Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Quiverstang og kastepirke

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Quiverstang og kastepirke
    Sendt: 29 Maj 2012 kl. 16:36
Hej alle. 
Jeg overvejer kraftigt at købe en shimano beastmaster boaat quiver, i 8fod, med 3  toppe til. Kastevægten, fordelt pås de tre toppe varierer fra 30-250gr. Men jeg tænker om en quivertip overhovedet er velegnet til at kaste med, eller om det mere er bididentifikation som den er god til? Jeg har ingen andre quiverstænger, så jeg kender ikke typebn rigtig. Er der nogen som har erfaring med quiverstænger, ikke nødvendigvis til havfiskeri, men som kan vurdere om de er til at kaste med?
Mvh
Bjarke
Til top
rasmus brock Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
medefisk

Tilmeldt:: 24 Nov 2005
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér medefisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2012 kl. 16:46
Der findes mange typer quiverstænger.
Fra små vinkelpickere der kaster med små lodder på 5-20 g.
Til store heavy-feedere der kan kaste store feedere der med fodder vejer 100 - 200 g.
Der skulle ikke være store problemer i at kaste med nogle kastepirke, selvom stangtypen er designet til at fiske med agn, og hvor quiverspidsen gør at man kan se huggene tydeligt når man bundmeder.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres