Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flueæske til store majfluer

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesper online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: flueæske til store majfluer
    Sendt: 04 Jul 2012 kl. 20:48
Er der nogen som har et bud på en flueæske, hvori der er plads til store majfluer..
 
alternativt skal de ligge løst i en mindre blinkæske el. lign.. Confused
 
 
 
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2012 kl. 21:26
Hvor store er de?

Jeg bruger nogen flueæsker købt ved Korsholm til mine kystfluer, og det kunne være et godt bud på en løsning.

Mener man kan få tre æsker for 200 kr.

Vh. Søren
I would rather be fishing :-)
Til top
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesper online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2012 kl. 21:46
De største er 3½ cm høje og 5,2 cm lange incl. haletråde. 
G4 flybox seatrout/salmon kunne måske gå an, hvis jeg fjernede skummet i den ene side.. takker for ideen!
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2012 kl. 21:58
Hej Jesper.
 
Majfluer kan være svære, at opbevare.
 
Jeg har i de sidste 50 år, haft mange forskellige, men da Johnny Fisker lavede Danica boxene, så fandt jeg en type æsker, som jeg har brugt lige siden.
 
De findes i dag i flere kopier, men var et billigt, og rigtigt godt produkt, da de kom frem.
 
Problemet med maj fluer er, at ligger de løse, så roder de sammen, og vinge - bagkrop - og hackler kan blive godt molesteret, men er man lidt kreativ, så synes jeg at vinget fluer, skal sidde fast, så holder de i mange år.
 
Vis du kigger på billedet af mine brugs æsker, så er det fluer, som er bundet i slutningen af 90erne, og de virker her 15 år efter.
 
Jeg har valgt en æske med skum i både låg og bund, til vingede fluer, medens æsken med seperate låg / rum, indeholder knap, så kompliserede mønstre.
 
Samtidig er æskerne ca. 35mm. høje, så der er plads til fluer med store vinger.
 
Den lille æske er i slagfast plast, i en vandtæt udførsel, og den findes i mange modeller til meget billige penge
 
Mvh
P.K.
 
 
 


Redigeret af PK - 04 Jul 2012 kl. 22:00
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2012 kl. 22:37
Per K :

Kan man ikke stadig få Danica æsken?

Jeg synes da jeg købte nogle af Johnny, kort tid før hans alt for tidlige bortgang.
Det kan selvfølgelig være, at han havde fundet dem i en af de mange papkasser, han havde for vane at have ståendeSmile

Vh.Simon
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2012 kl. 22:51
Jeg har mine i 3500 CF æsker med rum. Det virker fint - både med spinners og duns.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2012 kl. 23:32
Hej Simon.
 
Jeg ved det faktisk ikke, jeg købte en større portion af Johnny Fisker, da han var færdig med test, og delte dem ud på ungdomskolen, hvor det blev brugt til alt mulig.
 
Mon ikke man kan få fingre i Danica, et eler andet sted, det var da at håbe, det er nu gode, hele familien brugte dem i mange år, og jeg har lidt tilbage endnu til mine egne ting.
 
Mvh
P.K.
Til top
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesper online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2012 kl. 00:33

Jeg tror nogen har støvsuget markedet for Fisker's æsker, forståeligt nok. Jeg vil prøve at satse på en æske i still med C&F 3500, blot 1mm bredere og med skum. Jeg har en med rum allerede, men de helt store majfluer skal trimmes hvis de skal kunne være deri Cry

tak for inspirationen !! 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres