Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Foldekniv

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jan_Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan_Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Foldekniv
    Sendt: 11 Jun 2012 kl. 17:25
Hejsa derude.
 
Har lige mistet min gode gamle fiskekniv til det store ocean, så står foran et nyt køb.
 
Lad mig sige det med det samme. Ingen svar ønskes omkring lovgivningen omkring den nye våben lov, offentlig rum mv. Den kender jeg.
 
Vi spørge Jer om I har nogle erfaringer med låsbar såvel ikke låsbar lommekniv med en knivs længde på max de 7 cm. ? Har kikket på nogle med korte lidt buttede blade. De skal heller ikke koste danmarks national produkt i anskafelse.
 
Hvorfor så en lomme/folde kniv, jo ønkser ikke at slæbe rundt på alt for meget grej på mine ture og forsøger at holde vægt, fylde mv. nede på et passende mininum (så godt det nu kan lade sig gøre) og har aldrig haft behov for en større kniv undtaget ved filetering mv.
 
LIgedes er knive, som så meget andet fiske grej, meget person specefic men alligevel vover jeg pelsen :-)
K & B
 
Jan
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 17:40
Skriv til mig på laust@nlsns.dk. Så vil jeg ub sende dig en Löwenmesser lommekniv af de gode gamle: Stål der kan ruste, men også skærpes til barberblad. Jeg betaler også portoen, hvis du vil have den. Bladlængden er vist lidt mere end 7cm, men ikke meget.
Den er fedtet ind i 40 års fiskeri, men jeg har én mere til mig selv.
Til top
Jan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jan_Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan_Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 17:47
Hejsa
Sådan et tilbud tager jeg imod med kys hånd. Prisværdigt af dig. Jeg betaler gerne for porto mv.
 
Sender dig traks en mail.
 
mvh Jan
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 18:04
Service........Thumbs Up
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 18:11
  Thumbs Up   Löwenmesser det dur bare.
Carsten Lai
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 18:44
det var noget af et tilbud... :-)  løvenmesser er absolut fine knive...  men lidt for lang, er jo lidt for lang... jeg selv går med en case foldekniv måske en af dem du har haft kig på... kort lidt bredt blad med en knap så spids, spids...

mik
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 19:17
Jeg har selv en af der her små leatherman foldeknive: http://www.leatherman.com/product/c33/c33x
Det er en solid kniv til små penge. Jeg tror den koster ca. 300 i butikkerne.
Til top
Jan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jan_Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan_Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 19:46
Hejsa Jacop
 
Leatherman har altid stået som solidt grej for mig. Kender det dog kun fra tools.
 
Er den clips ikke i vejen, rent føling mæsig når du bruger kniven?
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 22:31
Citat: Jan_Nielsen



Hejsa Jacop
 
Leatherman har altid stået som solidt grej for mig. Kender det dog kun fra tools.
 
Er den clips ikke i vejen, rent føling mæsig når du bruger kniven?


Nu er det jo en lille kniv og jeg bruger den kun til mindre ting og derfor har jeg heller ikke behov for et supergodt greb om den, så svaret må være at nej, til mit brug gør klipsen ikke noget. Alternativt kan den jo skrues af og man kan benytte hægten i enden istedet.
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 09:38
Victorinox svejtsisk officerkniv, bladlængde 7 cm
Dejligt kompakt og (mega stærkt stykke værktøj)
 
Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 09:52
Derudover er denne kniv også et lækkert stykke værktøj, har haft en gennem en årrække nu både til fiskeri og jagt.
Til top
THOMAS KNUDSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
omalley Avatar

Tilmeldt:: 01 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér omalley Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2012 kl. 17:12
http://hanghoi.dk/product.asp?product=704

har lige bestilt en med valdnødde skaft
//omalley
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres