Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 hånds kursus

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Hagensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jhagense Avatar

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhagense Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 2 hånds kursus
    Sendt: 01 Jun 2012 kl. 07:47
Skal til Norge i uge 25. Denne gang tager jeg fluestangen med (har just købt en 2 hånds stang...og overvejer køb af en mere...chance af tage (læs udgifter til en fiskeform, som jeg måske i sidste ende fravælger :-)
Nu mangler jeg bare en introduktion til kastet (underhåndskast). Har prøvet for nogle år siden....men blot prøvet, og betragter mig derfor som GRØN Confused
Er der nogle i Aarhus området, som kan hjælpe.....her inden uge 25 :-)
vh/Jens
Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2012 kl. 08:37
Prøv at høre ude i Grejbiksen Trige de afholder jævnligt kurser.
 
Knæk og bræk i Norge.
Til top
Jens Hagensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jhagense Avatar

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhagense Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2012 kl. 08:46
Tja...men det skal være inden uge 25 :-(
 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2012 kl. 10:33
Prøv at kontakte Lars Bensten eller Thomas Lang , begge kompetente instruktører fra Århus.
Mvh
Lasse



Redigeret af LasseK - 01 Jun 2012 kl. 19:22
Til top
brian jung Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jung

Tilmeldt:: 25 Jun 2009
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jung Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2012 kl. 14:50
Jeg skal selv på to-hånds kursus d. 10 juni med Henrik Mortensen som instruktør.
Det er kursus 2 af 2 - som foregår ved gudenåen, og går stærkt udfra vi får instruktioner i spey/underhåndskast.
Kontakt evt. Grejbiksen for at høre om der er ledige pladser.
Kurset kan varmt anbefales, jeg var på 1 af 2 og fik rigtig mange nyttige info, som kan bruges i mange fiskesammenhænge.
Til top
Jens Hagensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jhagense Avatar

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhagense Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2012 kl. 16:13
Jeg talte med Grejbiksen, og de fortalte også, at det var nr. 2 af kurset. Og at det derfor nok ikke var muligt :-(
PS: Jeg har nu prøvet det før men det er mere end lang tid siden.
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 11:38
Prøv at søg på youtube.  Der er instruktionsvideoer om alt.  Det er bedre end ingenting hvis du ikke kan nå at komme på kursus.  Men ellers kan et rullekast bruges i nødsfald.
 
Et råd:  Lad være med at investere i flere tohåndsstænger før du kender din egen kastestil.  Måske har du det bedst med en hurtig aktion eller måske langsom?
 
K & BBig smile
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 11:40
jeg glemte lige:  Henrik Mortensen har lavet nogle instruktionsvideoer.  Jeg mener, at det er i den første han laver en helt nede på jorden instruktion.  Men ellers spørg om det i Grejbiksen.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 11:52
Hej Jens,
 
Meld dig ind i FFFD hvis du ikke allerede er medlem. Det koster kr. 250 årligt og giver bl.a. gratis adgang til fiskerimessen i Kolding samt - i dette tilfælde - GRATIS undervisning af foreningens certificerede instruktører.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum