Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lilleåen ved Hinnerup

 Besvar Besvar
Forfatter
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lilleåen ved Hinnerup
    Sendt: 27 Jun 2012 kl. 16:33
Jeg skal have bilen på værksted den 29.06 i Hinnerup.
Jeg skal have et par timer til at gå om formiddagen og kunne tænke mig lidt fluefiskeri i åen, men har ikke kunne finde nogen informationer omkring dagkort på stykket ved Hinnerup.

Har nogen info omkring dagkort, evt. lokale lodsejere der sælger kort til Hinnerup stykket?

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jannik Gardner Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erttre

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erttre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 19:05
Håber det her link kan hjælpe

www.123hjemmeside.dk/HILF/27394416

Redigeret af erttre - 27 Jun 2012 kl. 19:06
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 19:17

Citat: erttre

Håber det her link kan hjælpe

www.123hjemmeside.dk/HILF/27394416

Tak for linket Smile

Desværre ser det ud til de ikke sælger til Hinnerup stykket.
Jeg skal jo aflevere bilen i Hinnerup, så jeg skal jo ikke for langt væk da jeg der er på gåben.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 20:09
Hej Finn
Hadsten lystfiskerforening sælger mig bekendt dagkort til deres hinnerupstykke- se oversigtskort og dagkort salgssteder her:
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 20:22
Hej Lars,

Tak for linket.
Ser ud som de kun sælger til Bidstrup stykket :-(

Så er det sikkert ikke muligt med dagkort i Hinnerup :-(

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 08:51
Hej Finn
Ups det har Du ret i- beklager
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 09:54
Hej Finn
 
Hvis det kan trøste lidt, så tror jeg ikke der er nået havørreder helt til Hinnerup endnu. Der er kun indrapporteret et par enkelte fisk på HSLF fiskevand, og jeg er ret sikker på de er taget på det nederste stræk ved Bidstrup eller Laurbjerg.
 
Der er selvfølgelig altid chance for pæne bækørreder længere op i åen.
Med venlig hilsen

Morten Lehmann
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 10:57
Citat: Morten Lehmann

Hej Finn
 
Hvis det kan trøste lidt, så tror jeg ikke der er nået havørreder helt til Hinnerup endnu. Der er kun indrapporteret et par enkelte fisk på HSLF fiskevand, og jeg er ret sikker på de er taget på det nederste stræk ved Bidstrup eller Laurbjerg.
 
Der er selvfølgelig altid chance for pæne bækørreder længere op i åen.

Det var lidt godt fluefiskeri efter bækørreder jeg håbede på :)

Jeg har dog hørt fra Steen Lindkvist at der ikke længere sælges dagkort til Hinnerup stykket så idag er det kun Bidstrup stykket det er muligt på.
Dog er der jo mulighed for medlemsskab af enten HSLF eller HLF.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 22:19
Hej Finn,

Mon ikke der er en eller anden som melder sig frivilligt til at give dig et lift, ned til et af dagskortstykkerne?Smile
Det kan godt være at der ikke er fuld knald på opgangen, men der er mange fine og yderst hyggelige stræk langs Lilleåen.

Forøvrigt kører der da en bus, som holder flere steder (tæt på flere dagskortstræk) - ellers er der det lille futtog, som da vidst nok også holder i Hinnerup,, det kan du da tage til Langå, og så spadsere op til deres dagskortstykke.

Jeg er ikke hundrede % sikker på det dér tog, da det er MANGE år siden jeg har valgt den vej til Langå..

Kan dog huske en tur, retur fra Langå til Århus, hvor mig og en buddy stod i foyeren i et IC3 tog, med en havørred på cirka 5 kg.
Der var sgu en del som kiggede underligt, og det lugtede sgu nok også lidt - af fisk, og sejrsøl Smile

God fornøjelse, hvis du finder et lift.
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 23:27
Hej Morten

De få rapporter skyldes ikke mangel på fisk - men mangel på fiskere!

De seneste 1½ måned har jeg været ved åen 1-2 gange pr uge (nogle gange også med en stang i hånden Smile - andre gange med buskrydderen), og har efterhånden set en del havørred - også opstrøms Hadsten. Ligeledes har flere af de, der er dukket op til vores ugentlige klubaftener enten set eller haft kontakt med havørred.

Meldingerne om trækkende fisk op gennem stryget ved Løjstrup har også været gode - men når der trods nærmest perfekte vand- og vejrforhold på det seneste er næsten totalt tomt for lystfiskere ved åen er det klart, at fangstmeldingerne udebliver.

Efter min mening er vi virkeligt ramt af den forbandelse, som internettet også lægger på rigtigt mange fiskeres fiskeri, nemlig at man sidder ved PC'en og følger med i fangstrapporterne, og først letter flæskerouladen fra kontorstolen, når meldingerne vælter ind (hvilket de jo så ikke kommer til....).

Men faktum er, at der er opgangsfisk i Lilleåen næsten hele året - vi har både oplevet år, hvor de første fangster er meldt ind i slutningen af april og begyndelsen af maj (af dagkortfiskere selvfølgelig - medlemmerne fisker jo ikke, før det kan betale sig Wink), og da DFU for år tilbage lavede undersøgelse af opgangen blev den sidste opgangsfisk gennem den opstillede fælde ved Løjstrup registereret i begyndelsen af marts - på vej op med friske rogn og altså ikke en tidlig opgænger til næste vinters gydesæson. Så reelt er der kun ca. 1½ måned uden opgangshavørred.

Og at fiskene skulle holde sig i den nederste del af åen, og først vandre længere op senere på sæsonen er en (sejlivet) skrøne. Sandheden er, at havørrederne sagtens kan vandre fra Gudenåen og helt op i den øverste ende af Lilleåen på et døgn, og de radiomærkningsforsøg der er lavet i efterhånden en del vandløb viser, at det er præcist hvad fiskene gør - de bevæger sig rigtigt meget rundt i vandløbene, og meget mere end de fleste forestiller sig.

Vi har da også nogle år oplevet fangst af store junifisk (8+ kg) næsten helt oppe ved Hinnerup - men det har typisk været "fejlfangster" under bækørredfiskeri - for hvem fisker havørred i sådan et lille vandløb så tidligt på sæsonen...... (altså bortset fra sådan et underligt eksemplar som mig).

Så i min optik er fangstrapporterne ikke et udtryk for hverken mængden af fisk eller for deres adfærd - men i høj grad et udtryk for lystfiskernes adfærd! På samme måde som at hovedparten af vores fangster i følge vores fangstrapporter gøres om aftenen - men sat i forhold til fisketiden fanger jeg i alt fald flere fisk pr time om formiddagen end om aftenen. Jeg har bare ikke så tit mulighed for at fiske om formiddagen....

Og så blev jeg i øvrigt i tirsdags præsenteret for et foto af en tromletyk bækørred på 45+ cm taget på flue opstrøms Hadsten - og den er der endnu et eller andet sted. Dejligt syn, og jeg håber den kommer på fangstrapporten på http://www.lilleaaen.dk et tidspunkt.

Knæk & Bræk

Steen Lindkvist
Hadsten Lystfiskeriforening
(som nu endelig har sommerferie efter et forår med lange arbejdsdage og alt for lidt tid ved åen)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres