Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lystfisker: Østbander tømmer vores søer

 Besvar Besvar
Forfatter
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lystfisker: Østbander tømmer vores søer
    Sendt: 24 Maj 2012 kl. 12:25
Hvad mener du?
 
Skal vi byde dem velkommen eller indfører selvbestaltet Østbandejagt på disse tyvebander?
 
Fiskerrikontrollen og strisserne har jo meldt pas?
 
 
SmileN
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 13:57
Hvordan kan et net ligge i en sø der hører til en lystfiskerforening i så lang tid at der fanges fisk i en sådan mængde,det er jo ikke et å system vi taler om,men størstedelen er små søer,har opsynsmændene i en sådan forening ikke ret at tage garnene ??
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 14:05
ja det er trist.
Fisker selv i nogle af de nævnte vande..
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 14:23
@Kevin
At fjerne sådan garn er selvtægt og ulovligt.
Men dem der er ejere til garnene kan jo bare anmelde det, hvis de føler behov for dette.
 
SmileN
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 15:30
Det er forkasteligt og man bør indlede en decideret jagtsæson der vare hele året på den slags krejlere.. Det foregår overalt og man kan ikke andet end se til ...
 
Emnet er ligeledes oppe at vende her men nogen vil åbenbart bare ikke indse det.
 


Redigeret af taro - 24 Maj 2012 kl. 15:33
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 17:12
@Michael Jensen,

Det bliver jo ikke mere rigtigt af at blive gentaget Wink.

Læg mærke til, at det er ikke et journalistisk indlæg - men skrevet af en "lystfisker", som principielt kunne være den samme, der skriver i den post du linker til.


Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 18:00
Jan det er helt korrekt det ku også være julemanden Wink
 
Men skal det forståes således at du ikke mener det forholder sig som det lægges ud i artiklen eller hvordan? Smile
 
Eller du har måske din helt egen teori om hvad der skyldes at nogen steder bliver støvsuget for fisk? Smile
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 18:15
N Bertelsen det passer ikke vi havde det samme problem i mundingen af uggerbyå og fik det samme svar af politiet i hjørring selvtægt intil der blev sat en advokat på politiet så var det pludseligt ikke selvtægt mere bare garnene blev afleveret på politi stationen ordensmagten er verdensmester i at undgå at gøre noget ved garn Desværre
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 18:41
@Nicolai
Jeg kan kun sige at det er sørgeligt at der ikke findes en lov der giver foreningers opsynsmænd ret til at flytte/tage op garn.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 19:58
Hvis garnene river sig løse og driver rundt er det hittegods.
Ofte ender dette hittegods jo oppe på bredden hvor der er sønderrevet.. så er det lige til at aflevere på politiets hittegods kontor...
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 20:51
Der har været en tråd tidligere hvor der blev omtalt et par søer i mit nærområde, Bastrup sø og Buresø, jeg har siden været forbi dagligt samt i min egen mose og Slagslunde skoven, jeg har til dags dato ikke set en eneste østlænding der har fisket ulovligt, har faktisk ikke set ret mange fiskere i år ved de omtalte vande/moser.
 
Det er jeg selvfølgelig lidt overrasket over hvis problemet er så stort rundt i landet, jeg har også talt med de personer der bor ved Buresøen som NHE omtalte i den tidligere tråd.
 
Hvis problemet er så stort må der også være en mængde materiale som foto med mere af diverse garn og ulovlige fiskere, hvorfor ser vi intet af dette materiale, eller er problemet skruet op i noget der minder om en hvis PK.
 
Ole T
 
Ps.
De eneste der har fisket ulovligt i min mose er et hold fra Roskilde og de er danskere, om de kommer fra samme kreds som også tidligere har sat fisk ud ulovligt i Slagslunde skoven, kan jeg kun gætte mig til.    
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 21:14
Citat: Kevin rostrup

@Nicolai
Jeg kan kun sige at det er sørgeligt at der ikke findes en lov der giver foreningers opsynsmænd ret til at flytte/tage op garn.
Når det gælder de omtalte Sjællandske søer, så er garnfiskeri generelt forbudt og dermed er det egenligt ikke i modstrid med loven at hive disse ulovlige garn op, da de jo åbenlyst er til fare for dyrelivet/mennesker og altså kan siges at komme ind under loven om lovligt nødværge , herudover, så vil foreningsopsynsmænd lovligt kunne hive disse ulovlige garn op i vande, hvor de alene har fiskeretten, da loven om nødværge ligeledes giver ret til at forsvare ens ejendom.
 
 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 22:39
Citat: taro

Det er forkasteligt og man bør indlede en decideret jagtsæson der vare hele året på den slags krejlere.. Det foregår overalt og man kan ikke andet end se til ...
 
Emnet er ligeledes oppe at vende her men nogen vil åbenbart bare ikke indse det.
 
 
Gik du ud af skolen i femte klasse eller er du bare tungnemWink? Det jeg skriver er at det er problematisk at dømme alle invandrere på baggrund af enkeltes handlinger og ikke at der ikke er problemer med ulovlige garn.. Skal man løse problemet bliver man nødt til at holde æbler og pærer for sig, og ikke blande fordomme om alt muligt ind i det..
 
 
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 22:43
Citat: tranholm

 
Hvis problemet er så stort må der også være en mængde materiale som foto med mere af diverse garn og ulovlige fiskere, hvorfor ser vi intet af dette materiale, eller er problemet skruet op i noget der minder om en hvis PK.
 
Ole T
 
Ps.
De eneste der har fisket ulovligt i min mose er et hold fra Roskilde og de er danskere, om de kommer fra samme kreds som også tidligere har sat fisk ud ulovligt i Slagslunde skoven, kan jeg kun gætte mig til.    
 
Hvad skulle man bruge fotodokumentation til?
 
Folk som dig der ikke kan se problemet nu kommer aldrig til det heller ikke selvom der bliver forelagt fotodokumentation..
 
Det er jo netop grunden til der intet er for hvad skulle man bruge det til? Hvad sku formålet være?
 
Politiet gider ikke bruge billeder af et par østeuropæere der fisker til noget da det jo netop ikke er noget særsyn.
 
Problemet er jo som hvis du havde fulgt lidt med netop at det er priorteret så langt ned i ordensmagtens dagsorden at det ikke kan ses for bar gulvtæppe.
 
 
 
 
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 22:46
Citat: King

Citat: taro

Det er forkasteligt og man bør indlede en decideret jagtsæson der vare hele året på den slags krejlere.. Det foregår overalt og man kan ikke andet end se til ...
 
Emnet er ligeledes oppe at vende her men nogen vil åbenbart bare ikke indse det.
 
 
Gik du ud af skolen i femte klasse eller er du bare tungnemWink? Det jeg skriver er at det er problematisk at dømme alle invandrere på baggrund af enkeltes handlinger og ikke at der ikke er problemer med ulovlige garn.. Skal man løse problemet bliver man nødt til at holde æbler og pærer for sig, og ikke blande fordomme om alt muligt ind i det..
 
 
 
Hvor får du fra af det kun er enkelte og ikke størstedelen ?
 
Hvad enten man vil eller ej er æbler og pærer begge frugter. Smile
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 22:55
Citat: taro

Citat: King

Citat: taro

Det er forkasteligt og man bør indlede en decideret jagtsæson der vare hele året på den slags krejlere.. Det foregår overalt og man kan ikke andet end se til ...
 
Emnet er ligeledes oppe at vende her men nogen vil åbenbart bare ikke indse det.
 
 
Gik du ud af skolen i femte klasse eller er du bare tungnemWink? Det jeg skriver er at det er problematisk at dømme alle invandrere på baggrund af enkeltes handlinger og ikke at der ikke er problemer med ulovlige garn.. Skal man løse problemet bliver man nødt til at holde æbler og pærer for sig, og ikke blande fordomme om alt muligt ind i det..
 
 
 
 
Hvad enten man vil eller ej er æbler og pærer begge frugter. Smile
 
Hej Michael 
hørte lige at man efterlyste to danskere, den ene blev fanget, hvordan slap du væk 
 
Ole T
 
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 23:12
Citat: tranholm

Citat: taro

Citat: King

Citat: taro

Det er forkasteligt og man bør indlede en decideret jagtsæson der vare hele året på den slags krejlere.. Det foregår overalt og man kan ikke andet end se til ...
 
Emnet er ligeledes oppe at vende her men nogen vil åbenbart bare ikke indse det.
 
 
Gik du ud af skolen i femte klasse eller er du bare tungnemWink? Det jeg skriver er at det er problematisk at dømme alle invandrere på baggrund af enkeltes handlinger og ikke at der ikke er problemer med ulovlige garn.. Skal man løse problemet bliver man nødt til at holde æbler og pærer for sig, og ikke blande fordomme om alt muligt ind i det..
 
 
 
 
Hvad enten man vil eller ej er æbler og pærer begge frugter. Smile
 
Hej Michael 
hørte lige at man efterlyste to danskere, den ene blev fanget, hvordan slap du væk 
 
Ole T
 
 
Præcis det jeg mener... Du vil aldrig ku se det uanset hvad..  Smile 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 23:29
Citat: taro

Citat: King

Citat: taro

Det er forkasteligt og man bør indlede en decideret jagtsæson der vare hele året på den slags krejlere.. Det foregår overalt og man kan ikke andet end se til ...
 
Emnet er ligeledes oppe at vende her men nogen vil åbenbart bare ikke indse det.
 
 
Gik du ud af skolen i femte klasse eller er du bare tungnemWink? Det jeg skriver er at det er problematisk at dømme alle invandrere på baggrund af enkeltes handlinger og ikke at der ikke er problemer med ulovlige garn.. Skal man løse problemet bliver man nødt til at holde æbler og pærer for sig, og ikke blande fordomme om alt muligt ind i det..
 
 
 
Hvor får du fra af det kun er enkelte og ikke størstedelen ?
 
Hvad enten man vil eller ej er æbler og pærer begge frugter. Smile
 
hehe... Ligemeget..
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 23:49
Bøvl, hah for ikke så længe siden blev der delt en del bonner ud til især pOlakkere
Her i nærområdet.
Ikke nok med de er gokkekulturelle, de vil heller ikke betale til fællesskabet.

For yd de kreaturer at fiske i Danmark og lad opsynsmændene være tjenestemænd
Og udstyr dem med en kølle og tjeneste revolver...
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 08:30
Kunne man evt. forestille sig at omtalte kølle blev brugt til at invalidere dine hænder istedet, således at du afholdes fra at skrive noget så dumt på internettet igen? Shocked
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:14
@Jesper
Jeg er enig med dig ,Lad opsynsmændene i foreningerne få en udannelse der gør det muligt at de har nogen form for magt at slå hårdt ned på tyvfiskeri.Om det så bliver uden kølle og revolver er underordnet,Måske mangler der også en lovændring på området ?
 
@Peter
Hvad er der forkert i at ønske at opsynsmændene får lidt mere magt i kampen mod tyvfiskeri ?? Jesper formulerede sig måske ikke på bedste måde men hans budskap var vel at give opsynsmændene mere magt og det kan jeg ikke se noget forkert i
Til top
Michael johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michaelhelsingør

Tilmeldt:: 10 Sep 2005
Geografisk: frederiksborg amt
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michaelhelsingør Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:31
Kan kun oplyse ole om at jeg selv personligt har "kommet" til at skære et ca 30 meter langt garn op i Bastrup sø så jo problemmet er også i denne sø dog er det aftagende Heldigvis.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:46
Citat: tranholm

Der har været en tråd tidligere hvor der blev omtalt et par søer i mit nærområde, Bastrup sø og Buresø, jeg har siden været forbi dagligt samt i min egen mose og Slagslunde skoven, jeg har til dags dato ikke set en eneste østlænding der har fisket ulovligt, har faktisk ikke set ret mange fiskere i år ved de omtalte vande/moser.
 
Det er jeg selvfølgelig lidt overrasket over hvis problemet er så stort rundt i landet, jeg har også talt med de personer der bor ved Buresøen som NHE omtalte i den tidligere tråd.
 
Hvis problemet er så stort må der også være en mængde materiale som foto med mere af diverse garn og ulovlige fiskere, hvorfor ser vi intet af dette materiale, eller er problemet skruet op i noget der minder om en hvis PK.
 
Ole T
 
Ps.
De eneste der har fisket ulovligt i min mose er et hold fra Roskilde og de er danskere, om de kommer fra samme kreds som også tidligere har sat fisk ud ulovligt i Slagslunde skoven, kan jeg kun gætte mig til.    


Sådan Ole T Thumbs Up
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:53
Citat: Kevin rostrup

@Peter
Hvad er der forkert i at ønske at opsynsmændene får lidt mere magt i kampen mod tyvfiskeri ?? Jesper formulerede sig måske ikke på bedste måde men hans budskap var vel at give opsynsmændene mere magt og det kan jeg ikke se noget forkert i
 
Ingenting! Man kan bare ikke tage noget af det han skriver seriøst når hans argumentation består af vendinger som:
 
”Gokkekulturelle”
”de vil heller ikke betale til fællesskab”
 ”forbyd de kreaturer at fiske i Danmark”..
 
Det ville i høj grad gavne kampen mod garnene hvis hans slags afholdte sig helt fra at udtale sig..
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 09:58

@ Michael

Du er nok ikke den eneste der er "kommet" til at skære i garn

Jeg kom til at skære i et par garn på en familie kanotur på Lyngby sø sidste sommer og er tidligere stød på garn og åleruser i Bagsværd sø også på kanotur, disse kunne kun optages i minder stykker, sådan ca. en ring a´ gangen´ garnene blev af stykker på ca. 4-5m længde, behørig henlagt i de offentlige skraldebøtter på stedet, selv om de nok skulle havde været afleveret på politistationen som hittegods.  Jeg vurderet dog at værdien af dette hittegods efter bjærgningen var li med nul.

Fortryder intet og gør det helt sikkert igen, når sådan ulovlige garn træffes i vore søer
SmileN
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 11:55
@Ole T 

Jeg tror ikke den holder med dit eget lille spion udtogt, de fleste af de her fyre ankommer sent om aftenen/tidligt om morgenen og forsvinder igen, kun for og tømme garnenen senere. At du dribler forbi efter fyraften og ikke ser nogen ved søen/mosen betyder jo ikke der ikke er nogen der har lugtet lunten vel DJ john ;) 

De steder jeg er stødt på dem er det ofte ved aften tide de dukker frem , så det er naturligt det er ubehageligt og konfrontere 2-5 fyre med skumle hensigter i en mørk skov. 


Morten/
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 12:01
jeg synes at hvis man laver noget ulovligt skal man have hugget sine hænder af.Handshake
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 12:09
Citat: schultz92

De steder jeg er stødt på dem er det ofte ved aften tide de dukker frem , så det er naturligt det er ubehageligt og konfrontere 2-5 fyre med skumle hensigter i en mørk skov. 


Morten/


Morten, ikke fordi jeg vil drage dine hensigter i tvivl - men hvad skulle formålet være med at ankomme en hel flok hærdede kriminelle efter mørkets frembrud for at fange nogle brasen og gedder??

Tror du ikke den slags typer har andet og mere velbetalte ting at udføre på det tidspunkt?
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 12:10
Der er vist en del, der går ind for sharia-lovgivning herhjemme.

Men til problemets nælde. Der bliver desværre overfisket med stang og redskaber i søerne. 
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 12:16
Citat: King

Citat: Kevin rostrup

@Peter
Hvad er der forkert i at ønske at opsynsmændene får lidt mere magt i kampen mod tyvfiskeri ?? Jesper formulerede sig måske ikke på bedste måde men hans budskap var vel at give opsynsmændene mere magt og det kan jeg ikke se noget forkert i
 
Ingenting! Man kan bare ikke tage noget af det han skriver seriøst når hans argumentation består af vendinger som:
 
”Gokkekulturelle”
”de vil heller ikke betale til fællesskab”
 ”forbyd de kreaturer at fiske i Danmark”..
 
Det ville i høj grad gavne kampen mod garnene hvis hans slags afholdte sig helt fra at udtale sig..
 
Peter du virker mest af alt som om du er rigtig tøsefornærmet over folk ikke er enige med dig. Eller at du føler dig ramt af trådens emne..
 
Men kan du uddybe lidt hvordan du mener det vil gavne kampen hvis "hans slags" ikke udtalte sig?
 
Var det ikke en ide rent faktisk at forholde dig til emnet i tråden istedet for de der hit and run indlæg hvor du ikke besvare noget som helst?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 16:33
Det er godt nok noget - ØV...

Når selv vores politi udtaler, at store mængder af østeuropæere nærmest invaderer Danmark som "ta`selv land", ja så kan vi jo kun konkludere, at vores politi enten venter på ordrer ovenfra, eller venter på ekstra bemanding, da de selvfølgelig ikke kan mandsopdække alle vores åer og søer i tide og utide!.

Samtidig er det jo også alle de indbrudstyverier hos vores beboere ude på landet, der er i fare zonen, og ikke umiddelbart kan sikres!.

Det er sku surt, at vi ikke selv kan tillade os, at tage de forlængede gokkejern med ud til søerne, og dyrke lidt "motions selvjustits" - men det ER nu engang ULOVLIGT, så det GØR VI IKKE

Er der nogle der ikke kan forstå dette, så hold jer væk fra dette site, da anstiftelse og opfordring til vold også er ulovligt!.

Skriv dog gerne om de forteelser i har mødt, da der helt sikkert sidder nogle politiøjne og læser med. De har så den opgave, at sammenlægge/fremlægge den anførte ekspanderende problemstilling for rette øvre befalende, der så har muligheden for at bruge sagsmappen til tidligere nævnte mangler - nemlig større bemanding, større bevilling, større fokusering Big smile

Krum Hals - Og Høj Haleføring.....

Mvh. - Kim -

Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 16:59
Myndighederne har endnu engang spillet fallit overfor de banditter .. Wacko

Redigeret af taro - 25 Maj 2012 kl. 17:02
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 17:15
Jeg kan jo læse, at de sædvanlige fordomme er indblandede i indlæggene. Derfor bør skrives:

Vores indvandreres politimæssige ulovligheder ligger på ca. 700% af de danske - taget rent ud fra de samme antal personer.

Når vi tager de personer fra østeuropa der misbruger danmark til tyverier (ALLE UNDER ÈT) - tør jeg ikke at sætte tal på. Der er vist ikke noget tal på dette.

Der er imidlertid et gevaldigt problem, og vi venter vel bare alle sammen på, at "nogen" gør noget ved det?.

Hvad kan "nogen" så gøre ved det. Jo de kan stramme loven så tilpas op, at myndighederne kan smide disse turist forbrydere ud for altid, samt forstærke indsatsen mod, at de kommer tilbage (samt andre).

Mvh. - Kim -
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 19:33
Hvorfor er der ingen der opretter en modstandsgruppe som  i de gode gamle dage og får "befriet" landet for alle landsskadelige elementerWink

Der er jo et stort potentiale her på forum.Cry

Kedeligt at folk ikke overholder loven.

Endnu mere kedeligt at nogen går i selvsving og lufte syge holdninger.

God Pinse.


Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2012 kl. 22:59
Citat: schultz92

@Ole T 

Jeg tror ikke den holder med dit eget lille spion udtogt, de fleste af de her fyre ankommer sent om aftenen/tidligt om morgenen og forsvinder igen, kun for og tømme garnenen senere. At du dribler forbi efter fyraften og ikke ser nogen ved søen/mosen betyder jo ikke der ikke er nogen der har lugtet lunten vel DJ john ;) 

De steder jeg er stødt på dem er det ofte ved aften tide de dukker frem , så det er naturligt det er ubehageligt og konfrontere 2-5 fyre med skumle hensigter i en mørk skov. 


Morten/
 
Hej Morten
 
Det er bestemt ikke noget spion togt fra min side, men efter de sidste tråde om fiskeri af østlændinge, er jeg blevet mere opmærksom når jeg kører forbi de omtalte steder.
 
Ole T
Til top
Jacob Staal Anderberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
McSteel Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2007
Geografisk: storkøbenhavn.
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McSteel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2012 kl. 07:07
Kim har så ganske ret - og tro mig. Nogle af de betjente har også været lystfiskere længere end de har været i politiet. Men der er nødvendigvis en prioritering. Der er også noget som hedder miljølovgivningen. Det er den som udløser bøde når folk smider affald på gaden. 1 betjent pr. 100 meter gade i DK - ud over at alle skal have job i politiet, kommer vi nok også til at betale en hel del mere i skat.

I øvrigt vurderer jeg da at et par tusinde danskere fisker uden fisketegn når hornfisken ankommer som for tiden...og uagtet hvad man måtte mene om denne fisk, er det jo også tyveri.

Næh som skrevet står, tag du nettet og indlevet det, eller find en som kan hente det i sin båd -
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2012 kl. 08:12
Citat: McSteel

Der er også noget som hedder miljølovgivningen. Det er den som udløser bøde når folk smider affald på gaden. 1 betjent pr. 100 meter gade i DK - ud over at alle skal have job i politiet, kommer vi nok også til at betale en hel del mere i skat.

 
Jeg synes nu, at det ville være en super god ide at oprette et affalds-politi på 2-3-4000 tusinde mand, så der kunne blive uddelt en masse adfærdsregulerende bøder til de asociale røvhuller, som smider affald rundt omkring i DK. Jeg er ganske sikker på, at et affalds-politi ville blive selvfinansierende, da der efterhånden er smidt affald alle steder. I min optik vil det være 100 gange bedre at få noget mere politi end, at der ansættes flere til at gå og rydde op efter de dårlige danskere.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres