Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nye waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: nye waders
    Sendt: 13 Jun 2012 kl. 10:47
mine waders (åndbare) er blevet lidt utætte, så skal have købte nogle nye.
Om det skal være åndbare igen eller neoprene har jeg ikke taget stilling til.

Vil gerne holde mig under 1000kr. De skal gerne kunne holde de næste 5 år. er dette muligt?
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 10:54
Åndbare, som holder 5 år !
 
Du har da en veludviklet humoristisk sans hi hi Wacko
 
Prøv at se her :
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 11:33
Tror det er meget rigtigt at mange huller kommer fordi vi selv laver dem uden at vide det. 100 timer så skal man være glad hvis de stadig er tætte!

jeg købte i februar et par cc3 åndbare med sok til 700 kr. havde selv støvlen - 15 ture senere er de stadig tætte og jeg har gået meget i dem. Vel i alt 50 timers brug. Jeg har faktisk forsøgt at tænke mig om og pt.går det altså godt. Lad os sige hullet kommer omkrinng de 100 timer og jeg kan lappe mig frem til 200 timer så har jeg haft waders til omkring 3,50 kr. i timen. Er det fint? et par dyre dyre waders til måske 5000 holder måske dobbelt så længe 12,50 kr i timen. Synes godt nok det er dyre penge.... Savner egenligt et par pvc/nylon med strømpe så man kan få et par ordentlige vadegåsko på - dvs. man går godt - ingen åndbarhed men egentlig gør det ikke så meget - Man kan nemt købe to par som man altid har med i bilen og kan hurtigt lappe derhjemme. Så hvis producenter læser med så lav et par pvc (helst nylon) med strømpe..............
Måske kan man rent faktisk selv lime en strømpe på et par - det skal i hvert fald prøves...
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 11:53
Gem din kvittering, så holder alle åndbare waders i 2 år ;-)
 


Redigeret af King - 13 Jun 2012 kl. 12:03
Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 12:20
Jeg har anslået 400-500 fisketimer om året(måske mere), og har lige købt nye waders til denne sæson. De gamle har holdt næsten 4 år uden problemer, de har dog været utætte det sidste halve års tid. Og de forrige havde jeg intet mindre en 7 år.
Tror at waders som hurtigt bliver utætte ofte skyldes manglende vedligeholdelse f.eks. hvis ikke de bliver hængt op til tørre efter hver tur.
 
Skal lige huske at sige der her er tale om Simms waders...
 
 
/Allan
 
 


Redigeret af Allan999 - 13 Jun 2012 kl. 12:21
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 12:46
jamen så er det vel PVC eller neoprene jeg skal have denne gang,
hvis åndbare ikke kan garanteres at holde +2 år.

Er stødt på nogle der laves af nylo-stretch. Nogle der har erfaringer med dem?
 


Redigeret af morten - 13 Jun 2012 kl. 13:00
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 13:10
Nu ikke være så fedtet! Se at komme ud og invester i et par ordentlige åndbare, vi lever i Danmark, et af verdens rigeste lande!!
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 16:08
Citat: King

Nu ikke være så fedtet! Se at komme ud og invester i et par ordentlige åndbare, vi lever i Danmark, et af verdens rigeste lande!!

Nu siger du invester,,,,Wink det er da vidst en dårlig investering.

Jeg gider ikke købe waders til en tusse hvert år.

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 20:22

Nej det er der hellere ikke meget sjov i, det skal helst være 3-4000 kr før det er rigtig sjovt! Big smile

Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 20:38
Citat: King

Nej det er der hellere ikke meget sjov i, det skal helst være 3-4000 kr før det er rigtig sjovt! Big smile


Forstår ikke helt din humoristiske sans.

Det ser ud til åndbare ikke kan regnes for at være særlig holdbare.
Er neoprene bedre eller nylo-strecht ?
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 21:21
Mere holdbare? sikkert.. Bedre?? Bestemt ikke.. Du må til lommerne og ofre det på din hobby som det nu koster Wink
 
Se det i relation til alle de andre udgifter du har, husleje, bilreperation, dullejagt med sprit i blodet, osv. Det ryger der sikkert  50.000-200.000 på årligt, hvorfor så ikke unde sig selv et par komfortable og lækre waders?
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2012 kl. 09:29
Citat: King

Mere holdbare? sikkert.. Bedre?? Bestemt ikke.. Du må til lommerne og ofre det på din hobby som det nu koster Wink
 
Se det i relation til alle de andre udgifter du har, husleje, bilreperation, dullejagt med sprit i blodet, osv. Det ryger der sikkert  50.000-200.000 på årligt, hvorfor så ikke unde sig selv et par komfortable og lækre waders?

jamen bedre? Det er vel subjektivt?

Men bedre mener jeg at de holder længst.

Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 20:46
er der ingen der kan komme med et bud på nogle waders der holder tætte de næste 5 år? Gerne Neoprene eller Nylo-strecht
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 21:02
hvis jeg skulle have et par bedre neopren ville jeg satse på bare

http://salmonfly.dk/catalog/index.php/cPath/30_67_660

de får gode ord med på vejen de fleste steder.. og prisen er ikke skræmmende..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2012 kl. 21:51
Citat: René H.N.

hvis jeg skulle have et par bedre neopren ville jeg satse på bare

http://salmonfly.dk/catalog/index.php/cPath/30_67_660

de får gode ord med på vejen de fleste steder.. og prisen er ikke skræmmende..

Ok dem har jeg så aldrig hørt om.
Hvor har du hørt at de skulle holde?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres