Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laks og små fluer???

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Laks og små fluer???
    Sendt: 07 Jul 2012 kl. 00:22

Er lige kommet hjem fra en aftentur ved elven heroppe i det Norske.

Havde tre hug idag uden fast fisk og et igår også uden at det blev til fast fisk. Fik taget et par stykker sidste uge hvor krogningen var perfekt, det var dog på en noget større krog (str 6 dobbelt). Nu sidder jeg så og spekulere over hva faen der gik galt igår og idag. Jeg er gået ned i flue størrelse da der ikke er så meget vand i elven lige nu, fisker pt. med fluer bundet på Patridge CS14/2B i str. 11, det er en krog hvor det yderste af spidsen er vinklet lidt op af, nogen der har erfaringer med den?

Derudover kører jeg med små rør med trekrog - guideline treble 4 #12. Ingen af fluerne er bundet så materialer etc. dækker over krogbøjningen. Jeg fisker det på en line med synke 3 spids og ca. 2-2,5m forfang..
 
Nogen forslag til hvad der går galt?
 
 
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 00:43
Hej Peter

Prøv at nærstudere diverse artikler på - http://www.bursell.dk/news/

Mvh.
Michael
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 07:44
jeg skulle lige til at linke til samme sted...
jens' tanker omkring både montering af fluen samt krogvalg er ganske interessant... og i øvrigt meget velunderbygget og gennemarbejdet
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 10:03
Hvad med low water fluer store kroge sparsomt bundet var måske løsningen
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2012 kl. 11:47
Citat: King

Er lige kommet hjem fra en aftentur ved elven heroppe i det Norske.

Havde tre hug idag uden fast fisk og et igår også uden at det blev til fast fisk. Fik taget et par stykker sidste uge hvor krogningen var perfekt, det var dog på en noget større krog (str 6 dobbelt). Nu sidder jeg så og spekulere over hva faen der gik galt igår og idag. Jeg er gået ned i flue størrelse da der ikke er så meget vand i elven lige nu, fisker pt. med fluer bundet på Patridge CS14/2B i str. 11, det er en krog hvor det yderste af spidsen er vinklet lidt op af, nogen der har erfaringer med den?

Derudover kører jeg med små rør med trekrog - guideline treble 4 #12. Ingen af fluerne er bundet så materialer etc. dækker over krogbøjningen. Jeg fisker det på en line med synke 3 spids og ca. 2-2,5m forfang..
 
Nogen forslag til hvad der går galt?
 

Salar krogene er udmærket kroge, så jeg kan ikke forestille mig at det er problemet.
Dit tilslag på laksene går jeg ud fra at du har helt styr på.

Har du enkeltkroge fluer med, vil jeg prøve en sådan i str. 9 eller 11 og fluer som er lidt let dressede på en intermedia line med 12" forfang.

Knæk & Bræk i det norske.
 

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum