Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bulefiskeri = Rykfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bulefiskeri = Rykfiskeri
    Sendt: 15 Jul 2012 kl. 00:20
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Faldt lige over det her klip ... Det er simpelthen noget svineri.
 


Redigeret af taro - 15 Jul 2012 kl. 00:20
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 07:54
Det har været til debat før, men gøre noget ved det tror jeg (desværre) ikke at vi kan.
 
Men se det på denne måde:
Alle andre fiskearter har deres fredningstider, det er faktisk nemmere at nævne de arter der ikke har en fredningstid, i forbindelse med artens gydningstid, eller for at beholde arten, uden at tolde på den (ålen f.eks)
 
Rykfiskeri er i fiskerilovgivningen, forbudt (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=122490) kapitel 4, §16, så med loven i hånde, kan man bare politianmelde dem som optræder på videoen, for overtrædelse af loven
 
Fred torske fra 15/12 til 15/2 og vi vil se en øgelse af bestanden, af torsk, og en nedgang af rykfiskere
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 09:17
Citat: Flyder

 
 
Fred torske fra 15/12 til 15/2 og vi vil se en øgelse af bestanden, af torsk, og en nedgang af rykfiskere
Kan du ikke lige forklare, hvordan torskebestanden skulle blive forøget ved at frede den fra 15/12 til 15/2 - hvis den samlede kvote på torsk, som erhvervsfiskerne har + deres discard ikke ændres?????
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:21
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Det jeg ikke forstår er bare at folk kan få sig selv til det og samtidig bilde sig selv ind at det er ok.. Tænk på alle de fisk som ryger af på vejen op og er flået op pga de store 3kroge. Det er regulær blodrus.
 
Steen kan du ikke lige holde erhvervsfiskeri udenfor.. Denne her tråd handler om lystfiskeri hvis man kan kalde det det og IKKE erhvervsfiskeri.


Redigeret af taro - 15 Jul 2012 kl. 11:22
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 11:55
De skulle prøve en tur på Nordsøen, her fejlkroges der meget få fisk.
Måske nogen af dem har prøvet, men så forstår jeg ikke at de tager på bulefiskeri på Øresund derefter.Wink
 
Vh.  IJ
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 13:59

ja de har misforstået det lidt de der erfarne fiskere, dem med de høje armbevægelser fanger jo ikke så meget som dem med de små armbevægelser og langsomme nøk.

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 14:00
Citat: taro

< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Det jeg ikke forstår er bare at folk kan få sig selv til det og samtidig bilde sig selv ind at det er ok.. Tænk på alle de fisk som ryger af på vejen op og er flået op pga de store 3kroge. Det er regulær blodrus.
 
Steen kan du ikke lige holde erhvervsfiskeri udenfor.. Denne her tråd handler om lystfiskeri hvis man kan kalde det det og IKKE erhvervsfiskeri.
Nu står erhvervsfiskerne altså for 96% af torskefangsterne, så når "Flyder" postulere, at der vil komme en forøgelse af torskebestanden, hvis der kommer en fredning fra 15/12 til 15/2, så er det da yderst relevant at få en forklaring.
 
Herudover, så er din overskrift ikke valid, da en pirk med en løs trekrog ikke kan betegnes som et rykfiske-redskab, endvidere vil du derved vil kunne kalde næsten alt spinfiskeri efter andre arter for rykfiskeri, da der jo oftest benyttes endegrej med løs trekrog på samme måde som ved pirkefiskeri.
 
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 14:16
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 14:19
Ups. Sorry.
Næste gang jeg skal på jagt vil jeg nøjes med at skyde dyrene i maven og i benene. Hvis de vælter er det fint og hvis ikke- tjah så kan jeg jo ikke se dem. Ingen må nogensinde tro at det er sådan vi fisker på nordsøen.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 14:23

Hvordan kan man være indsnævret, at man kan konkludere at ”bulefisker i er rykfiskeri” udefra at se have set 25 minutters udsendelse, som er optaget for over 7 år siden!? Ærligt talt, så fremstår man som en lille smugle ignorant, når man fremsætter den slags.

 

Af princip forsøger jeg at undgå denne slags diskussioner, med folk som ikke aner hvad de i virkeligheden taler om, men tænkte at jeg måske kunne hjælpe dig lidt på vej med hvad der foregår ude i den virkelige verden. Jeg bulefisker og har arbejdet som besætning/dæksdreng/hovmester -kald det hvad man vil - en længere periode på lidt over en måned ombord på Nadia i vinters, udover det sejler jeg med, fra tid til anden, ja så sent som i går faktisk.

 

Når man ser klippet, så ser man mange fejlkrogede fisk, det er fuldstændigt klart, at det så ikke er udslagsgivende for virkeligheden er an anden sag. Der er på videoen lidt tendenser til store armbevægelser, at enkelte eller flere personer vælger at fiske sådan, har jo ikke en skid at gøre med hvordan bulefiskeri er som helhed. Fisker man korrekt, så var fejlkrognings procenten i vinters, da jeg sejlede med, omkring 15 – 20 procent. Om man kan leve med det, er vel op til den enkelte, det giver ikke mig dårlig smag i munden.

 

Vedr. fredning, så vil jeg lade Steen K. tage den diskussion. Men helt kort, så er det biologernes vurdering at det ikke vil have nogen betydning eller er nødvendigt. Det er så smart, at man ikke vurdere dens slags efter børnehave metoden, men derimod laver en reel faglig vurdering af effekt og behov.  

Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolling21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 14:48
Sådan er det bare Nikolaj, enhver der har fisket på Øresund ved det og så er den ikke længere. Jeg har selv inden jeg fraflyttede DK fisket meget på Øresund, også i de kolde måneder. Jeg husker særligt et par både med store Garmin-klistermærker på siden ryk(g)fiske i et tempo så jeg fik meget dårlig smag i munden. Skrev sågar et indlæg om det her på siden dengang.
 
Det er muligt at det ikke skader bestanden men at påstå at det ikke foregår (fordi filmen er 7 år gammel, har ikke set den) er virkelighedsfornægtelse af en sådan karakter at den slags ytringer burde forbydes i et offentligt forum. Det foregår, accepter det og stå ved det..
 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 15:30

Ok. Så fordi at du engang, har set nogle bedrive rykfiskeri for mange år siden (!?), ja så er det da klart, at det også er sådan, det forholder sig i dag. Der er sket meget de senere år.

 

Du kunne jo tage ud en dag, og fx kigge på når Steen Kehler ligger og fisker i sin jolle. (Bare lige for at nævne én som i kan forholde jer lidt til..)

 

Udover det, så kan jeg jo kun fremvise fakta som jeg allerede har. Så kan man jo vælge at tro på mig eller lade være. I går fejlkrogede jeg kun en fisk og var ude fra kl. 05 – 18…



Redigeret af Nikolaj Kolding! - 15 Jul 2012 kl. 15:31
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolling21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 16:00
Nu skrev jeg ikke noget om hvornår jeg har været på sundet sidst så det skal du ikke lægge så meget i. Men nej, det er ikke 10+ år siden, det var vel forrige vinter. Så hurtigt løber vandet vist heller ikke igennem sundet?
 
Nuvel, du var ude i går og fik en enkelt fejlkroget - det er da fint nok, men nu er det min (selvfg. subjektive vurdering, at problemet er mest udbredt i de kolde måneder). Hvor mange sprang af på vejen op?
 
Anyway, jeg har mine holdninger til Bulefiskeriet - primært baseret på det jeg selv ser men også på det faktum at flere turbåde ikke længere vil lægge ryg til det. Fint nok at I synes det er en fin og anerkendelsesværdig form for fiskeri. Det vil jeg overhovedet ikke blande mig i. Men at benægte at der foregår rygfiskeri er langt over stregen )-:
 
Specielt når man ikke tøver med at "gå til stålet" over for andre der ikke lige fisker som vi selv gør, jvf. f.eks. toggertråden..
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 16:25

Så kunne du jo starte med at vise, hvor jeg benægter at nogle skulle være så dumme at finde på og rykfiske?

 

Jeg siger at bulefiskeri IKKE er det samme, som rykfiskeri. Vi kunne jo også vælge at forbyde alt fiskeri efter aborre, fordi nogle vælger at rykfiske dem helt vildt i st. vejle å, men det ville nok også være lidt tåbeligt ikke?

 

Hvorfor nogle af sundets turbåde vælger ikke at bule mere, det kender jeg udmærket godt den faktiske sandhed om, men det er et total sidespor.. ligesom togger fiskeri i Karup Å – som jeg for øvrigt ikke har noget i mod, under det nuværende form Wink



Redigeret af Nikolaj Kolding! - 15 Jul 2012 kl. 18:13
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 16:29

Og for øvrigt, smed 2 torsk i går, begge var bidefisk... Desuden løb vi ind lidt af et makrel mekka lige pludseligt - der var mange! Smile

Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolling21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 16:35
Citat: Nikolaj Kolding!

Ok. Så fordi at du engang, har set nogle bedrive rykfiskeri for mange år siden (!?), ja så er det da klart, at det også er sådan, det forholder sig i dag. Der er sket meget de senere år.

 
Ovenst. lyder lidt som en benægtelse i mine ører? Men det er det måske ikke?
 
 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 17:26

Nej det er det ikke! Jeg taler om bulefiskeri generelt, det er hvad tråd starter kritiserer og så er det et tilbage svar på det vrøvl du skrev oppe ovre…

 

Gider ikke nogen kællinge diskussion og da slet ikke med en som ikke står frem ved navn. Ville enlig også bare give mit besyv med mine oplevelser omkring bulefiskeri anno 2012.

 

Sidste note – man vil altid finde folk der rykfisker diverse fisk! Horn, torsk, havørred, putfisk, aborre og diverse fredfisk, jeg har set det hele. Der er uheldige elementer alle vegne, men stop venligst den totale generalisering vedr. bulefiskeri på Øresund.

 

Fortsat god dag her fra.  

 

Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 18:20
@trolling21, som jeg læser dine indlæg sådan at alle der fisker i øresund er nogle banditter der rykfisker, det er jeg altså ikke enig i, har været afsted en del gange de sidste 3 år og på mine ture har det ikke forekommet, der vil altid forekomme  fejlkrogninger men mener at mine kammerater og mig selv tilsammen ligger på en fejlkrogningsprocent under de 1,5 hvilket jeg tror er ret normalt, med hensyn til metoden anvendt i den fiskeudsendelse der i første indlæg henvises til mener jeg også at fiskestilen og dermed risikoen for fejlkrogning er forkert. mvh tp
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 18:49
Citat: Trolling21

Sådan er det bare Nikolaj, enhver der har fisket på Øresund ved det og så er den ikke længere. Jeg har selv inden jeg fraflyttede DK fisket meget på Øresund, også i de kolde måneder. Jeg husker særligt et par både med store Garmin-klistermærker på siden ryk(g)fiske i et tempo så jeg fik meget dårlig smag i munden. Skrev sågar et indlæg om det her på siden dengang.
 
Det er muligt at det ikke skader bestanden men at påstå at det ikke foregår (fordi filmen er 7 år gammel, har ikke set den) er virkelighedsfornægtelse af en sådan karakter at den slags ytringer burde forbydes i et offentligt forum. Det foregår, accepter det og stå ved det..
 
Definitionen på rykfiskeri er, at der benyttes et hugge-redskab, hvor fiskeren forsøger at krogen fisken ved at hive hugge-redskabet ind i fisken... faktum er, at en pirk med en løs trekrog ikke kan betegnes for et hugge-redskab endvidere er det kun ganske få torsk, som fejlkroges ved den opadgående bevægelse, altså hvor pirken m. krog hives ind i en torsk, langt de fleste fejlkrogninger sker ved den nedadgående pirkebevægelse altså en harpunering --> sammenlagt betyder disse kendsgerninger; at det er direkte forkert at kalde normalt bulefiskeri efter torsk for rykfiskeri - accepter det og kald det noget andet.
Til top
Jonas Dam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
joda

Tilmeldt:: 06 Dec 2010
Geografisk: Odense SØ
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér joda Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 19:10
En pirk på 500 gr. som der ingen bevægelse er i, med en 3-krog str. anker er sgu til at kroge fiskene med. Har selv været på Øresund og set det. Det er selvfølgelig ikke alle der fisker på den måde, men der er mange. Om det er fordi torskene ikke hugger i Øresund ved jeg ikke. I Langelandsbæltet og på Nordsøen er det et helt andet fiskeri. Der skal man helst ikke flytte sin pirk/jig for hurtigt. Gør man det fanger man ikke noget. Det er sjældent man ser en på Øresund som har stille og rolige pirkebevægelser.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 20:31
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Når jeg torskefisker bevæger jeg pirken max 50 cm op og ned.. Allerbedst holder jeg bare stangen ud over rælingen og lader bølgerne klare dette.. Det virker fortrinligt og er der torsk hugger de prompte. Så hvad er fidusen med at hive 2 m op og ned? Det kan da kun være i håb om så at "kroge" en torsk.  Store kroge?
Ja torsken har en stor mund men det godtgør ikke at man bruger noget nær et anker som krog. Når man i det hele taget ser turbåde sejle ud om vinteren står folk som sild i en tønde side om side med det resultat at mange liner knækker pga de strejfer hinanden... Dem der så har fisk på må så tænke sig til den torsk der nu svømmer væk helt flået op med en 500 g pirk i sig.
Det er penge det hele drejer sig om for de turbåde.. Jo flere de kan lokke med jo bedre...
Selvfølgelig er der tosser allevegne der rykfisker men nu drejer det her sig om bulefiskeri..
 
Den gamle svada om "de andre gør det os" er så gammel og slidt at det er til at brække sig over..

Redigeret af taro - 15 Jul 2012 kl. 20:31
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kontrol

Tilmeldt:: 09 Maj 2012
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kontrol Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 21:58
... Giver Nicolai K en god del ret og det med at frede torsk i den tid, hjælper ikke, kommer an på hvem der fisker på dem, har personligt haft bedre "bule" fiskeri om sommeren, end vinter, er jo mere end en gyde periode, eller "stammer" som nogen påstår. Alle fisk også "måler" bed alle på dunk og ophæng, nu er Øresund og farvand ikke mit "område" mere, men har fisket med nogle af de bedste i mange år, og ligget i tæt comp, når artsfælle kunc var godt igang...
 
Alt Respekt til Blæser. Fra Shell af ;-).
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 14:43
Citat: taro

< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Faldt lige over det her klip ... Det er simpelthen noget svineri.
 


Jeg er led og ked af denne her årlige kampagne vedr Bulefiskeri !! Angry

I hænger jer tildels i metoden såvel som torskens gydningsperiode

Så lad os lige repetere jeres egen holdning

1. Vi freder torsken under gydning (jeres holdning) så må det jo ligeledes være fair at
1. frede hornfisk i dk da de kommer for at gyde
2. vi lukker fiskeriet på sundet og andre steder efter høst sild da disse ligeledes er her for at gyde
3. havørredfiskeri fredes i alle åer da disse fisk hovedsageligt går op for at gyde
4. vi lukker alt laksefiskeri og freder alle åer med opgang af laks i dk norge sverige da laksen i åen udelukkende går op for at gyde og ikke for at spise
den hugger kun pr instinkt for at forsvare sin plads
5 aborre fiskeri i visse områder lukkes i de kolde måneder når de er med rogn


Moral er godt men dobbeltmoral er vist dobbelt så godt

drop nu den forbannede kamp hvert år mod eks bulefiskeri og lad os alle værne om det rekreative fiskeri som vi alle lever for
og lad os få stoppet det ulovlige trawl fiskeri i eks øresund
samt få øget fokus på det skadelige bomtrawl fiskeri samt muslinge skrabere der ødelægger havbunden i adskillige år efter de har været forbi


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 16:51
når man sætter et 500g lod i bunden en 10/0 med en lille fjer på og lader det fare mod bunden er det ikke rykfiskeri men lovlig harpunering så ved jeg det Steen så er det jo helt lovligt Thumbs Up
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 22:15
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Måske har du ikke fulgt helt med Brian.. Jeg skriver ikke man skal forbyde fiskeri i gydeperioden så vidt jeg husker. Blot at man skal sætte fokus på at en stor del bliver fejlkroget. En del af løsningen ku måske være at folk sku fiske med enkelt krog istedet for en 3krog..
 
Men hvorfor blive ved at mudre til og nævne andre fiskearter og endnu en gang trække erhvervsfiskere ind i det..
 
Det her handler om BULEFISKERI ....
 
Bare fordi andre gør noget dumt behøver man ikke selv lukke øjnene for det og gøre det selv..
 
Ingentvivl om ham Nikolaj er bulefisker i stor stil og stolt af det. Men fordi han gør noget dumt godtgør det ikke selv man begynder på det.
 
Skift 3krogen ud med en enkeltkrog det vil klart vise at man ikke er rykfisker.
 
 


Redigeret af taro - 16 Jul 2012 kl. 22:19
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 22:34
Fortæl mig venligt - hvilken bagrund har du for at udtale dig om dette fiskeri, udover det klip som du har set online??
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 22:54
Citat: taro

< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Måske har du ikke fulgt helt med Brian.. Jeg skriver ikke man skal forbyde fiskeri i gydeperioden så vidt jeg husker. Blot at man skal sætte fokus på at en stor del bliver fejlkroget. En del af løsningen ku måske være at folk sku fiske med enkelt krog istedet for en 3krog..
 
Men hvorfor blive ved at mudre til og nævne andre fiskearter og endnu en gang trække erhvervsfiskere ind i det..
 
Det her handler om BULEFISKERI ....
 
Bare fordi andre gør noget dumt behøver man ikke selv lukke øjnene for det og gøre det selv..
 
Ingentvivl om ham Nikolaj er bulefisker i stor stil og stolt af det. Men fordi han gør noget dumt godtgør det ikke selv man begynder på det.
 
Skift 3krogen ud med en enkeltkrog det vil klart vise at man ikke er rykfisker.
 
 


Nej det her handler ikke kun om bulefiskeri, men fiskeri !!

denne her debat dukker op år efter år i den periode hvor der ikke er ret meget at fange eller fordi i keder jer
først kastede man sig i foråret over trollingfiskernes fangst ved trolling master bornholm
umiddelbart herefter gav man trollingfiskeriet skylden for den manglende opgang i mørrum
nu giver vi bulefiskerne skylden skylden for torskebestanden eller for den etiske måde at fange den på i de kolde måneder
det er helt korrekt at der fanges mange store fisk der er kroget
men der fejlkroges lige så mange aborrer og havørreder i st vejle å i det som jeg vil kalde et hyttefad
mange kalder det forkasteligt at fiske gyde torsk
men har vi ikke alle købt torskerogn ???? og hvor mon den så kommer fra

selv samme lystfiskere fisker laks i de vestvendte åer, og bemærk at det gør jeg også selv
men det er da lige så etisk forkert
torsken indtager rent faktisk føde i gyde perioden
det gør eks laks ikke når den går opi åen
så lad os holde fokus på noget relevant og gå efter noget der kan have en effekt istedet for at diskutere fangst metoder

Jeg er ærligt talt ved at brække mig over jeres klynkeri
hvis i brugte den samme energi på vandløbs pleje og fiskeri ville i fange mange flere fisk end før og vores åer ville blive bedre
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2012 kl. 23:50
Citat: taro

< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Måske har du ikke fulgt helt med Brian.. Jeg skriver ikke man skal forbyde fiskeri i gydeperioden så vidt jeg husker. Blot at man skal sætte fokus på at en stor del bliver fejlkroget. En del af løsningen ku måske være at folk sku fiske med enkelt krog istedet for en 3krog..
 
Men hvorfor blive ved at mudre til og nævne andre fiskearter og endnu en gang trække erhvervsfiskere ind i det..
 
Det her handler om BULEFISKERI ....
 
Bare fordi andre gør noget dumt behøver man ikke selv lukke øjnene for det og gøre det selv..
 
Ingentvivl om ham Nikolaj er bulefisker i stor stil og stolt af det. Men fordi han gør noget dumt godtgør det ikke selv man begynder på det.
 
Skift 3krogen ud med en enkeltkrog det vil klart vise at man ikke er rykfisker.
 
 
Nu synes jeg ellers, at jeg klart og tydeligt for enhver havde redegjort for, at det er fejlagtigt at kalde det for rykfiskeri og alligevel fortsætter du - det er dumt.
 
DSF har altså testet enkeltkrogen kontra trekrogen og der bliver altså fejlkroget procentvis lige så mange fisk ved brug af enkeltkrog, så at skifte trekrogen ud med en enkeltkrog, det vil klart vise, at man har hørt noget nonsens.
 
 
Til top
martin jaksland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jaxida

Tilmeldt:: 27 Feb 2010
Geografisk: jeg fisker både put and take, kyst og hav
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jaxida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 00:42
syntes squ det er meget fedt at bulefiske, gør det ca 2-3 gange i vinter perioden. stemningen på filmen er måske lige i overkanten, endten fordi der bliver filmet ombord eller også fordi hovedparten af dem på båden kender hinanden og køre stemningen op. men dejligt at der er nogen der er modstander af det, for hvis alle var for så ville det jo være svært at få plads på bådene. :-)
Til top
Per Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gf4ever

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Slangerup
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gf4ever Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 08:39
Bliver samtlige fisk på filmen ikke fejlkroget? Jeg så stort set hele filmen og kunne umiddelbart ikke se bare 1 torsk der ikke er fejlkroget.

Der bliver desuden smidt nogle fisk på vejen op.. Disse må have store krogskader.

I mine øjne er det rygfiskeri der forgår på denne film og dette burde stoppes.


Redigeret af gf4ever - 17 Jul 2012 kl. 09:53
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres