Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskerejser for tørflue & nymfefiskeren.

 Besvar Besvar
Forfatter
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskerejser for tørflue & nymfefiskeren.
    Sendt: 06 Jun 2012 kl. 16:13
Er der nogen der har noget erfaring med bækørredfiskeri i evt. New zealand - Slovenien - Bosnien - River Traun i Tyskland eller Norge og Sverig ? 
 
Jeg er ved at finde ud hvad mine mulighederne er, så jeg kan få en god fiskeferie en gang til næste år Smile
 
Laver GetAway tours, Atlantik travel eller Strobel travel ikke nogle grupperejser til nogle af de lande ?
 
Jeg er interesseret i alle forslag.
Hvis i kender nogle steder med gode døgnflue/vårflue klækninger og en god bestand af stor stallinger eller søørreder, så vil det selvfølig også have min interesse Wink 
 
 
 
MVH Danni kikkneborg 
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2012 kl. 17:03
Hej Danni

FFFD har igennem mange år lavet en tur til Slovenien i uge 39, hvilket de også gør i år, og sandsynligvis gør de det også næste år.

http://fffd.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=128&Itemid=76

Der er også nogle svenskere, som arrangerer tur til Slovenien

http://www.flyfishing-slovenia.se/

Ellers er Polen også et rejsemål, du bør tage i betragtning. Se følgende om River San, man skal bare selv booke en flybillet derned, så bliver man afhentet i lufthavnen, hvorefter alt er inkluderet i prisen.

http://www.san.fish.pl

Jeg har ikke selv været i Polen, men afventer med spænding en beretning fra en bekendt, som tager derned i september/oktober. Hvis ellers meldingerne fra denne tur er fine, så overvejer jeg selv og prøve en tur til River San.

mvh
Allan
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2012 kl. 18:43
Hej Danni
 
jeg er lige kommet hjem fra slovenien og skal der ned om 4 uger igen
har været der før. Det er det perfekte land til fiskeferien der er kort afstand det er billigt
og der er utalige fiske muligheder.
Jeg fisker i Sava Borhinjka og Radovna som er gode vande
der fiskes med tørt og nymfe senderdig en pers. mail med tlf.nr. så kan du ringe
hvis der er noget.
Mvh
Peter
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2012 kl. 22:59
Tak for forslagne Smile Jeg har dog tænkt lidt på Slovenien og det er jo Europas svar på New zealand. Der skulle vist være et forrygende tørfluefiskeri efter store stallinger og regnbueørreder Thumbs Up
 
Jeg har ikke hørt så meget om Polen, men vil da lige tjekke det ud Wink 
 
Hvis jeg nu vælger at gå hele vejen og vil til New zealand, hvor finder jeg information om rejser der til med evt. en dansk eller engelsk guide, osv ?
 
Det jeg kan finde om fiskerejser på Getawy tours og de andre sider, det er mest om saltvandsfiskeri og laksefiskeri.
 
 
 
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2012 kl. 07:39
Hej Danni

Hvis du lurer lidt på New Zealand, så tror jeg du skal lave det som en "privat" tur, og så hyre en lokal guide.

Alternativt kan du prøve og kontakte John Petermann, hos Strobel Travel, han har været på New Zealand adskillige gange.

mvh
Allan
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 13:26
Jeg vil prøve at kontakte John petermann fra strobel travel Smile
 
New zealand er jo tørflue/nymfefiskerns drømmevand og en bækørred på 65 cm på tørflue, er i den grad tilstede i dette land Wink 
 
Slovenien virker også meget interessant. Det at fange en stor stalling på en lille str. 22 CDC fratnik tørflue, lyder meget spændende. Der er i hvertfald mulighed for at fange en stalling på omkring 45 - 55 cm på tørflue eller nymfe Thumbs Up 
 
Hvad med Alperne - tysklands River Traun - Hemsila - eller Norrbystrommen i Vulgata sæsonen ?
 
Er der nogen der har noget erfaring med fiskeriet der ?
 
mvh
Danni
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 16:47
Hej Danni.
 
Skulle du have tanker om Traun i Østrig, så ville jeg da kontakte Roman Moser.
 
Han har i rigtig mange år kørt kurser i området:
 
 
Mvh
P.K.
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 16:58

Vil prøve at kontakte ham Smile 

Roman moser har givet mig en masse ider til forskellige caddis imitationer Wink 
 
Jeg fik sendt en mail til Strobel travel og jeg vil inden for de næste par dag modtage en mail fra john petermann om hvad Strobel travel kan tilbyde, hvad angår tørfluefiskeri på sydøen ved New zealand Big smile 
 
Jeg kunne godt tænke mig at komme på en grupperejse med evt. en turleder og en dansk eller engelsk talende guide. 
 
Det giver jo også en masse ny erfaring og gode bekendskaber, når man fisker med nogle personer, der er ligeså tossede med bækørred på tørflue og nymfe som en selv Wink 
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 19:18
Hej Danni.

Her lige et link til en ganske omfattende tekst om Nz.

http://justonemorecast.dk/index.php/artikler/rejser/new-zealand-sadan

Her finder du en masse info om grej, floder, fluer og en stak billeder fra mine tobture af 3 måneder.

Håber du kan bruge det.
Mvh Daniel

Www.justonemorecast.dk



Redigeret af Daniel D Holm - 11 Jun 2012 kl. 19:19
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 13:42
Hej Daniel.
 
Tak for den gode information på din hjemmeside Big smile
 
Det er fedt du har skrevet hvad gennemsnits størelsen er for de forskellige vande. Jeg tror også jeg bliver nød til at anskaffe mig de to guide bøger til South island og North island, hvis jeg skal til NZ en dag Wink 
 
Hvordan er fiskeriet på nordøen ? Er der ikke mest regnbueørreder ?
 
Grunden til at jeg gerne vil på en grupperejse det er, at to af mine kammerater næsten lige er kommet hjem fra NZ i febuar. De har desværre ikke råd til at holde mig ved selvskab i den nærmeste fremtid. 
 
De var i selvskab med "The hiking viking" Thomas lenschow og de havde et forrygende fiskeri efter store bækørreder på sydøen, eller det havde Thomas i hvertfald, hehe. Den mand kan sku fange fisk. Han fangede en masse bækørreder på 65 cm og opefter på tørflue Clap Han havde også været der i 3 måneder, så han kendte vandet Wink 
 
Jeg er også i gang med at få lidt informationer ud af dem. Jeg tror turen til NZ kan gøres lidt billigere en deres tur, men nu må vi se Smile
 
Jeg kunne desvære ikke komme med dem på deres tur, da jeg lige var blevet stolt far til en lille pige Big smile Meen, nu har jeg fået lov af konen til at finde ud af noget evt. næste år.
 
Nu mangler jeg bare nogle personer, der er friske og ligeså tossede med bækørreder som en selv, som gerne vil på en 3 ugers drømmerejse til NZ. Hvis en af personerne har erfaring med fiskeriet i New zealand, så ville det jo bare være optimalt Thumbs Up
 
Vi skal jo helst have en masse gode billleder af de store bækørreder som vi fanger og det opnår man bedst ved at fiske parvis eller i en gruppe. Selvudløser er ikke optimalt, hvis man nu endelig fanger sin drømmefisk.
 
Jeg håber lidt på at Stobel travel kan tilbyde en grupperejse Smile
 
Mvh Danni
 
 
 
 
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 16:10
Hej,
 
Det er helt sikkert en superartikel, Daniel har lavet. Og med den i hånden er man kommet rigtig langt på vejen mod en god tur.
 
Jeg ville dog ikke anbefale en grupperejse - snarere tværtimod. Mange af de gode elve i NZ er ikke til, at der kommer en større gruppe og skal fiske. Det passer bedre med en eller to mand. Og samtidig bliver grupperejser let lidt ufleksible.
 
Jeg har været der 5-6 gange op til 3 måneder per tur. Første gang var jeg der alene, og det kan man altså sagtens. Alternativet er en god fiskekammerat. Og hvis de ikke vil/kan komme med, så ville jeg meget hellere søge en ligesindet på nettet end koble mig på en grupperejse med alt for mange fiskere.
 
Det sidste går meget bedre andre steder i verden.
 
Claus
PS: I Europa (og det var vist en del af tråden fra start) ville jeg helt klart kigge på San i Polen. Den virker spændende.
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 21:54
Hej Claus.
 
Jeg har lige fået en mail fra John petermann fra strobel og han siger at de ikke laver grupperejser.
 
Han siger ligesom dig at det er bedst at fiske 2 eller 3 sammen, da der som regl ikke er plads til større grupper Smile Måske er det også en god ting.
 
Tror jeg må i gang med at søge en ligesindet fiskemakker på nettet, som er frisk på en 3 ugers fiskeferie til NZ eller et andet tørflue/nymfe land Wink
 
Er der nogen der er frisk på en New zealand tur i slutningen af 2013 eller januar/febuar 2014 ?
 
Så har man også lidt tid til at skrabe nogle penge sammenThumbs Up
 
Knæk & Bræk
 
Mvh Danni
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 22:15
Jeg vil gerne men kan ikke

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down