Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lidt selvtægt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Kim Nedergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fracko Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2001
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fracko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: lidt selvtægt
    Sendt: 02 Jun 2012 kl. 21:58
ak så "fangede" jeg desværre mit første ulovlige garn i den lokale mose
trist at der er nogle som ikke vil følge spillereglerne
befriede en stor suder der sad i , garnet ligger nu i posen med småt brændbart
det er godt nok selvtægt, men det har jeg det sku fint med i dette tilfælde!
 
ikke et oplæg til debat, skulle bare lige af med noget dampOuch
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2012 kl. 22:13
Godt gået

Redigeret af taro - 02 Jun 2012 kl. 22:19
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2012 kl. 22:13
Sådan. Handshake
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2012 kl. 22:16
Sådan!! Ulovligt eller ej, nogle gange må man bare tage sagen i egen hånd.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2012 kl. 22:18
Super... bare ærgeligt at du ikke kunne sende ejeren til småt brændbart... ;-)
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2012 kl. 22:54
STORT...........Thumbs UpClapClapClap
Til top
Anders Berninger Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
109ft

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 109ft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2012 kl. 23:06
Ja, jeg må nok tilstå at jeg i mit stille sind fryder mig over den beretning ApproveThumbs Up
SÅDAN!! Gør det igen..!
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2012 kl. 23:54
Så må man håbe at det ikke er ejeren af mosen der havde sat garn.Wink
Til top
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2012 kl. 23:58
Altså jeg synes jo ikke at man skal....................ahhhhhh bla bla bla.
Godt gået Kim!Clap og ja idioten/erne der satte det, skulle fandme også kyles i småt brandbart!
 
 
Tight lines!
Flemming Nielsen
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 00:06
jeg går normalt ikke ind for selvtægt .... men ... det er jo RET harmløst og ganske fornuftigt logisk tænkning Thumbs Up
Handshake sådan
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 01:14
Thumbs UpSmile


Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 10:43
Citat: john 2000

Så må man håbe at det ikke er ejeren af mosen der havde sat garn.Wink
 
Jeg går ud fra at man mærker sine garn med sit navn , hvis man er seriøs
Til top
Jan Rindom Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
overboen

Tilmeldt:: 08 Apr 2012
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér overboen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:05
du har kun gjordt det rigtige selvtægt eller ej, det er noget svineri og der bliver enten ikke gjordt nok for at hindre det eller så er der bare for mange idioter der skal ødelægge naturen...Thumbs Up herfra...!!!
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:14
Citat: sbj

Citat: john 2000

Så må man håbe at det ikke er ejeren af mosen der havde sat garn.Wink
 
Jeg går ud fra at man mærker sine garn med sit navn , hvis man er seriøs
 
Hej
 
Hvis jeg vælger at sætte et garn i min private mose, er der vel ingen krav om mærkning.
Jeg er som mange andre også imod tyv-fiskeri, ulovlige garn/ruser med mere.
Men finder ikke nogen undskylning for selvtægt, det gælder inden for vores hobby som alt andet i samfundet.
 
Ole T    
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:18
Tror ikke det er selvtægt,det er vel bare nogen der har glemt nettet i mosen og derfor er det vel hittegods,kunne have været sjov at se dig aflevere det på din lokale politistation som hittegods og se fjæset på dem Smile du får kudos herfra for det du har gjort
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:26
Ole du skal mærke dit redskab med fiskerens navn, adresse og matrikkel nummer på den ejendom der har fiskeretten.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:30
Citat: tolund

Ole du skal mærke dit redskab med fiskerens navn, adresse og matrikkel nummer på den ejendom der har fiskeretten.


Hej Tommy,

Tak for info - syntes bare ikke det fremgår tydeligt af lovgivningen. Er det skrevet i en bekendtgørelse eller hvordan er det offentliggjort??

§ 55. Uanset § 54 kræves der ikke lystfiskertegn og fritidsfiskertegn ved fiskeri i vande, der ejes af enkeltpersoner, det offentlige, selskaber eller lignende, og som ikke har afløb til sø, å eller strand, eller hvis afløb er af en sådan beskaffenhed, at fisk ikke passerer det.

Stk. 2. I ferskvand er grundejeren og dennes husstand undtaget fra kravet om lystfiskertegn og fritidsfiskertegn, når fiskeriet udøves i det fiskevand, der støder op til grunden.


Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:33
Uanset om man behøver fritids-lystfiskertegn skal der vel stadigvæk være mærker på redskaberne ??
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:39
Bekendtgørelse om rekreativt fiskeri i salt- og ferskvand samt redskabsfiskeri mv. i ferskvand.
§40

Stk. 4. Pæle, der benyttes til fiskeri, skal til enhver tid have en højde over vandoverfladen på mindst 1 meter. En af pælene skal være mærket i et vandbestandigt materiale med matr. nr. for den ejendom, der råder over fiskeriretten og med fiskerens navn og adresse. Kravet om mærkning gælder også for bøjer o.lign. på ikke pælesatte fiskeredskaber.

§ 41. Fritidsfiskere, der har pligt til at betale fritidsfiskertegn, skal endvidere på et synligt sted mærke deres redskaber på en af pælene med fritidsfiskernummeret, jf. § 10, stk. 2.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:39
Citat: Kevin rostrup

Uanset om man behøver fritids-lystfiskertegn skal der vel stadigvæk være mærker på redskaberne ??


Det er jo det jeg spørger om Confused

Så vidt jeg ved, så står reglerne omkring mærkning af garn i forbindelse med lovgivningen, som vedrører fritidsfisketegn.  Men Tommy har måske oplysninger om hvor præcis det står så vi undgår gætterier.

**Super Tommy - tak for det



Redigeret af Jan Persson - 03 Jun 2012 kl. 11:41
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:44
Citat: Jan Persson

Citat: Kevin rostrup

Uanset om man behøver fritids-lystfiskertegn skal der vel stadigvæk være mærker på redskaberne ??


Det er jo det jeg spørger om Confused

Så vidt jeg ved, så står reglerne omkring mærkning af garn i forbindelse med lovgivningen, som vedrører fritidsfisketegn.  Men Tommy har måske oplysninger om hvor præcis det står så vi undgår gætterier.

**Super Tommy - tak for det

 
Det var jo også det jeg spurgte om Confused og mit svar/spørgsmål var til Ole og ikke dig LOL
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 11:46
Nu står der ikke noget om, hvorvidt garnet var mærket. Kun at det var ulovligt. Det håber jeg så, Kim har fuldstændig styr på!

Vi havde for nogle år siden et eksempel med en lystfisker, der havde taget sagen i egen hånd, da han faldt over ulovlige redskaber i fjorden, og efterfølgende stillede op til hyldest og heltekåring her på forum. Desværre viste det sig, at idioten var så dum, at han troede alt indenfor 100 meter var ulovligt! Så han ødelagde en lovlig pæleruse.

Meld lortet til kontrollen og tag billeder som dokumentation. Jeg ved godt, de ikke kører efter meget af det, men de registrerer det. Og hvis man endelig vil lege sherif, så lad dog være med at prale med det her!

Johan
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 12:24
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Johan det er vel heller ikke at prale at han nævner det.. Det er da rart for andre at se nogen gør noget ved det nu fiskerikontrollen ikke har mandskab til det..

Redigeret af taro - 03 Jun 2012 kl. 12:26
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 12:27
Citat: mikkell

Super... bare ærgeligt at du ikke kunne sende ejeren til småt brændbart... ;-)

ja det er sgu det eneste rigtige LOL
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 13:15
Hej Tommy
 

§ 55. Uanset § 54 kræves der ikke lystfiskertegn og fritidsfiskertegn ved fiskeri i vande, der ejes af enkeltpersoner, det offentlige, selskaber eller lignende, og som ikke har afløb til sø, å eller strand, eller hvis afløb er af en sådan beskaffenhed, at fisk ikke passerer det.

Stk. 2. I ferskvand er grundejeren og dennes husstand undtaget fra kravet om lystfiskertegn og fritidsfiskertegn, når fiskeriet udøves i det fiskevand, der støder op til grunden.

Jeg er undtaget for fisketegn/fritidsfiskertegn i egen mose, på egen matrikel, hvor står der at det skal mærkes, mosen støder ikke op til andres matrikel, mosen har ikke afløb til sø eller å.
 
Ole T 


Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 13:23
Ole du har helt ret, men du skal stadigvæk mærke dine redskaber som beskrevet tidligere. Du slipper for at mærke med fisketegnsnummeret, som du jo ikke skal have på privat grund. Men navn, adresse og matrikkel nummer slipper du ikke for.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 13:40
Citat: tolund

Ole du har helt ret, men du skal stadigvæk mærke dine redskaber som beskrevet tidligere. Du slipper for at mærke med fisketegnsnummeret, som du jo ikke skal have på privat grund. Men navn, adresse og matrikkel nummer slipper du ikke for.
 
Hej Tommy
 
Jeg takker, god søndag
 
Ole T
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 13:42
Ohøj Ole troede du var blevet helt væk har sendt en mail til din postkasse herinde
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 15:23
Selvtægt eller ej - godt for fiskene. Og så længe du ikke siger det til nogen, er der kun èn der får ondt LOL
Mvh. - Kim -
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 18:56
Citat: tolund

Ole du skal mærke dit redskab med fiskerens navn, adresse og matrikkel nummer på den ejendom der har fiskeretten.
Fiskeriloven gælder da ikke, når der er tale om søer uden afløb og med kun een ejer. - og da mosen/søen ligger på privat grund, så er der altså ingen, som har adgang til at kontrollere noget som helst ud over ejeren.
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 19:06
Handshake
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 19:12
Steen du har ret, jeg bøjer mig i støvet og undskylder. Jeg glemte den med en lukket sø, uden afløb.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 20:19
Citat: taro

"> Johan det er vel heller ikke at prale at han nævner det.. Det er da rart for andre at se nogen gør noget ved det nu fiskerikontrollen ikke har mandskab til det..


Hej Michael

Det er klart, jeg ved intet om, hvorfor Kim skrev sit indlæg. Jeg ved heller ikke, om det var et ulovligt garn, han fik puttet i skraldespanden. Det er der ingen her, der ved. Alligevel klapper de fleste i hænderne, og så bliver jeg altså lidt skeptisk. Ikke mindst fordi det har det med at animere en meget uheldig kombination - folk der har i handlekraft, hvad de mangler i viden! Jeg har efterhånden set lidt for mange eksempler på folk, der bobler over af kampgejst, men helt mangler evne/vilje til at sætte sig ordentligt ind i tingene først.

Hvis alle gjorde som Kim, ville det være endnu sværere at sætte tal på, hvorfor det er en dårlig idé at amputere kontrollen. Ikke at jeg ikke forstår reaktionen, men hvor var vi henne, hvis alle gik rundt og legede ordensmagt, fordi vi ikke troede på, at det hjalp at kontakte rette vedkommende?

Johan
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 20:35
Tjaa..

Frygten for anarki vil altid være der, selvom der nu skal rigtig meget til, før et ordensland som danmark kommer til at opleve det. I flere andre lande er det så ikke så sjældent, at det forekommer. Som regel dog under andre navne.

Det er nok den lille straffende djævel vi alle har i os, der gnider sig i hænderne, når en (ulovlig) garnfisker får smæk over fingrene. Lidt "sjov" må man da ha` ikk`?. Selvfølgelig ikke i rå mængder udenom ordensmagten Big smile Det er selvfølgelig ikke sjovt, når vi så måske hører, at lovligt satte garn/ruser er blevet destrueret som sejrrigt bytte Cry
Mvh. - Kim -
Til top
Peter Bruun Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Springhale Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2011
Geografisk: Øster Hurup
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Springhale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 20:51
Jeg syntes dælme at det er iorden Wink, jeg ville have gjort det samme Smile
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 21:05
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Johan nu er det at ringe til kontrollen gentagne gange prøvet for nogens vedkommende uden held.
Dog har jeg haft ganske god succes da jeg anmeldte det utal af kulturberigere der altid står i havnen og fanger revl og krat uanset mindstemål.
 
Der rykkede de ud kort tid efter og jeg fik en tilbagemelding om at det var en succes og der blev skrevet mange bøder.
 
Dog må jeg indrømme at jeg tvivler på de ville rykke ud hvis jeg fortalte om et ulovligt garn i en mose.
 
Det andet havde en noget højere succes rate .. Smile
 
Ps undskyld det volapyk der skrives over hvert indlæg jeg laver,
Det er mit antivirus program der ikke kan enes med denne side.


Redigeret af taro - 03 Jun 2012 kl. 21:08
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 21:37
Nu står der jo heller ikke noget om en privat mose, men derimod den lokale mose...

Jeg syntes nu også det var friskt nok at fjerne garnet... Thumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs Up
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 21:57
Citat: taro

/B
Dog må jeg indrømme at jeg tvivler på de ville rykke ud hvis jeg fortalte om et ulovligt garn i en mose.
 


Kunne måske (bl.a!) hænge sammen med, at de er trætte af anmeldelser fra lystfiskere, der ikke kan se forskel på lovligt og ulovligt satte garn. Men lad bare den ligge. Husk på en af de andre pointer. Den at anmeldelser skal registreres og dermed bidrager til at tegne et billede af problemets størrelse. Måske skulle man også spørge sig selv, om man skal bekæmpe ulovligheder ved selv at begå dem! Hvad er det lige, vi selv siger, når bønderne truer med at skide på reglerne? F.eks. om de nye randzoner...!

Johan
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 22:27
Citat: fracko

ak så "fangede" jeg desværre mit første ulovlige garn i den lokale mose
trist at der er nogle som ikke vil følge spillereglerne
befriede en stor suder der sad i , garnet ligger nu i posen med småt brændbart
det er godt nok selvtægt, men det har jeg det sku fint med i dette tilfælde!
 
ikke et oplæg til debat, skulle bare lige af med noget dampOuch

Velkommen i klubben...!

Jeg har selv fanget et garn i Bastrup Sø, det indeholdt fire meget store aborrer, som blev befriet og genudsat, det lokale politi ville ikke ha' garnet, så det røg også i skraldesækken.

Min makker tog nogle billeder med mit kamera, vi ville jo sikre os noget dokumentation.

Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 22:41
Citat: Niels Riis Ebbesen

Og min anbefaling er, at hvis andre oplever noget lignende, så skal de ikke være bange for at begå selvtægt, for et uafmærket garn er hittegods.



Det er en gammel diskussion, som mig bekendt ikke er 100% afklaret. Og som jeg ikke vil kloge i. Så vidt jeg husker, var der forskel på, hvilket svar folk fik fra politiet rundt omkring, da den diskussion kørte for mange år siden.

Hvis det er lovligt at fjerne uafmærket garn, er det ikke selvtægt. Selvtægt er pr. definition ulovligt! Men det bliver let en gang ordkløven. Man skal under alle omstændigheder være 100% sikker på, at garn er ulovlige, før man overhovedet overvejer at tage sagen i egen hånd.

Johan
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2012 kl. 22:46
Ja hvis man ryger i klammeri mens man begår (u)dåden, bliver det jo hurtigt til en politi sag, og så bør man nok helst være sikker på, at garnet er ulovligt.

Mvh. - Kim -
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 09:42
Citat: Niels Riis Ebbesen


Og min anbefaling er, at hvis andre oplever noget lignende, så skal de ikke være bange for at begå selvtægt, for et uafmærket garn er hittegods.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Det går ind under loven om lovligt nødværge, da et ulovligt umærket garn i en mindre sø er til yderst stor fare for vandfugle, badende mennesker/hunde og selvfølgelig fisk - så hvis ikke politi/fiskerikontrollen kan rykke ud mette vuns, så er det vel en borgerpligt at sørge for, at det bjærges.  

Redigeret af Steen Kehler - 04 Jun 2012 kl. 09:42
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 13:21
Citat: taro

< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Johan nu er det at ringe til kontrollen gentagne gange prøvet for nogens vedkommende uden held.
Dog har jeg haft ganske god succes da jeg anmeldte det utal af kulturberigere der altid står i havnen og fanger revl og krat uanset mindstemål.
 
Der rykkede de ud kort tid efter og jeg fik en tilbagemelding om at det var en succes og der blev skrevet mange bøder.
 
Dog må jeg indrømme at jeg tvivler på de ville rykke ud hvis jeg fortalte om et ulovligt garn i en mose.
 
Det andet havde en noget højere succes rate .. Smile
 
Ps undskyld det volapyk der skrives over hvert indlæg jeg laver,
Det er mit antivirus program der ikke kan enes med denne side.
 
Godt gået Michael, det er sjældent at stikkere vil stå ved det, når de har stukket folk.. Thumbs Up
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 16:48
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Citat: King

Citat: taro

< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Johan nu er det at ringe til kontrollen gentagne gange prøvet for nogens vedkommende uden held.
Dog har jeg haft ganske god succes da jeg anmeldte det utal af kulturberigere der altid står i havnen og fanger revl og krat uanset mindstemål.
 
Der rykkede de ud kort tid efter og jeg fik en tilbagemelding om at det var en succes og der blev skrevet mange bøder.
 
Dog må jeg indrømme at jeg tvivler på de ville rykke ud hvis jeg fortalte om et ulovligt garn i en mose.
 
Det andet havde en noget højere succes rate .. Smile
 
Ps undskyld det volapyk der skrives over hvert indlæg jeg laver,
Det er mit antivirus program der ikke kan enes med denne side.
 
Godt gået Michael, det er sjældent at stikkere vil stå ved det, når de har stukket folk.. Thumbs Up
 
Peter det her er ikke et spørgsmål om at stikke men et spørgsmål om man ikke bare kan lade det stå til.
 
Jeg har gentagne gange prøvet at forklare dem hvad mindstemål er men de kender ikke en gang ordet.
 
Det blir bare mødt med hovedrysten og "mig ikke forstå" attituden..
 
Så er der kun en vej da en bøde er det eneste de forstår - eller det sku man tro.
 
For der er fuld gang i den igen. Men nu er kontrollen gjort opmærksom på det og man må så håbe de besøger stedet endnu en gang.
 
Dog er alle de kulturberigere blevet lidt kloge af skade. For nu smider de fangsten direkte ind i bilen hvor kontrollen ikke må tjekke.
Til top
Niels Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Utrolig

Tilmeldt:: 22 Maj 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Utrolig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:19
ClapWink sådan !
så kan vedkommende
lære det!
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:35


Redigeret af tolund - 14 Jun 2012 kl. 15:33
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:51
Hov Tommy og undskyld - men så må i jo heller ikke tjecke en bil hvis de siger nej - og i må nok heller ikke tilbageholde dem hvis de vælger at køre bort?.

Ikke fordi jeg har interesse i disse undragere, men jeg kan bedst lide, at være sikker på, at det jeg evt. skal sige videre er rigtigt.

Mvh. - Kim -
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:52
Tommy du skriver at du gerne må tjekke en bil hvis du har en formodning Så formoder jeg også at du har et Krone skilt . Og hvis det er tilfældet at du meddeler kontrollen i randers hvad du har foretaget dig i en skriftlig raport
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:55
Ha John - 1 minut før dig Hug

Mvh. - Kim -
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2012 kl. 19:57
Øv Kim det kan du ikke være bekendt Cry 
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres