Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tjæk lige denne fine Mariagerfjords Ørrede.

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tjæk lige denne fine Mariagerfjords Ørrede.
    Sendt: 02 Jul 2012 kl. 23:21
      
Til top
Drazen Matic Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kicokile

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kicokile Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2012 kl. 23:25
Clap rigtigt flot fisk...
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2012 kl. 23:31
Bruno fik denne fine fisk i lørdags.
3.115 kg og 65 cm.
 
Jeg og vi andre fra fiskefidusen har kun fanget to der var støre over de sidste 20 år, som vi kender til.
 
Min den største er 4.2 kg Donalds er 3.7 kg og Brunos er 3.115 kg.
 
Vi har fanget en del over 5 kg men det er fisk fra havet og er ikke denne Ørrede der bliver i fjorden og aldrig går til havs.
 
Der er en del hybrider efterhånden, men er det ikke tommelfingre tykke pleter og der er pletter på halen som en regnbue, er det ikke det vi kalder en Mariagerfjords Ørrede. :)
 
Er der nogen der har dem støre vil vi hjertens gerne se dem.
 
Vi er jo ikke de eneste der har fanget denne smukke Standfisk. :)
Fo
Til top
flyfisher Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisher123

Tilmeldt:: 01 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 52
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisher123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2012 kl. 23:47
kanon flot fisk tillykke herfra

jeg syntes efterhånden at alle de fisk jeg fanger i diverse fjorde , har prikker på hale finden !!
har også oplevet det på yder-kysten  , og nej vi snakker ikke mariager fjord
mvh kenneth
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2012 kl. 23:50
Her er min på 4.2 kg.
 
Læg mærke til de store pletter på kroppen og på halen.
 
Det er den vi kalder en Ægte Mariagerfjords ørrede.
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2012 kl. 23:51
Så lærte jeg os noget nyt , troede KUN det var regnbue ørreder/hybrider af denne der kunne have plettet halefinne. 

Flotte er de dog! de ligner noget Bækærred/regnbue/havørred. 
Til top
flyfisher Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisher123

Tilmeldt:: 01 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 52
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisher123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2012 kl. 23:55
det er godt nok en flot  fisk   ingen tvivl  Thumbs Up
ja jeg har også altid lært at det er regnbuer  der har prikker på halefinden , men jeg har som sagt oplevet det på mange havørreder fanget i både fjorden og på kysten ,
hvorfor de har det ved jeg ikke ??

Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 00:00
det satme nogle pæne fisk de 2!
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 00:01
Jeg skal også være svar skyldig, men det er kun i mariager fjord at jeg har set den faste stamme med så mange prikker over alt og hele halen er dækket med prikker.
Vi ser hybrider men de har krydser blandet mellem prikkerne og så er der ikke ret mange på halen.
 
Til top
Claus Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly4Life

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly4Life Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 05:22
Fandme en flottere fisk Bruno :) Vi må snart ha en tur til Mariager.. Mvh Claus
Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 06:49
Flotte fisk, tillykke med den/dem.
 
 
I Kolindsund kanalen findes der også en stamme af fisk, som har pletter på halen. Den har dog ikke så mange prikker på kroppen som de viste fisk fra mariager.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 07:14
Det er nogle smukke ørred, tillykke med dem. Jeg har selv været så heldig af få fisk på 3 kg i fjorden og de er trommel tykke og fyldt med pletter. Om det er en speciel stamme for fjorden vi fisker på, det ved jeg ikke.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 08:38
Tillykke med en meget flot fjord ørredTongue
 
Nu er typen af ørred med mange pletter jo et tiltag, som i ret så mange år har været et tema i næsten alle fjorde.
 
Især, hvor vi har elevatorfisk, er de mange pletter et kendetegn, og i mit nærområde i det sønderjyske, er det almindeligt, at der er en fast stamme af disse meget flotte fisk.
 
Vi oplever så, at der i maj og i september, kommer et indtræk, hvor der pludselig er større fisk blandet med den daglige grundstamme, og de har ofte en vægt på små 6 - 8 pund.
 
De store fisk, pendler mere end den faste stamme, og kan godt træffes forholdsvis langt væk fra fjormundingerne, men man er ikke i tvilv, for fiskene ligner forvoksede bækørreder.
 
Grundstammen i fjordene, kan godt have røde ringe omkring pletterne, og i størrelsen op til 50cm. er de svære at skelne fra bækørrederne, men jeg har flere gange haft de falske bækker til skælprøve, og der er ikke nogen tvilv, det er genetiske havørreder, men oftest af flere forskellige stammer.
 
Først og sent på året, er vi den situation at fiskene kan være meget mørke, men ok, så må de retur uanset, om det er fjordørred eller trækkende fisk.
 
De mange plettede  ørreder er forøvrigt rigtig tit fokuseret på overflade føde, og jeg har næsten hvert år en 5 - 6 dage, hvor det er tørfluerne, som er i brug, og jeg vil tro, at små 60% af fiskene er mange plettet, men det kan jo være et tilfælde, smukke er de og får man en gang imellem lyst til varmrøget ørred, ja så er de her fisk fremragende på middags bordetWink
 
Mvh
P.K.
 
Til top
klaus gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
klgre Avatar

Tilmeldt:: 22 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klgre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 10:05
utrolig flot fisk.

Må man spørge hvor sent på aftenen den er taget.

Hilsen Klaus Gregersen
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2012 kl. 13:24
Hejsa og tak for de fine ord :-) fisken blev fanget kl 19.. på en hjemme bunden orange reje flue... Mvh Bruno
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres