Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skydehoved vægt scierra pikefly 8

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skydehoved vægt scierra pikefly 8
    Sendt: 27 Jun 2012 kl. 12:15
jeg skal have lavet nogle skydehoveder til min gedde stanga! 
Er der nogen der har et bud på en optimal længde og vægt til en scierra pikefly #8
Og er en DT9 tung nok til at lave at sådant hovede?  
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 14:13
Mit umiddelbare sjus ville være ca. 19,5-21 g (bruger som regel selv i omegnen af 20 g til geddefluefiskeriet). Med et DT10 får du nok et letkasteligt relativt kort hoved, der er nemt at arbejde med. Tror DT9'eren bliver et halvlangt hoved, der kan være besværligt at styre med tunge fluer med stor vindmodstand for enden.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 19:17
Hvorfor ikke tá genvejen og køb en
Vision Big daddy .. Superline
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 19:55
Jeg har en scierra pikefly wf-f line!
Men vil gerne kunne fiske lidt mere alsidigt hvad dybde angår, og så er det bare lettere at skifte et skydehoved end en hel line. Plus det er billigere at lave at par skydehoveder af 2.sorterings DT liner!!
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 21:57
Hvis du kan finde et sæt loop adapted, i kl 9.
Kunne det være brugbart ..
Intermediate klumpen ,både med intermediate ,og sink tip er et ok setup..
Der skal blot skiftes spids , det er endnu lettere end at skifte hele skudehovedet .
Vælg evt fronten i en klasse over og kort fronttapperingen op.
Synkelineklumpen passer iøvrigt godt til strømvand (f.eks Gudenåen )
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 22:00
Kiggede lige din profil Gudenåen var ment længst ude (Randers)
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 07:35
jeg kommer vidt omkring, så gudenåen ved randres er da helt sikkert også med i mulige jagtmarkerWink Men der jeg mest fisker gedder, er i vidå systemet helt nede ved grænsen! Der er både lave sø områder og dybe Åstræk, så derfor skydehovederne. 
Men mit oprindelige spørgsmål gik egentlig ikke ud på, hvad der kan købes af færdige systemer! var bare intereseret i, om nogen havde en erfaring med længde og vægt på et hoved til den stang! Big smile
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 08:37
Hé :-)
Ja det er lidt tamputeret viden jeg har lagt her .

Jeg kan se du er i nærheden af sportshuset.
Jeg har med held fået hjælp dernede til at lave nogle skydehoveder af nogle 2 håndsliner ..
Så til mit brug
7-8.5 meter hoved gerne en klasse eller 2 over   
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 12:25
jeg må bare igang med at prøve mig fremSmile har nogle DT10 liner at prøve med, men er bange for at de så ryger op i ca.10m hmm er det for langt?
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 15:39
Vil anbefale hoveder på maks 9 m - Og hellere ca. 8-8.5 m for lettest mulige kast med de store fluer.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum