Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rygeovn?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: rygeovn?
    Sendt: 06 Jul 2012 kl. 17:05
hej alle :D jeg går lidt med den ide om at skulle starte med at røge lidt Regnbueørreder, men jeg er helt grøn i området, hvilken ovn kan i anbefale af bruge ? evt link? hva med det træ der skal bruges? vil gerne have en ovn hvor der er lidt plads til lidt større fisk
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 17:12
Til top
per pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
broen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2012
Geografisk: 8300 odder
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér broen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 17:13
Til top
per pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
broen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2012
Geografisk: 8300 odder
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér broen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 17:15
Jeg syntes du skal købe noget bedre http://www.roegeovnens-venner.dk/her kan du læse noget mere
Til top
per pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
broen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2012
Geografisk: 8300 odder
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér broen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 17:17
undskyld:)http://www.roegeovnens-venner.dk/
Til top
Christian steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chri74a9 Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chri74a9 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 17:30
Vil du have en stor røgeovn som den teleskopsovn som er linket lidt højere på siden eller skal det være en lidt mindre en som også kan tage større fisk ?
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 17:38
vil gerne have en der også kan tage fisk på omkring 65-70 cm+ så er det vel endelig kun den teleskopsovn der virker . er der nogen der evt har en som kan sige go for sådan en? kan se inde på http://www.danishoutdoor.dk/  den er udsølgt men er det ikke det samme som den jeg linker til ved fluer.dk?
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 19:53
Jeg har lavet en selv af 2 gamle tønder (brugt 1,5). Lidt knofedt, et billgt stegetermometer (20 kr) og et par svejseklatter så er du klar til at røge Wink

Den virker perfekt og er nem at holde temp. i. De kolde måneder kan man endda koldrøge i den. Den rummer nemt større fisk eller skinker, men rummer dog ikke mere en 12 - 14 portionsørreder.

Jeg bruger mest bøgesmuld, da det er meget "allround". Tag en snak med din lokale slagter, så bestiller han sikkert gerne en ekstra sæk smuld. Klart billigere end de nævnte hjemmesider Tongue.


Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 21:45
Jeg bruger den teleskop ovn som du linker til, bare købt til en højre pris et andet sted.  men kan ikke se forskel? ved ikke om der er flere modeller, kan godt måle min hvis du vil se om det er samme størrelse

den er super fin og gæsterne plejer at spise op så resultatet er godt.

Det er også smart med det termometer, men man kan godt klare sig uden

Held og lykke med at ryge dine fangster
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2012 kl. 23:20
jeg tror jeg ville bygge mig sådan en Thumbs Up
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres