Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nu igen )-:

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nu igen )-:
    Sendt: 20 Jun 2012 kl. 20:06
Utroligt at det forbund som skal varetage vores interesse, igen igen vader rundt i nælderne, med risiko for at brænde sig ganske fælt
 
 
Jesper Rasmussen
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 20:43
Ikke for noget men efter min usle mening er skribenten på den ugeavis du linker til en smule sensationsøgende. 
Her er den artikel på sportsfiskeren  bladsmøreren har rodet lidt rundt i men tydeligvis ikke læst. http://sportsfiskeren.dk/folketinget-vedtager-adgang-til-randzoner
Det bringer mig så frem til et par opklarende spørgsmål:
-Hvad er du utilfreds med?
-Hvilken rolle står der i artiklen (den oprindelige) at DSF opfordrer almindelig fiskere at påtage sig?
-Hvad er det du vil diskutere i denne tråd? (En forvridning af DSF´s ord eller??????)
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 21:18
Jeg synes nu, at det er fint og ganske naturligt for lystfiskerne, at de anmelder lovovertrædelser, som de måtte støde på ude ved fiskevandet, det være sig ulovlige garn, tyveri fra biler, gylle i åen eller randzone overtrædelser. 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 21:36
Hmmm...

Så vidt jeg lige kan læse, lægges der også op til en større opblødning af loven allerede fra starten - af miljø konsulenten!. Der er vist ingen tvivl om, at denne lov bliver èn af de love der kræver flest "finjusteringer" allerede fra starten. Ellers kan den jo næsten få en landmand i knæ, og det kan da IKKE være meningen?.

Landmændene er IKKE ondskabsfulde bussemænd i Danmark, men derimod fundamentet vi alle er afhængige af. Uden det har Danmark ingen base at gå tilbage til, når al industrien sidder i Kina og siger: Der var engang et lille land der hed Danmark Confused
Mvh. - Kim -
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 21:53
Citat: kikophil

Hmmm...

Så vidt jeg lige kan læse, lægges der også op til en større opblødning af loven allerede fra starten - af miljø konsulenten!. Der er vist ingen tvivl om, at denne lov bliver èn af de love der kræver flest "finjusteringer" allerede fra starten. Ellers kan den jo næsten få en landmand i knæ, og det kan da IKKE være meningen?.

Landmændene er IKKE ondskabsfulde bussemænd i Danmark, men derimod fundamentet vi alle er afhængige af. Uden det har Danmark ingen base at gå tilbage til, når al industrien sidder i Kina og siger: Der var engang et lille land der hed Danmark Confused
Mvh. - Kim -
Nå!, så er Bæredygtigt landbrug også kommet på 123nu... pinligt!
 
- Basen i Danmark hedder altså Novo, Lundbeck osv. ... de bussemænd har bare at rette ind ved at mindske deres forurening og så ellers bare gøre, som majoriteten i DK befaler dem og hvis der er mere brok, så hedder det 0-kr. i landbrugsstøtte.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 21:57
Citat: kikophil

Hmmm...

Så vidt jeg lige kan læse, lægges der også op til en større opblødning af loven allerede fra starten - af miljø konsulenten!. Der er vist ingen tvivl om, at denne lov bliver èn af de love der kræver flest "finjusteringer" allerede fra starten. Ellers kan den jo næsten få en landmand i knæ, og det kan da IKKE være meningen?.

Landmændene er IKKE ondskabsfulde bussemænd i Danmark, men derimod fundamentet vi alle er afhængige af. Uden det har Danmark ingen base at gå tilbage til, når al industrien sidder i Kina og siger: Der var engang et lille land der hed Danmark Confused
Mvh. - Kim -
 
Ja.. ja.. rolig nu Kim, vi kører milliarder hjem i industrien mens de fleste landmænd nok ikke ville kunne eksistere uden bistand fra støtteordninger Wink
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 22:08
#Steen

Der er vi så langt fra enige. En base baseret på medicin er ingen base. Medmindre man kan leve af at spise det selvfølgelig? Ka` du det?

Landmændene skal selvfølgelig rette sig efter gældende lovgivning - de skal vi jo ALLE ikke?

Uanset hvor meget "magt" du tilsyneladende har tillagt dem, er det kun en magt du føler de har, og ikke en magt de har i REALITETEN. Denne nye lov viser det jo direkte!.

Landbrugsstøtte - hvor får du dog alt det "mudder" fra?. Det indgår i en "overall" komplet økonomistyring sammenlagt med andre EU landes landbrug, og ligger i så høj en sammenlagt milliardklasse, at du ikke har en disse indflydelse på, hvem og hvorfor pengene bliver delt ud til ansøgerne.

Det viser sig jo også, at utallige danske firmaer har fået ulovlig landbrugsstøtte. Vores golfbaner, tennisbaner, gartnerier m.m. har søgt og fået landbrugsstøtte. Det viser desværre hvilket ROD der er nede i Bruxelles, og hvorfor de vil hæve EU landenes bidrag med 10% alligevel.

Kom til Bruxelles - så er du økonomisk sikret for livet.

Så ro på Steen Wink

Mvh. - Kim -


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 22:21
Hvad jeg mener, når jeg siger, at landbruget er vores allesammens fællesbase er, at industrien er så godt i gang med at outsource. Medicinfremstilling er langt fremme med robotterne, så de vil være noget af det sidste der ryger til udlandet. Men det VIL ske i en vis grad.

Landbruget kan pr. definision ikke flyttes til udlandet, og vil derfor altid være den absolut største værdi vores land kan indeholde.

Det kan da godt være, at lndbruget ikke tjener så mange penge IND til danmark, men det brødføder "i teorien" mange millioner af mennesker dagligt. Denne beregning bliver ALDRIG VÆRDISAT eller medtaget i den STORE økonomiske opgørelse. Hvor mange piller vil i gi` for et franskbrød?.

Mvh. - Kim -
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2012 kl. 23:26
Jeg lægger som ikke op til nogen større diskution, jeg mener bare at det er en meget farlig spiral hvis forbundet begynder at opfordre lystfiskerne til at kontrolere forholdende hos de landmænd de lejer deres fiskevand hos.
 
Der vil meget hurtigt kunne opstå gnidninger og interessekonflikter som kun vil være til skade for os lystfiskere.
Det er nu engang op til myndighederne og ikke andre at føre tilsyn med om reglerne overholdes.
 
Synes bare at det forbund som skulle varetage lystfiskerne interesser, nogle gange taber sutten. Deres overordende mål bør altid være at skaffe fisk og fiskevand til det sine medlemmer.
Dette gøres bedst ved at vælge samarbejde frem for konflik, og nogle gange må man acceptere at ikke alle har sammer interesser.
 
 
Jesper Rasmussen
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 02:08
Citat: Rasmussen

Jeg lægger som ikke op til nogen større diskution, jeg mener bare at det er en meget farlig spiral hvis forbundet begynder at opfordre lystfiskerne til at kontrolere forholdende hos de landmænd de lejer deres fiskevand hos.
 
Der vil meget hurtigt kunne opstå gnidninger og interessekonflikter som kun vil være til skade for os lystfiskere.
Det er nu engang op til myndighederne og ikke andre at føre tilsyn med om reglerne overholdes.
 
Synes bare at det forbund som skulle varetage lystfiskerne interesser, nogle gange taber sutten. Deres overordende mål bør altid være at skaffe fisk og fiskevand til det sine medlemmer.
Dette gøres bedst ved at vælge samarbejde frem for konflik, og nogle gange må man acceptere at ikke alle har sammer interesser.
 
 
Jesper Rasmussen

Hvor står der det i artiklen fra DSF???????????
Hvilken passage ligger specifikt op til at der er fiskerne der skal udøve dette????


Redigeret af TBH - 21 Jun 2012 kl. 02:09
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 02:53
Citat: Rasmussen

Jeg lægger som ikke op til nogen større diskution, jeg mener bare at det er en meget farlig spiral hvis forbundet begynder at opfordre lystfiskerne til at kontrolere forholdende hos de landmænd de lejer deres fiskevand hos.
 
Der vil meget hurtigt kunne opstå gnidninger og interessekonflikter som kun vil være til skade for os lystfiskere.
Det er nu engang op til myndighederne og ikke andre at føre tilsyn med om reglerne overholdes.
 
Synes bare at det forbund som skulle varetage lystfiskerne interesser, nogle gange taber sutten. Deres overordende mål bør altid være at skaffe fisk og fiskevand til det sine medlemmer.
Dette gøres bedst ved at vælge samarbejde frem for konflik, og nogle gange må man acceptere at ikke alle har sammer interesser.
 
 
Jesper Rasmussen

Hva Jesper vil det sige hvis du ser en der begår noget ulovligt at du ikke vil anmælle den person ?????

Eller lad mig spøre på en anden måde.....!!! Du har lånt din bil til en ven, sener på dagen ser du din ven pisse fuld nede i byen, hvor på han setter sig ind i din bil for at køre.. Vil du kontake Politet velviden at din bil bliver beslaglagt? elller vil du heller have at han måske kommet til at køre en ned eller smader bilen.

Jeg ved sku godt hvad jeg vil vælge Men ved du det ????

Mvh
Glen Rasmussen


Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 06:58
Citat: kikophil

Hvad jeg mener, når jeg siger, at landbruget er vores allesammens fællesbase er, at industrien er så godt i gang med at outsource. Medicinfremstilling er langt fremme med robotterne, så de vil være noget af det sidste der ryger til udlandet. Men det VIL ske i en vis grad.

Landbruget kan pr. definision ikke flyttes til udlandet, og vil derfor altid være den absolut største værdi vores land kan indeholde.

Det kan da godt være, at lndbruget ikke tjener så mange penge IND til danmark, men det brødføder "i teorien" mange millioner af mennesker dagligt. Denne beregning bliver ALDRIG VÆRDISAT eller medtaget i den STORE økonomiske opgørelse. Hvor mange piller vil i gi` for et franskbrød?.

Mvh. - Kim -

Så bør de landmænd, som ikke kan fatte, at vores jord ikke kan bære alt det kvælstof og ikke mindst ulovlige kemikalier, som nogen også har dummet sig med, skynde at outsource sig selv og hele svineriet til 10 gange så mange hektarer.

I Danmark har vi næsten dobbelt så meget belastning på landbrugsjorden, i forhold til landets samlede areal, end den næste på listen i verden. Mener den næste er USA. Ikke noget at sige til det går galt.


Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brian nielsen Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brian nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 08:00
Hvis staten Danmark laver nogle regler, må de også selv sørge for at de bliver overholdt, det kan ikke være vi lystfiskere der skal spille politibetjente. Lodsejerne er trods alt vores "arbejdsgivere", og hvis vi forventer at have noget fiskevand, er det nok bedst at lade myndighederne klare deres, og lade være med selv at lægge og ud med dem, med risiko for at midste vores fiskevand.
Dermed mener jeg ikke at vi bare skal lade stå til, men tænke os rigtig godt om, inden vi begynder at kaste med sten.
Bare lige en tanke, mvh Brian Nielsen 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 08:17
Citat: brian nielsen

Hvis staten Danmark laver nogle regler, må de også selv sørge for at de bliver overholdt, det kan ikke være vi lystfiskere der skal spille politibetjente. Lodsejerne er trods alt vores "arbejdsgivere", og hvis vi forventer at have noget fiskevand, er det nok bedst at lade myndighederne klare deres, og lade være med selv at lægge og ud med dem, med risiko for at midste vores fiskevand.
Dermed mener jeg ikke at vi bare skal lade stå til, men tænke os rigtig godt om, inden vi begynder at kaste med sten.
Bare lige en tanke, mvh Brian Nielsen 

Sludder og vrøvl, landmændene er squ ikke mine arbejdsgivere, jeg er tvært i mod med til at forsørge dem via den 6,7 milliarder kroner store landbrugsstøtte. Og hvis vi lystfiskere konstaterer, at der er nogle landmænd, som ikke ikke overholder miljølovgivningen, så skal vi naturlig straks anmelde dem til myndighederne. Og vi må hellere give afkald på fiskeretten hos dem, end at vi skal lukke øjene for deres miljøødelæggelser.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 21 Jun 2012 kl. 08:39
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 08:38
Citat: kikophil

Hmmm...

Så vidt jeg lige kan læse, lægges der også op til en større opblødning af loven allerede fra starten - af miljø konsulenten!. Der er vist ingen tvivl om, at denne lov bliver èn af de love der kræver flest "finjusteringer" allerede fra starten. Ellers kan den jo næsten få en landmand i knæ, og det kan da IKKE være meningen?.

Landmændene er IKKE ondskabsfulde bussemænd i Danmark, men derimod fundamentet vi alle er afhængige af. Uden det har Danmark ingen base at gå tilbage til, når al industrien sidder i Kina og siger: Der var engang et lille land der hed Danmark Confused
Mvh. - Kim -

Sludder og vrøvl, den nye lov omkring dyrkningsfrie bræmmer langs vandløbene, den er og skal kun være starten på en udvikling, hvor retten til det vand som løber i de danske vandløb helt skal overgå til samfundet, for landbruget har i løbet af de sidste 60 år demonstreret, at de ikke evner at passe på vandmiljøet.

Og landbruget er ikke en skid fundament for vores samfund, der er kun ca. 40.000 landbrugsbedrifter i Danmark, og får 6,7 milliarder kroner i landbrugsstøtte, det er i snit 167.500 pr. kroner landbrugsbedrift, og det er da godt nok en bistandshjælp som vil noget, men hva' fanden der skal jo være nogen som skal betale for landmændenes luksusejendomme og store dyre offroadere.  

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 21 Jun 2012 kl. 16:30
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 09:07
Citat: brian nielsen

Hvis staten Danmark laver nogle regler, må de også selv sørge for at de bliver overholdt, det kan ikke være vi lystfiskere der skal spille politibetjente. Lodsejerne er trods alt vores "arbejdsgivere", og hvis vi forventer at have noget fiskevand, er det nok bedst at lade myndighederne klare deres, og lade være med selv at lægge og ud med dem, med risiko for at midste vores fiskevand.
Dermed mener jeg ikke at vi bare skal lade stå til, men tænke os rigtig godt om, inden vi begynder at kaste med sten.
Bare lige en tanke, mvh Brian Nielsen 
Det er en borgerpligt at anmelde lovbrud - at anmelde en bonde, som ikke overholder regler for randzoner, det har altså intet med at spille politibetjent at gøre, men derimod er det altså en borgerpligt.
At spille politibetjent ville betyde, at lystfiskerne selv tog kontakt til den pågældne bonde og f.eks. anholdte vedkomne eller udskrev en bøde, men da lystfiskerne jo blot opfordres til at gøre deres borgerpligt altså at anmelde et lovbrud, så er det fuldstændig forkert at sige; at lystfiskerne spiller politi.
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 09:54
Citat: TBH

[QUOTE=

Hvor står der det i artiklen fra DSF???????????
Hvilken passage ligger specifikt op til at der er fiskerne der skal udøve dette????
Jeg ved ikke hvordan du fortolker følgende –
 
 Vi skal være vågne lokalt både i de Grønne Råd og andre fora og gerne gå i dialog med kommunernes sagsbehandlere om, hvor der er fejl og mangler. Vi skal sikre at gode vandløb og de, der rummer et godt potentiale, sikres bedst muligt, siger miljøkonsulent Lars Brinch Thygesen fra Danmarks Sportsfiskerforbund.
Jeg læser at det klart fremgår mellem linierne at lystfiskerne har en rolle at spille, eftersom de gør sig i div. fora omkring fiskevandene
 
Jesper Rasmussen 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 10:35
Jeg er enig med Tom.
 
Hvordan du kan udlede af ovenstående, at DSF opfordrer til selvtægt er mig komplet uforståligt Stern Smile
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 12:24
Hvis ovenstående citat berretiger til konklusioner om at "vade rundt i nælderne" "utroligt" og "igen igen" retorik så vil jeg også vove den påstand dette er noget af det tyndeste grundlag jeg længe har set for at starte endnu en alenlang for/imod "diskussion" eller måske rettere serie af meningstilkendegivelser omkring det kære forbund og alt dets (u)væsen. Jeg er for stramning af de nuværende randzoneregler. Hvis man ser en overtrædelse af reglerne kan man selvfølgelig vælge at lade være med at gøre noget eller at gøre noget - jeg ved godt hvad jeg bakker op om i dette tilfælde.
Uanset hvad, kan jeg selv med værste vilje ikke se noget problematisk i det citat der er udgangspunktet her
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 17:12
Det er så desværre sørgeligt for de foreninger der mister fiskevand men pyt de kan nok finde noget andet eller kan?  bønder taler også sammen
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 17:55
Jesper
Og den rolle er så at gå bonderøvene i bedene med om de overholder randzonerne - for det er ALLE fiskere jo kompetente til???
Kan du lige sådan kvikt og på nudansk uden et hav af kilder, links og copy/paste redegøre for UNDTAGELSERNE for randzonerne???
(Gerne uden festlige fortolkninger a la bladsmøreren fra en vis ugeavis)
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 23:14
Citat: pip_ser

Det er så desværre sørgeligt for de foreninger der mister fiskevand men pyt de kan nok finde noget andet eller kan?  bønder taler også sammen
Rart andre også kan se sammenhængen i tingene, uden at afspore debatten og trække den væk fra det egentlige problem Smile
 
Jesper Rasmussen


Redigeret af Rasmussen - 21 Jun 2012 kl. 23:15
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 23:16
Citat: Jan Persson

Jeg er enig med Tom.
 
Hvordan du kan udlede af ovenstående, at DSF opfordrer til selvtægt er mig komplet uforståligt Stern Smile
Hvor i himlens navn kommer ordet selvtægt nu fra ?????
 
Jesper Rasmussen
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 23:39
Hej Jesper
Det er da uden tvivl MULIGT at opføre sig så kluntet at man kan miste fiskevand - det gælder jo også hvis man tramper korn ned, lukker køer ud, lader hunden jagte lodsejerens vildt, kører over hans markvandingsrør eller i højlydte vendinger i ugeavisen kommenterer hans gyllespredning på frosne marker osv osv. Kun fantasien sætter grænser.
 At man derimod eksempelvist diskret gør kommunen opmærksom på et problem de som tilsynsførende myndighed jo kan få information om på mange andre måder end fra lystfiskere kan i nogle tilfælde bestemt være relevant efter min mening - hvad er alternativet ?
At man skal tænke sig meget godt om i den slags sager det er selvfølgelig uangribeligt men det kan jeg i bund og grund heller ikke se udtalelsen fra forbundet bestrider


 
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 03:23
Citat: TBH

Jesper
Og den rolle er så at gå bonderøvene i bedene med om de overholder randzonerne - for det er ALLE fiskere jo kompetente til???
Kan du lige sådan kvikt og på nudansk uden et hav af kilder, links og copy/paste redegøre for UNDTAGELSERNE for randzonerne???
(Gerne uden festlige fortolkninger a la bladsmøreren fra en vis ugeavis)

Jesper,
Kan se du har været forbi men undladt at svare på ovenstående.
Hvilkel del forstår du ikke??
Er spørgsmålet for svært - det kan jo ikke være rigtigt at du ikke er opdateret på disse regler som du linker til at forbundet efter din fortolkning opfordrer til at vi skal holde øje med?
Du MÅ da kende reglerne hvis du som fisker skal vide hvad der er rigtigt eller forkert????
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 08:42
Citat: TBH

 Du MÅ da kende reglerne hvis du som fisker skal vide hvad der er rigtigt eller forkert????

Når det handler om beskyttelsen af naturen og miljøet, så må vi hellere indgive en anmeldelse for meget, end en for lidt. Og derfor er det rigeligt, hvis lystfiskerne i grove træk kender reglerne om randzoner, for vi skal jo netop overlade det til myndighederne, at efterforske sagerne og afgøre, om der skal rejses en sag i mod en landmand.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 11:33
NRE
Så du melder også naboen INDEN han kører i sommerhuset for at køre for stærkt???
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 13:17
Citat: TBH

NRE
Så du melder også naboen INDEN han kører i sommerhuset for at køre for stærkt???
 Generelt vil der komme 10 meter randzone ved de fleste større vandløb og ved de vandløbsstrækninger, hvor lystfiskerne typisk færdes vil der med stor sandsynlighed ikke gives dispensation fra reglerne - så hvis en lystfisker observere, at 10 meter randzonen ikke er overholdt på en strækning af åen, så er det da bare at tage et foto og sende det til myndighederne med angivelse af sted og så må de jo tage stilling til, om der er sket en lovovertrædelse --- på samme måde, som hvis man melder naboen for f.eks. mistanke om en ulovligt opført
udestue, sortarbejde, socialtbedrageri o.a.
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 16:00
Citat: sage

Citat: kikophil

Hvad jeg mener, når jeg siger, at landbruget er vores allesammens fællesbase er, at industrien er så godt i gang med at outsource. Medicinfremstilling er langt fremme med robotterne, så de vil være noget af det sidste der ryger til udlandet. Men det VIL ske i en vis grad.

Landbruget kan pr. definision ikke flyttes til udlandet, og vil derfor altid være den absolut største værdi vores land kan indeholde.

Det kan da godt være, at lndbruget ikke tjener så mange penge IND til danmark, men det brødføder "i teorien" mange millioner af mennesker dagligt. Denne beregning bliver ALDRIG VÆRDISAT eller medtaget i den STORE økonomiske opgørelse. Hvor mange piller vil i gi` for et franskbrød?.

Mvh. - Kim -

Så bør de landmænd, som ikke kan fatte, at vores jord ikke kan bære alt det kvælstof og ikke mindst ulovlige kemikalier, som nogen også har dummet sig med, skynde at outsource sig selv og hele svineriet til 10 gange så mange hektarer.

I Danmark har vi næsten dobbelt så meget belastning på landbrugsjorden, i forhold til landets samlede areal, end den næste på listen i verden. Mener den næste er USA. Ikke noget at sige til det går galt.




Hej Jesper

Nææææ  -husk på at jord ikke kan outsources. Det er derfor jeg VED, at vores danske jord er det eneste vi til alle tider kan vende tilbage til. Så kan problemet være, at jorden er tidsmæssigt ødelagt, men  på trods af nuklear - og andre forurenende jord"tilsætninger", Vil vi altid kunne vende tilbage til "JORDEN".

Mvh. - Kim -




Redigeret af kikophil - 22 Jun 2012 kl. 16:01
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 16:20
Citat: sage

Citat: kikophil

Hvad jeg mener, når jeg siger, at landbruget er vores allesammens fællesbase er, at industrien er så godt i gang med at outsource. Medicinfremstilling er langt fremme med robotterne, så de vil være noget af det sidste der ryger til udlandet. Men det VIL ske i en vis grad.

Landbruget kan pr. definision ikke flyttes til udlandet, og vil derfor altid være den absolut største værdi vores land kan indeholde.

Det kan da godt være, at lndbruget ikke tjener så mange penge IND til danmark, men det brødføder "i teorien" mange millioner af mennesker dagligt. Denne beregning bliver ALDRIG VÆRDISAT eller medtaget i den STORE økonomiske opgørelse. Hvor mange piller vil i gi` for et franskbrød?.

Mvh. - Kim -

Så bør de landmænd, som ikke kan fatte, at vores jord ikke kan bære alt det kvælstof og ikke mindst ulovlige kemikalier, som nogen også har dummet sig med, skynde sig, at outsource sig selv og hele svineriet til 10 gange så mange hektarer.

I Danmark har vi næsten dobbelt så meget belastning på landbrugsjorden, i forhold til landets samlede areal, end den næste på listen i verden. Mener den næste er USA. Ikke noget at sige til det går galt.

Hej Jesper. Du burde vide, at der ikke findes landmænd, der ikke ved, hvilket der kan betale sig at outsource og "modsat". De er er i teorien selvstændige, men i praksis er det bankerne, der styrer den faktiske handlemåde af den enkelte landmand!!!.

Når man evaluerer den enkelte landmands økonomi, er det derfor essentielt, at medtage alle de nævnte aspekter!!!.

Mvh. - Kim Korskjær


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 16:33
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: kikophil

Hmmm...

Så vidt jeg lige kan læse, lægges der også op til en større opblødning af loven allerede fra starten - af miljø konsulenten!. Der er vist ingen tvivl om, at denne lov bliver èn af de love der kræver flest "finjusteringer" allerede fra starten. Ellers kan den jo næsten få en landmand i knæ, og det kan da IKKE være meningen?.

Landmændene er IKKE ondskabsfulde bussemænd i Danmark, men derimod fundamentet vi alle er afhængige af. Uden det har Danmark ingen base at gå tilbage til, når al industrien sidder i Kina og siger: Der var engang et lille land der hed Danmark Confused
Mvh. - Kim -

Sludder og vrøvl, den nye lov omkring dyrkningsfrie bræmmer langs vandløbene, den er og skal kun være starten på en udvikling, hvor retten til det vand som løber i de danske vandløb helt skal overgå til samfundet, for landbruget har i løbet af de sidste 60 år demonstreret, at de ikke evner at passe på vandmiljøet.

Og landbruget er ikke en skid fundament for vores samfund, der er kun ca. 40.000 landbrugsbedrifter i Danmark, og får 6,7 milliarder kroner i landbrugsstøtte, det er i snit 167.500 pr. kroner landbrugsbedrift, og det er da godt nok en bistandshjælp som vil noget, men hva' fanden der skal jo være nogen som skal betale for landmændenes luksusejendomme og store dyre offroadere.  

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Desværre Nils - kan jeg ikke bruge dit vrøvl til noget. Som du allerede kan se, diskuteres loven nu i mange aspekter - så allerede der, kan du hoppe af!!!. Andre står i kø for at gradbøje loven. så i mit udsafgn om, at dette er en lov, der absolut vil blive gradbøjet holder helt stik. Der er alt for mange "ulige" aspekter der hører ind under denne lov, så dem vil vi høre hen ad vejen!!!.

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 16:50
Jeg tænker en del på:

Når nu der bliver åbnet for offentligheden på de kommende tilgængelige arealer, vil disse arealer så ikke blive behandlet som alle vores øvrige offentlige arealer???.

Hmmm.. tjohhh - vores nuværende offentlige arealer er jo desværre plastret til med, rent ud sagt - skidt og lort!!!.

Med dette nye tiltag, skal det offentlige (os alle sammen) så døje og betale for oprydning og måske også vedligeholdelse af 100 kilometer vis af naturens blanding af fritvoksende ukrudt/+ alskens andet!.

Mvh. - Kim Korskjær
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 17:07
Jeg er lidt skuffet over nogle af 123.nu`s medlemmer, da det tilsyneladende lader som om, der er mange, der ikke kan indse, at "jorden" er den eneste sande værdi vi har!!!.

Når alt andet er væk (pengenes kursværdier) er der kun en ting tilbage der er noget værd - jord!!!.

Husk begravelsestalen: Af jord er du kommet - til jord skal du blive!.

Dette gælder for alt og alle!!!.

Mvh. - Kim -

Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 17:36
kim - over tid vil du se at landbrugsproduktionen også flytter ud áf landet - det der bliver tilbage, er produktion til eget forbrug - østover er de ved at lægge kimen til at tage markedsandele. og godt for det - klimaet har bedre af at fødevare produceres hvor de forbruges og ikke mindst miljøet der hvor der nu er en overproduktion.
strippet for tilskud og særordninger, er landbrug ikke rentabel idag - hvilket økonomerne faktisk også peger på det ikke er idag hvor landbruget får tilskud og har særordninger (her tænkes fx på at landbruget er fritaget for at betale for oprydning af egen forurening) og ja, skal landbruget betale for oprydning af egen forurening så vil det blive en byrde de ikke økonomisk kan bære, men dette er også begrundet i at der produceres så intensivt her i landet, at naturen ikke har en chance for at optage miljøbelastningen. så de er selv skyld i at der kommer restriktioner.
jeg undres meget over at du mener landet (randsonerne) bliver en losseplads hvis offentligheder for fri adgang - jo man kan da finde eksempler - ingen tvivl derom - men generelt syntes jeg da, at de forskellige brugere af vardeå dalen i forbindelse med kyst til kyst stien - holder en høj standart i oprydningen efter sig selv.
men det er da en nem pointe at skyde ud fra hoften - dog sikkert uden bund i virkeligheden.
kim .- jeg gad vide hvor du fisker?? der er ski ikke nogen bønder ved vores å der kommer og slår græsset og nusse pusser i bevoksningen på de udyrkede arealer uden dyrehold på - og disse arealer er vildt bevoksede ja - og de er skide hyggelige at være på - engang i mellem tager vandplejeudvalget en tur ned over åen og fjerne væltede buske og træer og klipper lidt i beplantningen hvis det er til megen gene. det tro jeg gerne de bliver ved med selv om offentligheden får adgang til åërne.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 17:44
og kim forresten - jeg er lidt skuffet over at du ikke kan se, at jord ikke midste sin værdi af at samfundet har ret til at færdes derpå - om det er en bønderøv eller samfundet der har brugsretten/ejerretten, giver ikke nogen forskel deri - for lovgivningen er gående mod at der skal være randsoner, den gamle regering fremsatte først forslaget, den nye regering har kun ændret marginalt på brugsretsiden - men randsoner - det kommer der - og så skuffer det mig at du ikke kan se at det er flueknepperi at værdisætte ud fra hvem der har færdselsretten
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 17:46
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 20:21

Ja puha, 167.500 i støtte til hver bedrift - det er da en overordentligt dårlig forretning for samfundet, ikke mindst når man tænker på, at hver bedrift køber for millioner af kr. i grovvareforretningen (her af største delen dansk produceret forder), beskæftiger 49.000 mand, der får løn og betaler skat, gør brug af danske dyrlæger for x kroner, konsulenter for x kr. og alt det andet. Står for 20% af eksporten og beskæftiger trods alt stadig en del mennesker på danske slagterier og diverse andre forarbejdningsindustrier af fødevarer fra markerne.

Nej så er der da klart bedre samfundsøkonomi i, at nedlægge vores landbrug, så scorer vi da lige 6,7 mia, det er jo meget bedre end de 40 mia. vi tjener på eksporten: http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/199401/vi_tjener_40_mia_kr_paa_landbrugseksport.html

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 22:15
Citat: Georgi

Ja puha, 167.500 i støtte til hver bedrift - det er da en overordentligt dårlig forretning for samfundet, ikke mindst når man tænker på, at hver bedrift køber for millioner af kr. i grovvareforretningen (her af største delen dansk produceret forder), beskæftiger 49.000 mand, der får løn og betaler skat, gør brug af danske dyrlæger for x kroner, konsulenter for x kr. og alt det andet. Står for 20% af eksporten og beskæftiger trods alt stadig en del mennesker på danske slagterier og diverse andre forarbejdningsindustrier af fødevarer fra markerne.

Nej så er der da klart bedre samfundsøkonomi i, at nedlægge vores landbrug, så scorer vi da lige 6,7 mia, det er jo meget bedre end de 40 mia. vi tjener på eksporten: http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/199401/vi_tjener_40_mia_kr_paa_landbrugseksport.html

Når de åbenbart tjener så meget, så burde der jo overhovedet ikke være noget som helst problem ved, at de så overholder reglerne for randzoner, ja!, det er vel heller ikke nødvendigt med ulovlige sprøjtemidler og gødning samt at forarme og forurene naturen - hurra!, det var sgu dejligt at høre, at landbruget tjener så mange penge, så de fra imorgen vil producere bæredygtigt....
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 22:25
Citat: King

Citat: kikophil

Hmmm...

Så vidt jeg lige kan læse, lægges der også op til en større opblødning af loven allerede fra starten - af miljø konsulenten!. Der er vist ingen tvivl om, at denne lov bliver èn af de love der kræver flest "finjusteringer" allerede fra starten. Ellers kan den jo næsten få en landmand i knæ, og det kan da IKKE være meningen?.

Landmændene er IKKE ondskabsfulde bussemænd i Danmark, men derimod fundamentet vi alle er afhængige af. Uden det har Danmark ingen base at gå tilbage til, når al industrien sidder i Kina og siger: Der var engang et lille land der hed Danmark Confused
Mvh. - Kim -
 
Ja.. ja.. rolig nu Kim, vi kører milliarder hjem i industrien mens de fleste landmænd nok ikke ville kunne eksistere uden bistand fra støtteordninger Wink
Rolig nu Peter. Nu ved jeg ikke om du er direktør eller pakkerimedarbejder i industrien, men du er vel klar over at støtteordninger er ligeså fremhærskende i industrien som i landbruget????
Så klap lige hesten du...........Wink
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 23:11
Kehler: Du skal nok ikke regne med at blive kontaktet med henblik på at blive økonomisk vismand for folketinget. Det regner jeg heller ikke med at blive, men jeg kan dog gennemskue, at det ikke er så simpelt som du stiller det op. Lige gyldigt hvilken fløj du stemmer på. Du skylder i øvrigt selv BIG TIME fra i dag, vi har alle fået 7 mia. i skattelettelser, så du retter bare ind som landbruget skal gøre, du har faktisk fået mere i støtteordning nu. Wink
 
Landbruget skal, såvel som alle os andre, overholde lovgivningen. Lige så vel som industrien skal.
 
Og lige såvel som landmændene piber når der sker indskrænkninger i deres indtjeningsmuligheder, lige så vel gør industrien. Fjernelse af bly, forbud mod alkyd maling, skrappere miljø krav, beskatning osv. osv., så hyler industrien præcis lige så meget - den nu hedengangne hr. Møller truede endda med flytte hele virksomheden fra DK, hvis han ikke fik de vilkår han ville have for nogle år siden!
 
Jeg synes ikke det er fair, at det er landmændene der skal have skylden hver gang. Hvis ikke det er fra os lystfiskere, så er det fra miljø organisationer, den almindelige forbruger (som alligevel vælger det billigste produkt før de når kassen) osv.
 
Hvad med kosmetik firmaerne? Nå ja, jeg kan jo bare lade være med at bruge deres produkter, men det er der så sandelig mange der ikke gør, og mange af produkterne er smæk fyldte med parabener og meget andet "godt", som er mistænkt for at virke hormonforstyrende mv., det vaskes så ud til vores spildevands anlæg, som leder det hvor hen efter rensning? Det er for hulen ikke mange år siden, at der lige pludselig var udsædvanligt mange to-hovedede åle kvabbe yngel i Limfjorden!!! Det kan altså ikke tilskrives landbruget (ja lur mig, om ikke nogen kan det også) 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 00:04
Citat: Georgi

Kehler: Du skal nok ikke regne med at blive kontaktet med henblik på at blive økonomisk vismand for folketinget. Det regner jeg heller ikke med at blive, men jeg kan dog gennemskue, at det ikke er så simpelt som du stiller det op. Lige gyldigt hvilken fløj du stemmer på. Du skylder i øvrigt selv BIG TIME fra i dag, vi har alle fået 7 mia. i skattelettelser, så du retter bare ind som landbruget skal gøre, du har faktisk fået mere i støtteordning nu. Wink
 
 
Økonomisk vismand for folketinget - tja!, der vil selv en amøbe kunne gøre det bedre end dem, som benyttes derinde ... f.eks. så er det primære argument brugt af MFérne for at lette i topskatten, at det vil give, hvad der svare til 15000 nye arbejdspladser ,,, og det er jo den værste gang bræk - stortset alle som ligger i det berørte område, hvor der betales topskat, de arbejder allerede enten det max, som de selv ønsker eller det max, som deres ansættelsessted har behov for - så den 25er ekstra udbetalt pr. time, den er absolut ikke afgørende for, om folk vil arbejde mere; folk arbejder mere, hvis deres ansættelsessted har behov for det - i stedet for den tåbelige "leflen for de 20% højest lønnede" skattelettelse, som der reelt ikke er råd til med et underskud på 70 mia. bare i år,, hvis man overhovedet skulle bruge 7 mia. så burde pengene være blevet brugt på forskning og uddannelse, altså noget, som ville gavne samfundet på den lange bane.
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 00:14
Hej Kehler!
 
Pæææææææænnntttt langt fra emnet... Det var ikke for at diskutere politik, som jeg skrev, "lige gyldigt hvilken fløj du stemmer på..."
 
Kom nu igang, du bidrager ikke til vandmiljøet, naturen eller samfundet for de 7 mia du lige har fået i støtte ordning, ved at sidde og skrive politiske indlæg Tongue
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 00:29
Citat: Georgi

Hej Kehler!
 
Pæææææææænnntttt langt fra emnet... Det var ikke for at diskutere politik, som jeg skrev, "lige gyldigt hvilken fløj du stemmer på..."
 
Kom nu igang, du bidrager ikke til vandmiljøet, naturen eller samfundet for de 7 mia du lige har fået i støtte ordning, ved at sidde og skrive politiske indlæg Tongue
Kan du ikke lige forklare, hvordan topskattelse = støtteordning til mig???
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 00:59
Hvis landbrugets støtteordninger er 6,7 mia over én kam (inkl. økologiske, biodynamiske og bæredygtige landbrug), og befolkningen i hele DK har fået 7 mia i skattelettelser, så har vi rundt regnet fået 300 mio. kr. mere i støtte end landbruget alene. Og landbruget er jo åbenlyst ÉN enhed, så det er befolkningen i DK da også?
Som jeg skrev for 2 indlæg siden, og præcisrede i sidste indlæg, er det ikke for at diskutere politik, og holdninger hertil. Så skrev jeg på et politisk debat forum, det kan vi vist næppe kalde det her.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 07:48
det er da grov nok - med din blok opdeling af samfundet, så må provenuegrundlaget vel også ligge i hver blok ??
hvorfra får du, at steen er modtageren af skattelettelser ?
derimod kan du finde bønder som støttes op i en indtægtsgrúndlag - som vil få glæde af overnævnte!
jesper - alt dette er faktisk uvæsentligt i spørgsmålet, ikke at det er uden betydning, men uvæsentligt. det der betyder noget, hvor står befolkningen i forhold til definere betydningen af ejerskab af randsonerne´, og dette er udenlukket et politisk spørgsmål.
 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 09:02
Citat: Georgi

Hvis landbrugets støtteordninger er 6,7 mia over én kam (inkl. økologiske, biodynamiske og bæredygtige landbrug), og befolkningen i hele DK har fået 7 mia i skattelettelser, så har vi rundt regnet fået 300 mio. kr. mere i støtte end landbruget alene. Og landbruget er jo åbenlyst ÉN enhed, så det er befolkningen i DK da også? 

Det er da godt nok rendyrket maxisme, at betegne en nedsættelse at skatten som en støtteordning...Dead

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 09:26
er minisme så det modsatte af maxismeQuestion

Udover dette kan man da godt kalde det en slags indirekte støtteordning at sænke skatten - måske ikke så meget den enkelte borger, som de erhverv der nyder godt af sænkningen, butikker, landbrug osv. osv...
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 10:08
Bjarne: Enig mht. adgangen til randzonerne. Det er et politisk spørgsmål. Mht. skattelettelserne, så er det lige så meget for at provokere lidt. Flere herinde har den holdning, at når landbruget modtager støttekroner, så skylder de samfundet tilbage, og skal bare rette ind. Nu får vi jo så lidt lempelse i det vi skal betale i skat til samfundet, så skylder vi vel også? Smile
 
NRE: Hvordan du får flettet maxisme ind, det kan jeg ikke lige gennemskue. Om du skal betale 7 mia. mindre i skat, eller du skal betale det samme i skat og få 7 mia. tilbageført som tilskud, det må vist ca. blive det samme. Ideen er jo netop, at disse 7 mia. skal ud og arbejde i samfundsøkonomien og skabe arbejdspladser og vækst, det er vist meget tæt på at kunne kaldes en støtteordning for vores fælles økonomi. Og ja, det er korrekt, at landbruget stadig får sine støttekroner OG del i skattelettelserne. Nu har de selv brugt udtrykket "Sludder og vrøvl" om, at landbruget er et fundament for DK, vil du så ikke forholde dig til artikelen jeg lagde et link til: http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/199401/vi_tjener_40_mia_kr_paa_landbrugseksport.html
 
Om du og andre vil det eller ej, så er landbrug altså stadig en ganske væsentlig del af dansk økonomi. Og bidrager mere til vores indtjening i udlandet end medicinal industrien og alle de andre brancher og indstrier der nævnes længere oppe i tråden.
 
Igen må jeg understrege, at det naturligvis ikke gør, at landbruget ikke skal følge reglerne og minimere deres forurening - lige så vel som alle andre virksomheder.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 11:06
Citat: Georgi

Igen må jeg understrege, at det naturligvis ikke gør, at landbruget ikke skal følge reglerne og minimere deres forurening - lige så vel som alle andre virksomheder.


Ligeså vel som alle andre virksomheder, siger du. Men det er jo lige præcis det, der ikke er tilfældet! Hvorfor skal landbruget som det eneste erhverv friholdes fra det sunde princip om, at forureneren betaler?

Hvorfor skal landbruget kompenseres for at få indskrænket retten til at forurene, når andre selv må til lommerne? Husejere er blevet pålagt selv at etablere spildevandsrensning - eller betale for at blive koblet på kommunal rensning. Det er en udskrivning på mindst 40.000 kr. Ofte langt mere. Hvad er det, der gør landbruget så specielt?

Johan

Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2012 kl. 11:09
Citat: ljf

Citat: King

Citat: kikophil

Hmmm...

Så vidt jeg lige kan læse, lægges der også op til en større opblødning af loven allerede fra starten - af miljø konsulenten!. Der er vist ingen tvivl om, at denne lov bliver èn af de love der kræver flest "finjusteringer" allerede fra starten. Ellers kan den jo næsten få en landmand i knæ, og det kan da IKKE være meningen?.

Landmændene er IKKE ondskabsfulde bussemænd i Danmark, men derimod fundamentet vi alle er afhængige af. Uden det har Danmark ingen base at gå tilbage til, når al industrien sidder i Kina og siger: Der var engang et lille land der hed Danmark Confused
Mvh. - Kim -
 
Ja.. ja.. rolig nu Kim, vi kører milliarder hjem i industrien mens de fleste landmænd nok ikke ville kunne eksistere uden bistand fra støtteordninger Wink
Rolig nu Peter. Nu ved jeg ikke om du er direktør eller pakkerimedarbejder i industrien, men du er vel klar over at støtteordninger er ligeså fremhærskende i industrien som i landbruget????
Så klap lige hesten du...........Wink
 
Dansk erhvervsstøtte var i 2011 20 mia. kr., derudover 10 mia. fra EU, hvor de 7 mia i den omtalte landbrugsstøtte kommer fra:
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres