Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny WF til klasse 3 stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sir D

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sir D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny WF til klasse 3 stang
    Sendt: 25 Jun 2012 kl. 17:06
Hej med jer.

Jeg skal have en ny wf line til min Sage klasse 3 stang.
Pt bruger jeg en Rio Gold klasse 3 line. Problemet med denne, er at jeg syntes den er for let til stangen, altså der skal mange kast til for at få linen ud til fiskene.
Der bliver kun fisket P&T med denne stang.

Jeg vil gerne prøve Scierra's Loading Zone line, men ved ikke om jeg skal nøjes med at gå en lineklasse op, eller to ?
Altså jeg er ude i en klasse 4 eller klasse 5 line.

Jeg har været i gofishing idag for at ville prøve linen, men de havde ikke den slags line nede i de små klasser. Så nu tror jeg bare at jeg bestiller uden at prøve, så galt i byen kan man vel heller ikke gå ved at skifte en lineklasse op ;)
Til top
Troels Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
næsbyfisker

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér næsbyfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2012 kl. 17:30
Prøv Ækvator Sport i Odense. De har loop Opti Stream, den er lidt tungere end alm. Wf liner. Jeg har selv flere af denne type, og den har også den fordel at den er 2 farvet. Hilsen Troels.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2012 kl. 18:09
uden at kende din stang og temperament..

så overvej rio dart linen har haft den til en klasse 3/4 og valgte en dart i klasse 4.. kastede fantastisk..

har senest haft en loop optistream wf2 til en klasse 2 lpxe fra guideline, det spillede også ganske fedt..

så overvej en line med kortere klump til dit fiskeri...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2012 kl. 20:58
Citat: Sir D

Hej med jer.

Jeg skal have en ny wf line til min Sage klasse 3 stang.
Pt bruger jeg en Rio Gold klasse 3 line. Problemet med denne, er at jeg syntes den er for let til stangen, altså der skal mange kast til for at få linen ud til fiskene.
Der bliver kun fisket P&T med denne stang.

Jeg vil gerne prøve Scierra's Loading Zone line, men ved ikke om jeg skal nøjes med at gå en lineklasse op, eller to ?
Altså jeg er ude i en klasse 4 eller klasse 5 line.

Jeg har været i gofishing idag for at ville prøve linen, men de havde ikke den slags line nede i de små klasser. Så nu tror jeg bare at jeg bestiller uden at prøve, så galt i byen kan man vel heller ikke gå ved at skifte en lineklasse op ;)

Hej hvilken Sage er det?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2012 kl. 22:25
Hej
Rio Dart det er bare sagen, har den selv til min #4 scott stang
Carsten Lai
Til top
Mathias Nagel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nagel Avatar

Tilmeldt:: 20 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2012 kl. 22:56
Mht. til Rio Dart i en #4 - Vil man også med fordel kunne bruge sådan en line til fjeldfiskeri efter sky fisk?? (tænker på om den laver for store plask osv når det rammer vandet, da jeg syntes at have læst mig frem til at skydehoveder kan gøre dette)
 
Står nemlig også og skal have en line til min #4 stang.
Mvh
Mathias
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2012 kl. 23:02
Hej
Jeg synes ikke at den lander for hårdt, da der jo er et langt forfang .
Det fungerer rigtigt godt for mig.
Carsten Lai
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres