Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skydeline og løkker

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skydeline og løkker
    Sendt: 31 Maj 2012 kl. 19:14
hej
jeg har en guideline LRL DC 9,5kg  flydene skydeline  som jeg er ret glad for men på min tcx har jeg et problem med den ene loop den er for stor i forhold til øjerne jeg har vent linen da den anden loop er noget mindre og bløder  så den glider ok igennem øjerne men jeg vill godt have lavet en løkke men hvordan laver jeg en holdbar lille  løkke på sådan en stum flettet kerne 
 
til sidst har jeg overvejet at købe en  zpey fusion skydeline  men har hørt den er noget elastisk  er der nogen der kan bekræft det  og er der evt. en anden bedre skydeline  end denne
k&b
christian t.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 19:21
Hej Christian.
 
Prøv lige at kigge på det løkke system, som Peter Falkenberg sælger, jeg tror du har en løsning her:
 
 
Mvh
P.K.
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 19:28
Da jeg rodede med flueliner endte jeg med at bruge den teknik Mikael Frödin bruger - det er ret nemt og holder rigtigt godt.
Skræl ca. 5 cm kerne fri. Lav din løkke i den størrelse du ønsker. Med en bobbin + alm fluebindetråd laver du nu en halv cm bevikling ned til hvor pvc'en starter. Den resterende kerne trævles op. Giver tacklingen en klat superlim, hvorefter den optrevlede kerne foldes tilbage over limen, og bindetråden køres nu retur (er den optrævlede kerne lidt for lang studses bare) og låses. Efterfølgende gives det hele lige et lag Knot Sense.

Det er meget nemt og hurtigt - holder fremragende på alle typer flettede kerner - og man skal frilægge meget lidt kerne. Vigtigste er at bindetråden lægges stramt (enten svinge bobbinen rundt eller spænde det hele op i fluestik) og at tacklingen ikke bliver for lang, maks en centimeter.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 20:27
har selv brugt det med at lave løkker på kernen men med  synes at den stumme kerne ser mere følsom over for slid  
k&b
christian t.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 23:15
Citat: christian t.

har selv brugt det med at lave løkker på kernen men med  synes at den stumme kerne ser mere følsom over for slid  

Der tager jeg bare, lige og "gnider" løkken mellem fingrene med knot sense på. Det kunne i princippet også gøres på et afmålt stykke inden løkken laves. Blot der er noget beskyttelse, hvor skydehovedet er linket på.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2012 kl. 23:27

hej jesper er det nok men knot sense hvor holdbar er det

k&b
christian t.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2012 kl. 06:57
Citat: christian t.

hej jesper er det nok men knot sense hvor holdbar er det


Det kan godt ske, at jeg gør det igen på en sæson. Som regel er der også plads til en ny løkke og pludselig er der gået et par sæsoner eller 3.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres