Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holdbare Åndbare waders

 Besvar Besvar
Forfatter
klaus ringgaard kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausrk Avatar

Tilmeldt:: 05 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausrk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Holdbare Åndbare waders
    Sendt: 08 Jun 2012 kl. 11:45
Overvejer køb af nye waders og kunne godt bruge lidtinput,til valg af waders.
De skal frem for alt være holdbare og have en rimelig lang levetid. fisker omtrent en-to gange om ugen, i snit. Åndbarheden betyder (mindre). for så længe man står i vandet, er det jo så som så med den. Er der nogen herinde der har forslag til et godt sæt ?. (waders + støvle). Mit max beløb er omkring 3500.-
Den der ligger på sofaen,kan kun trække torsk i land
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 11:52
Nu skriver du ikke i hvilke vandtyper du fisker ? Saltvand, ferskvand, strømvand osv.
Det er min erfaring at dette kan have stor indflydelse, på levetiden af dine waders.
Til top
klaus ringgaard kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausrk Avatar

Tilmeldt:: 05 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausrk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 11:53
Glemte lige at de udelukkende skal bruges i saltvand
Den der ligger på sofaen,kan kun trække torsk i land
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 12:01
Jeg har lige for 5min siden bestilt Bare waders, model gold. Kender dem ikke, men hvis de lever op til deres neoprewaders som er meget pålidelige bliver jeg glad. Håndlavet i Canada af virksomhed som i genarationer laver proffesionelt dykkerudstyr og faldskærme. Jeg stoler ikke en skid på kinesere som får til opgave at lave den slags grejer.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 14:25
hvis det ikke betyder noget med åndbarheden er pvc jo både billigere og nemmere at lappe... Man kan jo næsten have pvc waders for resten af livet for et par af de dyre åndbare...
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 14:34
http://fiskeriogfritid.dk/produkter/20-waders/356-kinetic-nylon-pvc-waders-med-fast-stoevle/

399,- og de holder vist rigtig godt - når mine åndbare er døde Igen - bliver det noget ala det.... og så to par så man altid har et par tætte...
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 14:37
Taimen.com har selv et par derinde fra med 5 lag i benene og 4 lags i toppen. Intet dårligt at sige om dem
Til top
klaus ringgaard kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausrk Avatar

Tilmeldt:: 05 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausrk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 15:00
Hej Michael.
Med hensyn til dit første svar, så er det min fejl at jeg ikke udtrykker mig klart nok, i mit oplæg.
Skulle måske have understreget at jeg lige som andre der fisker meget og har gjort det i en del år, selvfølgelig sætter pris på godt grej. Mit udgangspunkt var at si de typer af waders fra, som har de værste ry for, hvad type-fejl de nu måtte beside.
Hvilken model taimen wader har du og er det også en taimen støvle. EVT, forslag
På forhånd tak.
klaus
Den der ligger på sofaen,kan kun trække torsk i land
Til top
henrik andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sellmer

Tilmeldt:: 28 Aug 2011
Geografisk: Nyborg
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sellmer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 16:29
hej
jeg købte i vinters et par patagonia rio gallegos pris 3495.
dem er rigtigt glad for brugt 25 gange ind til videre
jeg forventer mig meget af dem
jeg har andre produkter fra patagonia som jeg er  super tilfreds med
   mvh
  Henrik
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 17:06
Hej! Kan varmt anbefale Scierras model CC6. Har selv haft 1 par lige fra de kom på markedet for første gang for en del år siden, og har endnu ikke haft nogen problemer med dem. De bli'r kun brugt i saltvand. Og i perioder flittigt.

Holdbarheden er nok betinget af, at de bliver passet ordentlig med rengøring og tørring efter brug. Det glemmer mange, desværre.

Mange af mine medfiskere i den lokale flueklub har også investeret i den model og har indtil nu ikke haft problemer.

Kan nok fås til lidt under kr. 2.000,- på tilbud.

Brug så hellere flere penge på et par ordentlige vadestøvler. Her har jeg bedst erfaring med Simms-støvler. Flere andre mærker - herunder Scierra - taber sålerne.

Samlet set vil du kunne få et lækkert sæt til ca. kr. 3.000,- til 3.500,-.

Go' fornøjelse.
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 17:47
Kort og godt SIMMs guide...har haft mine i 3 år, uden nogen form for pinholes!
 
 bliver brugt "meget" i Storåen-Norge+limfjorden
 
Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 18:18
Taimen Master II Waders er dem jeg har købt. Støvlerne er nogle jeg havde i forvejen. På et andet forum, var der en der havde haft sine Taimen waders for 4 år i streg. Kan dog ikke finde tråden. Kvaliteten ligger så tæt op af simms g3, i forhold til den måde stoffet og syninger er lavet på. Min gode fiske buddy har simms g3, som bestemt også er værd at bruge penge på. Men prisen er også efter mærket.
Til top
flyfisher Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisher123

Tilmeldt:: 01 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 52
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisher123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 18:23
SCIERRA CC6 ÅNDBARE VADERS  MED LYNLÅS , ER OGSÅ ET BUD

Til top
klaus ringgaard kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausrk Avatar

Tilmeldt:: 05 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausrk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 18:59
Hej alle.
Foreløbelig tak for de gode forslag.
Havde oprindeligt tænkt mig at købe orvis endura sok wader, men så, at de ikke havde gavelgards (ÆV).
og Simms synes jeg er lidt til den dyre side.Tænker her på goretex-modellerne.
Så det kan godt ende med at jeg prøver et par CC6 med lynlås, selv om jeg ikke har megen fidus til vandtætte lynlåse. Men på den anden side, kan de jo så kun overraskke mig positivt. Det gør det i mit tilfælde, også nemmere at støtte min lokale grej-forhandler.
klaus 
Den der ligger på sofaen,kan kun trække torsk i land
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 19:09
Hej igen,

Du kan trygt stole på de vandtætte lynlåse. I den tid, jeg havde lidt mere professionelt med vaders og anden beklædning at gøre, så jeg ikke en eneste utæt lynlås i Scierra-vadersene. Mine egne er nok omkring 6 år gamle og stadig fuldt intakte.

Den eneste, jeg har hørt om, som blev våd via en lynlås, glemte simpelthen at lyne op efter en tur i buskadset bag fiskepladsen. En relativ stor laks, der sprang få meter fra hans valgte fiskeplads, fik ham til fuldstændig at glemme alt om lynlåsen. Nu skulle der bare kastes. Han blev meget våd!

Så gå du bare til dem. Det vil du ikke fortryde.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 19:16
Jeg vil klart anbefale at gå udenom waders med lynlås. Det er en meget stor fejlmulighed mht. tæthed.

Samme type lynlåse anvendes i dykkerdragter og her anbefaler man at lynlås smøres og vokses.

Udklip fra Dykkercentret´s hjemmeside

 Lynlåsen bør smøres med lynlås smøremiddel, som for eksempel Max Wax eller lignende.

Hvor mange mon husker det??

I en dykkerdragt betyder det mindre at der kommer få dråber indenbords men jeg vil forlange af at par waders at jeg holdes knastør(udover kondens)

Simms er altid et godt bud men kig også på Bare. Deres næstdyreste model uden lynlås koster 2695,00 hos Salmonfly.

Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 19:18
Netop CC6 er jo kendt for at det IKKE er i lynlåsen der blir vådt..
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 19:19
Citat: jnielsen

Hej igen,

Du kan trygt stole på de vandtætte lynlåse. I den tid, jeg havde lidt mere professionelt med vaders og anden beklædning at gøre, så jeg ikke en eneste utæt lynlås i Scierra-vadersene. Mine egne er nok omkring 6 år gamle og stadig fuldt intakte.

Den eneste, jeg har hørt om, som blev våd via en lynlås, glemte simpelthen at lyne op efter en tur i buskadset bag fiskepladsen. En relativ stor laks, der sprang få meter fra hans valgte fiskeplads, fik ham til fuldstændig at glemme alt om lynlåsen. Nu skulle der bare kastes. Han blev meget våd!

Så gå du bare til dem. Det vil du ikke fortryde.
Jeg forstår ikke din statistik mht utætte CC6. Jeg kender flere og har mødt endnu flere der har haft problemer. Måske de ikke er købt i SønderjyllandWink
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 19:32
Citat: samsondk

Netop CC6 er jo kendt for at det IKKE er i lynlåsen der blir vådt..
Mulig at det ikke er selve lynlåsen men da der i forbindelse med denne er både syninger/tape og limninger er der flere steder hvor det kan gå galt.

Simms Guide-modellen fra år tilbage var en minimalistisk model med kun de nødvendige samlinger. Mig bekendt er det den model med absolut flest fisketimer og laveste fejlrate.


Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2012 kl. 22:22
Hej Klaus
 
Ron Thompson Sealforce er et rigtig godt køb. Kan fås for 895 kr.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 06:14
Karsten. Det er åndbare waders som efterspørges......Er det omsider lykkedes Ron T at lave vandtætte waders?
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 07:03
ud fra hvor gode roser patagonia får mange steder.. så ville jeg også prøve og se nærmere på patagonia rio azul...

de er billigere end rio gallegos, men kender desværre ikke den eksakte pris i Danmark..

Har selv set på simms freestone og de virker ganske godt bygget, og derudover har jeg set på vision ikon.. men vil også snarest en tur til Brasholt og se på rio azul og hvordan pasform osv er på disse..

selvfølgelig betaler du meget for mærket, men omvendt så er det måske ikke så mange klager der er, når man sætter op i forhold til antal solgte waders.. Derudover må jeg indrømme at man nok er mere tilbøjelig til at blive skuffet over simms der går til efter 2 år, mens mange nok bare smider deres billigere waders ud hvis de går til efter en sommer ved kysterne Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 08:31
Nu når der er så mange som taler om hvor bange de er for at købe Simms osv. Så vil jeg da lige nævne at hvis de sku blive utætte engang, så er Simms villig til at reparere på dem mod et mindre beløb, uanset hvor gamle de er. Det tror jeg ikke at der er andre producenter som gør. Der er du nok nød til at prøve selv eller bare smide dem ud. 

Bruger mine G4 med lynlås for 3. år uden problemer, har også et par alm. G4 som backup. 

Hvor bliver Patagonia waders lavet henne i verden?
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 11:03
Patagonia waders er mærket med made in china..

Deres azul var fine waders, men tror ikke på at de kan klare lidt mere hårdhændet behandling..

Og en pris i USA kontra Danmark jeg slet ikke forstår
Rio gallagos 450 dollars eller 3500 kr
rio azul 240 dollars eller 2900 kr

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 11:27
Citat: Lo2n3ss

Taimen.com har selv et par derinde fra med 5 lag i benene og 4 lags i toppen. Intet dårligt at sige om dem


passer deres størrelses udregning - er selv 184 cm og 85 kg. tabellen siger ML - jeg har godt nok aldrig købt noget i medium siden jeg blev konfirmeret - men måske noget andet med waders.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 11:27
tænker på modellen til 1500 kr. - gider ikke bøvle med lynlåsen for 500 ekstra...
Til top
klaus ringgaard kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausrk Avatar

Tilmeldt:: 05 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausrk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 12:10
Citat: MikaelWS

Citat: Lo2n3ss

Taimen.com har selv et par derinde fra med 5 lag i benene og 4 lags i toppen. Intet dårligt at sige om dem


passer deres størrelses udregning - er selv 184 cm og 85 kg. tabellen siger ML - jeg har godt nok aldrig købt noget i medium siden jeg blev konfirmeret - men måske noget andet med waders.
 
Har selv kigget på størrelses tabel. Og er tæt på i højde og drøjde. Og som du selv siger
ikke købt noget i medium siden 13-års alderen.
derfor kunne jeg da også lide, at vide, om den tabel passer ?.
Den der ligger på sofaen,kan kun trække torsk i land
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 13:03
Citat: srosendal

Jeg har lige for 5min siden bestilt Bare waders, model gold. Kender dem ikke, men hvis de lever op til deres neoprewaders som er meget pålidelige bliver jeg glad. Håndlavet i Canada af virksomhed som i genarationer laver proffesionelt dykkerudstyr og faldskærme. Jeg stoler ikke en skid på kinesere som får til opgave at lave den slags grejer.
 
Hey, jeg kører med omtalte waders og de går desværre ligesåmeget i stykker som alle de andre, med Simms som en mulig undtagelse. Dog er der det gode ved dem at de kommer med livstidsgaranti på syninger så det er bare om at levere dem ind når de begynder at lække (er på mit tredje par efter 3 år, men plejede også at fiske 60-80 ture pr. år).
 
Jeg ville iøvrigt forholde mig noget kritisk til de anmeldelser folk kommer med vedrørende waders herinde. CC6 har en af mine fiskemakkere  dræbt flere par af på under en sæson, de Ron Thomson jeg har haft har i snit holdt til 7 ture før de lækkede, Patagonia mener jeg også er et overvurderet mærke - jeg har blandt andet deres Guidewater jakke som i modsætning til det meste andet på markedet er vandtæt, men alligevel så skrøbelig at den bliver revet i stykker af grene etc. og materialet slidt/flosset under brug. Simms går ligeledes i stykker, men det er imervæk den eneste type waders hvor jeg har første hånds beretninger fra folk der fisker meget om at de har holdt til flere sæsonner, det bliver nok også mit næste valg når nu at de på et tidspunkt afviser at reparere mere på mine bare waders.
 
Mht. vadesko tror jeg ikke man får noget meget bedre en chota, prøv dem inden du køber noget andet!
 
Mvh
 
Peter
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 14:04
Peter. Nå ja det er ærgeligt at høre med Bare heller ikke holder tæt. Hvor er det problemet opstår med den model? Og er det til at reparere? Deres neopren bruger jeg for tiden uden problemer, og har hørt om bruger gennem 12 og 9 år uden huller.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 14:20

Hej Søren,

Jeg har også neopren modellen med thinsulate støvlen og de har indtil videre holdt et par sæsonner uden nogen problemer.

Det første par bare åndbare jeg havde blev utætte i syningen ved sokken efter ca. 30 ture, det andet par var utætte efter ca. 15 ture og da jeg fyldte vand i dem for at finde hullet fandt jeg ca. 30 utætheder forskelige steder i syningerne Confused, bare mente dog at der var tale om en dårlig serie, det nye par jeg har, har nu holdt et halvt års tid, dog har jeg kun været ude ca. 20 gange i dem.. Er spændt på hvor længe de holder Smile

Når det er sagt er det egentlig ret lækre waders og foruden ventetiden har der ikke været nogen problemer med at få dem byttet til nye når de er gået i stykker..
 
En ting til du lige skal være opmærksom på er at de vandtætte lommer ikke er helt vandtætte hvis du skal vade ultra dybt så undlad at ha kamera, telefon, etc i dem.
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 14:49
Peter. Tak det er da en trøst med hensyn til byttetid. Hvad jeg kunne forstå på Glen fra Grejbutikken i Næstved, tager Bare det ret alvorligt med hensyn til fejl, og havde hevet en model tilbage fra markedet, rup og stup på grund af det ikke var godt nok. Man burde jo også forvente noget ordenligt fra nogen som laver tørdragter til erhvervsdykkere osv.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 15:18

Som sagt har der ikke været nogen problemer med garanti ordningen. Husk at gemme din kvittering så har du i hvert fald waders til 2 sæsoner. Og det er jo ikke fordi de er dårligere end andre åndbare waders (de er faktisk rimelig lækre), åndbare waders er bare generelt en plage – og det der med at folk har åndbare waders der holder i årehvis.. Ja hvis de bliver brugt 10 gange om året og der i øvrigt ikke bliver gået for meget i dem så måske, ellers nægter jeg at tro på det, jeg har erfaring fra mig selv og 4 andre der fisker intensivt +50 ture om året på kysten, de eneste waders der holder lidt længere end de andre er Simms og de går også i stykker dog mere som følge af slidtage på sokkerne end i syningerne.

Til top
søren jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
søren jacobsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Mar 2012
Geografisk: Sønderjylland o
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér søren jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2012 kl. 15:42
... Hmm til ron eller andet fra scirrrak skidt, havde de første og blev købt på¨meseen i kolding, ikke de eneste der var dårlige, første køb efter dem, var Orvis, ikke en skid bedre, sok var flad efter få timers vaden ved elve, vil stadig sige/skrive. Simms guide line, i over klassen og så  vision sip med nye lynlås, er sket meget i fod og der problem var og haf været længe, mange selskaber, får syet samme sted, selv i simmms gode guide, står der... Made i China i dag, men som skrevet i tidligere link"s... Køb støvle, med filt eller rubber under i en stør størrelse og så en "sok" ud over, virker de i mange år, både på kyst og i elv.... En tidligerer meget laksefisker, med mange km under såler
 
Søren Jacobsen, der mangler Tackel shop ;-=
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2012 kl. 00:44
Hmmm...

Tjaah - jeg tror, at åndbare waders er i så rivende en udvikling, at beskrivelsen kontra funktionaliteten til tider halter bagud!.

F.eks. nævnes hvor mange "lag" waderserne består af - men er dette så ensbetydende med, at jo flere lag - jo bedre støvle?.

Så vidt jeg kan se, ligger de forskellige waders`formåen mellem 3 - 5 lag.

Det drejer sig jo om, hvorvidt støvlen kan tilpasse sig følgende krav.

Trække varme/fugt fra "kroppen" ud igennem de inderste lag, og ud til de yderste - hvor der skal penetreres wadersernes yderste lag og herefter absorberes af omgivelserne (vand/luft - what ever)

Mvh. - Kim -
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2012 kl. 00:48
faldt lige over dette tilbud

http://www.pro-outdoor.dk/shop/vision-ikon-zip-10102p.html

jeg er selv ved at kigge og kigge og har også prøvet lidt waders uden og komme nærmere en endelig beslutning..

dog fik dette tilbud mig til at overveje med lynlås, kender flere som har rost de gamle extreme zip og har brugt dem gennem mange år.. men havde faktisk afskrevet ikon zip fordi de kostede 2800 kr og mit budget nok er omkring 3000 kr i alt..

Så disse er nu på listen sammen med simms freestone med freestone støvlerne til 2800 kr.. så simms uden lynlås eller vision med lynlås Confused
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum