Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ODL.DK..... opfølgning !

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ODL.DK..... opfølgning !
    Sendt: 09 Jun 2012 kl. 14:26
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Hej Peter
 
Det var lige præcis det samme jeg oplevede med Grejbiksen - pengene havde de hævet og varerne fik jeg ikke. Hverken mine breve eller tlf. opringninger blev besvaret.
 
Hvad gør man så. Glemmer sagen og håber de ikke hæver flere penge eller tager over og aflægger butikken et besøg? Nu koster en togbillet altså mere end købesummen og dengang troede jeg på systemet, da jeg aldrig havde prøvet sådan en situation før.
 
Michael kan have ret i, at meget er ikke besværet værd - men såfremt du hverken får varer eller dine penge retur tager det altså ikke lang tid at udfærdige en politianmeldelse samt udsende en advarsel på diverse internetsider. Dette er i praksis det eneste der hjælper og var da også det der fik Grejbiksen op af stolen for at bruge forbrugerrådets jurists udtryk. Disse smarte forretninger bryder sig ikke om at se deres forretningsmetoder beskrevet offentlig (er vist ikke godt for forretningen).
 
Jeg ved ikke om et fysisk besøg er besværet værd i dit tilfælde og om det overhoved er muligt at komme i kontakt med disse folk, hvis du aflægger et besøg.
 
Jeg synes det er forbandet, at nogle mennesker spilder andres tid med smarte hjemmesider, halv pris og send os bare nogen penge, så har du levering inden 1-5 dage. Jeg kender ikke deres begrundelse for, at du skal sende yderligere penge, men det vil du sikkert ikke gøre, da du allerede har betalt.
 
Så vis du nu begynder med at regne ud hvad du bruger i tid og ærgelse over skide 1198 kr. så er det til at blive pissesur over - ikke bare for pengenes skyld - men også det at man bliver udnyttet, troede man havde en aftale m.v.
 
Mit råd er enten indgiv politianmeldelse, når du har rykket tilstrækkeligt for at få dine penge tilbage ellers må du glemme den sag og sige det var bare ærgeligt.
 
Rent juridisk kunne sagen hurtigt blive kompleks og blive henvist til et civilt søgsmål af politiet, da firmaet kunne gøre gældende, at den handler om betaling af købesummen, hvor der mangler 399 kr. (uvist af hvilken grund).
 
jeg vil holde sagen i den lejr, at du har en klokkeren aftale med firmaet, at du får nogle konkrete varer ved at indbetale kr. 1198 (jeg formoder at der ikke er fejl i denne pris i forhold til annoncen). Du har ikke fået varerne trods gentagne rykkere og du har heller ikke fået dine penge tilbage trods anmodning herom.
 
I køberetlig henseende er der tale om en særdeles grov misligholdelse, der giver hævebeføjelse og rent faktisk også ret til erstatning for det tab du har måttet lide regnet i forhold i varernes værdi på markedet. I strafferetlig henseende er der oplagt tale om bedrageri, da firmaet for økonomisk vindingsskyld har fået dig til at indbetale kr. 1198 og du har end ikke set skyggen af dine varer og får heller ikke besvaret henvendelser.
 
jeg vil nok også overveje at indgive klage til Forbrugerklagenævnet (koster et mindre gebyr, som du får tilbage hvis du får medhold), ligesom du ville kunne udtage stævning som småsag (koster 500 kr.).
 
Men som sagt - i praksis er man nærmest retsløs i disse sager - for hvem vil bruge så meget tid og kræfter på 1198 kr. samt udsigten til at skulle føre sager i årevis samt de gebyrer samt eventuel advokatbistand - det er helt urealistisk.
 
Set i bakspejlet skulle jeg da også have opgivet mine 632 kr. hos Grejbiksen - men ved ihærdig kamp lykkedes det at få dem tilbage med bankens hjælp - det var ikke besværet værd, hvis jeg skulle gøre det om.
 
Derfor er min morale - glem ikke at være glad, udsend en advarsel mod disse firmaer og dermed har man da sørget for, at andre er advaret og har mulighed får ikke at havne i samme situation. Det er vist det eneste positive der er og sige om sådanne forretninger.
 
Så frisk vind Peter - men havde det været mig ville jeg indgive politianmeldelse, da det ikke tager lang tid og er gratis samt måske ville kunne få firmaet til at vågne op og en advarsel ville jeg også udsende. men først når du blankt har afvist yderlig indbetalinger samt fastholdt, at du vil have dine penge retur straks uden unødig ophold.
 
Jan HagenSmile


Redigeret af JH - 09 Jun 2012 kl. 14:41
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 18:39
Hej Jan.
Tak for alle dine besvarelser til mig i denne tråd.
Jeg kan sagtens se at det ikke er 1198,- værd at gøre en masse.. Men så kommer princippet ind i det.. Jeg vil sgu ikke finde mig i at sådanne mennesker, bevidst forsger at snyde mig.. Summen er i mine øjne ligegyldig..
 
Jeg arbejder i Hillerød, og kommer forbi Lynge, hvor deres fysiske butik ligger. (dog kun fredag og lørdag)
Jeg har dokumentation på at jeg har overført det fulde beløb. Samt deres ordrebekræftelse.. Så hvad ville de i givet fald kunne gøre, hvis jeg så gik ind og hentede varer for tilsvarende beløb i deres fysiske butik, med min dokumentation i hånden.
 
Jeg har en teori om, at efter de har samlet min originale ordre, og skrevet til mig at jeg skulle overføre penge til deres konto inden de kunne sende den, så har solgt ud af min ordre, fordi de ikke har kontrolleret om at jeg har overført pengene, trods jeg har skrevet det til dem, på den mail adresse de har oplyst mig om jeg skulle skrive til. (Hvilket ikke er den samme mail som der står på deres hjemmeside)
De har så "glemt" min ordre og mine penge, som de så har taget op igen, og set at der nok kun er tilbage for 399, som de så kræver at jeg indbetaler.. igen..
Giver det nogen mening??
 
Eller også er de ude på at snyde mig!
Jeg beklager virkelig jeg har overført de penge til at starte.. Men hvad ville de egentlig kunne gøre hvis jeg kom til deres fysiske butik med min dokumentaion og selv tog for tilsvarende beløb ned fra hylderne..?
 
Vh Peter
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 21:00
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Hej Peter
Har du mulighed for at køre forbi vil jeg da gøre det og tale med lidt store bogstaver og håbe det kan give dig pengene tilbage.
 
Spørgsmålet er om du overhovedet møder en åbnet butik - men prøv da.
 
personligt er jeg pissetræt af, at nogen snyder - tager røven på os godtroende og spiller vorherre og end ikke svarer, men de går rundt med pengene i baglommen. Så på dette grundlag vil jeg da ikke have nogen hæmninger med at tage sig selv til rette og hente varer for pengene, hvis du kan det.
 
Rent juridisk er det strafbart og kaldes ulovlig selvtægt - det svarer lidt til at en kreditor i et konkursbo skider på de andre kreditorer og henter alt af værdi - det må man ikke.
 
Jeg tror rent faktisk du har ret i, at forretningen måske ikke helt har styr på det. Dvs. din ordre på 1198 kr. kun kan leveres for 399 kr. og de derfor måske har "glemt" din tidligere indbetaling.
 
Jeg vil helst tro, at forretningen ikke er ude på at snyde dig - men jeg vil ikke sende så meget som en krone ud over dem du allerede har sendt (overført). Så har du mulighed for det, så besøg forretningen, start på en pæn måde og hvis du ikke øjeblikkelig for dine penge retur, vil jeg ikke have nogen hæmninger med at tage mig selv til rette selv om det er ulovligt og så kan forretningen da gøre som De vil - Du kan jo kalde det pant indtil du får dine penge. men prøv først på den pæne måde selv om jeg intet har til overs for folk der opfører sig på denne måde på andres bekostning og penge.
 
Jeg har fuld forståelse for din frustration og holdningen "det vil jeg sgu ikke finde mig i". Det samme oplevede jeg med Grejbiksen - men havde jeg ikke haft min bank eller selv overført penge, ville jeg i praksis ikke have haft en chance. Sidstnævnte ud fra den betragtning, at fordi andre er uhærdelige behøves vi andre jo ikke være det.
 
Hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende, da det jo ikke er meningen andre skal kunne sætte en finger på dine handlinger og vi til sidst skal diskutere, hvem der var værst eller du får en straffesag på halsen grundet ulovlig selvtægt.
 
1. Besøg forretningen, kræv dine penge tilbage og lad være med at tage dig selv til rette. Tal med store bogstaver så ingen kan være i tvivl om du mener det alvorligt.
 
2. Hvis 1 ikke virker vil jeg indgive politianmeldelse og udsende en advarsel på Internettet. Det er gratis og tager ikke mange spiltsekunder.
 
3. Mens 1 og 2 pågår vil jeg forsætte min skriftlige rykkerprocedure for dine penge.
 
Når du gennemfører pkt. 1-3 holder du en høj morel og handler ud fra princippet "at fordi modparten er dum behøves jeg ikke være det" og skulle disse 3 punkter ikke give nogen penge (hvad jeg dog kan have en formodning om) har du under alle omstændigheder gjort hvad der var praktisk og realistisk muligt uden at "dumme dig" og det må så være det.
 
Men er det vigtigt, at du ikke tager dig selv til rette og derved ødelægger dine muligheder for politianmeldelse og advarsel, da forretningen intet må have på dig i denne forbindelsese - så er det nemmere både hos politiet og når advarsler skrives.
 
Det er endelig vigtigt du handler hurtigt, da det er vanskeligt at håndtere et firma der er lukket efter den 1. juli.
 
Men som sagt håber jeg bare der er tale om en "rodebutik" - men det finder du jo hurtigt ud af når du snaretst har aflagt dem et besøg eller to.
 
Alternativt kan du jo også sige ud fra en personlig priotering, hensyn til famile og arbejde, at det her pis kan du altså ikke bruge tid på og så blot betragte det som en dårlig oplevelse og sige slut og prut.
 
Personligt undrer det mig, at forretningen beder dig overføre beløbet selv i stedet for at hæve det på dit kreditkort - denne manøvre fra forretningen har svækket din retsstilling væsentlig i praksis. Men som sagt - til tider bliver vi lidt fattigere og samtidig lidt klogere - så måske skulle du bare sige - det gør jeg sgu aldrig igen. Sørg altid for, at det er forretningen der hæver pengene eller mød personligt op og overdrag kun penge mod samtidig varer.
 
Men handel er som sagt en tillidssag og jeg har da selv handlet en del her på siden gennem årene. Her overfører jeg også penge og er heldigvis aldrig blevet snydt. Altså de fleste er ordentlige og hæderlige - men jeg mener bestemt ikke, at du skal bebrejde dig selv, at du har overført de 1198 kr. - på dette tidspunkt til et uberygtet firma mig bekendt, selv om jeg nok ville undre mig, såfremt jeg blev bedt om en sådan overførsel, når man kan hæve på mit kreditkort.
 
Men frisk vind Peter - prøv at opsøge forretningen og se om det kan give dig et indtryk af de mennesker bag og håb på, at de har haft så travlt, at de helt har "glemt" din indbetaling.
 
Jan HagenSmile
 
 
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 21:20
En interessant tråd.

Men jeg fatter ikke lige hvor Grejbiksen i Trige kommer ind?
Måske Grejbiksen i Silkeborg, men hvorfor Trige?
Dette er åbenbart juridiske amatør-kommentarer.
Såvidt jeg kan se, er der også kun én, der bringer det på bane.
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 21:44
Tjaaaa, og når regnskabet omkring behandlingen fra ODL.dk skal gøres op, så tror jeg at resultatet er at reelle og ærlige folk ophører med deres forretning, at ophørs udsalget var fantastisk for os der fik lidt varer, og at der i travlheden blev begået utilsigtiget fejl, der efterfølgende blev rettet, det tror jeg fortsat på.
Hvis de ville snyde og bedrage, ville langt flere ha oplevet dette.
Håber at de der desværre har oplevet at have penge i klemme, får deres tilgodehavende, samt at de her skriver når / hvis fejlene bliver rettet !
Held og lykke, til alle, og knæk og bræk derude !

Til top
Vast Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vast

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: Nordpå
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 14:34
Har selv bestilt varer den 31/5-2012 og har intet hørt. På websitet stod der 1-5 dages levering og den er jo "en smule" overskredet nu. Nu er leveringstiden ændret til "LANG", hvilket er udefinerbart. Dårlig service.
Har skrevet op til flere mails og har ringet sindsygt mange gange og lagt beskeder. Ingen reaktion overhovedet! Dårlig service.
 
kl. 11.08 i dag (11/06-2012) bliver denne mail sendt fra ODL:
 

Information til vores kunder

Første udsalgsdag var som en lavine hvor vi alle blev begravet, nu kæmper vi en kamp på at grave os ud af alle de ordre der kom ind og stadigvæk gør.

Vi arbejder også på at få opdateret vores katalog, men da systemet slet ikke er gearet til flere hundrede ordre på få dage, er det gået amok og vi må udføre alt manuelt.

Til dem der ikke har fået hvad de bestilte, så er det jo konditione
n ved et ophørsudsalg og vi advaret allerede på førstedagen om dette, men vi forstår godt at det er surt ikke at få det lækkere fiskehjul eller rygsæk til minus 50% man havde håbert på, det er bare surt og gid¨ vi havde flere vi kunde sende.

Vi hæver ingen penge uden at sende varen, og hvis det er sket i et enkelt tilfælde, så skriv en mail til os med præsis denne overskrift "Træknings fejl på ODL"

Så kan vi finde den og hurtigst mulig tilbageføre beløbet, husk at skriv ordre nr. så vi kan tjeke om det er tilfældet.

Vi beklager den lange ventetid og til dem der ikke fik hvad de bestilte.

Venlig hilsen

Outdoor Life

Jamen det er da en fin mail, men.....
Spørgsmålet omkring leveringstiden er jo stadig ikke besvaret. Man aner ikke om man får sin ordre, da de ikke svarer på henvendelser.
Personligt er jeg utilfreds med at jeg bestiller ud fra den dengang oplyste leveringstid, 1-5 dage. Da jeg tager på en uges fiskeri om ganske få dage, så ved jeg jo ikke om jeg får de bestilte varer eller om jeg skal finde dem et andet sted.
 
 
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 14:56
@alle
Det kan godt være det har rod i systemet hos Outdoor Life, men det er f.... billigt
 
/N
Til top
Vast Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vast

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: Nordpå
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 16:01
Helt enig! Det er virkelig gode priser, men det er jo ikke meget værd når der ikke er styr på hverken forsendelse, website eller kundeservice.
Til top
Kristian Wallenstrøm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian Wallenstrøm

Tilmeldt:: 30 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian Wallenstrøm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 16:13

Slap nu af. 
Det er en kæmpe forretning der skal nedlægges, og det tager tid. Jeg har lige været forbi og hente de varer jeg havde bestilt... Det kan I også gøre, men med hensyn til ordre er de ikke nået til 1 juni i nu - ordrerne væltede ind!!
Hvis man har været tilmeldt deres mailservice havde man også fået besked om at TING tager tid. Der er ting der er udsolgt og andet ikke - slap nu af og gem al jeres galde til hinanden når I skændes om alt muligt andet LOL Og nej  - jeg har intet med ODL at gøre andet end at jeg har fået noget fedt udstyr til 50% af prisen
Kristian
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 16:18
Syntes folk fuldstændig mangler forståelse deres situation.
De lukker og sælger til suveræne priser.
Self er der ikke stella og diverse til alle.
Bor i jylland og har handlet der ofte med god service.
Jeg er ked af på deres vegne at de lukker. Lidt værre, end dem der ikke nåede at købe lige det de ville have!!!

Har ikke selv købt noget..
Til top
Peter Bjerg Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bjerg36

Tilmeldt:: 04 Aug 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjerg36 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 16:56
Kan se at mange, ligesom jeg selv, tjekker forummet ud efter nyt omkring ODL.dk. Jeg bestilte selv varer for et større beløb den 28/5. I fredags fik jeg besked om, at der var en pakke på vej, og idag lå der så en fin pakke - IKKE med en eneste af de varer, jeg har bestilt, men med en Shimano-jakke. Måske et rigtig skidt forsøg på at erstatte den Geoff Anderson jakke jeg rent faktisk HAR bestilt, men i så fald burde de vel have kontaktet mig??
Anyway - jakken ryger retur og jeg stopper al yderlig betaling til og handle med ODL.
Fedt at der trods alt er nogle, der får deres varer efterhånden!! Det må man jo så forsøge at glæde sig over i frustrationen Wink 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 18:27
jeg kan kun svare for mit eget vedkommende, men er ikke ventetiden jeg et træt af..

men det faktum at jeg den 31 maj kunne bestille en sovepose på deres hjemmeside, handlen gik igennem og jeg fik en ordrebekræftelse på købet..

hjemmesiden er ikke styret af lageret, og derfor kan jeg nu her konstatere at soveposen er fjernet fra hjemmesiden.. men får jeg en sovepose eller ej.. det må stå hen i det uvisse Confused

jeg er kun glad for jeg ikke bestilte 14 dage før jeg skulle bruge den
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Vast Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vast

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: Nordpå
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 11:07
Citat: Kristian Wallenstrøm


Slap nu af. 
Det er en kæmpe forretning der skal nedlægges, og det tager tid. Jeg har lige været forbi og hente de varer jeg havde bestilt... Det kan I også gøre, men med hensyn til ordre er de ikke nået til 1 juni i nu - ordrerne væltede ind!!
Hvis man har været tilmeldt deres mailservice havde man også fået besked om at TING tager tid. Der er ting der er udsolgt og andet ikke - slap nu af og gem al jeres galde til hinanden når I skændes om alt muligt andet LOL Og nej  - jeg har intet med ODL at gøre andet end at jeg har fået noget fedt udstyr til 50% af prisen
Kristian
 
Jeg tror nu at folk ville slappe lidt mere af, hvis der blev meldt ud til kunderne om de fik deres varer eller ej. ODL har ALTID!!! været en populær butik og det kan vel ikke komme bag på dem at der ville komme tryk på. Jeg tror nu heller ikke at nogle kunder var i tvivl om at der ville være en længere leveringstid en normalt. Men jeg har ALDRIG oplevet en værre kundeservice hos en webshop som denne. Som kunde får man ingen besked om at varen er udsolgt eller ej.
Jeg har personligt sendt utallige mail og lavet utallige opkald til deres såkaldte kundeservice, men har intet hørt fra dem.
 
Nu bor jeg i den anden ende af landet og har umiddelbart ikke mulighed for at afhente mine varer. Men hvis de f... h.... bare ville tage deres telefon, som ifølge websitet har åbent mellem 11-12, eller besvare mine mail, så kunne jeg få at vide om varen var på lager og bede en bekendt om at afhente varerne.
 
Jeg har bestilt varer som jeg skal bruge i næste uge hvor jeg tager på fisketur i sverige. Og da der stod 1-5 dages levering på websitet så går jeg som kunde ud fra at dette er leveringstiden. Jeg forventede dog ikke at det kunne holdes da jeg gik ud fra at de havde travlt. Men nu er det simpelthen ikke acceptabelt længere.
 
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 15:08
Jeg bestilte d. 29/5 10 varer, modtog bekræftelse og fik så i dag en mail om, at de bestilte varer var udsolgt. Ikke så meget som en krydderiboks, kunne det blive til Cry

Suk, ak og ve. 






Redigeret af yojonas - 12 Jun 2012 kl. 15:08
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 22:57
Jeg har nu fået svar fra odl ang. mine penge, da de skrev at ordren var udsolgt og annulleret.. De skriver sådan her:  
"de er aldrig blevet hævet :-)"

Den 12. jun. 2012 19.55 s
Vil du bekræfte at mine 1198 kr, bliver sat ind på min konto igen?
Hilsen Peter Sørensen
_____________________________________________________
 
Jeg har så sendt dem flere mails om at det er en overførsel via NETBANK og at det er dem selv der har bedt mig om at OVERFØRE dem, samt sendt mig deres kontonummer og reg.nummer.. Jeg har stadig ikke fået svar på det..
Jeg bliver mere og mere bange for at de ikke vil overføre mine penge tilbage igen.


Redigeret af samsondk - 14 Jun 2012 kl. 22:58
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 11:01
Virum, Hillerød og nu her??????????
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 11:05
Jeg HAR betalt -

... skriver mange. Men sådan er det ikke.
Man udskriver en fuldmagt, således at PBS/NETS garanterer, at der i øjeblikket for bestilling er dækning for beløbet på betalerens konto.
Beløbet må først hæves, når varen er afsendt.
Af tråden kan jeg ikke dokumenteret se, at ODL har hævet for ikke afsendt.


Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 11:23
Citat: Nlsn

Jeg HAR betalt -
... skriver mange. Men sådan er det ikke.
Man udskriver en fuldmagt, således at PBS/NETS garanterer, at der i øjeblikket for bestilling er dækning for beløbet på betalerens konto.
Beløbet må først hæves, når varen er afsendt.
Af tråden kan jeg ikke dokumenteret se, at ODL har hævet for ikke afsendt.


Nlsn: Sidder du måske og godkender hver BANKoverførsel din arbejdsgiver laver til dig ?
Som Peter Sørensen lyder til at have gjort bad de ligeledes mig om at lave en bankoverførsel til dem (jeg havde blokeret mit kort - kunne/ville ikke lade tvivlen komme ODL til gode) - jeg vil sgu' (undskyld sproget) ikke lave bankoverførsler til et firma i afvikling og give køb de rettigheder vi har ved anvendelse af kreditkort og hans eksempel viser med tydelighed hvorfor Cry

/sbn
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolling21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 11:27
Er der ikke lidt mere om Grejbiksen-sagen? Spøg til side, er rimelig træt af at den sag skal bringes på banen hver eneste gang du ser dit snit til det..!
 
Det er selvfølgelig ærgerligt at folk ikke får deres varer men jeg vælger at tro at en butik der trods alt har eksisteret i så mange år bevidst prøver at snyde deres kunder for en tussebasse. Det kan jeg ikke tro.
 
K&B til jer der skal ud og prøve det nye gear..
 
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 11:50
Man kunne måske mene det ville være klogt af ODL at lukke for bestillinger på hjemmesiden indtil de bestilling de allerede havde fået ind varet blevet behandlet?
 
Eller er det bare mig?
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 12:41
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 12:44
Jeg HAR betalt -
kriver mange. Men sådan er det ikke.
Man udskriver en fuldmagt, således at PBS/NETS garanterer, at der i øjeblikket for bestilling er dækning for beløbet på betalerens konto.
Beløbet må først hæves, når varen er afsendt.

Jeg ville bare udbrede specifik jura. Hvis beløbet er hævet før varen er afsendt, er det en overtrædelse af loven. Har den dokumenterret i tilfældet ODL været det?
Af tråden kan jeg ikke dokumenteret se, at ODL har hævet for ikke afsendt.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 12:48
Nej, med der er vist mindst en som har lavet en bankoverførsel. Og så er beløbet ikke bare reserveret, men faktisk trukket på afsenderens konto.
 
Mvh. Peter
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 15:58
Citat: gammelgnu

Man kunne måske mene det ville være klogt af ODL at lukke for bestillinger på hjemmesiden indtil de bestilling de allerede havde fået ind varet blevet behandlet?
 
Eller er det bare mig?

ud fra de stadig har bestillinger fra maj der intet har hørt så skal de snart lukke hvis de skal nå og behandle alle ordrer inden den 1 juli.. eller de skal måske bruge 1 måned bagefter på at sende varerne til de heldige..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2012 kl. 12:49
Hej !
 
Sidste nyt om Odl.dk
 
Jeg har idag under  stor undren Shocked modtaget en pakke med fragtmanden fra odl.dk indenholdende en 6,6`jerkbait stang.
Dette til trods for at jeg 2 gange skriftligt har annulleret orderen..... selvfølgelig uden respons fra odl´s side!
 
Man kan så undre sig over at 1/4 af ordren bliver afsendt 3 uger after bestillingen og 14 dage efter sidste skriftlige annulering af denne.
 
Gik straks ind og checkede min netbank..... der var sku kun trukket penge for stangens pris og altså ingen ekstra betaling for fragt Thumbs Up så historien endte lykkeligt alligevel.....
 
Samma summarum..... jeg har fået en billig stang Clap Må leve uden resten af de bestilte vare og ærge mig over al den tid der er spildt på at få odl.dk i tale, som så mange andre. Ufattelig dårlig kundeservice..... Thumbs Down
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres