Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ang. Klasse #4 stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Mathias Nagel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nagel Avatar

Tilmeldt:: 20 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ang. Klasse #4 stang
    Sendt: 21 Jun 2012 kl. 23:20
Hejsa.
I får lige en laang smøre, så håber i vil tage jer tid til at læse den :)...

Jeg har lige fået købt mig et Fenwick Ironfeather #4 hjul, og skal derfor ud og have en tilhørende stang. Stangen skal bruges til følgende:

- Skal til Lapland i slutningen af Juli ud i vildmarken og fiske stalling/ørred/rødding.
- Skal til Island i midten af Juli og fiske Ørred/Arctic Char.
- Skal samtidig også kunne bruges på kysten på dage med godt vejr selvfølgelig.
 
Ved godt en #4 stang ikke er helt optimalt til disse ting måske, men har allerede et #7 sæt, så vil gerne have et let sæt som kan udfordre mig lidt, samtidigt med man får en større fiskemessig fornøjelse når der skal fightes osv.
 
Så altså en god allround stang som kan bruges til lidt af hvert og selvfølgelig har lidt rygrad, men samtidig også være god til tørflue / nymfefiskeriet.
Mit budget er ALLERHØJST 2000 kroner, men mindre ville ikke gøre spor. Har i den anledning kigget lidt på en TFO BVK stang, som jeg har læst rigtig mange steder skulle være top kvali. Men kan en billigere stang ikke gøre det?
 
Ved godt at i selvfølgelig vil sige jeg skal prøve stængerne osv, og at dette spørgsmål har været stillet 749 gange før. Hvor kan jeg prøve de forskellige stænger? Alle fiskeri forretninger jeg kender til ligger i indre københavn, hvor jeg ikke kan se hvordan jeg skulle kunne prøve deres stænger.
 
Har pt. en Fenwick HMG CV silver wings som koster 799 kroner. Syntes egentlig den er fin, men har ikke prøvet så meget andet, så kunne godt tænke mig at prøve noget nyt og måske lidt mere kvalitet =). Stangen er hurtig og ret stiv, så jeg forestiller mig også min nye stang skal være ikke alt for blød i aktionen, da jeg ikke er til de helt bløde stænger.
Mvh
Mathias
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 23:46
Næsten lige over for salmonfly, ligger der et stort græs areal. Du kunne sikket mod noget sikkerhed, få lov at svinge en kæp fra butikken derover.
Og det samme ville sport dres måske gå med til, du kan jo prøve at skrive eller ringe til dem.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 23:52
http://123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=55209

Måske noget for dig?
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 08:37
Husk også at prøve en Guideline lpxe #4  8,6 - 4. Simpelthen en fed stang, hvis man er til en hurtig 4ér. Jeg tror at den står til ca. 2300 vejl. lur mig om du kan få den til 2000 kr.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 08:46
TFO BVK er en fantastisk stang til prisen.
Og Jan L's brugte er jo rigmelig billig!
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2012 kl. 09:46
Citat: mahon

TFO BVK er en fantastisk stang til prisen.
Og Jan L's brugte er jo rigmelig billig!
 

Det ligner jo et godt køb, hvis han kan blive dus med den. Kvaliteten fejler jo ikke noget.


Redigeret af sage - 22 Jun 2012 kl. 09:47
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres