerrig her. hvad betyder S _ _ _ _ O _ _ _ _ _ _ _ _   ?? 
Til top
peter nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snus Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: Fredriksberg
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 19:25
Fy for en klam kælling...

Peter
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 20:47
ja
det er hendes skyld alt sammenThumbs Down
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 22:46
Stegt Oksefilet?
 
Nej, men måske Ski** Opdrætter????


Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2012 kl. 22:51
Morten!........det betyder    skide opdrætter.....Angry.....(burfisk)
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2012 kl. 00:39
Ahhh okay :) 


Var lidt nervør for det stod for 

Store Okinokinok ! 


Redigeret af schultz92 - 23 Maj 2012 kl. 00:39
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2012 kl. 01:59
Ser ret voldsomt ud. Hvordan kan det være lakse opdræt der er skyld i lusene? Spørger som uvidende.
Hilsen Kim.
Til top
Claus Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ClausM Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2012
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ClausM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 19:43
Citat: JB



Ja - og utroligt, at Lisbeth Berg-Hansen kan være minister på området, når hun har så store personlige økonomiske interesser i lakseopdræt!!!!!Dead
Lad være med at købe laks - stort set al laks i butikker er opdrætslaks fra Norge. Og at tage på laksefiskeri i Norge er efterhånden lidt til grin, men det får snart en ende helt af sig selv Cry



Hvor kan man i øvrigt købe noget ordenligt laks (hel eller skiveskåret)? Jeg har ikke kunnet se andet end norsk laks.

(-ved godt at det spørgsmål falder lidt uden for kategori, men det er jo ikke hver dag man kan fange en selv...)
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 21:56
Citat: Kim Krikau Jensen

Ser ret voldsomt ud. Hvordan kan det være lakse opdræt der er skyld i lusene? Spørger som uvidende.
 
Hej kim
 
Håber denne lille film kan svare på dit spørgsmål:)
 
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 09:06
Kan kraftigt opfordre alle der alligevel fisker i udlandet til, HVIS DE IKKE ALLEREDE GØR DET. overhæld jeres grej Incl Fiskehjul med kogende vand når i kommer hjem så i ikke utilsigtet tager et par små lakse ørred snyltere med hjem og introducerer den for den danske stamme 
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 09:43
At koge grejet er lidt drastisk.. Stakkels fiskehjul og beklædning...


Herover er en lidt bedre vejledning.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 09:45
Citat: P.M.

Må jeg opfordre til at folk dropper lakseturen til Norge  (jeg går ud fra at ingen her spiser opdrætslaks, så en opfordring i den retning er unødvendig) - jeg tror den eneste måde de forstår det på er når der ikke længere ruller kroner i kassen!
 
Hej Peter
 
Ja, det er trist og du har ret vi bør ikke spise burlaks det gælder norske som burlaks fra andre lande, men at droppe min fisketur til norge, der melder jeg pas.
Jeg flytter jo heller ikke fra danmark på grund af en Pia K. i folketinget.
 
Så jeg vælger en anden vej, fortæller alle om burlaksen og de skadelige virkninger de medfører, men som folk siger, hvor kan vi købe et ordentlig stykke vildlaks.
Det samme gør jeg hvis jeg ser røget ål i supermarkedet, her spørger jeg personalet om de ikke har set hvor mange andre der har fravalgt at handle med ål.
 
Ole T  
Til top
Hans Aarre Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hans Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2006
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 10:05
Efter sigende så er der store penge i lakseopdræt, og det er altid godt når det går fint for en industri. Nu er det sådan at jeg er opdraget til at rydde op efter mig selv, så hvis jeg har svinet, så må jeg tage arbejdstøjet på.
For lakseopdrætterne betyder det i mine øjne at ALLE de gener de har tilført miljøet, skal bortskaffes. Det er her at de mange penge (som der tjenes på opdræt) kommer ind i billedet.
Jeg kan ved gud ikke forstå at den almindelige nordmand kan fortsætte med at anerkende at industrien skal tjene formuer på at ødelægge miljøet.
Hvornår kommer der et krav til industrien om at fjerne alle havdambrugene og lægge dem på land i recirkulerede anlæg. Skulle prisen på laks derved stige så må vi tage det med - den pris miljøet betaler i dag er vildt urimelig.
 
Det er tyveri af de kommende generationers natur og miljø.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 10:46
Citat: fætter ål

Kan kraftigt opfordre alle der alligevel fisker i udlandet til, HVIS DE IKKE ALLEREDE GØR DET. overhæld jeres grej Incl Fiskehjul med kogende vand når i kommer hjem så i ikke utilsigtet tager et par små lakse ørred snyltere med hjem og introducerer den for den danske stamme 


Lakselus er noget skidt i de mængder, men jeg tror altså ikke, der sidder så mange af dem på fiskegrejet, når vi kommer hjem. Danske laks har dem i øvrigt i forvejen. Problemet i Norge er jo, at de har valgt en produktionsform, der giver lusene alt for gode vilkår. Så der er ALT for mange af dem. Der findes allerede produktionsformer, der løser problemet. Også uden at flytte det hele på land, men griskheden kender åbenbart ingen grænser i den brancheAngry
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 12:47
Hmmm..

Det er jo som sædvanligt forbrugeren der er den stærkeste. Problemet er bare som sædvanlig, at forbrugerne skal stå sammen, ellers dur det ikke.

Ingen salg af "Mad" laks = ingen laksebure.

Mvh. - Kim -
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 13:38
Jeg handler ofte i Bilka, hvor Norsk burlaks udbydes i utallige former.
Jeg har i årevis nægtet at købe disse "Burhøns".
Men tager man sig tid til at lede lidt i udvalget, viser det sig, at de også sælger Canadiske vildlaks, frosset som ferske stykker og røget i hele sider.
Der er ikke forskel på priserne for Norsk burlaks og den Canadiske vildlaks.
Der er faktisk en bedre smag i vildlaksen, og den røgede udgave med snor i halen kan jeg varmt anbefale.
Og "NEJ" jeg er ikke ansat i Bilka, og har kun udgifter i forholdet til butikken Wink.
 
Velbekomme Smile.
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Hans Aarre Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hans Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2006
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 08:58
DET ER TANKEVÆKKENDE at der ikke er større interesse for et så vigtigt emne, især hvis man sammenligner det med en debat om forbundet ?????????
 
ConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused
Til top
Morten Rude Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Rude

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Odense C
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Rude Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 20:14
Citat: fætter ål

Kan kraftigt opfordre alle der alligevel fisker i udlandet til, HVIS DE IKKE ALLEREDE GØR DET. overhæld jeres grej Incl Fiskehjul med kogende vand når i kommer hjem så i ikke utilsigtet tager et par små lakse ørred snyltere med hjem og introducerer den for den danske stamme 


Tanken bag er rigtig god, men tror ikke det betyder så meget om vi lystfiskere renser vores grej fra tur til tur. Især når man 300 meter ude i sundet kan se en supertanker tømme sine balasttank for flere tusinde liter vand fra gud ved hvor, måske Norge. Dagene hvor havene var isolerede økosystemer er forbi.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres