Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krympeflex

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cbj

Tilmeldt:: 06 Jan 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Krympeflex
    Sendt: 30 Maj 2012 kl. 22:25
Jeg har for kort tid siden købt krympeflex til splejsning af løkker på skydehoveder og lavede en test på en runningline igår. Det gik for så vidt godt nok; splejsningen og overgangene blev virkeligt flot og jævn men jeg er dog noget betænkelig mht. holdbarheden da selve kernen ikke skal splejses. En træktest medførte at løkken ret let sprang op, hvilket bekymrer mig noget,  bl.a mht. linerne til laksefiskeri. Er der andre der har erfaringer med krympefleksen?
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2012 kl. 23:19
Hej Christian
Gør sådan her, så har du både en flot overgang men samtidlig en 110%
holdbar løkke.
 
Mvh
Peter
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 08:00
Hej Christian! Jeg har brugt løkker lavet med krympeflex siden ideen kom frem - både til laks og kyst . har aldrig haft noget problem med sprængte loops , har enda også været så heldig at teste dem med et par rigtig gode laks . Dog vil jeg sige at Peters system - som jo er en blandning af den gamle "sy" metode og den nye er super - køb hans sæt og det bliver ikke bedre (og stærkere) kan kun anbefales !!
mvh
Carsten.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 10:16
Hej Peter
 
Er limen fleksibel?
 
og har du plastik rør (uden tapering) i forskellige tykkelser? jeg går ud fra at dem du viser er af PVC, men kan du skaffe nogle i PE?
 
Mvh. Chan 
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 10:22
Hej Christian
 
Øje til øje samling med krympeflex skulle gerne funge, hvis øjerne er samlet rigtigt. Hvad for en kerne har linen? Hvis du har et billeder af øje til øje samlingen og et billed af løkken der er sprunget op, vil vi muligvis hjælpe dig bedre...
 
Mvh. Chan
 
 
Til top
Christian Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cbj

Tilmeldt:: 06 Jan 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 11:03
Hej Peter og Carsten
Tak for de fint input til splejsningerne; jeg kan godt se at kombien af symetoden og krympeflex vil være optimal Thumbs Up
 
Mvh. Christian
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 12:12
Krympeflex er jo mange ting, og det som oftest går galt, når vi arbejder med det, er at flueline og flex, ikke har samme smelte / flydepunkt.
 
Problemet er så også, at de nyere flueliner har både coatning og kerner, som afviger i den temperatur skala, hvor det bliver helt perfekt.
 
Jeg bruger i dag, krympeflex ganske lidt, da jeg synes det er alt for bøvlet, vis man har mange typer forskellige liner.
 
Jeg søger stadig den optimale flex, der smelter / flyder så meget før, end fluelinens materialer, det vil være lykken, at kunne sætte flex over fluelinen, varme, og så var det det, uden alt mulig klippen og klistre.
 
Måske har Peter Falkenberg fundet noget, jeg har ikke prøvet han sidste tiltag, endnu, men Peter plejer at have styr på teknikken  Wink
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 31 Maj 2012 kl. 14:13
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 12:20
Citat: PK

 
Jeg søger stadig den optimale flex, der smelter / flyder så meget før, end fluelinens materialer, det vil være lykken, at kunne sætte flex over fluelinen, varme, og så var det det, uden alt mulig klippen og klistre.
 
Mvh
P.K.
 
Hej Per
 
Det er derfor, jeg efterspørger rør i PE. Det smelter "før" PVC. På baggrund af dette synes jeg generelt, at det nemmere at smelte løkker med Airflo produceret liner (som jo er lavet af PE).
Mvh. Chan
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 14:10
Hej Chan.
 
Nu er der en grund til, at jeg ikke roder mig ud i fagsnak omkring plast materialer, mest fordi det især indenfor plast, kunne give anledning til misforståelser an mas, da plast, er et meget stort videnområde.
 
Begreberne kunne koges ned til at lave lidt hjemmearbejde, om viden omkring plast, prøv det her:
 
 
Jeg er uddannet værktøjsmager / faglære, så jeg har lidt kendskab omkring plast, men det er der sikkert andre der ikke har, så fag udtryk, skal nok lige bruges med lidt forbehold Wink
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 31 Maj 2012 kl. 14:12
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 14:46
Citat: PK

 
Jeg er uddannet værktøjsmager / faglære, så jeg har lidt kendskab omkring plast, men det er der sikkert andre der ikke har, så fag udtryk, skal nok lige bruges med lidt forbehold Wink
 
 
Cool, er det noget med, at man kan lave klinger af plast?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres